Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 20:59
|
|
|
ANTA961 schreef: | Misschien geldt dit wel vooral voor de mensen die van een knipoog in het café ook bijna in paniek raken.  |
Misschien zit er wel een haartje in het oog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 21:01
|
|
|
Op dit moment?
Facebook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 21:04
|
|
|
allemaal zo moeilijk al die woorden: vriendschap, relatie, verkering, date
Van de een krijg ik vlinders in de buik en van de ander niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 21:48
|
|
|
ANNA415 schreef: | Helemaal mee eens Petra.
Trouwens ook mensen die beweren niet in hokjes te denken, doen het ook vaak wel.
Heb ik ook gemaakt in vriendenkring. Kwamen van de Biblebelt, hadden geen goed woord over de streng gelovigen daar. Hoe ze proberen hun waarden aan je op te dringen enzovoort enzovoort. Echter vonden zij je bv op zondag prima kunt gaan shoppen. Maar iemand die dat niet vond werd al snel hypocriet gevonden |
Voor deze mensen is het invullen van kerk/gemeente dus wel belangrijk. Dan hoeven ze niet te reageren op mensen van bv de Ger.Gem. Maar het probleem van drammerigheid speelt idd van beide kanten. Misschien is het handiger om de keuzemogelijkheid groter te maken. Net als bij het roken. Bv. (... kerk/gemeente) Maar ik heb geen bezwaar tegen christenen van een andere kerk/gemeente.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 21:58
|
|
|
Ik ben ook geen fan van knipogen op CM. Precies zoals Heide al opmerkte kan het van alles betekenen. Ik heb ook op m'n profiel staan dat ik er niet op reageer. Toch wordt dat regelmatig genegeerd en krijg ik ze toch. Lezen ze dan je profiel niet helemaal door, of hebben ze er gewoon maling aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 22:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | Misschien zit er wel een haartje in het oog  |
Kou op het oog of een zenuwtrekje kan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGLER366
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 00:53
|
|
|
HEIDE062 schreef: | KNIPOOGJES ..de stemming bij of van een knipoog.
Ja, ik dacht even aan de mogelijkheid van elkaar een knipoog te sturen. Zelf denk ik daar enigszins wat luchtig over..maar.. Maar toch,kunnen vooral wat bescheiden mensen er gerust een hele speciale bedoeling bij mee geven. |
Je hebt een leuk profiel. Hé, ik ken jou. Je ziet er leuk uit. FF flirten Je bent interessant Kom ook eens naar mijn profiel kijken
etc...
Ik denk dat met name onzekere mensen onbedoeld verkeerd reageren (passief/actief) op een knipoog.
Wat doet een verkoper in de winkel, aan de deur, in je bedrijf? Zeker als die van de andere sekse is? Juist ja ... hij/zij knipoogt om goodwil te kweken, de deur bij je open te trappen op een subtiele manier om vervolgens jou zover te krijgen dat je koopt. Denk je dan ook bij die knipoog ... ooohhhh wat moet die van me?
Gaat de deur open? Krijg ik jou gunfactor? Matchen wij?
Kortom: Valt wel mee
= christianmatch ...
Laatst aangepast door
|
ANGLER366
|
op dinsdag 2 juni 2015, 00:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 08:43
|
|
|
ANNA415 schreef: | Helemaal mee eens Petra.
Trouwens ook mensen die beweren niet in hokjes te denken, doen het ook vaak wel.
Heb ik ook gemaakt in vriendenkring. Kwamen van de Biblebelt, hadden geen goed woord over de streng gelovigen daar. Hoe ze proberen hun waarden aan je op te dringen enzovoort enzovoort. Echter vonden zij je bv op zondag prima kunt gaan shoppen. Maar iemand die dat niet vond werd al snel hypocriet gevonden |
Apart he Anna hoe mensen serieus met geloof bezig kunnen zijn, vervolgens zo worden. Moet me denken aan de woorden van Jezus: laat u geen nieuw juk opleggen. Zou hij daarmee ook hebben bedoeld, een juk door een kerk gevormd met allerlei wetten? ik denk het wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 08:44
|
|
|
ANNA415 schreef: | Op dit moment?
Facebook  |
dat is geen boek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 08:45
|
|
|
Ik ga zo het weerbericht lezen en vervolgens na buiten met winterjas en me muts maar weer uit d e kast gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 08:46
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik ben ook geen fan van knipogen op CM. Precies zoals Heide al opmerkte kan het van alles betekenen. Ik heb ook op m'n profiel staan dat ik er niet op reageer. Toch wordt dat regelmatig genegeerd en krijg ik ze toch. Lezen ze dan je profiel niet helemaal door, of hebben ze er gewoon maling aan? |
Lijken mij mannen die nog geneens niet d e moeite nemen om je profiel te bekijken, op alle vrouwen die e r leuk uit zien effe knip oog sturen en dan kijken wie er reageert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 08:48
|
|
|
Maar nou kreeg ik net wel een knipoog, leuk begin van de dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHILL210
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 14:28
|
|
|
Religie en geloof zijn zo in strijd met elkaar en toch aan elkaar verbonden in kerken maar ook daarbuiten. Zelf denk ik dat de kern daarvan ligt in de zondeval, namelijk dat we sindsdien onze eigen god willen zijn. Jezus vraagt ons nu zijn voorbeeld te volgen in het volkomen gehoorzaam zijn aan de Vader. Dan zal hij verbondenheid geven door de Geest. Daar moet denk ik niets tussen, zeker geen religie. Ik twijfel heel erg aan de kerk in zijn algemeenheid. Ik weet niet of het goed is en zoals God het vraagt. Maar als ik dan denk aan de andere kant, helemaal geen kerk meer dan vraag ik me af hoe de verbondenheid als volgelingen van Jezus tot stand kan komen. Die vraag houdt me bezig. Maar het in hokjes denken is niet verbonden aan kerk, dat zit in de mens. Wij willen begrijpen en oordelen. En als dit niet lukt dan oordelen we alsnog omdat de angst diep in ons geworteld is. En de zonde probeert die angst te bedekken maar als we zouden durven denken dan is werkelijk de angst het gevolg en de oorzaak van veel zonde en gebrokenheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 20:30
|
|
|
PETRA824 schreef: | Maar nou kreeg ik net wel een knipoog, leuk begin van de dag  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 21:40
|
|
|
Ik denk dat je gelijk hebt dat angst van veel ellende een oorzaak is. Voor me zelf geloof ik wel in de kerk, en ondanks alle verschillen en religieuze cristenen ertussen, geloof ik in een eenheid. Die eenheid word gemaakt door de Heilige Geest die ons broeders en zusters verbond met elkaar.
Mooi voorbeeld van eenheid onder cristenen vind ik mission possibel. Volgens mij waren er cristenen vertegenwoordigd de laatste keer van 81 verschillende landen. Allemaal mensen van uit verschillende kerken ook, zeer indrukwekkend ook uit vervolgde landen.
maar daar waren allemaal mensen vanuit verschillende kerken, gemeentes en dan ook nog es met verschillende culturen Maar 1 ding verbond iedereen met lekaar: Jezus, de zelfde God en de Heilige Geest.
Er bestaat ook geneen perfecte kerk, voor me zelf heb ik al heel wat worstelingen gehad over bepaald e mensen uit de kerk, eindde van de worsteling was ik na het kruis ging. Bedacht dat ieder zo nog in zijn geloofsgroei zit, we verschillend zijn, maar jezus van ons allemaal houd. Ook van de pastoor die katholiek is en tot maria bid, waarvan ik dan weer denk, waar staat dat in de bijbel... en ondanks( ik denk dat het een fout is, om tot maria te bidden) die fout van die katholieke pastoor, is de heilige geest ook wel degelijk bij hem. Ook bij mij is de heilige geest, met al mijn fouten....... en die heilige geest verbind ons met elkaar, laat ons onze fouten inzien, leert ons, samen 1 kerk te zijn, zelfs wereld weid, ik denk dat we die eenheid steeds meer mee gaan maken in d e laatste dagen op aarde.
met de nadruk op ik denk he, zijn mijn gedachten maar, wil niet zeggen dat het zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 22:28
|
|
|
Weetje zit hier te denken, hoe zou Jezus graag zijn kerk zien? volgens mij gevuld met gebroken mensen... zwervers, alceholisten, drugs verslaafden, sex verslaafden etc... ha ha zeker zouden ze ook welkom zijn bij jezus, oh homo,s en mischien wel het liefst op de voorste rij. ere gasten, want voor gebroken mensen en zondaren is Jezus gestorven, heeft hij zijn kruis op zich genomen.
Hoe zou de gemiddelde cristen daarop reageren...hmm ik denk veel met veroordeel ondertussen zien ze hun eigen fouten niet, vraatzucht, hooghartigheid etc. noem maar op.
Maar een kerk gevuld met zulke mensen, die jezus leren kenne, ieder in zijn fase van geloofsgroei... zonder elkaar veroordelen... ha ha hoop ik nog ooit mee te maken
en die eenheid, laten we eens beginnen met zelf daar in te geloven en na elkaars gelijkenissen, kijken en niet na de verschillen en niet elkaar aanklagen.... of nog erger meteen roepen als we iemand zien met gave van de heilige geest dat is van d e duivel, ook zeer menselijk, alles wat nieuw is, onbekend staat men in eerste instantie negatief tegen over
hier in nederland zodra er een wonder gebeurt reageren we vaak met: van de duivel of komen we aan met wetenschappelijk bla bla bla ondertussen vergeten we de bijbel er eens goed op te onderzoeken, waar we alles aan kunnen toetsen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLIES737
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 juni 2015, 23:32
|
|
|
Zijn hier nog mensen in omgeving Wageningen/Gelderse vallei, die het leuk vinden om een keer samen een wandeling te maken? Als je het er voor over hebt, om een heel eind te reizen voor een wandeling hier in de buurt (mooie, bosrijke omgeving ;) ) dan houd ik je natuurlijk ook niet tegen ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 17:04
|
|
|
MARLIES737 schreef: | Zijn hier nog mensen in omgeving Wageningen/Gelderse vallei, die het leuk vinden om een keer samen een wandeling te maken? Als je het er voor over hebt, om een heel eind te reizen voor een wandeling hier in de buurt (mooie, bosrijke omgeving ;) ) dan houd ik je natuurlijk ook niet tegen ;) |
Hoi hoi, Voorheen werden er initiatieven genomen om op de heide bij ede, juffrouw Tok, te bbq-en en te eten......er was altijd wel iemand die dat regelde, dus.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLIES737
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 18:23
|
|
|
MARTIN976 schreef: | Hoi hoi, Voorheen werden er initiatieven genomen om op de heide bij ede, juffrouw Tok, te bbq-en en te eten......er was altijd wel iemand die dat regelde, dus..... |
Dank je voor de tip, ik wacht rustig af, of er hier nog meer reacties komen en ik kan altijd op zoek gaan naar oude berichten in die buurt...
Maar je moet ergens beginnen 
Ik ben na lange tijd weer hernieuwd lid, dus vandaar dat ik die eerdere initiatieven niet mee had gekregen, maar klinkt gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 21:50
|
|
|
MARLIES737 schreef: | Dank je voor de tip, ik wacht rustig af, of er hier nog meer reacties komen en ik kan altijd op zoek gaan naar oude berichten in die buurt...
Maar je moet ergens beginnen 
Ik ben na lange tijd weer hernieuwd lid, dus vandaar dat ik die eerdere initiatieven niet mee had gekregen, maar klinkt gezellig  |
dat was het ook!! heb er mooie en vooral gezellige herinneringen aan.....maar er zijn veel oud-cm-ers weg, dus......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 21:55
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Jezus roept!..
Komt allen tot Mij,die vermoeid en belast zijn.
Ja,Behalve dat Jezus tijdens Zijn tijd op aarde ook met Zijn Vader doorbracht, Was Hij menigmaal omringd door een grote schare. Wat kon ook Hij als mens wel eens vermoeid zijn..ook Hij wist van slaap,honger,en dorst. En niet te vergeten,vaak al die stof aan de voeten,waar ook menigmaal de hitte van de zon op stond.
Ik maak even een grote sprong naar de hof waar Jezus ging bidden. Zijn hevige strijd alleen.. Vermoeid vielen Zijn vrienden in slaap. Ook zij ondervonden de weg die hun meester wilde gaan,soms maar een zware weg.
Weetje...ik voel het ook bij tijden Vermoeid te zijn Vermoeid van het strijden Vermoeid als mijn vlees(mijn ik) de boventoon wilt vieren! Vermoeid wanneer satan komt met zijn influisteringen vermoeid door soms nog het ongeloof Vermoeid om wat ik zie wat om mij heen soms gaande is Al die pijn soms wat kinderen moeten meemaken Al die pijn wat dieren kunnen overkomen Al die pijn wat ik toen ik nog in een ziekenhuis werkte daar heb gezien.
Ja..ik sta hier niet ieder moment bij stil.dat is ook waar. Maar dan zijn er toch wel van die momenten dat ik dit zo beleef van binnen.
En dit alles om de zonde. Want,wat was het goed in het Paradijs..toch?
Hoor:Jezus die door alles is heengegaan roept mij,ja ons iets toe!
Kom tot MIJ!.. Komt tot Mij allen die vermoeid zijn, En Ik zal u rust geven.
Wat een rijkdom Wat een bemoeienis met mij,met ons Hij wil mij rust geven.. Hij wil ons rust geven Wat een koning Wat een vaderlijke zorg over ons
Jezus, dank voor Uw woorden Woorden die mij rust kunnen geven voor in dit leven en straks eeuwig
Groet heide, S Gravenhage'15 |
Heide, je maakt nog steeds mooie gedichten of uitgesproken gedachten.....mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 22:15
|
|
|
JOSJE734 schreef: | Dan moeten wij het maar gezellig maken
Andere naam, maar nog dezelfde als 2 jaar geleden (Josina). Maar het forum is idd erg saai geworden. |
mijn idee josje!! leuk dat je er ook weer bent..ben er zelf ook weer..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 22:44
|
|
|
Ik ben ook weer weg. liefs en Gods zegen allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 3 juni 2015, 23:51
|
|
|
MARTIN976 schreef: | Heide, je maakt nog steeds mooie gedichten of uitgesproken gedachten.....mooi |
Dank Martin..over een aantal weken tracht ik weer op het forum te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLIES737
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 03:45
|
|
|
Eerlijk gezegd, vind ik die knipogen wel grappig, gisteren 1 gekregen en daar gewoon op gereageerd met dat ik de knipoog in goede orde ontvangen heb en maar gelijk een knipoog teruggekregen en vervolgens kreeg ik een hele uitgebreide mail terug Het kan iemand ook maar zo over de drempel halen voor het sturen van een serieuzere reactie...
Enne vandaag heb ik er zelf ook 1 naar iemand gestuurd, maar die heb ik direct begeleid met en kort mailtje, dus die persoon kreeg en een knipoog van mij en een mailtje wordt dat wel goedgekeurd door de ballotagecommissie?
Laatst aangepast door
|
MARLIES737
|
op donderdag 4 juni 2015, 03:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 06:46
|
|
|
PETRA824 schreef: | Ik ben ook weer weg. liefs en Gods zegen allemaal  | Neehee, mag niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 06:46
|
|
|
ja, jaha, het gaat gebeuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 06:48
|
|
|
MARLIES737 schreef: | .....wordt dat wel goedgekeurd door de ballotagecommissie?  |
Voor uit voor deze ene keer dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BUTTERFLY894
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 17:58
|
|
|
Zou wel op de hoogte willen blijven of ik mee kan die dag is een tweede :)
Laatst aangepast door
|
BUTTERFLY894
|
op donderdag 4 juni 2015, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 18:37
|
|
|
BUTTERFLY894 schreef: | Zou wel op de hoogte willen blijven of ik mee kan die dag is een tweede :) |
Als 1 iemand een datum prikt en het in de groep gooit.....het gaat gewoon om gezelligheid, daten enzo is niet de insteek.....kinderen mogen dan ook mee, honden en katten ook
Maar zet het es op het prikbord en op je eigen profiel.....wie wil er mee naar de heide bij ede, juffrouw tok om precies te zijn, met een datum in september, eventueel bbq mee, picknick mandjes gevuld.... Roep wat hoor
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|