Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 13 mei 2015, 08:32
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Goed gedacht, denk ik. Houden ze doorgaans niet zo van  Inmiddels de rust weer teruggekeerd? |
In de buurt wel, in me huis ha ha ha ha examenstress slaap ik een s uit, zit ik nog in me piama, belt er een leraar aan Dat een zoon van me nog paar uur stage moet lopen effe, anders krijgt hij zijn diploma niet, ook al haalt hij d e punten
was meteen wakker, pubers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 13 mei 2015, 08:33
|
|
|
ANNA415 schreef: | Owww, maar ik maak rustig foto's van politieagenten hoor  |
ha ha Anna het was wel spannender dan cm. hoop mannen in real life en allemaal heel stoer. lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 13 mei 2015, 21:57
|
|
|
Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend Inderdaad, maar is dat ook echt zo? Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven en het zet me tot denken
ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef. maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken.... Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie.... Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.
meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:
laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben! Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!
Het zet me wel tot denken....
Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.
Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 13 mei 2015, 23:00
|
|
|
(9)
Ja,wanneer ik zie dat dit het stukje de een na de laatste is,probeer ik enkele dingen samen te gaan vatten. In het kort heb ik enkele dingen op willen schrijven,wat een christen in eigen krachten blijft ..maar ook wie hij of zij door God mag zijn geworden.
Omdat een christen uit God geboren is..of anders gezegd wedergeboren is.. Blijft Hij met Zijn Geest mee gaan..en Hij laat Zijn beminden nooit en te nimmer alleen. Kan ik die Liefde die er van uit Hem is voor u,jou en mij genoeg bewonderen?.. Hij gaf ons het leven. Hij wist waar Hij aan begon met mij,u en jou..
Wanneer ik heb mogen ervaren dat mijn ogen open zijn gegaan. Dat alles wat hier is op aarde tijdelijk is..dat alles wat ik buiten Jezus zoekt,de ware rust mij niet kan schenken. Dan lijkt het soms of anderen je niet meer begrijpen. Een ziel die op God gericht word,gaat een verticaal leven leiden Oh,lang niet altijd hoor,ook een mens blijven in vele dingen zal ook zeker ervaren worden. Ik zeg..een wonder wanneer dit in u,jou en mijn leven heeft plaats gevonden..of dat ik zoek deze dingen begeert te ontvangen.
Toen ik jong was rond de 17/18 jaar nam ik deze dingen niet zo zwaar hoor. Ja,God dienen dat was voor oude mensen. Ik zocht mijn rust in de tenten waar je doof weer naar buiten liep. Om over al het andere hier maar niet te hebben.
Ik wil hier niet te koop lopen met wat ik verkeerd hebt gedaan. Belangrijk is dat Gods liefde schittert!
Bij God zijn alle dingen mogelijk. Hoe mijn leven er ook heeft uit gezien.. God leerde dit:Gods brandoffers zijn een gebroken hart en een verslagen geest. Bij deze wil Hij wonen.
Nee,God handelt niet zoals mensen met elkaar kunnen omgaan. Nee,Hij zoekt op...zoekt op..en zoekt op.. En vangt mij op ...zoals de verloren zoon in de armen van zijn vader viel.
gebed: Vader denk aan allen die het moeilijk hebben Waar gebrokenheid is,heelt U de wonden Dat ook anderen mogen gaan ervaren en al hebben ervaren dat U blijft zorgen Waar kinderen tranen laten..neem onze kinderen in Uw armen Schenk weer opnieuw de blijdschap,bij U te verkrijgen Schenk geduld Wij danken U dat wij mogen weten dat U boven alles staat U blijft voor u kudde instaan Ookal begrijpen wij U wegen niet altijd U vergist zich nooit!
Amen
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 14 mei 2015, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 00:28
|
|
|
Ze wachten al reeds jaren, het is ze eens beloofd, hoewel de vlam bij velen voorgoed is uitgedoofd. Die hebben alle wolken met kijkers afgetuurd, maar zo het gaat met wachten, heeft het te lang geduurd.
Ze hopen al reeds jaren, het is ze eens voorzegd, door Jezus, hun Verlosser de boodschap neergelegd: "Gelijk Ik op zal varen, zo kom Ik tot u weer!" En daarom wachten zij hier met heimwee op hun Heer.
Je moet maar eens gaan kijken, je ziet het al van ver en anders volg je simpel de fonkelende ster. Daarheen gaan zij vol vreugde, de hemelvaart in zicht, hun gang als die der wijzen naar Hem, die komt, gericht!
Frits Deubel.
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 00:41
|
|
|
Oooowwww, spannend Petra! Heel veel succes voor je examenkandidaten, en voor jullie eromheen eveneens heel veel sterkte, geduld en energie! 
Maar ehm..... Anna...... dan moeten het wel knapperds zijn, natuurlijk. En bij voorkeur single
Mannen in uniform.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 00:45
|
|
|
Als je van iemand houdt en wordt van haar gescheiden kan niets de leegte van haar aanwezigheid vullen. Je moet dat eenvoudig niet proberen, je moet het eenvoudig aanvaarden en volharden.
Dat klinkt erg hard, maar het is ook een grote troost, want zolang de leegte werkelijk leeg blijft, blijf je daardoor met elkaar verbonden. Het is fout om te zeggen: "God vult die leegte" Hij vult haar helemaal niet, integendeel: Hij houdt die leegte leeg en helpt ons zo de vroegere gemeenschap met elkaar te bewaren, zij het ook in pijn
Hoe mooier, hoe rijker de herinneringen des te moeilijker de scheiding, de pijn van de herinnering in stille vreugde.
De mooie dingen van vroeger zijn geen doorn in het vlees, maar een kostbaar geschenk dat je meedraagt.
Je moet zorgen, dat je niet in je herinneringen blijft graven en je erin verliest; een kostbaar geschenk bekijk je niet aldoor, maar alleen op bijzondere ogenblikken. Buiten die ogenblikken is het een verborgen schat, een veilig bezit.
Dan wordt het verleden een blijvende bron van vreugde en kracht.
Dietrich Bonhoeffer,
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 08:27
|
|
|
Ik denk dat je in een bepaald opzicht wel gelijk hebt.
Hier hobbelen we vaak uit gewoonte richting de kerk / gemeente
Hoewel het hier ook moeilijker wordt. Christelijke normen & waarden worden steeds meer belachelijk gevonden. Dus ook in Nederland heb je als christen soms al niet meer recht op vrije meningsuiting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 08:28
|
|
|
Kijken mag toch Steen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 12:33
|
|
|
(10)Slot
Vandaag Hemelvaartsdag..en een wolk nam Hem weg voor de ogen van Zijn vrienden. Dag en nacht is Hij daar om voor Zijn kudde te bidden. Vader ik wil dat degenen die Gij Mij gegeven hebt ook bij Mij zullen zijn.
Wat is er eigenlijk van mij uit als christen te verwachten. Alles ontvangen uit Genade! Die roemt,die roemt in God alleen. Hier alles samengevat..wat hebben wij een Machtige Vader. Bij Hem is raad..ja alles te krijgen voor tijd en eeuwigheid.
Ik ga stoppen. God is nabij...Hij brengt samen. Hij houdt de wees en de weduwe staande. Hij kastijd die Hij lief heeft. Alles en alleen uit Genade
Eens geen tranen meer, Geen mens zal daar meer zeggen,ik ben ziek God en de mens geheel weer in harmonie,Vader en kind. God geve ons allen uit Genade,om ooit daarin te volle in te mogen delen.
(Ik bedank hier nog even voor de reacties tussendoor)
Groet heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 14 mei 2015, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 16:33
|
|
|
ANNA415 schreef: | Kijken mag toch Steen  |
Zekers!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 18:51
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik denk dat je in een bepaald opzicht wel gelijk hebt.
Hier hobbelen we vaak uit gewoonte richting de kerk / gemeente
Hoewel het hier ook moeilijker wordt. Christelijke normen & waarden worden steeds meer belachelijk gevonden. Dus ook in Nederland heb je als christen soms al niet meer recht op vrije meningsuiting. |
Wij zijn bang om te worden uitgelachen of genegeerd, dat we er niet bij horen misschien, maar is gelukkig niet zo erg als in sommige andere landen, Maar je hebt wel gelijk, dorp waar ik als kind woonde, het hele dorp bijna ging vroeger na de kerk, vandaag alleen nog maar een handje vol oude mensen Ook hier veranderen langzaam aan dingen als gelovige.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 20:21
|
|
|
''Zo leefde men vroeger''
Mijn oma liep altijd met een goed gevulde handtas, Mocht iemand ooit echt vervelend tegen haar gedaan hebben op straat Dan overleefde die persoon de klap met haar tas dit misschien net aan.
In de handtas: - 2 bijbeltjes met harde kaft - een rol pepermunt - een flesje 4711 - zak munten - zaddook - bos stalen lopers en nog wat elementen..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 14 mei 2015, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 20:49
|
|
|
Ik heb een ontstoken oog,van het knipogen geven:))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 20:59
|
|
|
Alles wat adem heeft love de Heere!
Even weer on-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 21:04
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Ze wachten al reeds jaren, het is ze eens beloofd, hoewel de vlam bij velen voorgoed is uitgedoofd. Die hebben alle wolken met kijkers afgetuurd, maar zo het gaat met wachten, heeft het te lang geduurd.
Ze hopen al reeds jaren, het is ze eens voorzegd, door Jezus, hun Verlosser de boodschap neergelegd: "Gelijk Ik op zal varen, zo kom Ik tot u weer!" En daarom wachten zij hier met heimwee op hun Heer.
Je moet maar eens gaan kijken, je ziet het al van ver en anders volg je simpel de fonkelende ster. Daarheen gaan zij vol vreugde, de hemelvaart in zicht, hun gang als die der wijzen naar Hem, die komt, gericht!
Frits Deubel.
Gr. Marenth. |
Mooi Marenth!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 21:28
|
|
|
Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELSKE594
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 23:04
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen. |
Helemaal mee eens Mamy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 14 mei 2015, 23:27
|
|
|
MAMY994 schreef: | Mooi Marenth! |
Dank je wel Mamy.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 10:28
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen. |
Correct!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 10:56
|
|
|
Nog steeds gaan me gedachten over dit onderwerp, het begon met 50 vlaggen uitzoeken voor de meest gesloten landen... zoveel verhalen Ik ga na een gemeente die zich veel inzet voor de gesloten landen, vervolgens ging ik tig boeken prijzen en zei tegen God, want ik mocht een boek voor me zelf uitkiezen, God welk boek moet ik nu uitkiezen?? Het waren er zoveel, zoveel getuigenissen, tot God zei: dit boek:
Boek van Nik Ripken: het dwaze van God
zeer indrukwekkend, eigenlijk zou iedere cristen die meoten lezen
Hij gaat als jonge cristen na Somaliee, in begin jaren 90, zoiets als hel op aarde, geloof is daar niet toegestaan en hij komt dus bijna niet uit voor zijn geloof. Alleen al doordat er wat mensen voor hem werken, worden die vermoord. Hij komt ontmoedigd terug met een hoop heftigge vragen? vervolgens besteeds hij echt jaren tijd aan reizen na allerlei gesloten landen, om mensen daar te ontmoeten om te interviewen, Het boek staat vol met getuigenissen , die je zo bij handelingen zou kunnen toevoegen. `Zijn eindconclusie is , het is het waard om voor jezus te sterven en God is nog dezelfde als uit de bijbel.
Hij preekt ook veel in westerse kerken, soms word gevraagd of hijd nekt dat bv amerika ook met vervolging te maken krijgt. Zijn antwoord erop:
In alle oprechtheid. waarom zou satan ons wakker willen maken, als hij ons al monddood heeft gemaakt? we helpen ons al, hij kan ons beter laten slapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 11:00
|
|
|
Toch denk ik, ook hier hebben we met vervolging te maken, op een ander e manier... en niet zo heftig
verblijd u wanneer men liegende allerlei kwaad over u spreekt.. etc... want alzo hebben ze de profeten voor u ... heb het zelf meegemaakt dat ik dacht???? eh waarom, tot God me deze tekst op me weg stuurde. Ook al kon ik er een tijdje niet blij om zijn, bijna ontmoedigd en dacht ik wat gebeurt er, ineens mensen leugens over me gingen vertellen, waarom?
Ooit kwam er een prediker die zei: mensen vragen vaak is het moeilijk om voorganger te zijn in een land met vervolging, en hij zei, nou in Nederland vind ik het moeilijker, want cristelijke broeders klagen je zelf aan.
enfin benieuwd wat jullie over deze dingen denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 11:03
|
|
|
Mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 11:04
|
|
|
bij mij zit veeeel meer in me tas
is alleen allemaal zwaar geheim
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 12:57
|
|
|
Alle maagden vielen in slaap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 14:27
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Alle maagden vielen in slaap! |
Jep. De helft was alleen goed voorbereid, en de andere helft niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 16:28
|
|
|
Je zou denken.... Ik heb even stil gestaan,bij het onderwerp wat je hebt gekozen. En begrijpelijk dat ook jou deze vragen je bezig houden. Alleen blijft het zo,dat God Zijn wereld ondanks alle vragen aan mijn kant, blijft regeren en sturen. Een mens die om des geloofs wille veel moet lijden..zal dicht bij Hem een plek in de Hemel krijgen. Want: hun bloed,hun tranen en hun lijden Zijn dierbaar in Zijn ogen.
Wanneer ik beleef dat ik die weg niet hoeft te gaan,die velen wel moeten gaan. Dan mag ik God wel meer leren danken..want waarom die en die..en ik niet. Al is het zo dat ik niet hier te maken hebt met vervolging en anders... Een christen weet ten alle tijden van strijd. Nee..die strijd word niet altijd gezien..maar God weet ervan.
Het is zo...in vele landen om ons heen,gaat de strijd hevig door. Waar zal ik staan,wanneer hier in Nederland het geheel anders gaat worden,op het gebied van openlijk mijn geloof te willen belijden? Dan blijft het waar..door een leven met Hem persoonlijk te kennen door Genade...zal Hij voor mij blijven instaan.
Nee,ik zeg niet dat ik niet door het zwaard zou kunnen vallen. Want God bespaard ook Zijn kinderen niet alles. Ik trek de lijn iets door:Er staat..zo wanneer u,jij en ik al deze dingen ziet(eindtijd),zo heft u hoofden opwaarts. Nee,ik ben niet beter of minder dan ieder anders mens op deze wereld. Maar,waar ik ben door Hem,daar is God zelf.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 15 mei 2015, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 19:23
|
|
|
Tja, aan de andere kant.. We hoeven ook geen martelaar te zijn om een goed christen te zijn
Ik denk dat God veel verdriet heeft om al die onderdrukking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 20:31