ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MANNA613
ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA613
Auteur Bericht
MANNA613 (35)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 september 2015, 22:21
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israƫl?
 
Wat bedoel je precies met Gods volk Israel? Of bedoel je de messiaansbelijdende joden? De religieuze Joden die in het land Israel wonen ? Of bedoel je met Gods Volk Israel allen die bij het geestelijk Israel horen, omdat ze geloven in de Messias?

Aan je omschrijving te zien ga ik er even vanuit dat je doelt op de nakomelingen van Abraham, Izaak en Jakob die in Israel wonen en de komst van de Messias verwachten. Ik geloof dat God Zijn volk niet verstoten heeft en wij mogen/moeten bidden om vrede. Aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat Paulus schrijft dat er in Christu noch jood, noch griek is. De culturele grenzen vallen dus weg. Ik heb wel veel respect voor de rabbijnse joden die zo diep met de Schrift bezig zijn. Helaas bestuderen velen de Schrift zonder dat ze daarin Jezus kennen die hen eeuwig leven geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA613 (35)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 mei 2015, 11:44
BerichtOnderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
 
De voornaamste reden daarvoor is bij mij: Vergeetachtigheid. Ik kijk altijd wie er mijn profiel heeft bezocht en dan klik ik diegene aan en denk ik: Oh, dat was dat meisje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA613 (35)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 mei 2015, 18:28
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
Ik ben christen maar denk niet in hokjes... dat is een keuzemogelijkheid voor mensen die zich wel verbonden weten met het christelijk geloof, met Jezus Christus maar die niet willen zeggen tot welke denominatie ze behoren, of die gewoonweg niet bij een vaste groep behoren.

Tenminste ik neem aan dat dat de reden is dat mensen die optie invullen. Toch vind ik het een bezwaarlijke omschrijving. Het veronderstelt namelijk dat mensen die wel bij een vaste geloofsgemeenschap horen, wel in hokjes denken. En dat mensen die zich nergens bij hebben aangesloten dat niet doen. Naar mijn bescheiden mening klopt dit niet. We denken namelijk allemaal in hokjes en daar is niets mis mee. In hokjes denken helpt ons om de wereld overzichtelijk te maken en bovendien kiezen we er soms bewust voor om in een bepaald hokje te gaan zitten. Zelfs het zogenaamde niet-hokje is een hokje. Snap je het nog?

Er is niets mis mee om in een hokje te zitten en van daaruit je geloof in Christus te beleven. Het is goed om een vaste basis te hebben van waaruit je je leven en je geloof vormgeeft. Dat wil niet zeggen dat je blind bent voor andere meningen en overtuigingen. Helemaal niet. Het geeft je wel een bepaalde basis en het geeft niet om die af en toe bij te stellen. Geloven is een werkwoord, is een dynamisch iets. De Geest van God is ook dynamisch, God vindt altijd weer nieuwe wegen om Zijn liefde die in Christus Jezus aan ons is geopenbaard ingang te vinden. De Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt, maar God is ook een God van orde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA613 (35)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 mei 2015, 22:02
BerichtOnderwerp: De meerdere Mozes..
 
Mozes mocht vanwege zijn ongeloof niet het land in, maar gelukkig hangt het niet van ons af of we er komen. Daarna kwam Jozua, zijn naam betekent het zelfde als God redt en hij bracht het volk in het beloofde land.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA613
Pagina 1 van 1