ChristianMatch

Forum

'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 633 634 635 636 637 638 639 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:19

Ik heb de Onlinebijbel er even bij gehaald en daar wordt toch in diverse vertalingen van verkracht gesproken (o.a.NBG) Ook een vertaling van: die haar aangrijpt. Los van de interpretatie die je terecht noemt zijn de vertalingen niet eenduidig.

Toch hanteer ik het standpunt dat deze oorspronkelijk goede sociale wet in de context van die tijd, nu niet meer te hanteren is en nagenoeg niemand dat een goede christelijke oplossing zou vinden.

Thomas, die de OLB aanraadt.

TESSYBEAR731 schreef:
Om hier echt een mening over te geven zou ik persoonlijk idd ook wel wat meer onderbouwing willen hebben...
Ik denk dat het ook in dit geval veel te maken heeft met hoe je dingen interpreteert...

Ik gebruik het stukje van Thomas even als voorbeeld:

Heel veel mensen halen inderdaad ditzelfde verhaal uit het vers...dit is wat er staat:

Wat ik hier uit haal is dat er in vers 25-27 idd sprake is van verkrachting en het vers zegt dan ook duidelijk dat de man gedood moet worden.
In de verzen 28-29 enkel staat nergens dat er sprake is van verkrachting...er staat dat de man met de vrouw "betrapt" word wat m.i. niet per definitie stelt dat het niet om wederzijdse gemeenschap kan gaan.
Ik geloof dus niet dat men hier een vrijbriefje in kan lezen om een "vrije" maagd te verkrachten, maar dat er sprake is van contact met wederzijdse toestemming en dan is de conclusie ook veel logischer.

Denk dus dat alles staat en valt met eigen interpretatie en die verschilt per persoon...
Wat echtscheiden betreft denk ik wel dat er idd gekeken moet worden naar het hoe en wat van de periode waarin de boeken geschreven zijn...net als bij het huwelijk.
Persoonlijk ben ik het dus met Henk eens dat harmonie een grote rol speelt.
Als scheiden ervoor zorgt dat je beter in je vel zit, en ook beter in je geloof?..
Sommige mensen voelen zich dusdanig tegengehouden in hun geloofsleven door de partner dat ze geen andere weg zien...tenslotte moet Hij altijd op de eerste plaats staan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

MARISKA601 schreef:
Word het san niet een keertje tijd om kookles te krijgen? Knipoog smiley

Waarom? Jij kookt toch altijd lekker? Kussende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

IMRE695 schreef:
Tijd voor een meer uitgebreid dutje.... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Alle picknickers: een fijne dag (zonder boswachter) gewenst. Verlegen lachende smiley

Alle anderen: gedenk de Geest. Het is (bijna) Pinksterfeest! Lachende smiley

Trusten im.
En vergeet het ontbijt voor morgenochtend voor mij niet
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:21

MARIO216 schreef:
Wat deed je bij Staatsbosbeheer? De plantjes en de boompjes tellen? Smiley met dichtgeplakte mond

Dat mag ik hier niet vertellen. Hier gaat het over picknicken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:23

IMRE695 schreef:
Waarom? Jij kookt toch altijd lekker? Kussende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley

Gisteren wilde jij mijn lunch niet hebben en het diner ook niet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:23

MARISKA601 schreef:
Trusten im.
En vergeet het ontbijt voor morgenochtend voor mij niet

Het staat al bij je voordeur, Maris. En anders: in de broodtrommel, de koelkast, de diepvries of je in je keukenkastje. Kopje thee of koffie kun je zelf wel zetten. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:24

MARISKA601 schreef:
Gisteren wilde jij mijn lunch niet hebben en het diner ook niet. Knipoog smiley

Ik wil wel inspraak graag! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:25

LEANNE226 schreef:
Interessant!Vooral het gedeelte over het eenzijdig aangaan van het huwelijk en het verschil tussen echtbreuk en echtscheiding.Ik kan in de bijbel alleen vinden dat de man door het verstoten van zijn vrouw echtbreuk pleegt,scheiding(verstoting) = echtbreuk??........hoe moet ik dat dan zien?

Marcus 10
1] Hij vertrok uit Kafarnaüm naar Judea en het gebied aan de overkant van de Jordaan, en de mensen verzamelden zich weer in groten getale om hem heen; hij onderwees hen zoals hij gewoon was te doen. [2] Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’
[10] In huis stelden de leerlingen hem hier weer vragen over. [11] Hij zei tegen hen: ‘Wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel; [12] en als zij haar man verstoot en met een ander trouwt, pleegt zij overspel.’

het gedeelte wat leanne aanhaalt lijkt me veelzeggend genoeg.
ik maak hieruit op dat er geen andere scheidingsgrond in Gods ogen is dan die van overspel. anderzijds weten we ook dat God verbied om te doden, jezelf in nodeloos gevaar te begeven etc. Hieruit maak ik op dat echtscheiding ook toegestaan is in geval van mishandeling etc.

maar verder??? deze dominee praat naar mijn idee goed, wat in de bijbel duidelijk niet goed gepraat word als ik bovenstaand stuk lees.
en hoe makkelijk is het om te zeggen...de liefde is weg, mijn relatie werkt niet meer?? simpel toch? maar zou dat een afdoende reden voor God zijn?
Zoals ik hierboven al ergens las, er word idd snel getrouwd, maar ook zeker vaak te makkelijk gescheiden, en te weinig aan relaties gewerkt.

een huwelijk is levenslang hard werken door(en voor) twee partijen. Wat me opvalt is dat mensen in hoog tempo steeds egoistischer worden....eerder voor zichzelf kiezen, en daarbij makkelijker hun partner en kinderen op de tweede plaats zetten onder het motto van: als IK maar gelukkig ben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:29

IMRE695 schreef:

Je sliep toen ik vroeg wat je wilde eten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:29

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:33

christian schreef;
en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.

Hoeveel kleine en hoeveel "grote kinderen" verwacht je want als ik de geest krijg, neem ik een zooitje pannenkoeken mee.

Nee, Edenaren, niet van De Langenberg, maar van huis.

afijn, er komen rond de honderd mensenkinderen christian,
en aangezien we toch wel drie pannenkoeken per persoon wensen, komen we uit op zo'n driehonderd stuks alstublieft.
bescheiden aantal, dacht ik, he???

hihi, t is nu half elf, dus moet nog even lukken om de pannenkoekkenbakgeest te krijgen!!

vergeet je de stroop niet? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:36

IMRE695 schreef:
Mèn, julllie zullen toch niet weggestuurd worden door de boswachter? Ik heb een poosje bij Staatsbosbeheer gewerkt en zo'n groot evenement behoeft inderdaad toestemming van het betreffende district!

Imre, die al bang was, dat het een illegale party zou worden. Coole smiley met zonnebril

niks illegaals aan hoor;
ik ga met mijn pleegkinderen picknicken, en toevallig gaan er toch nog meer gezinnen die dag...........!!

als ik met twee kinderen ga picknicken, imre; moet ik dan ook toestemming hebben? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:37

TESSYBEAR731 schreef:
Is ze nog niet terug dan? Verraste, verbaasde smiley

morgen spreken we haar weer; in ede op de hei Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:06

ANNETTE792 schreef:
wij eten spinazie-ricotta tortelini met een lekkere tomatensaus met champignon en ui Lachende smiley , ff makkelijk vandaag.

uuuh watte? ... dat kennen wij hier niet ... leg dit weekend wél braadworst op de bbq ... ik mis die leuke feesie's van vroeger ... jij snap?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:11

TESSYBEAR731 schreef:
Daar ben ik het inderdaad mee eens! Het laatste wat iemand hoeft te proberen is mij te vertellen hoe ik wel of niet moet leven Geschokte, onthutste smiley
Ik ga er vanuit dat iedereen voor zichzelf in het reine moet komen met God en/of zich zelf en niemand anders kan er over oordelen of je dat wel of niet bent.
Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn...Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken... Knipoog smiley

Quote: Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn...

Ja, da's waar....

Quote: Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken... Knipoog smiley

Deze ook.

Bedankt, net als Leanne :)
Heb hier de hele dag over nagedacht.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:13

morgen vieren wij hier 2 verjaardagen ... mijn dochter werd 19 en zoontje werd gisteren 14 jaren jong ... het word groots gevierd ... héérrlijk in de tuin ... maar word gék van wat ik allemaal moet regelen ... maarja, tzal wel weer goed komen ...
Naar boven

Auteur Bericht
CORRIEVN785

He das jammer dat jullie morgen gaan. Huilende smiley, smiley in tranen Morgen naar opwekking. Heb het al besproken anders was ik zeker gekomen.

Fijne dag allemaal Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

IMRE695 schreef:

Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht.

Thomas, ziet de dingen ruim.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:16

ANITA324 schreef:
Als je iets niet los kan laten gaat dat van binnen aan je vreten dat je boos of bitter om doet worden die tijd heb ik 2007 ervaren kon nergens los van komen.
Ik haate toen mezelf en de hele omgeving ik wilde wel dood terug naar God toe.
Gelukkig waren mijn ouders mij altijd nabij gebleven ook in de moeilijke tijden want ja ik kon hun letterlijk de bloed onder hun nagels weg halen zo gemeen was ik naar omgeving toe. Zo op een zaterdag eind 2007 ging ik naar een samenkomst vol bitterheid er heen en de preek dat raakte mij wel waarover dat ging weet ik niet meer we gingen bidden en kon je hele hebben en houden vertellen naar God toe op dat moment kon ik alles los laten en met fris gemoed naar de maatschappij kijken samen God overwin je alle dingen.
Naar nu heb ik nog eens een kort lontje en kan wel kort door de bocht zijn en koppig ergens op reageren maar dat is wat ik van nature niet ben en dat is waarop ik wel moet veranderen en ja gelukkig is God genadig voor mij.
Ja ook ik zit nog halvewege in een genezingproces en ik verneem als ik daarvoor bid om kracht dat ik daarin mag veranderen net als vroeger weer liefdevol en zachter van hart mag zijn. Niet meer mij ik op de voorgrond maar meer naar de achtergrond te gaan ja ik cijfer mezelf op deze wijze weg en stel mij kwetsbaar op en ja daar kan misbruik van gemaakt worden door derde.
1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader.
Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten.
God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn. Knipoog smiley

Shalom,

Quote:1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader.
Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten.
God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn. Knipoog smiley

Da's wel bemoedigend he?
Bedankt,
Shalom:)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:19

JONATHAN890 schreef:
mijn voorspelling is....eh....4 dagen maximaal

niet goed opgelet schijnbaar, bij de lessen Waarzeggerij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:22

Vrijdag 21 mei:

WIN MIJ - WIN ALLES!

Je zult overwinnen, de overwinnende geest wordt nooit vernietigd.
Laat je hart moedig en vol vertrouwen blijven.
Treed al je moeilijkheden tegemoet in de geest van overwinning.
Klim op tot grotere hoogtes dan je voorheen hebt gekend.
Bedenk, waar IK ben is overwinning, machten van het kwaad in je en rondom je vluchten voor MIJN tegenwoordigheid.
Win MIJ en alles is gewonnen, alles!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:26

Ik ben dan ook gescheiden na een lang huwelijk van strijd, onenigheid, moeite, proberen, vrouw die steeds verliefd was op ander.

We hebben daar wat onenigheid over gehad, dan ging het weer een tijdje goed, maar merkte ik weer dat ze kontakt had met die ander.

En ik heb wat gebeden, ook weer goede tijden samen gekend, maar laatste jaren werd het steeds moeilijker. Vooral door een ding wat echt recht tegen mijn geloofsleven in druiste.
Toen ik hoorde dat ze weer wat had met die ander, en mijn jongste kind was 6jr, was t genoeg, zo snel mogelijk scheiden.

En weet je.... t voelde als een bevrijding, van spanning, maar...... de klap van kinderen missen, toch gefaald voelen, teleurstelling in God, waarom de zegen op t huwelijk er niet is geweest.

Mensen die je laten vallen, omdat je gescheiden bent, mensen die je veroordelen, terwijl ze de situatie en de strijd niet eens weten, die dingen doen echt pijn. Mensen die je als zondaar beschouwen.

Vraag is dus.... ben je dat?

Ik denk zelf van niet, als je de bijbel er op na slaat . Scheiden is geoorloofd indien de ander ontrouw is en overspel in t huwelijk plaatsvindt.
Maar ik lees hier van anderen ook, dat als de relatie niet goed is, het beter is. Daar heb ik toch enige moeite mee. Ook de redenatie van als de sex niet zo lukt. Ik denk zelf dat dat vaak ligt aan t egoïstisch omgaan met sex. Als je de ander belangrijker vind dan jezelf, en je niet alleen aan jezelf denkt, is dat veel beter, dat geldt in alles, en ook in sex.
Stel dat dat niet zo fijn gaat, dan is er mijns inziens vaak sprake van het niet aanvoelen van de behoefte van de ander. Daarin kan je een lering trekken, mee aan t werk gaan. Daarin kan je ook samen een weg zoeken, samen met God.
Ik lees hier ook dat er een reden wordt aangehaald, als de ander niet gelovig is. Dat zijn dingen waar je vooraf over na moet denken. Is een relatie aangaan met ongelovige wel iets, wat je geloofsleven ten goede zal komen? Maar stel dat je wel in een dergelijke situatie zit. Is dat dan reden om een scheiding te overwegen? Ik denk dat je voor de ander moet bidden, volharden daarin en helaas de mindere zijn, jezelf dan enigzins wegcijferen als het je groei wat in de weg staat. Volgens mij schrijft Paulus daar iets over, over het heiligen van de ander, het heiligen van je kinderen daarin ook.

Maar goed, dan ben je gescheiden en hoor je mensen vinden dat je gezondigd hebt, terwijl ze dus de redenen niet weten. Ik heb daar grote moeite mee, gebrek aan respect, liefde voor je naaste en dergelijke.
Woorden van schuld aanpraten. En die woorden kunnen soms knagen aan je eigen geweten, t duveltje maakt er graag gebruik van dat je je schuldig voelt ten opzichte van God.
Daarom is t zo belangrijk altijd met empathie met anderen om te gaan.

Hertrouwen, wat is daar nu fout aan? Ik zie daar totaal geen enkele fout in. Waarom zou God daar moeite mee moeten hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:28

ANNETTE792 schreef:
niet goed opgelet schijnbaar, bij de lessen Waarzeggerij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee inderdaad....ze is er nog niet. Ze heeft nog tijd nodig blijkt.
We houden t in de gaten
Naar boven

Auteur Bericht
CORRIEVN785

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:29

Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:29

INKA401 schreef:
uuuh watte? ... dat kennen wij hier niet ... leg dit weekend wél braadworst op de bbq ... ik mis die leuke feesie's van vroeger ... jij snap?

snapper functioneerd prima hier hoor Lachende smiley
wij zijn vandaag Annet dr nieuwe autootje in Wesel wezen halen en hebben dat gevierd met ijs op het terras van het Eiscafe op het marktplein in Goch Lachende smiley met blinkend witte tanden
daar hebben wij besloten dat Eiscafe een cultureel hoogstandje is wat jullie hollanders niet hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Groet van Pieter649 die het wederom niet kan laten op het forum te reageren via Annette dr profiel Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:31

TESSYBEAR731 schreef:
Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor Engeltje smiley

Oh ja, en om naar bed te gaan natuurlijk!! Gefrustreerde smiley

ik moet alles nog verzinnen en inpakken....hm..morgen maar op tijd wakker worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:34

Hey Hannah,

Alleen gelieve geen fotoos van mij en de kids hier op cm te plaatsen ook niet op andere profielen!

HANNAH810 schreef:
we hopen bij de schaapskooi te zitten, hermiena, dus we zullen waarschijnlijk de hele dag een schaapachtig gezelschap hebben!! Clown smiley
lammeren gaan nog geen hele dagen de heide op, he?

overigens; misschien is het leuk, dat wanneer je foto's maakt, deze bijplaatst op je profiel, zodat anderen ze ook kunnen bewonderen.....
en dan even op dit forum melden, dat je je foto's opgeladen hebt, zodat we weten op welke profielen we moeten zijn!!

ik heb zelf het aantal mega-pixels vast op cm aangepast, dat is wel zo gemakkelijk! Knipoog smiley

(sorry, chris, dit gaat je bakken vrije tijd kosten, misschien, om alle picknick plaatjes te keuren, Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:39

daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hahahahahahahahahahahaha Lachende smiley
Wat hebben duitsers een geweldige humor .
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:43

PEACEDOVE820 schreef:
Hey Hannah,

Alleen gelieve geen fotoos van mij en de kids hier op cm te plaatsen ook niet op andere profielen!

nee, peacedove, was even onnadenkende opmerking van me; t is zelfs wettelijk verboden kun je hierboven lezen; dus geen nood; je privacy is veilig!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:48

Mijn reactie zou zijn dat het wel zonde is maar de dingen in praktijk wil men liever daar niets over horen ze horen liever de aangename leugen dan de onaangename Waarheid dus heb je daar een mening over gevormd dan word je gelijk door derde apart gezet of zovan hou jij daar nou maar buiten met je vrome praatjes en hou je liefst je mond met je bijbelteksten.
Je geeft antwoord in wat je leest maar dat word je kwalijk genomen.
Verder kan ik je een verhaal vertellen en dat is echt gebeurd heb iemand al daar over gemaild maar kreeg daar geen antwoord op maar het gaat om het volgende. Hiermee geef ik eerlijk mijn duidelijk mening over in hoe ik denk zo wil ik velen niet kwetsen maar ik wil wel eerlijk zijn ja ook tegen jullie. Ondanks jullie verleden voor mij blijven jullie altijd mijn broeders en zusters in Christus. Knipoog smiley

Als ik hoor en zie dat de man gescheiden is zal ik daar ook geen verdere kennis mee willen maken als het gaat om een relatie (verkering) want ik mag niet met een gescheiden man trouwen is dat overspel en bega ik ook zonde en dat moet niet.
Alleen als de man weduwnaar is of als zijn vrouw hem heeft verlaten voor een ander terwijl hij daar geen weet van heeft.
Ik heb in mijn kenniskring een zuster waarvan haar man ongelovig is en haar heeft verlaten ze heeft jaren alleen geweest totdat er man in haar leven kwam een evangelist en met haar ging trouwen en samen erop uit gingen om het evangelie te vertellen.
Ze is ook zelf nu al over 50 en geniet nog steeds van haar man waarmee ze nu voor de 2e keer is getrouwd.
Dit kan ik niet als verkeerd zien ik hoop dat jullie mij daarin kan begrijpen dat niet elk situatie gelijk zonde is.
Wel voor haar 1e echtgenoot maar die verliet haar omdat ze tot Christus was gekomen moet ze dan alleen blijven leven?

Géén enkel mens is volmaakt ik ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever niet deed en toch doe.
We zitten allemaal in de Leerschool van het leven en mogen we op Gods woord ons richten.
Je komt dan vaak alleen te staan die het recht voor ogen hebben maar is Jezus dat ook nooit geweest.
Lees eens 2 Tim 3:13 t/m 4:5.

Wiens leven is geweest elk hart kleeft van pijn en is in stukjes gebroken wat de verhalen zijn weet ik niet maar het is waar ieder mens denkt gauw genoeg aan hun eigen IK zouden we eigenlijk niet meer onszelf meer moeten wegcijferen ons ik verkleinen en meer Jezus in ons leven centraal stellen en meer luisteren naar Gods Woord in hoe er staat zonder dingen onder het vloerkleedje te vegen of niet willen horen naar wat Hij zegt Zijn Woord is heel duidelijk maar willen we eigenlijk wel naar Hem luisteren tot gehoorzaam zijn zoals Hij het wil en niet wij.
Het is moeilijk om je helemaal te buigen dat je knieen de vloer raken en de letter voor lief te nemen zoals het er staat.
Hoe dan ook wat in je leven is geweest of is gebeurt breng dat in gebed en volg Hem mag Hij je voor 100% je kneden, vormen en vullen naar Zijn Beeld.
Zodat we voor velen tot evangelisten mogen behoren te zijn want hoelang we nog hier leven weet géén één maar de tijd staat 5 voor 12.
Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag.

Wie je de waarheid durft te geven is je vriend.

Hartelijke groet,

Anita
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 633 634 635 636 637 638 639 ... 6194 Volgende
Pagina 636 van 6194