ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARTIN976
ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN976
Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 september 2015, 21:11
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Het valt inderdaad niet mee om met iemand om te gaan die hsp is. Maar het feit dat het meisje niet goed in haar vel zat heeft denk ik meer geleidttot de breuk dan het hsp onderdeel.
In elke relatie is het noodzakelijk om met elkaar te praten ongeacht wie of wat je bent.
Een hsp partner kan een verrijking zijn maar, helaas in jou geval, kan ook veel energie kosten.
Ik hoop dat je de rust nu hebt om een nieuwe relatie aan te gaan.
Ik heb hier mijn man leren kennen en zijn al weer 4 jaar bij elkaar. Veel geluk en zzegen gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 13 september 2015, 06:05
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Al van oudsher is het gebruik van planten, bladeren, wortels en sappen om mensen beter te maken, wonden te genezen en als lichamelijke versterking bekend. Monniken hadden bij hun kloosters grote kruiden tuinen aangelegd om de juiste planten te kweken.
Ook was bekend dat sommige planten voor prachtige kleurstoffen konden zorgen.
Echter, in de donkere middeleeuwen kwam er een stop op deze mogelijkheden, kennis verdween en zo kwam dit gedeelte van de plantenkennis in de vergetel hoek terrecht.
Ten onrechte, want ook nu zijn er nog vele toepassingen te bedenken waar het voor gebruikt zou kunnen worden.
Alle vormen van genzeing, medicijnen en behandelingen die niet via de reguliere artsen en ziekenhuizen worden verstrekt vallen onder alternatief.
Dat neemt niet weg dat aan de hedendaagse medicijnen de planten ten grondslag liggen.
God schiep de bloemen, bomen en de planten, en HIJ zag dat het GOED was.......ook om te genezen.
en anders valt het nog altijd onder de categorie: baat het niet, schaadt het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 13 september 2015, 05:48
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Ik vind het jammer te lezen dat men vindt dat HSP vergeleken is als dat het paranormaal zou zijn, te vergelijken met autisme of adhd.....
Ik heb die vraag gesteld omdat een hsp-er het moeilijk kan hebben met het vinden van een relatie. Een relatie waarin je je zelf kunt zijn met een partner, die het misschien inet begrijpt maar wel rekening met je kan en wil houden.
Ik ben een hsp-er, iets te intelligent en ja, mijn eerste huwelijk is op mijn hsp en zijn narcisme gestrand.
Mijn tweede huwelijk is veel beter, ik weet wie en wat ik ben ( wat dus niets met autisme of paranormaal te maken heeft).
Te zeggen dat Jezus paranormaal is, is zo iets te zeggen dat de duivel goddelijk is.....
Het is een lastig en gevoelig onderwerp, zeker voor hen die het zijn en nog meer voor de omgeving die het helemaal niet snapt.
Respect en liefde, begrip en samenwerking....daar draait het om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juli 2015, 22:06
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
GERW961 schreef:
allemaal bedankt voor de reacties is natuurlijk wel oppervlakkig , maar valt mij wel op dat vrouwen toch liever iemand zien met haar, of heb ik het mis ?


mijn man heeft minder haar, heeft daar zelf meer problemen mee dan ik...
het heeft wel wat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 21:17
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
MARLIES737 schreef:
Hier nog een HSP, in tegenstelling tot wat Jojo zegt, vind ik het echter juist moeilijk om dingen los te laten. Ik breng het overigens wel allemaal in gebed hoor en dat willen nog wel eens heel emotionele gebeden zijn...
Komt misschien ook, omdat ik nog in de fase zit van ontdekken wat HSP eigenlijk inhoudt en ik daarnaast ook nog voor mij zelf aan het uitzoeken ben, of ik naast HSP ook hoogbegaafd ben.
En vooral dat laatste vind ik op het moment nog meer een handicap, dan een zegen...

het is idd vaak zo dat een Hsp iets meer dan gemiddeld hoogbegaafd is, of beter: hoog intelligent. Dat komt mede door het opnemen van allerlei informatie die in je hoofd gaat zitten Proberen dat te scheiden tussen nodig of nutteloos is heel moeilijk. Alles lijkt even belangrijk en alles kan later nog van pas komen. Pfff.....ik zou willen dat mijn hoofd niet zoveel informatie bevatte.
Het beste advies wat ik hierover ooit kreeg: je mag ook best wel es zeggen: ik weet het niet.
Er zijn testen op internet te vinden die je vooruit kunnen helpen.
Succes, vanzelf komt boven of het een zegen is of niet....soms is het het 1 soms is het het ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 21:14
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
EDY877 schreef:
M'n broertje heeft ook hsp (zelf niet). en heeft al jaren een relatie, dus zou geen probleem moeten zijn, lijkt mij. misschien dat hsp bij vrouwen meer impact heeft dan bij mannen, zou ik me kunnen voorstellen. maar goede communicatie en zelf er goed mee om weten te gaan maakt dat het wel een stuk gemakkelijker kan gaan in alle dingen.
betreft geloof zou het voor een charismatisch persoon miss. wel geweldig zijn, maar mij lijkt het toch lastig omdat geloof voor mij primair geen gevoelskwestie is, maar een rationele keuze. Jakobus zegt daar ook wat over ....

Ik lees heel veel over dat een vrouw met HSP gek genoeg een maan uitkiest/ een relatie heeft met een man die een narcist is... wat dat inhoudt is op te zoeken op wikipedia. Ik heb zelf in die situatie gezeten en kon dat niet meer aan. Mijn huidige man snapt het begrip HSP ook niet, wat dus betekent dat ik mezelf soms behoorlijk in de nesten werk.
Hoe dan ook, een relatie van een HSP met een "gewoon"persoon is best lastig, erg bewerkelijk waar je veel voor moet doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 21:07
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen
 
ANNA415 schreef:
Echt niemand een oplossing Huilende smiley, smiley in tranen


daar is idd niet echt een oplossing voor, probeer het met oxy action....anders een nieuw t-shirt of, nieuwe mode: knip de schimmel er uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 21:01
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
JOJO155 schreef:
Persoonlijk vind ik dit vrij oppervlakkig, je valt als vrouw zijnde op het hele plaatje. Tuurlijk speelt uiterlijk hier ook een rol bij maar alleen op basis van haar, wel of geen relatie beginnen tsja.........
Ik vermoed dat diegene die dat doen toch al niet het type vrouw was waar je naar op zoek bent Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


vind ik niet....als eerste zie je hier toch ook de foto, die trekt je aan of juist niet. Daarna ga je pas het profiel lezen en hoop je iets te vinden wat je aanspreekt. dat zijn toch 2 verschillende dingen Wat er daarna gebeurt, of er een relatie ontstaat of niet hangt van beide af, en daar heeft het hebben van wel of geen haar niets mee te maken. Het oog wil ook wat, maar daarna neemt het hart het over. Het spreekwoord/ gezegde: liefde maakt blind is er niet voor niets.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 23:06
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
leuk Topic!


''Ook voor de nieuwkomers:)''......


en terug komers

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 23:01
BerichtOnderwerp: Het weer
 
JOSJE734 schreef:
Ik ga morgen met mijn moeder een klein weekje varen met het Rode Kruis. Vorig jaar was het alleen maar regen, ik hoop nu toch echt op wat beter weer. Coole smiley met zonnebril

een goede reis gewenst, dat je maar vele mooie plekken tegen komt!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 22:58
BerichtOnderwerp: 1 augustus 2015 wandeling en pannenkoeken eten in Drenthe
 
ik heb een waar, en een hoe laat, en wat...maar geen datum??

owwww, sorry, zag het te laat, staat er wel


Laatst aangepast door
MARTIN976
op dinsdag 23 juni 2015, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 22:22
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
gewinkeld met mijn dochter....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 22:18
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ik ben een hsp....het is geen ziekte, iets wat je hebt.....dat kan niet: je hebt geen hsp.....
Maar...dan begint het: hoe ga je met jezelf om...en hoe met de ander want dat is net zo moeilijk.....en werkt het eigenlijk wel, jij hsp en hij niet?/ ( kan ook een zij zijn natuurlijk, maar in mijn geval een hij).
En wat als hij er niet mee om kan gaan....
vragen en vragen en nog veel meer vragen....wat betekent het voor je geloof om zoveel te voelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juni 2015, 22:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ben op dieet......eet dus niks....maar smoothies en shakes zijn ook best lekker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juni 2015, 22:23
BerichtOnderwerp: Da Vinci Code
 
Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort.
Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat......
Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd.....
Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??

Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 22:10
BerichtOnderwerp: Wandelen
 
ik ga het niet organiseren, daar ben ik helemaal niet goed in.....iemand prikt een datum....ivm de zomer vakantie zou ik zeggen een zaterdag in september.....de locatie zou kunnen zijn: de heide in ede, bij juffrouw tok ( zo heet het restaurant wat aan hetbegin van het pad er naar toe ligt).....
Dan kan iedereen bij de organisator aan geven of hij/ zij mee wil, met hoeveel.....
de organisator maakt een lijst, houdt deze netjes bij hier op het forum....
en dan concreet maken wie wat mee neemt, bbq, parasol, partytent....eten en drinken is voor iedere voor zich....
Het is beslist geen dating gebeuren, kinderen welkom...en honden ook....
zo iets dus....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 22:07
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
ANNA415 schreef:
Ik snap hem niet helemaal. Waarom zouden mensen met kinderen serieuzer daten?


ik denk eerder anders daten, niet serieuzer......je denkt toch aan een vader of moeder figuur en wat dat voor impact heeft op kids.....
Ik zelf ben na een verkeringsperiode van 3 jaar getrouwd, met een man via CM.....hij kon/ kan geweldig met mijn kinderen omgaan.....was het "daten"serieuzer?? weet ik niet, anders?? ja, als de kids hem niet wilden accepteren of hij de kids niet, tja......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juni 2015, 18:37
BerichtOnderwerp: Wandelen
 
BUTTERFLY894 schreef:
Zou wel op de hoogte willen blijven of ik mee kan die dag is een tweede :)


Als 1 iemand een datum prikt en het in de groep gooit.....het gaat gewoon om gezelligheid, daten enzo is niet de insteek.....kinderen mogen dan ook mee, honden en katten ook
Knipoog smiley

Maar zet het es op het prikbord en op je eigen profiel.....wie wil er mee naar de heide bij ede, juffrouw tok om precies te zijn, met een datum in september, eventueel bbq mee, picknick mandjes gevuld....
Roep wat hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juni 2015, 22:15
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
JOSJE734 schreef:
Dan moeten wij het maar gezellig maken Knipoog smiley

Andere naam, maar nog dezelfde als 2 jaar geleden (Josina). Maar het forum is idd erg saai geworden.


mijn idee josje!! leuk dat je er ook weer bent..ben er zelf ook weer..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juni 2015, 21:55
BerichtOnderwerp: Jezus roept!..
 
HEIDE062 schreef:
Jezus roept!..

Komt allen tot Mij,die vermoeid en belast zijn.

Ja,Behalve dat Jezus tijdens Zijn tijd op aarde ook met Zijn Vader doorbracht,
Was Hij menigmaal omringd door een grote schare.
Wat kon ook Hij als mens wel eens vermoeid zijn..ook Hij wist van slaap,honger,en dorst.
En niet te vergeten,vaak al die stof aan de voeten,waar ook menigmaal de hitte van de zon op stond.

Ik maak even een grote sprong naar de hof waar Jezus ging bidden.
Zijn hevige strijd alleen..
Vermoeid vielen Zijn vrienden in slaap.
Ook zij ondervonden de weg die hun meester wilde gaan,soms maar een zware weg.

Weetje...ik voel het ook bij tijden
Vermoeid te zijn
Vermoeid van het strijden
Vermoeid als mijn vlees(mijn ik) de boventoon wilt vieren!
Vermoeid wanneer satan komt met zijn influisteringen
vermoeid door soms nog het ongeloof
Vermoeid om wat ik zie wat om mij heen soms gaande is
Al die pijn soms wat kinderen moeten meemaken
Al die pijn wat dieren kunnen overkomen
Al die pijn wat ik toen ik nog in een ziekenhuis werkte daar heb gezien.

Ja..ik sta hier niet ieder moment bij stil.dat is ook waar.
Maar dan zijn er toch wel van die momenten dat ik dit zo beleef van binnen.

En dit alles om de zonde.
Want,wat was het goed in het Paradijs..toch?

Hoor:Jezus die door alles is heengegaan roept mij,ja ons iets toe!

Kom tot MIJ!..
Komt tot Mij allen die vermoeid zijn,
En Ik zal u rust geven.

Wat een rijkdom
Wat een bemoeienis met mij,met ons
Hij wil mij rust geven..
Hij wil ons rust geven
Wat een koning
Wat een vaderlijke zorg over ons

Jezus, dank voor Uw woorden
Woorden die mij rust kunnen geven
voor in dit leven
en straks eeuwig


Groet heide,
S Gravenhage'15


Heide, je maakt nog steeds mooie gedichten of uitgesproken gedachten.....mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juni 2015, 21:50
BerichtOnderwerp: Wandelen
 
MARLIES737 schreef:
Dank je voor de tip, ik wacht rustig af, of er hier nog meer reacties komen en ik kan altijd op zoek gaan naar oude berichten in die buurt...

Maar je moet ergens beginnen Knipoog smiley

Ik ben na lange tijd weer hernieuwd lid, dus vandaar dat ik die eerdere initiatieven niet mee had gekregen, maar klinkt gezellig Lachende smiley

dat was het ook!! heb er mooie en vooral gezellige herinneringen aan.....maar er zijn veel oud-cm-ers weg, dus......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juni 2015, 17:04
BerichtOnderwerp: Wandelen
 
MARLIES737 schreef:
Zijn hier nog mensen in omgeving Wageningen/Gelderse vallei, die het leuk vinden om een keer samen een wandeling te maken?
Als je het er voor over hebt, om een heel eind te reizen voor een wandeling hier in de buurt (mooie, bosrijke omgeving ;) ) dan houd ik je natuurlijk ook niet tegen ;)



Hoi hoi,
Voorheen werden er initiatieven genomen om op de heide bij ede, juffrouw Tok, te bbq-en en te eten......er was altijd wel iemand die dat regelde, dus.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN976
Pagina 1 van 1