Auteur |
Bericht |
|
RNOORD800
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 17:44
|
|
|
Wow dit vind ik echt een super mooi initiatief! Het geloof in daad omzetten en te getuigen van Jezus zijn liefde.. Het eerste wat ik lees op de site is: God houd van jou:) Dit is precies waar het om draait imo om mensen te bereiken die God nog niet kennen.
Dunno of ik er bij zal zijn maar ik hoop dat jullie een fantastische tijd hebben en dat veel mensen bereikt zullen worden. Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 21:03
|
|
|
voor mij een misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 21:09
|
|
|
De macht van de medicijnfabrikanten is in het Westen erg groot. We mogen ons ook wel afvragen of hun chemicaliën wel zo christelijk zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 21:13
|
|
|
We hebben voor de EHBO prachtige shirts. Nu heeft iemand een nat geregend shirt bij de schone shirts neer gelegd, dus een tijdje later zit het weer in dat shirt.
Heeft er iemand een oplossing om dat eruit te krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 21:21
|
|
|
Nou... geen eten, maar Amelander Commandeurtje aan het proeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRAJ719
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 22:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | De macht van de medicijnfabrikanten is in het Westen erg groot. We mogen ons ook wel afvragen of hun chemicaliën wel zo christelijk zijn. | Dat is ook wel weer zo dat het daar soms meer om geld gaat en van sommige bijwerkingen zou bijna zieker worden dan je al bent.
Ik heb in ieder geval vanmiddag wat tips gekregen van een tante van mij dus dat ga ik eerst maar eens proberen. Kijken wat dat oplevert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEOIRENE370
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 06:58
|
|
|
Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.
Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.
Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 10:50
|
|
|
AXL455 schreef: | als iemand zijn been verbrand heeft door hete thee, zou ik er gewoon nog emmer heet Water over heen gooien  |
Jij hebt de steek onder water wel heel goed begrepen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 29 juni 2015, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 11:28
|
|
|
LEOIRENE370 schreef: | Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.
Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.
Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt! |
Herkenbaar..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 11:58
|
|
|
Mvr Zijltje213 is jarig
Ook hier even gefeliciteerd Nog vele jaren en Gods nabijheid toegewenst.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 29 juni 2015, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEOIRENE370
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 20:07
|
|
|
In mijn 'zoektocht' ben ik gestart met het lezen van de bijbel, aan de hand van een boek wat de bijbel aan je uitlegt. Zowel geografisch alsmede beweegredenen, overeenkomsten en overdenkingen over de wetenschap etc.
Maar ik mis interactie. Ik ben getrouwd met een man die niet in God geloofd en voel me niet altijd begrepen als ik me openlijk dingen af vraag, hoe goed hij alles ook respecteert en geïnteresseerd luistert. Om die reden ben ik gaan zoeken naar een kerk (nu nog de moed om er heen te gaan) en ze starten daar in September weer met een Alpha Cursus.
De Alpha cursus trekt me enorm, maar tegelijk die vraag: levert het me op wat ik zoek / graag wil...?
Wat zijn jullie ervaringen met een Alpha cursus, wat waren de voors / tegens ..? Hoor het graag van jullie!
Leonie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEOIRENE370
|
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 20:10
|
|
|
AXL455 schreef: | als iemand zijn been verbrand heeft door hete thee, zou ik er gewoon nog emmer heet Water over heen gooien  |
Waarom zou je dat uberhaupt doen ..? Ieder mens maakt fouten, ook met hete thee. Ben jij nooit aangestoten terwijl je een kop thee dronk? Het is niet altijd je eigen fout wat er gebeurt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 11:37
|
|
|
Ik ben zelf opgegroeid met het geloof, maar heb wel de Alpha cursus gedaan. Het maakte voor mij weer duidelijk: waar geloof ik ook alweer in en waarom? Ik vond het een prettige, veilige plek om je vragen neer te leggen. Ik kan me voorstellen dat de drempel om alleen naar de kerk te gaan eerst best hoog is. Als je niemand kent met wie je mee kunt gaan is dat via de Alpha cursus ook vast gemakkelijker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:55
|
|
|
Ziet eruit als een mooie actie en het gaat, gezien het aantal vrijwilligers, een drukke boel worden op de boulevaard.
Misschien ga ik volgende week nog wel het gesprek aan als ik in de buurt ben. Altijd leuk.
In ieder geval veel plezier!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:56
|
|
|
Mensen die meegaan: CARRY445 (36) vrouw (31) vrouw (35) man (41) vrouw (41)
Mensen die misschien meegaan: UKKIE105 (41) man (40) vrouw (41) vrouw (44) vrouw (46) vrouw (40) HEIDE062 (48) ANNA415 (39)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:58
|
|
|
Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:02
|
|
|
Ik ben HSP en zie het juist als een enorme toegevoegde waarde. Juist in deze tijd waarin mensen verharden (zowel niet gelovigen als gelovigen die in slaap gesukkelt zijn) vind ik het zijn / hebben van hoog sensitieve vaardigheden een zegen.
Het heeft wel veel vereist, in ieder geval in mijn geval, wat betreft aanpassen in deze maatschappij. Maar als dit eenmaal aangeleerd is dan is HSP een kracht.
En in een relatie kan dit juist erg goed / fijn zijn. Mits de HSP'er zijn eigen grenzen weet en daar binnen kan blijven in het contact met de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:06
|
|
|
Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:18
|
|
|
En wat betreft het occulte; vergeet niet dat wij op een dualistische planeet leven waar men de keuze heeft om goed of slecht te zijn. Mensen hebben een keuze; Satan (aardse verleidingen, geld en alles dat daarbij hoort) of Jezus Christus.
Het mes dat Jezus Christus gebruikte om die paar broden te snijden voor een x aantal duizend hongerige monden kan ook gebruikt worden als moordwapen.
Zelfde geld voor kruiden. Dit kan gebruikt worden om te genezen (alternatieve geneeskunde, waar veel literatuur over te vinden is. Het boek "Gezondheid uit de apotheek van God" is er één van. Er is veel meer te vinden). Echter zijn diezelfde kruiden ook te gebruiken om kwade dingen mee te doen.
Het is de mens die kiest of hij het goede of het kwade wil dienen.
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op dinsdag 30 juni 2015, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:30
|
|
|
Ik ben zelf protestants Christelijk opgevoegd. Na een aantal jaar van het Aardse leven genoten te hebben ben ik door een aantal ervaringen tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder God kon en wilde leven. Dit heb ik in nood ook op mijn knieën voor gebeden.
Sindsdien merk ik dat mijn leven veranderd is. Heb de Alpha cursus gedaan en kan dat iedereen aanraden. Vond het erg leerzaam.
Ben wel van mening dat het belangrijk is om een gemeenschap te zoeken waar het goed voelt. Heb meerdere kerken bezocht en ben nu eindelijk op een plek waarvan ik het gevoel heb dat die in het leven staan zoals Jezus Christus dat ook zou doen. Er zijn meerdere culturen te vinden, er wordt gezongen in alle talen van desbetreffende culturen om God te eren, iedereen heeft de mogelijkheid om de gemeente toe te spreken of zingen of,.. wat dan ook als hij of zij hier behoefte aan heeft. De oudere mens wordt net zo actief betrokken als de jongere. Daklozen worden gesteund. En nog wel wat dingen.
Ja, dat voelt voor mij goed.
Wat betreft de cursus, leerzaam; zeker als je met veel vragen zit.
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op dinsdag 30 juni 2015, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:40
|
|
|
MARTIN976 schreef: | Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort. Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat...... Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd..... Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??
Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen.... |
Ten eerste; hoe kan je iemand pijn doen als je oprecht een vraag hebt en daar een discussie over wilt starten?
Blasfemie en godslastering zijn van alle dag. Daar hoef je alleen maar de tv voor aan te zetten. Cartoons en films die vol Anti Christ boodschappen zitten.
Of zet de radio maar aan, vol met Satan vereringen of met verheerlijking van aardse geneugten. (Drank, drugs, sex worden verheerlijkt).
En niet te vergeten het hebben van idolen / Idolatry. Zowel in beelden maar ook bekende artiesten waar mensen helemaal idolaat van zijn. (You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them)
Daarbij de vraag; klopt het wat men op televisie beweert? Gezien het feit dat Christus / Jezus Christus middels zoveel verschillende muziek genres en middels zoveel verschillende films / cartoons etc belachelijk wordt gemaakt. Misschien dat de strekking van deze film dan ook niet geheel op waarheid gebaseerd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 23:55
|
|
|
GERARD072 schreef: | Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;)  |
Koppes, want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 06:41
|
|
|
gauw alle ramen en deuren open, 't is nu nog maar 15 graden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 06:44
|
|
|
beter... wat ga ik doen... voor première Magic Mike XXL samen met een vriendin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 07:13
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Koppes, want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard. |
Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 09:34
|
|
|
GERARD072 schreef: | Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel! |
Geef niet... Als je er maar geen gewoonte van maakt;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 12:43
|
|
|
ANNA415 schreef: | gauw alle ramen en deuren open, 't is nu nog maar 15 graden  |
Ai... Ik was te laat. Dat wordt zweten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:15
|
|
|
Waarvan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:26
|
|
|
GERARD072 schreef: | Waarvan? |
Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je Gebruik ik wel vaker. Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?.. Maar dan weer terug naar het onderwerp.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEOIRENE370
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 20:19
|
|
|
Bedankt voor jullie reacties..
Ik heb zometeen lekker vakantie en dan kan ik bepaalde dingen nog eens rustig overdenken en een goede keus maken :) al denk ik dat het wel een ja wordt!
|
|
Naar boven |
|
|