ChristianMatch

Forum

Uiterlijk man
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6119 6120 6121 6122 6123 6124 6125 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 13:19

ROADY558 schreef:
Ja ik geloof wel dat die factoren meespelen.
En zeg niet te snel dat dingen genetisch bepaald zijn.
Ik denk dat veel meer dingen via de geest worden doorgeven dan door genen. Denk aan erfzonde, het feit dat "God de zonden der vaderen aan de kinderen bezoekt" met andere woorden, dat de kinderen belast kunnen zijn met dingen uit hun voorgeslacht.

Maarre, intussen heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag gezien.
Knipoog smiley

is het dan statistisch bewezen dat meer kalende/kale mannen singel zijn mannen met vol haar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 13:25

Kan iemand in sesamstraattaal uitleggen wat hsp precies inhoudt?
Oke ik weet wat de afkorting betekent, maar misschien kan een hsp'er hier uitleggen hoe hij/zij dat ervaart?

Ik heb een vriend die hsp'er beweert te zijn, misschien ga ik hem dan wat beter begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 13:31

GERI837 schreef:
is het dan statistisch bewezen dat meer kalende/kale mannen singel zijn mannen met vol haar?

Dat weet ik niet, dat moet je aan de topicstarter vragen. Die gaf er op
zaterdag 15 augustus 2015, 16:01 een opmerking over. Of misschien geeft internet er ergens een antwoord op.
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 13:53

ROADY558 schreef:
Dat weet ik niet, dat moet je aan de topicstarter vragen. Die gaf er op
zaterdag 15 augustus 2015, 16:01 een opmerking over. Of misschien geeft internet er ergens een antwoord op.

hmmm... dan blijft de conclusie dat met het kaal worden de mannen psychische problemen krijgen en dat uitstralen. het is wel fijn dat een partner met zich zelf "tevreden" is... ik ben geen expert maar heb wel gelezen dat de psychische problemen die kunnen ontstaan vaak onderschat worden en ik denk niet alleen bij de medici maar ook bij de persoon zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:00

SANDRAJ719 schreef:
Ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt en of iemand advies voor mij heeft. Ik heb al jaren last van hooikoorts en dit jaar was het heel erg extreem. Ik ben zelfs bijna 4 weken thuisgebleven, echt in huis, omdat ik iedere keer dat ik buiten kwam heel heftig reageerde.
De huisarts kan nu niets meer voor mij doen en verwijst mij naar het alternatieve circuit. Zelf biedt hij klassieke homeopathie of acupunctuur aan. Als christen doe ik dat liever niet omdat er gezegd wordt dat het occult is. Maar ik besef wel dat ik iets moet doen zodat mijn klachten verminderen of liefst verdwijnen natuurlijk.
Ik laat regelmatig voor mij bidden, maar de klachten zijn nog niet verdwenen daardoor.
Wie heeft een goede tip.

Sandraj ik zou nog graag willen reageren op je vraag cq oproepje.
Misschien kun je voor jezelf formuleren waarom juist dit jaar je gevoeligheid voor hooikoorts zo was toegenomen? Wat er is veranderd in jouw leven, in jouw geest? Jouw houding?

Ik ben geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. De naam zegt het al: het is een alternatief. Alternatief waarvoor dan?
Juist: voor Gods geneeswijze.
Verwacht het van Hem, dan zal het blijvend zijn.
Spreuken 4:22 vind ik een vers waar je uren over kan nadenken.

"Luister naar mij, mijn zoon, en stel je open voor wat ik zeg. Houd wijsheid, verstand en kennis voor ogen; berg ze weg, diep in je hart. Want zij geven leven aan wie hen vinden en zijn een medicijn voor het hele lichaam. Bescherm je hart boven alles, want uit je hart komt alles voort wat je doet."

Zelf heb ik ontdekt dat er veel kracht in woorden verborgen ligt.
Woorden hebben kracht, positief of negatief. Zo ook en vooral ook Gods woorden. Verdiep je 's in "proclameren". Er zijn genoeg proclamaties te vinden die je kunt gebruiken om Gods beloften over jouw leven uit te spreken. Naar Zijn eigen Woord zal geschieden waarin je gelooft.

Nee ik ben geen arts, maar heb wel ervaren dat God de Getrouwe is wat Zijn woord en beloften aangaan. En ervaren dat Jezus onze Geneesheer is.

Overdenk 't 's.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:05

GERI837 schreef:
hmmm... dan blijft de conclusie dat met het kaal worden de mannen psychische problemen krijgen en dat uitstralen. het is wel fijn dat een partner met zich zelf "tevreden" is... ik ben geen expert maar heb wel gelezen dat de psychische problemen die kunnen ontstaan vaak onderschat worden en ik denk niet alleen bij de medici maar ook bij de persoon zelf.

Maar draai je stelling nu 's om?
Dat de psychische problemen juist zorgen voor kaalheid.
(door de angst, stress, onzekerheid..... waar de kaalheid dan een uiting van zou kunnen zijn).

Wat vind je van die stelling?
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:11

ROADY558 schreef:
Maar draai je stelling nu 's om?
Dat de psychische problemen juist zorgen voor kaalheid.
(door de angst, stress, onzekerheid..... waar de kaalheid dan een uiting van zou kunnen zijn).

Wat vind je van die stelling?

helemaal goed... dat zou nog meer een verklaring kunnen zijn voor de stelling dat kalende mannen vaker singel zijn.

dwalen wel af van de vraag aan de vrouw ... Knipoog smiley

ik weet dat er ook acute kaalheid (hele lichaam) door verschillende oorzaken is dus denk dat geleidelijke kaalheid bij vrouwen en mannen niet alleen genetische bedingt zijn. ben ook geen arts
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:47

GERI837 schreef:
helemaal goed... dat zou nog meer een verklaring kunnen zijn voor de stelling dat kalende mannen vaker singel zijn.

Het is bijvoorbeeld een algemeenheid dat veel mannen moeite hebben om hun emoties te ventileren en contact met hun gevoel te hebben. Waar blijven die emoties dan?
Juist. Ergens in het lichaam. Omdat emoties niet verwoorde gedachten zijn, is dat dus een onderdrukken van gedachten. En dat proces vindt vooral in het hoofd plaats.
En zo kan ik nog wel een paar scenario's bedenken waardoor al die haarzakjes het spaans benauwd krijgen....

Quote:
dwalen wel af van de vraag aan de vrouw ... Knipoog smiley
Verraste, verbaasde smiley

Quote:
ben ook geen arts

Terwijl een arts ook niet alles weet ....
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:54

ROADY558 schreef:
Het is bijvoorbeeld een algemeenheid dat veel mannen moeite hebben om hun emoties te ventileren en contact met hun gevoel te hebben. Waar blijven die emoties dan?
Juist. Ergens in het lichaam. Omdat emoties niet verwoorde gedachten zijn, is dat dus een onderdrukken van gedachten. En dat proces vindt vooral in het hoofd plaats.
En zo kan ik nog wel een paar scenario's bedenken waardoor al die haarzakjes het spaans benauwd krijgen....

Verraste, verbaasde smiley

Terwijl een arts ook niet alles weet ....

dus op goed Duits gezegd: Wo de Verstand wächst müssen die Haare weichen!

Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
GERI837
op zondag 16 augustus 2015, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 15:01

GERI837 schreef:
dus op goed Duits gezegd: Wo de Verstand wächst müssen die Haare weichen!

Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

Hmm dat lees ik nou nergens in onze Handleiding.
Daar staat wel dat we in de liefde dienen te blijven, bij Hem mogen schuilen, ons geliefd mogen weten, en dat Hij onze Geneesheer is, die gaandeweg het werk wil doen.

Dat vind ik erg ont-stressende gedachten, daar wordt mijn geest juist blij en rustig van Lachende smiley

En waarom je nou in ene in het Duits overgaat, is me een raadsel

Clown smiley

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 16 augustus 2015, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 15:05

Ach ja dus waar haar zit zit geen verstand zegt men hoe verklaar je dat dan ?

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 16:02

ROADY558 schreef:
Hmm dat lees ik nou nergens in onze Handleiding.
Daar staat wel dat we in de liefde dienen te blijven, bij Hem mogen schuilen, ons geliefd mogen weten, en dat Hij onze Geneesheer is, die gaandeweg het werk wil doen.

Dat vind ik erg ont-stressende gedachten, daar wordt mijn geest juist blij en rustig van Lachende smiley

En waarom je nou in ene in het Duits overgaat, is me een raadsel

Clown smiley

echt? het forum zit vol van Engelse teksten....dat kan wel?
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 16:10

NATASCHA498 schreef:
Ach ja dus waar haar zit zit geen verstand zegt men hoe verklaar je dat dan ?

Smiley die vol vragen zit

nee, hoor.
er zijn nog meer van de rare opmerkingen die als "trost" gezegd worden.
allemaal flauw...

maar de stelling dat de haarwortels het "spaans benauwd krijgen" ...
vragen om reacties. serieus,... geen idee of er een stelling over is dat intelligentie en vol haar of kalend iets met elkaar te maken hebben.
zou een nieuwe discussie op gang brengen, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 17:55

Ik heb even een site opgezocht waar in jip en janneke taal wordt uitgelegd wat HSP is. Nagenoeg alle punten herken ik mijzelf in:

Om te beginnen: hoogsensitiviteit is geen ziekte en zeker geen leerstoornis. Het is een karaktereigenschap waar men
mee om moet leren gaan. Daarom zijn hoogsensitieve / hooggevoelige personen “eigen”-aardige mensen.

Wat hoogsensitief/hooggevoelig betekent:

De wereld om ons heen wordt waargenomen door middel van onze zintuigen: tast, reuk, smaak, zien, horen en het 6e zintuig, intuïtie. De prikkels worden geregistreerd in de hersenen en doorgegeven via het centraal zenuwstelsel. Dit proces voltrekt zich bij ieder gezond mens. Deze zintuigen hebben we allemaal hetzij meer of minder ontwikkeld.
Bij hooggevoelige mensen zijn de zintuigen scherper en gevoeliger waardoor prikkels eerder en / of heftiger ervaren kunnen worden, wat kan resulteren in druk gedrag of juist teruggetrokken gedrag.

Bij druk gedrag wordt het teveel aan prikkels geventileerd. Het is dus meteen zichtbaar. Bij teruggetrokken gedrag wordt men overweldigd door de prikkels en wordt er stil van. Als de hoeveelheid aan indrukken niet goed verwerkt wordt kan dit zich uiten in klachten als o.a. hoofdpijn, buikpijn of slapeloosheid. Pijnen kunnen ook worden overgenomen van iemand, die zich in de nabijheid bevindt van de hooggevoelige persoon, zonder dat men zich dit bewust is. Als gevolg van deze pijnklachten zondert men zich af om tot rust te komen.

Als prikkels / indrukken eerder worden waargenomen dan dat ze merkbaar zijn voor andere personen is dit moeilijk uit te leggen aan anderen. Dit komt omdat andere personen de indrukken nog niet ontvangen hebben dus is het in hun beleving nog niet aanwezig en dus bestaat het niet voor hun. Wat een voorbarige conclusie kan inhouden: dat alles verzonnen wordt. Terwijl het gewoon een verschil in beleving is van een hooggevoelig/hoogsensitief persoon en een ” normaal” persoon. Wat niet wil zeggen dat als iets niet zichtbaar, het dan ook niet bestaat. Deze ervaringen vallen onder paranormale ervaringen.

Voordelen van hoogsensitiviteit:
– dat men dingen kan zien aankomen dus weet wat je moet doen of juist niet moet doen.
– veel creatieve ideeën, die vooruit lopen op de rest
– sterk
– ziet de kern van de dingen

Nadelen van hoogsensitiviteit:
– kwetsbaar
– men heeft langere tijd nodig om prikkels te verwerken
– beïnvloedbaar
– pijnklachten van anderen overnemen

Enkele kenmerken van een hoogsensitief kind:

Lichamelijk opzicht:
– kan niet tegen drukte, grote groepen mensen
– kan niet tegen fel licht
– schrikt snel b.v. van hard geluid
– observeert en ziet details
– ruikt meer en proeft meer (fijnproever)
– vindt etiketten in kleding vervelend of bep. kleding b.v. wol
– vaak allergisch voor bep. voeding, pollen, kat/hond, huisstof, nikkel, latex
– heeft een hele dunne huid, waarbij je de aders ziet lopen.

Mentaal opzicht:
– zeer goed geheugen
– moeite met automatiserings-activiteiten zoals: tafeltjes (rekenen), zwemmen, fietsen
– moeite hebben met tijdsindeling, tijd is ordeningsmiddel (uren,dagen,weken)
– beelddenken; gevoelige kinderen ordenen d.m.v. zintuiglijke prikkels (beelden,geluiden,smaken, gevoelens)

Emotioneel opzicht:
– sfeer aanvoelen
– pijn overnemen van anderen
– overal doorheen prikken, tot de kern gaan
– groot rechtvaardigheidsgevoel
– gebukt gaan onder de last v.d. wereld

Bron: http://sense-network.nl/wat-is-hoogsensitiviteit-hooggevoeligheid/

Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 16 augustus 2015, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 18:14

Sjee ik herken een hoop wat hierboven staat bij mezelf en toch plak ik mezelf geen stempeltje op.

Ik ben gewoon ik en zo moet men mij maar nemen. Zoals jezelf behandeld wil worden zo behandel ik de ander. Mag ik je niet zal ik je nooit mogen, maar mag ik je dan zit je goed.

En toch ben ik nog steeds vrijgezel hihi Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril ohnee dat komt denk ergens anders door Twijfelende smiley en dat vind ik best moeilijk soms maar tja je kan de ander niet veranderen en dat heeft ook geen nut ...neem me zoals ik ben met mijn beperkingen of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 18:16

De vraag was wat er onder HSP verstaan wordt, puur inhoudelijk. Niet of iemand zichzelf het label opplakt of niet.

en inderdaad, take it or leave it Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 16 augustus 2015, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 18:18

GERI837 schreef:
nee, hoor.
er zijn nog meer van de rare opmerkingen die als "trost" gezegd worden.
allemaal flauw...

maar de stelling dat de haarwortels het "spaans benauwd krijgen" ...
vragen om reacties. serieus,... geen idee of er een stelling over is dat intelligentie en vol haar of kalend iets met elkaar te maken hebben.
zou een nieuwe discussie op gang brengen, toch?

Nee geen nieuwe discussie wel een andere kijk op het geheel Knipoog smiley

Al weet ik nog steeds niet wat de reden van deze vraagstelling was.
Komt het uit onzekerheid of gewoon een hersenspinsel Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 18:20

GERARD072 schreef:
De vraag was wat er onder HSP verstaan wordt, puur inhoudelijk. Niet of iemand zichzelf het label opplakt of niet.

en inderdaad, take it or leave it Lachende smiley

Ik snap je Knipoog smiley

Oeps aanpassing Knipoog smiley juist heb veel te geven maar ook veel te laten Knipoog smiley

Laatst aangepast door
NATASCHA498
op zondag 16 augustus 2015, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRAJ719

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 20:52

GERARD072 schreef:
Ik heb even een site opgezocht waar in jip en janneke taal wordt uitgelegd wat HSP is. Nagenoeg alle punten herken ik mijzelf in:

Om te beginnen: hoogsensitiviteit is geen ziekte en zeker geen leerstoornis. Het is een karaktereigenschap waar men
mee om moet leren gaan. Daarom zijn hoogsensitieve / hooggevoelige personen “eigen”-aardige mensen.

Bron: http://sense-network.nl/wat-is-hoogsensitiviteit-hooggevoeligheid/

Wat een duidelijke uitleg. Zo is het precies. Kan mezelf er helemaal in vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRAJ719

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 21:07

ROADY558 schreef:
Sandraj ik zou nog graag willen reageren op je vraag cq oproepje.
Misschien kun je voor jezelf formuleren waarom juist dit jaar je gevoeligheid voor hooikoorts zo was toegenomen? Wat er is veranderd in jouw leven, in jouw geest? Jouw houding?

Ik ben geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. De naam zegt het al: het is een alternatief. Alternatief waarvoor dan?
Juist: voor Gods geneeswijze.
Verwacht het van Hem, dan zal het blijvend zijn.
Spreuken 4:22 vind ik een vers waar je uren over kan nadenken.

"Luister naar mij, mijn zoon, en stel je open voor wat ik zeg. Houd wijsheid, verstand en kennis voor ogen; berg ze weg, diep in je hart. Want zij geven leven aan wie hen vinden en zijn een medicijn voor het hele lichaam. Bescherm je hart boven alles, want uit je hart komt alles voort wat je doet."

Zelf heb ik ontdekt dat er veel kracht in woorden verborgen ligt.
Woorden hebben kracht, positief of negatief. Zo ook en vooral ook Gods woorden. Verdiep je 's in "proclameren". Er zijn genoeg proclamaties te vinden die je kunt gebruiken om Gods beloften over jouw leven uit te spreken. Naar Zijn eigen Woord zal geschieden waarin je gelooft.

Nee ik ben geen arts, maar heb wel ervaren dat God de Getrouwe is wat Zijn woord en beloften aangaan. En ervaren dat Jezus onze Geneesheer is.

Overdenk 't 's.

Ik heb nog geen eenduidige oorzaak kunnen ontdekken waarom ik juist dit jaar zoveel last had. Ws hebben meerdere factoren meegespeeld waaronder het feit dat dit jaar de pollen zeer actief en zeer lang actief geweest zijn. Natuurlijk spelen ook stressfactoren mee en als astma patient treedt er bij mij nog een extra reactie op die de situatie verergert. Het is nu moeilijk te achterhalen wat de oorzaak was en wat de reactie was.

Bij mij ging het erom dat er medisch gezien geen oplossing was en dat ik op geestelijk gebied met gebed ook niet verder kwam.

Ik heb heel veel aan de informatie op de verschillende websites gehad en heb mij ook meer verdiept in het verschil tussen de verschillende alternatieve methodes.

Ik heb nu een praktijk gevonden waar verder gekeken gaat worden naar mijn klachten. Het is een praktijk voor alternatieve genezing op christelijke basis. Dat was ook het doel van mijn oproep.

Voor mij is hierbij de topic dan ook klaar.

Laatst aangepast door
SANDRAJ719
op zondag 16 augustus 2015, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 22:26

GERI837 schreef:
echt? het forum zit vol van Engelse teksten....dat kan wel?

Engels?
Hmm dat was me niet echt opgevallen eigenlijk
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK918

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 23:02

Hai hai wat 'n proat hierLachende smiley dit is groningsLachende smiley

De hoeveelheid haren op iemands hoofd is voor mij toch echt een bijzaak!!! En al helemaal geen punt waarop ik zou "afknappen" ofzo... Het lichaam liegt nooit maar een lichaam bestaat uit meer dan een wel of niet kalende schedel en ik kijk dan liever van kruin tot voet. Want dit vertelt me veel over wie je bent!! En dat is altijd goed want wie ben ik om een oordeel over je te geven. Misschien heb je al je haar verloren aan/door jouw levenservaringen. Misschien is het genetisch bepaald, misschien een combi. Mocht ik hier een partner vinden en hij blijkt kaal te zijn dan zal ik van zijn kaalheid houden!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERI837

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 23:25

MIEK918 schreef:
Hai hai wat 'n proat hierLachende smiley dit is groningsLachende smiley

De hoeveelheid haren op iemands hoofd is voor mij toch echt een bijzaak!!! En al helemaal geen punt waarop ik zou "afknappen" ofzo... Het lichaam liegt nooit maar een lichaam bestaat uit meer dan een wel of niet kalende schedel en ik kijk dan liever van kruin tot voet. Want dit vertelt me veel over wie je bent!! En dat is altijd goed want wie ben ik om een oordeel over je te geven. Misschien heb je al je haar verloren aan/door jouw levenservaringen. Misschien is het genetisch bepaald, misschien een combi. Mocht ik hier een partner vinden en hij blijkt kaal te zijn dan zal ik van zijn kaalheid houden!!

Hé Mieke,
helemaal mee eens...
maar soms gewoon even leuk om over iets te hebben. Lig ook wel eens in de duik over sommige antwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 23:34

GERARD072 schreef:

Ah dank u, dat werpt enig licht op deze zaak.
Ik ben geneigd om het rijtje nu ook even op mezelf toe te passen om te kijken hoezeer ik wel of niet hsp ben.
Dan denk ik zelf al snel:
Ik ben invoelend, ben ik daarom hsp'er?
Ik ben wel 's druk, ben ik dan adhd'er?
Ik ben wel 's in mezelf gekeerd, ben ik dan ineens een autist?

De meeste van die eigenschappen zie ik trouwens als doodnormaal. Niks vreemds aan en kom je bij alle mensen wel tegen.
En dat woordje paranormaal doet bij mij de vraag wekken: in hoeverre bevind een zogenaamde hsp'er zich in het occulte waar hij /zij door bekering uit kan groeien?

Maar ik hou niet zo van hokjes, ik denk dat elk mens wel van alles iets in zich heeft.

NATASCHA498 schreef:
Sjee ik herken een hoop wat hierboven staat bij mezelf en toch plak ik mezelf geen stempeltje op.

Ik ben gewoon ik en zo moet men mij maar nemen. Zoals jezelf behandeld wil worden zo behandel ik de ander.
Ja mooi gezegd vind ik, je laat je niet in een medisch hokje stoppen, dan laat je heel wat mogelijkheden voor jezelf open.

Quote:
En toch ben ik nog steeds vrijgezel hihi Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril ohnee dat komt denk ergens anders door
Maar toch ben je niet kaal Clown smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 16 augustus 2015, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 23:41

Nou ik vind het fijn dat je er een weg in aan het vinden bent.

"alternatieve geneeswijze op christelijke basis" dat klinkt wel heel tegenstrijdig in mijn oren Smiley die vol vragen zit

Anyway, ik wens je er Gods zegen bij.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK918

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 00:13

GERI837 schreef:
Hé Mieke,
helemaal mee eens...
maar soms gewoon even leuk om over iets te hebben. Lig ook wel eens in de duik over sommige antwoorden.

Dat begrijp ik hoor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANS493

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 02:29

FRANS493 schreef:
NU ELKE DAG DAGELIJKS GEBED :dagelijks gebed zondag 9 augustus vader god ik wil deze zondag bidden voor alle voorgangers domienee's priesters oudste andere die vandaag het woordt moegen brenegen wees zo bij hen dit alles in u naam

dagelijks gebed mandag 17 augutus dank U Vader dat we mogen bidden in alle vrij heid en dat we u groot mogen maken en mogen prijsen dit alles in u heerlijke naam Jezus amen
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRAJ719

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 06:34

ROADY558 schreef:
Nou ik vind het fijn dat je er een weg in aan het vinden bent.

"alternatieve geneeswijze op christelijke basis" dat klinkt wel heel tegenstrijdig in mijn oren Smiley die vol vragen zit

Anyway, ik wens je er Gods zegen bij.

Ik ben er achter gekomen dat het heel belangrijk is je goed in de materie te verdiepen voor je er een oordeel over kan vellen. Heb ik gedaan door veel informatie die ik hier gekregen heb en op internet gevonden heb. Als je interesse hebt zou ik zeggen om dat ook te doen.

Op grond van alle informatie ben ik op zoek gegaan naar een praktijk waar ik naar mijn mening als christen het beste hulp kan krijgen. En dat is volgens mij nog altijd bij medechristenen.

Zij hebben de medische kennis en de christelijke levenswandel. Wat wil je nog meer. Dus ja het bestaat blijkbaar. Je moet er alleen goed naar zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 10:51

ROADY558 schreef:
Ik ben geneigd om het rijtje nu ook even op mezelf toe te passen om te kijken hoezeer ik wel of niet hsp ben.

De meeste van die eigenschappen zie ik trouwens als doodnormaal. Niks vreemds aan en kom je bij alle mensen wel tegen.
En dat woordje paranormaal doet bij mij de vraag wekken: in hoeverre bevind een zogenaamde hsp'er zich in het occulte waar hij /zij door bekering uit kan groeien?

Maar ik hou niet zo van hokjes, ik denk dat elk mens wel van alles iets in zich heeft.

Ja mooi gezegd vind ik, je laat je niet in een medisch hokje stoppen, dan laat je heel wat mogelijkheden voor jezelf open.

Neeeee kan je nagaan tis wat Knipoog smiley

Ach graag of niet denk ik dan maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:03

ROADY558 schreef:

De meeste punten die via die site vermeld staan herkennen de meeste mensen inderdaad. Daarom is het ook zo verdraaid lastig om uit te leggen aan mensen wat HSP precies inhoudt.

Júist omdat het zo 'standaard' lijkt, er is echter wel degelijk een verschil.
Denk dat het te vergelijken is met het IQ. Iedereen heeft een IQ en kan op basis daarvan bepaalde dingen beredeneren. Een selecte groep is echter hoogbegaafd en heeft een IQ van 125 of hoger (of 130 of hoger, afhankelijk van welke 'norm' je gebruikt).

En zo is het ook met HSP. Iedereen heeft dezelfde kenmerken, alleen zit de HSP'er dan 125 of hoger. En aangezien het op sensitief vlak is komen bovenstaande klachten eerder voor. En vaak ook vaker of sterker. Zelf heb ik bijvoorbeeld vaak een zonnebril op, óók als het bewolkt is. En ik hoor superscherp.

Voorbeeld die misschien niet geheel terecht is, maar wel bruikbaar: Bedenk jezelf de klachten van een burn-out. En een HSP'er moet daar dagelijks mee dealen.

Paranormaal is ook uit te leggen. Deze wereld is gebroken en er is goed en kwaad. Jezus had gaven die als paranormaal bestempelt kunnen worden. (iemand genezen van zijn kwalen middels handoplegging). Het paranormale an sich is op zich neutraal. De vraag is wat de mens er zelf mee doet. Gebruikt deze het positief of negatief. Dat staat los van of iemand HSP is of niet. In mijn ogen althans.

Laatst aangepast door
GERARD072
op maandag 17 augustus 2015, 16:12
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6119 6120 6121 6122 6123 6124 6125 ... 6194 Volgende
Pagina 6122 van 6194