Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 15:23
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou gezien de automatisering, kon het wel eens zijn dat het oprekken van de pensioen leeftijd van korte duur is..
Mar ik ben het met Petra eens op een bepaald leeftijd moet je je niet afvragen wat jij wilt, maar of het wel zo goed is voor het kind |
Daar ben ik het ook mee eens. Het mag/ kan nooit alleen een egoïstische keuze zijn om 'een kind op de wereld te zetten'. Maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een kinderwens niet automatisch verdwijnt bij een bepaalde leeftijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: maandag 25 mei 2015, 18:14
|
|
|
Les van een abt:
"Als we luisteren naar het ritme van de aarde, als we de seizoenen, de overgang van dag naar nacht en de rustdag serieus nemen, dan ontkomen we er niet aan om langzamer te leven en de deugd van traagheid te leren. Willen we de volheid van het leven beleven, willen we de energie werkelijk inzetten voor het goede, willen we beantwoorden aan het mens-zijn dan moeten we ons veel meer oefenen in de kunst van het langzame leven.
(Uit: De reis van je hoofd naar je hart van Leo Fijen.)
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op maandag 25 mei 2015, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA613
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 11:44
|
|
|
De voornaamste reden daarvoor is bij mij: Vergeetachtigheid. Ik kijk altijd wie er mijn profiel heeft bezocht en dan klik ik diegene aan en denk ik: Oh, dat was dat meisje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 14:31
|
|
|
MANNA613 schreef: | De voornaamste reden daarvoor is bij mij: Vergeetachtigheid. Ik kijk altijd wie er mijn profiel heeft bezocht en dan klik ik diegene aan en denk ik: Oh, dat was dat meisje. |
Heel herkenbaar. De naam blijft meestal niet meteen hangen. Ik ben blijkbaar meer van de beelden en het verhaal er bij... En dat zie je pas als je op het profiel kijkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 16:32
|
|
|
De pelgrim ook vandaag..
Ja,kent u het lied ook..waarheen pelgrims,waarheen gaat gij?
Wat klinkt het mooi wanneer je dit lied uit vele monden hoort gezongen worden..toch?..
Maarre.. De beleving er nu van?.. Wanneer het geloof geloven mag..ja dan zingt het van binnen. Maar wat, wanneer wegen anders lopen dan gedacht te hebben. Dan veranderd het gezang vaak langzaam in een wegzinkend gekerm. Ja hoor..dat is ook de beleving van die christen,waar ik over sprak in de topic ,Ga ik alleen?..''
Weet u...er is er een,die een christen..een ware gelovige ook voortdurend achtervolgt en pijn wil doen. Ja Satans macht is groot...Hij heeft eeuwenoude ervaring..om Gods kind aan het wankelen te brengen. Vooral ook die zo twijfelen aan God..die gunt hij geen rust. Wil hun naar de afgrond brengen.
Waar dan heen?.. vluchten?.. Ja vluchten..maar dan niet tot de dingen die mij verder van God af brengen. Nee,tot de Heere Jezus! Hij zal u,jou en mij beschermen,Hij wacht ook nu.
Wat kan het allemaal ingezonken zijn,geen gebed in het hart,nog op de lippen. Ik weet dit uit mijn eigen leven maar al te goed. Maar Hij zorgt voor Zijn kudde...en kent ons bij namen.
Kom.het hoofd omhoog pelgrim! Zie op Hem!
Waarheen pelgrims,waarheen gaat gij? God staat klaar Hij zend Zijn Geest in het binnenste van u In Zijn Zoon,is Hij een ontfermend Vader. Ja,voor een ieder die gelooft.
Groet heide S'Gravenhage '15
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 27 mei 2015, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 20:43
|
|
|
Na 3 maanden weer voor 3 dagen terug op CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 20:57
|
|
|
JANS221 schreef: | Na 3 maanden weer voor 3 dagen terug op CM. |
ha ha gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 23:22
|
|
|
Mijn abonnement is afgelopen! Ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle contacten die ik had op CM. Hetzij via mail, of chatgesprek. Vindt dit wel een toepasselijke tekst, om mee af te sluiten.
Bron: Abt Voice.
De tijd bepaalt wie je in je leven ontmoet, je hart bepaalt wie je in je leven toelaat, maar je gedrag bepaalt wie er in je leven blijft…..
Ik wens jullie allen het goede!
Gr. Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op dinsdag 26 mei 2015, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 23:41
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Mijn abonnement is afgelopen! Ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle contacten die ik had op CM. Hetzij via mail, of chatgesprek. Vond dit wel een toepasselijke tekst, om mee af te sluiten.
De tijd bepaalt wie je in je leven ontmoet, je hart bepaalt wie je in je leven toelaat, maar je gedrag bepaalt wie er in je leven blijft…..
Gr. Marenth |
Marenth,bedankt voor het contact op CM via het forum of anders..
Hartelijk groet,heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 23:45
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Marenth,bedankt voor het contact op CM via het forum of anders..
Hartelijk groet,heide |
Dank je wel Heide
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 00:00
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Mijn abonnement is afgelopen! Ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle contacten die ik had op CM. Hetzij via mail, of chatgesprek. Vindt dit wel een toepasselijke tekst, om mee af te sluiten.
Gr. Marenth |
Jouw ook het goede toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 00:01
|
|
|
mooi Heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 00:03
|
|
|
PETRA824 schreef: | Jouw ook het goede toegewenst  |
Dank je wel Petra, wens ik je ook!
Gr. Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op woensdag 27 mei 2015, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 06:59
|
|
|
Doei Marenth, hoi Jans
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 11:21
|
|
|
Deze liefde overwint..
Ja,wanneer ik aan het woordje liefde denkt..dan begint mijn gezicht te stralen.
Ja,want ondanks oorlogen, politieke strijders,burger oorlogen,ruzie's,vete's..is er toch ook nog erg veel liefde op deze wereld. Misschien zegt nu iemand,nou ik weet niet hoe jij de wereld in kijkt..maar ik zie het niet.
Wat ik zie..
Door alles heen en wat onze ogen kunnen zien,hoe erg ook.. Gaat God ook door. Door de PinksterGeest stort hij ook vandaag nog de waren liefde in het hart van mensen die vanuit zichzelf moeten gaan belijden,geen liefde in het hart te hebben tot God en de naasten. Die Pinstergeest breekt ook vandaag nog in,in harten die gesloten zijn. In harten die van geen liefde willen weten of horen.
Hebt u,jij en ik dit al ervaren?..
Die pinkster geest gaat mij leren lief te hebben. Nee,dit betekend niet dat ik gelijk alles goed doet..u,jij en ik weet beter. Maar,waar de echte liefde in het hart is gestort,daar blijft een mens nooit wie hij was.
Als ik dit door trek naar de liefde tussen twee mensen, Dan is het toch mooi om nog te kunnen en mogen ervaren dat de liefde ook nog vandaag samen brengt. Dat een rups langzaam een vlinder wordt...en vele rupsen vele vlinders maakt:)
Maarre...heb ik dan mijn ogen dicht wat er ook nog ontstaan kan tussen mensen? Dat liefde langzaam in haat kan over zij gegaan tot die ander. Of dat samen door een deur niet meer mogelijk was. Natuurlijk weet ik hiervan!.. Maar laat ik anderen niet ontmoedigen met wat er allemaal fout kan gaan. Ik kan gerust dieper ingaan,op alle ellende die er kan zijn of meemaken. Maar dit ga ik niet doen hier.
De liefde blijft bestaan! Dit moet de boventoon houden..ook vandaag. Het goede toch te blijven zoeken..voor mijzelf en die ander,die mijn pad kruist,of meegaat.
Ik wil niet teveel bij mij als mens blijven steken,in mijn zo nu nog dan verdriet. Nee,ik mag door het geloof zien op de God die door gaat en niet slaapt. Hij zal geven en niet beschamen,die op Hem hopen. Nee,groter dan De Helper zal de nood nooit worden. Zijn liefde in mij door Hem overwint.
Jeugd alhier, Verwacht het van God! Bid God om wijsheid.
Deze liefde overwint
Groet Heide S'gravenhage'15
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 27 mei 2015, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 11:38
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Mijn abonnement is afgelopen! Ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle contacten die ik had op CM. Hetzij via mail, of chatgesprek. Vindt dit wel een toepasselijke tekst, om mee af te sluiten.
Gr. Marenth |
Jammer dat je gaat Marenth. Bedankt voor je zijn hier en ook voor je mooie "kreten". Bovenstaande heb ik alweer overgeschreven. Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 11:58
|
|
|
PETRA824 schreef: | Zit wat in wat je schrijft Manna, zelf heb ik ingevuld ook: ik ben cristen maar denk niet in hokje, gewoon omdat ik de gemeente van Jezus als 1 geheel zie. of je nu katholiek, pinkster, volle evangelie, gereformeerd, vrijgemaakt gereformeerd... etc. noem maar op bent.
Voor mijn gevoel, plaats ik mezelf in een hokje als ik invul charismatisch(ik ga na een charismatische gemeente), maar vind alle cristenen leuk, wat voor kerk ze ook gaan  |
Ik heb zelf ook getwijfeld wat ik bij deze vraag moest invullen. Ik heb wel volle evangelie ingevuld maar denk ook niet zo in hokjes. Je hebt natuurlijk wel je eigen voorkeuren naar welke kerk/gemeente je zelf gaat. Toch denk ik dat het voor veel mensen heel erg belangrijk (zo niet het belangrijkste!) is om bij het zoeken van een partner te weten dat je van dezelfde kerkelijke kleur bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA788
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:03
|
|
|
ben ik weer... en ik vertrek voorlopig niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA788
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:16
|
|
|
niks niet koken vandaag...
ik gaat naar vriendin en daar eten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:16
|
|
|
Ja ik ben er weer en ga voorlopig niet want dankzij een zeer dankbaar cadeau ben ik er weer.
Nogmaals dank CM ik was echt totaal verrast
Heel veel liefsss iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:18
|
|
|
Hoi Jans en Petra gezellig hier 
Knufffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA788
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:18
|
|
|
NATASCHA498 schreef: | Ja ik ben er weer en ga voorlopig niet want dankzij een zeer dankbaar cadeau ben ik er weer.
Nogmaals dank CM ik was echt totaal verrast
Heel veel liefsss iedereen  |
jij kreeg ook een aanbod?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:23
|
|
|
MARA788 schreef: | jij kreeg ook een aanbod? |
Ik was zeer verrast kreeg een jaarabonnement cadeau
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA788
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:24
|
|
|
NATASCHA498 schreef: | Ik was zeer verrast kreeg een jaarabonnement cadeau  |
ze misten ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 16:29
|
|
|
MARA788 schreef: | ze misten ons... |
Ja ik denk het of ze gunden het ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 18:27
|
|
|
CM Leden,
Ik zocht even een plekje, Vanaf 1 Juni neem ik even afstand van het Forum.
Hgr,Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 27 mei 2015, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 19:45
|
|
|
NATASCHA498 schreef: | Ik was zeer verrast kreeg een jaarabonnement cadeau  |
oh ha ha wat leuk voor je natascha en welkom terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 19:46
|
|
|
HEIDE062 schreef: | CM Leden,
Ik zocht even een plekje, Vanaf 1 Juni neem ik even afstand van het Forum.
Hgr,Heide |
oh .. ik ben vier junie weg. dan loopt me abbo af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 19:47
|
|
|
mergpijpjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 27 mei 2015, 22:38
|
|
|
PETRA824 schreef: | mergpijpjes  |
Petra toch!!! Deze rubriek heet "wat eten we vandaag voor lekkers". Niet "wat snoepen we vandaag voor lekkers".
Vandaag van rode kool uit een potje een lekkere salade gemaakt met gebakken nieuwe aardappeltjes en een stukje zalm.
|
|
Naar boven |
|
|