ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEOIRENE370
ChristianMatch forum index » Berichten van LEOIRENE370
Auteur Bericht
LEOIRENE370 (41)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:53
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
Thanks!

Moet nog wel een paar dagen hoor ;) bijna was beter geweest ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370 (41)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 20:19
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
Bedankt voor jullie reacties..

Ik heb zometeen lekker vakantie en dan kan ik bepaalde dingen nog eens rustig overdenken en een goede keus maken :) al denk ik dat het wel een ja wordt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370 (41)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 20:10
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen
 
AXL455 schreef:
als iemand zijn been verbrand heeft door hete thee, zou ik er gewoon nog emmer heet Water over heen gooien Gefrustreerde smiley

Waarom zou je dat uberhaupt doen ..? Ieder mens maakt fouten, ook met hete thee. Ben jij nooit aangestoten terwijl je een kop thee dronk? Het is niet altijd je eigen fout wat er gebeurt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370 (41)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 20:07
BerichtOnderwerp: Alpha cursus
 
In mijn 'zoektocht' ben ik gestart met het lezen van de bijbel, aan de hand van een boek wat de bijbel aan je uitlegt. Zowel geografisch alsmede beweegredenen, overeenkomsten en overdenkingen over de wetenschap etc.

Maar ik mis interactie. Ik ben getrouwd met een man die niet in God geloofd en voel me niet altijd begrepen als ik me openlijk dingen af vraag, hoe goed hij alles ook respecteert en geïnteresseerd luistert. Om die reden ben ik gaan zoeken naar een kerk (nu nog de moed om er heen te gaan) en ze starten daar in September weer met een Alpha Cursus.

De Alpha cursus trekt me enorm, maar tegelijk die vraag: levert het me op wat ik zoek / graag wil...?

Wat zijn jullie ervaringen met een Alpha cursus, wat waren de voors / tegens ..? Hoor het graag van jullie!

Leonie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEOIRENE370 (41)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 29 juni 2015, 06:58
BerichtOnderwerp: 'Mijn kind is anders'..
 
Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.

Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.

Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEOIRENE370
Pagina 1 van 1