Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:01
|
|
|
Anette schreef: | Mijn moeder zei dat altijd als we ons bord niet leeg wilden eten: de kinderen in afrika zouden een moord doen voor zo'n bord eten. Een hele stomme opmerking die veel moeders in die tijd maakten geloof ik, en waar veel kinderen, net als ik, na een paar keer op antwoorden: stuur het dan op, want ik lust gewoon niet meer! |
Toen ik op de kleuterschool zat vertelde de juf over 'de arme bruine kinderen' in Afrika. Dat maakte veel indruk op me en op die leeftijd is wat de juf verteld ook geweldig....
Die avond: mijn broer lustte zijn eten niet, dus wat zegt Cootje: de bruine kinderen zouden het wèl lusten..... Pfff.... dat heb ik geweten.... dit jaren later nog gehoord... als ik iets niet lustte
Maar gelukkig at ik bijna alles....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn moeder zei altijd...JE MAG NIET BAH...ZEGGEN TEGEN ETEN!!!!
Soms vind je eten niet zo lekker, maar het is nooit bah... |
Ik zei ook niet bahhh tegen eten. Ik zei bahhhh tegen oliebollen en pindakaas...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zei ook niet bahhh tegen eten. Ik zei bahhhh tegen oliebollen en pindakaas... |
O ja ...das waar... das geen eten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 14:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja maar die beschuit en eitje zijn goed als je een bal of gehaktbrood maakt. Dus niet zo geschikt voor de Bolognese saus...ik ga dus alleen maar het zakje van Annette toevoegen.
Is hachee hetzelfde als stoofvlees? In België heb ik nog nooit van hachee gehoord. |
Hachee is suddervlees met uien, op het zelfde rek waar de gehaktkruiden hangen, hangen ook zakjes voor hachee, recept staat er achterop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 14:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja maar die beschuit en eitje zijn goed als je een bal of gehaktbrood maakt. Dus niet zo geschikt voor de Bolognese saus...ik ga dus alleen maar het zakje van Annette toevoegen.
Is hachee hetzelfde als stoofvlees? In België heb ik nog nooit van hachee gehoord. |
Hachee is hetzelfde als saté , ( je weet wel , dat spul van de BBQ) Alleen er zittten dan niet van die stokken in. Heel goed te combineren met warme pindakaas oftewel satésaus. 
Een echte aanrader dus , Frank
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 28 december 2011, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 14:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hachee is hetzelfde als saté , ( je weet wel , dat spul van de BBQ) Alleen er zittten dan niet van die stokken in. Heel goed te combineren met warme pindakaas oftewel satésaus. 
Een echte aanrader dus , Frank  |
Is echt niet waar wat jij hier verteld.... Wat Anette verteld is WEL de juiste omschrijving!!! Kan echt niet aan stokjes!!!! Eet je echt geen pindasaus bij!!!
Dus Frank...denk eerder aan stoofvlees ja..daar heeft het meer van weg...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 28 december 2011, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 14:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is echt niet waar wat jij hier verteld.... Wat Anette verteld is WEL de juiste omschrijving!!! Kan echt niet aan stokjes!!!! Eet je echt geen pindasaus bij!!!
Dus Frank...denk eerder aan stoofvlees ja..daar heeft het meer van weg... |
Hachee is koeiekont. Frank hoeft het niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 15:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hachee is suddervlees met uien, op het zelfde rek waar de gehaktkruiden hangen, hangen ook zakjes voor hachee, recept staat er achterop  |
Ik heb inderdaad die zakjes gevonden. Ik het heb gehakt met (gewassen) handen met de kruiden gemengd en het is inderdaad goed. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het beter smaakt dan het gekruide gehakt dat je in de Belgische winkels koopt.
Dank je wel, Annette...of moet ik dat op die andere topic zetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 15:45
|
|
|
men neme een pond rundvlees. men zage het in kleine stukjes.
mn neme ca 4 uien. en zage die in halve ringen.
dan neemt men een grote braadpan. en doet daar ca 50 gram boter in.
als ie gesmolten is en een beetje bruin is doet met het vlees er in. en als het vlees helemaal bruin is doet men er de uien in.
en men bakke dit nog ca 5 minuten.
dan doet men er een halve liter water bij, een eetlepel azijn, een theelepel kruidnagel en 2 laurier blaadjes.
dit geheel laat men op en zeer laag pitje 2 uur gaar stoven.
daarna kan men er een nog een zakje honig mix erdoor doen.
als het te papperig is nog een scheut water er bij doen totdat het de juiste dikte heeft.
men kan dit eten met aardappelpuree en rodekool.
en voor de aardappel puree gebruik ik aardappelen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 28 december 2011, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | men neme een pond rundvlees. men zage het in kleine stukjes.
mn neme ca 4 uien. en zage die in halve ringen.
dan neemt men een grote braadpan. en doet daar ca 50 gram boter in.
als ie gesmolten is en een beetje bruin is doet met het vlees er in. en als het vlees helemaal bruin is doet men er de uien in.
en men bakke dit nog ca 5 minuten.
dan doet men er een halve liter water bij, een eetlepel azijn, een theelepel kruidnagel en 2 laurier blaadjes.
dit geheel laat men op en zeer laag pitje 2 uur gaar stoven.
daarna kan men er een nog een zakje honig mix erdoor doen.
als het te papperig is nog een scheut water er bij doen totdat het de juiste dikte heeft.
men kan dit eten met aardappelpuree en rodekool.
en voor de aardappel puree gebruik ik aardappelen. |
jouw recept is om een appelkeek te maken. Ik wilde echt Bolognese-saus maken hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | jouw recept is om een appelkeek te maken. Ik wilde echt Bolognese-saus maken hoor...  |
Lieve Frank dit recept is voor Hachee zo lekkerrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:22
|
|
|
[quote=FRANKT627] jouw recept is om een appe MANNEN????????????????
Je zou ze toch... Is er iemand zo lief om het allemaal neer te jeppen, en dan zegt meneer dat het KEEK....(??????) APPELKEEK is....!!!!!!!! O, wat doet dit zeer...ik zucht maar weer...ff geen man geloof ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:23
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
ik weet nog een variant op het recept waar appels in gaan...
dat heet jachtschotel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:25
|
|
|
[quote=MARISKA601]
GA je jagen? enne waarop dan wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:27
|
|
|
[quote=ERIKA129]
het heet jachtschotel us het is jagen op schotels?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:27
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Jazeker...is ook heerlijk.... Laag om laag in een schaal....vlees/appels...puree Bovenste laag puree... in de oven...Jammie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 17:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb inderdaad die zakjes gevonden. Ik het heb gehakt met (gewassen) handen met de kruiden gemengd en het is inderdaad goed. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het beter smaakt dan het gekruide gehakt dat je in de Belgische winkels koopt.
Dank je wel, Annette...of moet ik dat op die andere topic zetten?  |
weet ik niet, was het het mooiste moment van jouw dag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 18:10
|
|
|
Vandaag op verzoek van mijn zeergeliefde dochter: Lasagne Bolognaise.....niet zelf gekookt.....wel zelf gekocht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 18:44
|
|
|
ga me door 5 kerstbroden heen eten.....tonnetje rond.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:13
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Koolraab is lekker hoor, mits je het goed op smaak brengt, vandaar de zoete uien eroverheen. De keuze in verse groente is hier best beperkt, maar koolrabi is altijd overal volop verkrijgbaar, wordt hier nog veel gegeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:14
|
|
|
TINK100 schreef: | ga me door 5 kerstbroden heen eten.....tonnetje rond..... |
Enne dacht dat wij wat zouden overtappen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:21
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Oke...begrepen...maar ik lees hier 2 woorden.... KOOLRAAP...en KOOLRABI....Dat zijn toch 2 verschillende groentes???
Van koolraap weet ik....dat was niet MIJN kostje... Koolrabi heb ik nog nooit gegeten... En koolraap was voor mijn eigen kinderen ook een straf...
Dochter en ik moesten om 5 uur nog beslissen...(dat gebeurd nooit) Dus werd het (een blik!!!) erwtensoep.... Dochter heeft kipfilet gekookt...en dat op een broodje erbij... Heerlijk dat we zo makkelijk zijn... We zijn het altijd eens met elkaar....(echt waar) Wat het eten betreft dan he!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:29
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Je hebt gelijk, ik zei koolraab maar ik bedoelde koolrabi, die groene knolletjes, koolraab is die rode knol, die je hier trouwens ook overal kan krijgen. Geen idee hoe dat smaakt, zal ik nog eens uitproberen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:32
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Lekker spul hoor....koolraap....met het juiste sausje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:35
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
dat moet je net zo klaar maken als spitskool, hebbu nou echt niks geleerd op je spinazie-academie????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:37
|
|
|
[quote=PIETER649]
Nee sorry, dat was te hoog gegrepen voor mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:37
|
|
|
[quote=PIETER649]
hoort wie ut segt he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:40
|
|
|
Marry... ff serieus... je bent zwart-grijs blond, ik weet dat en veroordeel je er niet om...
maar denk jij nou werkelijk dat er mensen zijn die hun oor tegen het beeldscherm houden om te horen hoe ik mijn forumbijdrages uitspreek????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 20:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | Marry... ff serieus... je bent zwart-grijs blond, ik weet dat en veroordeel je er niet om...
maar denk jij nou werkelijk dat er mensen zijn die hun oor tegen het beeldscherm houden om te horen hoe ik mijn forumbijdrages uitspreek????  |
Kleine correctie (eh...heb je me ooit wel es goed bekeken pietje?) ik ben niet zwart meer.....blond ben ik nooit geweest....ben hartstikke grijs....en mijn uitspraak miste de boot....niet "hoort" maar "leest" ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 20:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zei ook niet bahhh tegen eten. Ik zei bahhhh tegen oliebollen en pindakaas... |
Vandaag anders lekkere oliebollen gegeten....
|
|
Naar boven |
|
|