Auteur |
Bericht |
|
NOCTUA750
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 20:02
|
|
|
Ik zie nu pas dat deze functie bestaat op CM. Maar ik zal 'm niet gebruiken, want al die 'smilies', 'emoticons', 'emoji' of hoe je ze ook wilt noemen zijn voor mij vooral een teken van denkluiheid of taalkundig onvermogen.
Overigens betekent een knipoog in het dagelijks leven volgens mij meestal: "Ja, jij en ik weten er meer van, maar dat hoeft de rest niet te weten", oftewel zoveel als een blik van verstandhouding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NOCTUA750
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 20:17
|
|
|
Een boek over graancirkels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 21:31
|
|
|
MARTIN976 schreef: | Als 1 iemand een datum prikt en het in de groep gooit.....het gaat gewoon om gezelligheid, daten enzo is niet de insteek.....kinderen mogen dan ook mee, honden en katten ook
Maar zet het es op het prikbord en op je eigen profiel.....wie wil er mee naar de heide bij ede, juffrouw tok om precies te zijn, met een datum in september, eventueel bbq mee, picknick mandjes gevuld.... Roep wat hoor |
Daar kun je ook leuk wandelen voor de liefhebbers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 4 juni 2015, 22:35
|
|
|
ANNA415 schreef: | Neehee, mag niet!!!  |
Wel ik word volgende week 50, dus ga door na 50 plus site... ha ha ha nee. weetje merk gewoon dat ik geen zin meer in date gedoe heb, en mis topics die echt lopen op het forum, te weinig schrijvers, sters.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 juni 2015, 20:38
|
|
|
NOCTUA750 schreef: | Ik zie nu pas dat deze functie bestaat op CM. Maar ik zal 'm niet gebruiken, want al die 'smilies', 'emoticons', 'emoji' of hoe je ze ook wilt noemen zijn voor mij vooral een teken van denkluiheid of taalkundig onvermogen.
Overigens betekent een knipoog in het dagelijks leven volgens mij meestal: "Ja, jij en ik weten er meer van, maar dat hoeft de rest niet te weten", oftewel zoveel als een blik van verstandhouding. | Nou een knipoog kan net zo goed betekenen ik vind jou leuk.
Non-verbale communicatie is een even belangrijke (zo niet belangrijkere) vorm van communicatie. In dit digitale tijdperk is het dus niet meer dan normaal dat beelden (smilies) aan de tekst worden toegevoegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 juni 2015, 20:39
|
|
|
hier heerlijk buiten gezeten naast de bbq.
Het is hier nog droog, hoe is het daaro?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHILL210
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 juni 2015, 23:41
|
|
|
Een kerk voor de kwetsbaren is volgens mij utopie. Laat dat nu ook net datgene zijn waardoor ik twijfel over de kerk in zijn algemeenheid. Want als de kerk niet datgene kan zijn wat Jezus ons ter voorbeeld gaf, wat blijft er dan nog over? De rancune die ik ervaar over de kerk is dat zij aan de ene kant mooie woorden spreekt maar op het moment dat deze omgezet moet worden in gedrag ineens niemand thuis is. Ik ervaar hypocrisie en bedrijfsmatigheid in de kerk. Daarmee, juist in een kwetsbare positie, vind ik het extra pijnlijk om te vernemen dat de plaats waar je je veilig zou moeten weten er geen veiligheid blijkt te zijn. De kerk is voor mij een juiste leer, de gemeenschap daarentegen een verzameling mensen die weten dat ze God nodig hebben en daarin samen op weg willen gaan. En wat voor kerk dit dan ook zal zijn, de mensen die deze verbondenheid zoeken zullen niet anders kunnen dan kwetsbaar zijn in zichzelf maar sterk in het weten geliefd te zijn door God. De vraag is alleen, hoe realistisch is dit bijbelse denkbeeld vertaald naar de kerk van Nederland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juni 2015, 15:25
|
|
|
ANNA415 schreef: | hier heerlijk buiten gezeten naast de bbq.
Het is hier nog droog, hoe is het daaro? |
Bij daaro (in Zeeland) werd het om een uur of half zes zo schemerig dat de lamp binnen aan kon. Het heeft wat geonweerd en geregend maar het viel alles mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 08:03
|
|
|
CHILL210 schreef: | .......De vraag is alleen, hoe realistisch is dit bijbelse denkbeeld vertaald naar de kerk van Nederland? |
Ik denk dat het niet realistisch is. We zijn nu eenmaal mensen en denken in hokjes (ook al denken we van niet) De ene voelt zich meer thuis bij de ene kerk en vindt daarvan dat deze een realistisch bijbels denkbeeld heeft en de andere vindt dat juist niet en gaat dan ook naar een andere kerk. Wat soms wel wat meer zou mogen, is dat we elkaar in deze keuze respecteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 08:05
|
|
|
Nou ik heb spicy kippenvleugeltjes gisteren gekocht, dus ik denk dan t bbq vanavond alweer aan moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 08:06
|
|
|
Hiero ook wel een buitje gehad maar gisteren heerlijk weertje en vanmorgen is ook goed begonnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 08:07
|
|
|
.... ik mijn tafels met whitewash aan het bewerken ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE840
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 14:56
|
|
|
Als we een perfecte Bijbelse kerk zouden zijn hebben we ook geen genade en verlossing nodig hebben iedere keer opnieuw. Denk dat God ons juist plaatst op plaatsen waar niet alles goed gaat om daar zijn liefde te laten zien. Als we van mensen gaan verwachten i p v Jezus raken we snel teleurgesteld. Vindt het juist fijn om in een kerk te zitten die een afspiegeling is van de maatschappij ook al is dat soms erg lastig stukje genade training is dat zeg maar Ik geloof zelf dat iedereen welkom zou moeten zijn in kerk wie je ook bent. Wat je geaardheid of verslaving of wat dan ook is. In sommige kerken word dan gezegd je bent wel welkom maar.... Die maar gaf Jezus ook niet en God houd onvoorwaardelijk van ons dat zou de boodschap moeten zijn. Maar ja in de tussentijd zullen we het met de huidige staat van de gemeenten moeten doen en de beste manier om de liefde in de kerk te laten zijn is er zelf mee te beginnen en niet te oordelen. Zo even een hersenspinsel zo op de zondag middag Groet Willie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE840
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 14:59
|
|
|
Pas weer een gekregen en daardoor gemaild. Vind niets mis mee sommige mensen zijn nu eenmaal verlegen of hebben wat meer moeite met contact maken wil daar geen oordeel aan hangen van te voren. Maar dat is ook maar mijn mening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSJE734
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 19:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou ik heb spicy kippenvleugeltjes gisteren gekocht, dus ik denk dan t bbq vanavond alweer aan moet  |
Wat een straf...ik zou bijna medelijden met je krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 7 juni 2015, 21:47
|
|
|
MAMY994 schreef: | Bij daaro (in Zeeland) werd het om een uur of half zes zo schemerig dat de lamp binnen aan kon. Het heeft wat geonweerd en geregend maar het viel alles mee. |
Ik hoorde vanmiddag dat het in een ander stukje van daaro in het westen van Zeeuws-Vlaanderen afgelopen vrijdag heel slecht weer is geweest. Hagelstenen zo groot als kippeneieren, onweer en regen. Hier in Yerseke niet eens genoeg regen gehad voor m'n tuin. Daaro is wel heel gróót, hè!
Ik was vanmiddag in Hulst en daar was 't ook lekker weertje. Wind, dat dan weer wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 8 juni 2015, 14:11
|
|
|
Topic verplaatst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLIES737
|
|
Geplaatst: maandag 8 juni 2015, 22:36
|
|
|
Dank jullie wel voor het meedenken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLIES737
|
|
Geplaatst: maandag 8 juni 2015, 22:37
|
|
|
btw, tegen die honden heb ik geen bezwaar, maar ik betwijfel sterk of ik mijn katten er een plezier mee doe ;)
Laatst aangepast door
|
MARLIES737
|
op maandag 8 juni 2015, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARLA029
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 00:15
|
|
|
Ik vind het wel leuk om een te ontvangen; ook al mailt iemand niet, diegene neemt toch de moeite om te laten weten dat er iets aan je profiel is wat hij of zij waardeert. Wat de knipoog in kwestie precies betekent, weet je natuurlijk niet, maar daar kun je wel achter komen door een berichtje terug te sturen, wie weet wat voor gezellige mailwisseling dan op gang komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 06:52
|
|
|
Misschien gewoon handig een datum te noemen, dan wordt het wat concreter voor mensen om te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE522
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 18:00
|
|
|
Vaak zijn degene met kinderen wel serieuzer met daten dan degene zonder kinderen... Ik vind het geen probleem om uit te gaan met iemand die al een kind heeft. Al zou ik het wel lastig vinden als de ex vrouw continue in beeld is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 21:30
|
|
|
Pannenkoeken (gewoon omdat het kan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 21:32
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik hoorde vanmiddag dat het in een ander stukje van daaro in het westen van Zeeuws-Vlaanderen afgelopen vrijdag heel slecht weer is geweest. Hagelstenen zo groot als kippeneieren, onweer en regen. Hier in Yerseke niet eens genoeg regen gehad voor m'n tuin. Daaro is wel heel gróót, hè!
Ik was vanmiddag in Hulst en daar was 't ook lekker weertje. Wind, dat dan weer wel. |
Ja daaro is erg groot, want hiero is hiero en alles wat niet hiero is is daaro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 21:33
|
|
|
LIANNE522 schreef: | Vaak zijn degene met kinderen wel serieuzer met daten dan degene zonder kinderen... Ik vind het geen probleem om uit te gaan met iemand die al een kind heeft. Al zou ik het wel lastig vinden als de ex vrouw continue in beeld is.. |
Ik snap hem niet helemaal. Waarom zouden mensen met kinderen serieuzer daten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 22:07
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik snap hem niet helemaal. Waarom zouden mensen met kinderen serieuzer daten? |
ik denk eerder anders daten, niet serieuzer......je denkt toch aan een vader of moeder figuur en wat dat voor impact heeft op kids..... Ik zelf ben na een verkeringsperiode van 3 jaar getrouwd, met een man via CM.....hij kon/ kan geweldig met mijn kinderen omgaan.....was het "daten"serieuzer?? weet ik niet, anders?? ja, als de kids hem niet wilden accepteren of hij de kids niet, tja......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN976
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 juni 2015, 22:10
|
|
|
ik ga het niet organiseren, daar ben ik helemaal niet goed in.....iemand prikt een datum....ivm de zomer vakantie zou ik zeggen een zaterdag in september.....de locatie zou kunnen zijn: de heide in ede, bij juffrouw tok ( zo heet het restaurant wat aan hetbegin van het pad er naar toe ligt)..... Dan kan iedereen bij de organisator aan geven of hij/ zij mee wil, met hoeveel..... de organisator maakt een lijst, houdt deze netjes bij hier op het forum.... en dan concreet maken wie wat mee neemt, bbq, parasol, partytent....eten en drinken is voor iedere voor zich.... Het is beslist geen dating gebeuren, kinderen welkom...en honden ook.... zo iets dus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DEBORA871
|
|
Geplaatst: donderdag 11 juni 2015, 16:15
|
|
|
PAULUS400 schreef: | Ik vond artiest Bart Herman prachtige muziek zingen. Ik vind vooral onderstaande bijzonder mooi:
Als nachten weer te donker zijn en woorden weer te dronken zijn Dan zing ik wat ik zeggen wou hier heel dicht bij jou
Slaap mijn kind, droom nu droom Zweef maar zacht omhoog En zie niet in jouw niemandsland vanop je regenboog hoe ik hier met je kleine hand nu stil mijn tranen droog
En zie je haar in dromenland ergens aan de overkant Zeg dan dat ik van haar hou en dat ze leeft in jou.
Slaap mijn kind, droom nu droom Zweef maar zacht omhoog En zie niet in jouw niemandsland vanop je regenboog hoe ik hier met je kleine hand nu stil mijn tranen droog |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE522
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juni 2015, 04:34
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik snap hem niet helemaal. Waarom zouden mensen met kinderen serieuzer daten? |
De meeste zijn serieuzer, je bent toch een vader (of moeder) en gaat niet met jan en alleman op stap. Je wilt het beste voor je kinderen en het lijkt me dat je niet elke keer een ander voorstelt aan je kinderen. Ofwel je gaat anders daten. Dat verschil merk je best wel.. (zelf geen kinderen).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE522
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 juni 2015, 04:34
|
|
|
MARTIN976 schreef: | ik denk eerder anders daten, niet serieuzer......je denkt toch aan een vader of moeder figuur en wat dat voor impact heeft op kids..... Ik zelf ben na een verkeringsperiode van 3 jaar getrouwd, met een man via CM.....hij kon/ kan geweldig met mijn kinderen omgaan.....was het "daten"serieuzer?? weet ik niet, anders?? ja, als de kids hem niet wilden accepteren of hij de kids niet, tja...... |
Ja inderdaad, dit bedoel ik! :)
|
|
Naar boven |
|
|