ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6109 6110 6111 6112 6113 6114 6115 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 00:09

HEIDE062 schreef:
Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.

Augustinus

Prachtig Heide!

Gr.Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 00:10

Sunlight zeep,was/is ook in Scheveningen behoorlijk bekend.
De wat vette zeep lucht ,had haast een wat verslavende werking,
Dus,als het even kon, werd het overal,maar dan Echt overal voor gebruikt.

Weet niet of het in heel Nederland bekend was?..
Of zelfs daarbuiten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 00:11

We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn.

Anaïs Nin.

Gr.Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 00:26

Ook hier dankjewel voor delen..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 07:37

EDY877 schreef:
Die Augustinus heeft mooie dingen gezegd. Voor mij heeft woorden uit de bijbel meer waarde dan wat mensen er van maken Knipoog smiley

Zijn gedachte is vast geinspireerd door Hebr. 11:3 maar ben het niet eens dat wij altijd een beloning zouden krijgen voor ons geloof, laat staan dat die beloning is: het zien wat wij aannemen

mooie van deze tekst van Augustinus is het woord "aannemen". en dan verwijs ik naar Joh.1:12 waar het Griekse woord voor "aannemen" ook "ontvangen" kan betekenen. Tenslotte is ook het geloof niet (alleen) iets wat wij uit onszelf produceren, maar (ook) wat wij van God mogen ontvangen. Knipoog smiley

Augustinus heeft deze dingen misschien geleerd te zeggen
Doordat hij zich heeft gevoeld,als groot beest bij God?..
Weinigen,zo ook ik,kunnen of durven dit na te zeggen vandaag aan de dag.
Ook in de laatste dagen zullen er zijn, die gezichten zien of dromen dromen.
Gezichten en dromen die misschien niet letterlijk int Woord staan
Maar zeker nuttig zijn in ons voordeel..anders zou het Woord hier over gezwegen hebben.

Maar ik zwijg Hier.verder over.
Dit,doordat dit te ver gaat binnen dit TOPIC.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 14 juli 2015, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
EDY877

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 14:57

LOUWRENS324 schreef:
Ja idd is dat frustrerend ik heb daar ook last van ja

ik begrijp de hele frustratie niet Smiley die vol vragen zit

dit topic zegt meer over het feit dat mensen zo visueel gefixeerd zijn, wat mij enorm tegenstaat. Als je 50 jaar verder bent dan zie je er immers heel anders uit en het lijkt alsof mensen nu een keuze maken voor nu en de komende 50 jaar vergeten. Gefrustreerde smiley
Of is het zo dat als je relatie krijgt en je partner later grijze haren krijgt dat je meteen de relatie opzegt??? Huilende smiley, smiley in tranen
het boeit me niet wie allemaal mijn profiel bekijken. Ik kan er zoveel redenen voor bedenken ...., dat je niet er van uit kan gaan dat het enige interessante bedoeling aan vast zou kunnen zitten .... en waar maak je je dan druk om Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:30

ANNA415 schreef:
Eens even een gedachten kronkel nav het stukje van Bert.
vers 15. allen die het beest niet aanbidden zijn dus al gedood, voordat het merkteken wordt uitgedeeld??

pffff hele openbaringen weer es gelezen
blijft een moeilijk boek, wat ik wel nooit zou snappen helemaal en geef toe lees het weinig, soms

maar: openbaringen13-15: En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.

bij vers 16: allen een merkteken gegeven word op hun rechterarm of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft

dan openb 14 komt er een engel met het eeuwige evangelie die dat aan iedereen vertelt
na die engel komt er een engel die iedereen eigenlijk flink waarschuwt dat je het teken van het beest niet moet aannemen
dan word er bij vers 12 gezegd: hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.

( je zou dus kunnen denken, na het doden van alle cristenen die niet het beeld aanbaden , zijn er weer mensen tot geloof gekomen, zeker denk ik nadat een engel aan alle mensen op aarde het evangelie heeft vertelt)

Dan komt er een stem uit de hemel die zegt: schrijf zalig de doden, die in d e Here sterven, van nu aan. Ja zegt de geest, dat zij rusten van hun moeiten, want hun werken volgen hun na.

En dan lees je in openbaringen de oogst komt, de tijd is gekomen.....

je zou denken dat aan alle mensen die dan leven wel heel goed word geopenbaard, neem het merkteken niet aan...
alle mensen hun ogen worden geopend, door de engel met het evangelie en de engel die iedereen waarschuwt.

Je zou denken de volharding voor de heiligen is... wel leef langs een supermarkt terwijl je honger hebt.... of... ze worden gedood door andere factoren????

Ik weet het niet
Smiley die vol vragen zit zal het ook wel nooit snappen en hoeft ook niet..... zolang ik het belangrijkste maar snap. Jezus echt leeft... God ons veel heeft gezegd in d bijbel waar we troost uit kunnen halen in moeilijke tijden, wetende dat op het eind komt alles goed weer.... Jezus ons bijstaat in tijden wanneer we het moeilijk hebben...

iets wat ik heel mooi vind uit openbaringen is hoe het water in d hemel word beschreven Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley mooi water, ooit zie ik het , hoop ik Lachende smiley

En wat ik ook uit de bijbel haal is dat God een heeele lieve God is.
Dus al lees ik over een eindtijd waar heftige dingen gebeuren... ben ik ervan overtuigd dat er geen lieve onschuldige mensen slachtoffer zullen worden, God ze waarschuwt, zich aan hem openbaart om de goede weg op te gaan voor ze mee ondergaan met het slechte in de wereld zo zou ik het maar noemen...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:36

p.s met de nadruk erop, dit zijn mijn gedachten erover... zeg niet dat het zo is he......
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 20:50

Ik heb een stuk gevonden (Engelstalig) over tot inkeer komen / repentance en daar worden een aantal bijbelstukken in aangehaald. Waaronder deze: John 6:40 tells us God's will, “And this is the will of him that sent me, that every one which seeth the Son, and believeth on him, may have everlasting life: and I will raise him up at the last day.”

De link: http://www.jesusisprecious.org/articles/look_to_jesus.htm

Ben benieuwd hoe anderen deze informatie lezen, aangezien er aangegeven wordt dat geloven in Jesus Christus alleen (en het feit dat hij voor onze zonder is gestorven aan het kruis en weer is opgestaan) genoeg is om gered te worden. Er wordt ook in vermeld dat leefstijl veranderen niet perse hoeft. Merk zelf dat ik mijn leefstijl weldegelijk aan het veranderen is. Sommige dingen zijn lastig en merk dat ik het eigenlijk wel prima vind. Alleen; op basis van de bijbel; in hoeverre kan / moet ik mijn leven aanpassen?

Iemand daar en gedachte bij?

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 14 juli 2015, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 20:56

Hallo Gerard,

Zou je de volgende forumregel willen toepassen:

Als je teksten in een andere taal plaatst, voeg dan een (korte) vertaling toe. Een citaat in een andere taal is geen probleem, zolang het normaal taalgebruik is.

Alvast bedankt voor de moeite!
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 21:09

Reclame die momenteel te zien is op tv en welke aanhaakt op het gezegde; "In het land der blinden is éénoog koning."

https://www.youtube.com/watch?v=5Nubrra0qvM
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 23:06

het boek openbaringen kan je niet zo maar even begrijpen,ook niet door hem helemaal door te lezen.
het is niet te vergelijken met andere bijbelboeken,zoals johannes,lucas etc. om maar eens wat te noemen. in die bijbelboeken staat alles uitgelegt zoals het gegaan is en dat is verder geen visioen of iets dergelijks.
openbaringen echter is weergegeven aan Johannes als visioenen die Johannes zo goed mogelijk moest opschrijven,zelfs johannes wist toen niet precies wat dat betekende wat hij opschreef,maar hij kreeg de opdracht van God zelf.

om openbaringen te kunnen begrijpen zou je flink aan de studie moeten,er zijn hoofdstukken die weer verwijzen naar andere gedeelten waar je sommige dingen kan terugvinden en waar uitgelegt wordt wat het betekent.
de openbaringen zijn complete bijbelstudies van, waarin deel voor deel wordt uitgelegt wat er bedoelt wordt,het is dus niet zomaar even iets om te lezen en dat het dan duidelijk is,zo werkt het niet.

ik weet dat er verschillend gedacht wordt over hoe het gaat of hoe het verloop zal zijn van de eindtijd,in voorgaande tekst lees ik nogal eens dat mensen zich zorgen maken hoe wij als christenen de eindtijd kunnen overleven?
het antwoord daarop is niet zo moeilijk..vóór de antichrist gaat regeren zal er een opname plaats vinden van ''de gemeente''. dit zijn alle christenen over de hele wereld die dan in één keer van de aarde worden opgenomen bv net als Elia en Henoch,niet met vurige paarden maar ze zijn verdwenen in een oogwenk zo zegt de bijbel het.
dit is nodig omdat er dan een ''grote verdrukking'' zal komen die 7 jaar gaat duren,(ookwel de laatste jaarweek genoemd)in die 7 jaar zal het beest oftewel de antichrist regeren,in die 7 jaar vinden een groot aantal dingen plaats waaronder de 2 getuigen uit openbaring 11.maar ook oorlogen in en rond Israël.

niet iedereen gelooft echter in de laatste jaarweek,de reformatorische kant gelooft naar mijn weten niet in de opname van de gemeente,en ook niet in de laatste jaarweek.
dat mag iedereen zelf weten wat mij betreft.
voor een bijbelstudie hierover kan je genoeg vinden op internet,bij baptisten en evangelische kerken,die weten er allemaal wel vanaf.

niet alles van wat in openbaringen staat is precies bekend van wat er bedoelt wordt,maar wel in grote lijnen.

het meeste is wel te vinden op de website die ik eerder heb aangegeven.
(eindtijd.nl)maar er zijn ook boeken en films van die ongeveer weergeven hoe het zal gaan bv '' de laatste bazuin''
40 jaar geleden waren hier al films van bv: als een dief in de nacht en naderend onweer.
ook zijn er christelijk tijdschriften van die vooral de eindtijd als voornaamste onderwerp hebben bv ''het zoeklicht''

informatie genoeg te vinden,maar iedereen mag zelf bepalen wat ie er van geloven wil ,en wat wel of niet zal plaatsvinden.

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 14 juli 2015, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 00:08

Gerard..

Weet niet waar jij precies heen zou willen in dit Topic.

Dit is het,waarmee ik even wil reageren.
Levenshouding,ondanks dat ik weet dat Jezus alles heeft volbracht.

Het eerste wonder,nadat Jezus Zijn hoofd liet zakken en de geest gaf,
Stond de hoofman te getuigen,Waarlijk deze mens was Gods Zoon.
Met misschien nog zijn harnas om,kwamen dus deze woorden recht uit zijn ziel door de mond naar buiten.

Als God Geest in een mens is gegeven!..
Terstond vraagt die mens naar de wil van God.
Omdat eerlijk maken,een van de grote kenmerken van de Geest is..
Zal hij daarom die mens leeg maken van eigen verdiende zaken.

De nu leeg gemaakte mens.. word door die Geest geleid,tot een wil die Gode welbehagelijk is.
Dit gaat niet zonder strijd!

Meer en meer neemt die lieve Geest de overhand.
En zal deze mens,dingen doen en gaan laten uit liefde tot God zelf.
Nee,mensen behagen kunnen zij met deze Geest in zich niet meer.
Maar roepen alleen die Geest in,in de ogenblikken van strijd en aanvechtingen.
Ook geeft die Zelfde Geest blijdschap.

Het inkeren is voor mij dus;Het inkeren in mijzelf,door daardoor door die Geest heen te keren tot God.
Zo zie ik,wij.. dat de ontvangen Heilige Geest Begint en Thuis brengt.

Want Deze Drie Zijn Een; Vader ,Zoon en de Heilige Geest

Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 15 juli 2015, 00:30
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 08:27

HEIDE062 schreef:
Gerard..

Weet niet waar jij precies heen zou willen in dit Topic.

Allereerst dank voor uw reactie!

Waar ik heen wil; ik ben momenteel bezig met bijbelstudie. Wat ik heb begrepen is dat er dwaalgeesten zijn en een medium dat gebruikt kan worden om een dwaallering te verspreiden is internet. Daarbij opgeteld dat men meestal alleen zit te kijken naar dergelijke sites op internet (ik althans wel) kan / kon het in mijn ogen geen kwaad om deze informatie af te stemmen met andere Christenen.

Meerdere visies kunnen nooit kwaad aangaande een onderwerp als deze denk ik dan maar. Zeker omdat ik nog lang niet de gehele Statenbijbel heb door kunnen spitten (ervanuit gaande dat alleen de Statenbijbels over Job, Esther en Matheus Openbaringen al drie dikke boeken zijn. En het Nederlands in die bijbels is nou ook niet echt hedendaags te noemen ;)

En aangezien ik mij wel een soort van zorgen maak om de eindtijd (Zeker gezien de signalen die ik waarneem)

En nieuwsgierig als ik ben trek ik internet ook nog weleens open in mijn zoektocht / dorst naar kennis.

Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 08:32

Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!

Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 08:34
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 09:22

En aangezien ik mij wel een soort van zorgen maak om de eindtijd (Zeker gezien de signalen die ik waarneem)

Ik denk dat God ons dingen heeft geopenbaard over de eindtijd, zodat we weten als we die dingen zien gebeuren, God heeft het ons gezegd dat die dingen gebeuren, nog steeds heeft god alles onder controle.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 11:54

Klopt Bert, heb er thuis zes boeken over, enorm interessant om te lezen.
En inderdaad op internet kun je ook nog al wat vinden, maar dan word het een heel lang topic als je er echt diep ingaat en is het inderdaad een hele studie, ik deelde hier gewoon wat gedachten over het stuk niet kunnen kopen en verkopen.
Naar boven

Auteur Bericht
EDY877

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 12:32

BERT168 schreef:
niet iedereen gelooft echter in de laatste jaarweek,de reformatorische kant gelooft naar mijn weten niet in de opname van de gemeente,en ook niet in de laatste jaarweek.

Enorme misvatting dat reformatorische kant niet zou geloven in de opname van de gemeente. Ook heb ik erg veel moeite met het stempelen van een bepaalde groep gelovigen ....

Betreft boek Openbaringen zijn er meer dan 200 verschillende opvattingen over sommige onderwerpen in dat boek.

Ook dat het merkteken van het beest voor de hand zou liggen dat het een chip zou zijn, is veel inlegkunde van de bijbel (in eerdere reactie).

Aan de hand van de woorden in de eerste eeuw na Chr. (zo'n beetje hele Nwe. Testament), dacht men toen dat het einde van de wereld al aanstaande was. Toen waren er nog geen chip's en iedereen had toen al een idee bij wat er in de bijbel stond. Zo ook in deze tijd wordt maar te pas en te onpas allerlei zaken in de bijbel zomaar uitgelegd, alsof men alles al weet, terwijl men ondertussen niet meer kan uitleggen dan hetgeen met nu vanuit deze wereld in het nu kan begrijpen of is gegeven te begrijpen.
De kunst van de bijbel uit te leggen is om de bijbel zelf te laten spreken ipv allerlei toepassingen te verzinnen en linken te leggen met huidige technologie. Aantal tekenen zijn wel duidelijk, zoals vervolging, verkilling van onderlinge liefde, etc.
Ook op internet wordt veel gesproken over deze dingen. Sommige uitleggingen is niet uit de bijbel halen en wees daar vooral voorzichtig mee. Wat immers ook in de eindtijd is aangekondigd dat er "vele valse leraren onder ons komen - en die zijn er al, die velen van ons zullen verleiden". Daarom is het altijd beter om zelf de bijbel biddend te bestuderen, dan maar overal je te laten beinvloeden met allerlei uitleggingen, waarbij je dan op gegeven moment ook niet meer weet waar welke uitleg vandaan komt. Zo is de verwijzing naar "het zoeklicht" voor mij zeer discutabel en primair niet betrouwbaar (en voor velen zelfs rondom ketters).
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EDY877
op woensdag 15 juli 2015, 12:36
Naar boven

Auteur Bericht
EDY877

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 12:56

HEIDE062 schreef:
Augustinus heeft deze dingen misschien geleerd te zeggen

Ook in de laatste dagen zullen er zijn, die gezichten zien of dromen dromen.
Gezichten en dromen die misschien niet letterlijk int Woord staan
Maar zeker nuttig zijn in ons voordeel..anders zou het Woord hier over gezwegen hebben.

Dat in de laatste dagen er zullen zijn die gezichten zien en dromen dromen staat letterlijk in de bijbel. Maar niet alleen in het laatste der dagen. Ook vanaf het begin der tijden zijn er mensen geweest die gezichten zagen en profeteeden - het oude testament staat daar vol van.
De huidige profetieen en dromen zijn lang niet allemaal betrouwbaar. een onderzoek jaren geleden is juist duidelijk geworden dat zo'n 90% van de mensen niet met zekerheid hun profetie /droom durfden zeggen dat die van God kwam ....
En als we in de eindtijd zouden leven is het des te belangrijker deze gezichten en dromen te toetsen aan de bijbel - wat niet daarmee overeen komt is voor mij niet betrouwbaar. Immers zal in de eindtijd veel valse profeten komen, die veel gelovigen zullen verleiden. Laat mij dan maar dicht bij de bijbel zelf blijven .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:35

EDY877 schreef:
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley

Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 15 juli 2015, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:36

GERARD072 schreef:
Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!

matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 18:39

PETRA824 schreef:
matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...

hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:03

GERARD072 schreef:
Waar ik heen wil; ik ben momenteel bezig met bijbelstudie. Wat ik heb begrepen is dat er dwaalgeesten zijn en een medium dat gebruikt kan worden om een dwaallering te verspreiden is internet. Daarbij opgeteld dat men meestal alleen zit te kijken naar dergelijke sites op internet (ik althans wel) kan / kon het in mijn ogen geen kwaad om deze informatie af te stemmen met andere Christenen.

Het klopt inderdaad dat er veel dwaalgeesten zijn in de christelijke wereld.
Knap dat je dit onderwerp op deze manier bespreekbaar maakt in het forum.
Mijn kijk hier op is vrij simpel God bevestigd vaak zijn Woord meerdere malen om iets duidelijk te maken.
Ergens ben ik van mening dat je stille tijd hierin ook een sleutel kan zijn, en je eigen persoonlijk relatie met God! Tevens ben ik van mening dat alles wat er gebeurd, gezegd word je moet toetsen aan het woord van God en in gebed brengen. Als ik twijfel over bepaalde leringen, stromingen en dergelijke dan bid ik vaak God als dit van U is wilt u het bevestigen?

Verder ben ik van mening dat je je leefstijl inderdaad niet moet veranderen maar dat God je door Zijn liefde gaat veranderen door zijn Heilige Geest

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 16 juli 2015, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:30

GERARD072 schreef:
Reclame die momenteel te zien is op tv en welke aanhaakt op het gezegde; "In het land der blinden is éénoog koning."

https://www.youtube.com/watch?v=5Nubrra0qvM

Gerard zullen we de illuminatie in een nieuw discussieonderwerp in dit forum beginnen? Knipoog smiley Knipoog smiley
Het is niet alleen reclame, ook in Disney films, MTV, Hollywoodfilms, boeken
Voornamelijk door subtiele beïnvloeding op de achtergrond maar het komt steeds meer naar de voorgrond.
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:36

Haha illuminati, dat is inderdaad eerder voer voor de eindtijd wellicht (al verdient deze groepering ook wel zijn eigen topic; al is het maar voor alle moeite die ze in hun campagne steken Clown smiley )

Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:05

GERARD072 schreef:
hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.

n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:07

PETRA824 schreef:
Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.

Wat is hier nu weer aan aangepast redactie????
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA539

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:46

De meeste gedichten die ik schrijf worden s'nachts "geboren" Er ligt dus altijd pen en papier naast mijn bed.Dit is zo'n gedicht.

Als ik mijn ogen sluit zie ik U staan en wil ik U omarmen
ik houd U stevig vast,hier in Uw armen ben ik thuis.
Als ik U vasthoud heb ik zoveel woorden om te danken
maar geen enkel woord spreek ik uit

U voelt mij hart,U ziet mijn woorden
U kent de vreugde van mijn ziel.
U zwijgt,ik zwijg,de tijd van spreken
hebben wij gehad.

Wat is het goed om zo te rusten,
mijn lichaam trilt,mijn hart dat zingt.
"Dit is voor eeuwig" hoor iemand roepen
dan open ik mijn ogen en weet,ik word werkelijk bemind!
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:56

PETRA824 schreef:
n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes

Dank voor het overzicht!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 21:48

JOJO155 schreef:
Gerard zullen we de illuminatie in een nieuw discussieonderwerp in dit forum beginnen? Knipoog smiley Knipoog smiley
Het is niet alleen reclame, ook in Disney films, MTV, Hollywoodfilms, boeken
Voornamelijk door subtiele beïnvloeding op de achtergrond maar het komt steeds meer naar de voorgrond.

't zal wel aan mij liggen dat ik het effe niet snap
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6109 6110 6111 6112 6113 6114 6115 ... 6194 Volgende
Pagina 6112 van 6194