ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?
 

1 Petrus 1: 3 Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. 4-5 Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden. 5 [4–5] 6 Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren. 7 Zo kan de echtheid blijken van uw geloof – zoveel kostbaarder dan vergankelijk goud, dat toch ook in het vuur wordt getoetst – en zo verwerft u lof, eer en roem wanneer Jezus Christus zich zal openbaren. 8 U hebt hem lief zonder hem ooit gezien te hebben; en zonder hem nu te zien gelooft u in hem en ervaart u een onuitsprekelijke, hemelse vreugde, 9 omdat u het einddoel van uw geloof bereikt: uw redding. 10 Wat die redding inhoudt, trachtten de profeten te achterhalen toen ze profeteerden over de genade die u ten deel zou vallen. 11 Zij probeerden vast te stellen op welke tijd en op welke omstandigheden Christus’ Geest, die in hen werkzaam was, doelde toen deze hun zei dat Christus zou lijden en daarna in Gods luister zou delen. 12 Er werd hun geopenbaard dat deze boodschap niet voor henzelf bestemd was maar voor u, en nu is deze boodschap u verkondigd door hen die u het evangelie hebben gebracht, gedreven door de heilige Geest die vanuit de hemel werd gezonden. Het zijn geheimen waarin zelfs engelen graag zouden doordringen.
13 Laat uw geest daarom voortdurend paraat zijn, wees waakzaam en vestig al uw hoop op de genade die u ontvangen zult wanneer Jezus Christus zich openbaart. 14 Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, 15 maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wees heilig, want ik ben heilig.’ 17 En aangezien u hem die iedereen beoordeelt naar zijn daden, zonder aanzien des persoons, Vader noemt, moet u tijdens uw leven als vreemdeling ook ontzag voor hem hebben. 18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus. 20 Al voor de grondvesting van de wereld is hij door God uitgekozen, en nu is hij, aan het einde van de tijd, verschenen omwille van u. 21 Door hem gelooft u in God, die hem uit de dood heeft opgewekt en hem laat delen in zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.
22 Nu u gehoorzaam bent aan de waarheid, is uw hart gelouterd en kunt u oprecht van uw broeders en zusters houden; heb elkaar dan ook onvoorwaardelijk lief, met een zuiver hart, 23 als mensen die opnieuw zijn geboren, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levende en altijd blijvende woord. 24 ‘De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld: het gras verdort en de bloem valt af, 25 maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.


Wij mogen weten dat Jezus wederkomt. Ik geloof dat die tijd wel eens heel dichtbij is. Alle tekenen die Jezus zelf voorzegt heeft, zijn in vervulling gekomen, of staan op het punt te kunnen gebeuren. De wereld is er klaar voor....in barensnood staat er dan in de Bijbel. De wereld heeft pijn, kraakt in haar voegen, is de uitputting nabij. Er zijn vele oorlogen in tientallen landen, er zijn geruchten van oorlogen, volken staan tegen elkaar op, landen dreigen elkaar met wapens tegemoet te treden. Duizenden worden vervolgd om het evangelie....let op mensen, dit is alle tijden nog nooit zo erg geweest als nu. Wij merken er hier in het westen niet veel van. Daarentegen is in ons deel van de wereld ook het afval nog nooit zo groot geweest. Het lijkt wel, en ik geloof dat ook, dat God's Geest juist in die landen sterker aan het werk is dan hier. De strijd die zich daar afspeelt tegen diegenen die geloven is voor God een reden om veel meer van Zijn liefde en kracht daar te manifesteren.
Wij in onze welvaart, wegwerp, liefdeloze maatschappij doen alleen maar voorkomen dat wij God niet nodig hebben, nee wij spelen zelf voor God. Spelen met DNA, trachten zelf leven te scheppen, verklaren alles maar met de oerknal en evolutie.

Maar de tijd gaat verder, Israël komt steeds meer alleen te staan. Nu velt de VS nog constant haar veto, over iedere resolutie in de VN, die door de omringende landen wordt ingebracht. Maar de VS zullen Israël ook een keer laten vallen. Obama sprak onlangs de woorden....'er komt een dag dat de mensen aan vrede zullen denken, en dat dan direct met hem associëren......Maar WIE is nu de vredesvorst??? WIE zal regeren??
Achter de schermen van wat wij van de wereld zien, bouwt de satan aan een wereld waar hij alles en iedereen van God wil weg brengen. Wereldleiders vergaderen, stemmen zaken af in geheimzinnige Bilderberg vergaderingen. De meest rare uitspraken worden daar gedaan.

Maar ...... aan de andere kant bouwt God aan Zijn plan, bouwt Hij aan Zijn Koninkrijk. Ook jij en ik mogen daar nu al deel van uitmaken. God zal niet altijd blijven toezien dat zijn kinderen worden vervolgd, gedood omwille van hun geloof in Zijn zoon.

Maar stel....dat Jezus volgende week terugkomt??
Wie van de mensen om jou heen, misschien jijzelf ook, kent God niet echt als de verlosser??

Zonder Zijn genade, vergeving is het Koninkrijk wat komt, NIET voor hen. Hoe triest is dat niet? Misschien je partner, je ouders, je zus of broer, je beste vrienden, gaan niet heen naar dat Koninkrijk, maar zullen verloren gaan.
Wat zou jij doen, als die wederkomst van Jezus nu eens volgende week is?? Nog 1 week om hen te vertellen van die liefde die je kan en mag ontvangen.

Openbaring 5 :9 .... en de 4 wezens en oudsten die voor Gods troon staan zetten een nieuw lied in:
‘Jezus verdient het om de boekrol te ontvangen en zijn zegels te verbreken. Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit alle landen en volken, van elke stam en taal. Jezus heeft voor onze God uit hen een koninkrijk gevormd en hen tot priesters gemaakt. Zij zullen als koningen heersen op aarde.’
11 Daarna hoorde ik het geluid van een groot aantal engelen rondom de troon, de wezens en de oudsten; het waren er oneindig veel, tienduizend maal tienduizenden, duizend maal duizenden. 12 Met luide stem riepen ze: ‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.’ 13 Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: ‘Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.’



God zij geprezen !! Maranatha ...kom spoedig Heer Jezus. Maak uw Koninkrijk het mooiste wat er ooit geweest is en zal komen tot in alle eeuwigheid !! U bent Heer, U komt de lof en macht toe....ja tot in eeuwigheid.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Nog 1 bericht......dan heb ik de 1600 gehaald,
jaartje voor nodig gehad.

4611 bezoekers op mijn profiel gehad.

En ...... zeg maar de ware gevonden.....

CM kan toch goed verlopen....aflopen voor mij dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Voor mijn ware
 
De ware, ooit te mogen ontmoeten
Leefde als verwachting in mijn gedachten
Waar is zij, die voor mij is gemaakt?
Op haar zal ik blijven wachten.

De toekomst is niet te voorspellen
We hebben zo onze verlangens en wensen
Dat is gelukkig ergens toch een geluk
Het leven gewoon ondergaan als mensen.

Ik weet niet wat de morgen brengt?
Hoop alleen, dat jij daar voor altijd bent.

De toekomst is niet te voorspellen
We hebben zo onze verlangens en wensen
Dat is gelukkig ergens toch een geluk
De liefde gewoon ondergaan als mensen.

Ik weet niet wat de morgen brengt?
Hoop alleen, dat jij daar voor altijd bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: geluk wat naar je lacht
 
Soms wordt geluk
je om niets gegeven.
Echte liefde overvalt je
als je 't niet verwacht
Zoals je een klavertje vier
zomaar aantreft in je leven.
Dan is 't of de lentezon
opeens naar je lacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
THOMAS968 schreef:
Allereerst wens ik jullie beiden alle geluk natuurlijk. Daarnaast wil ik mijn waardering uitspreken over je getoonde menselijkheid tijdens de periode dat het forum sterk werd vervuild door allerlei tendentieuze uitspraken. Jouw verontwaardiging daarover heeft bijgedragen tot een beter forum. Je weet ongetwijfeld nog hoe grof het er toen aan toeging, en maar goed dat de belangrijkste veroorzaakster, in haar eigen woorden, de stof van haar kleren heeft geslagen. Dat niet alleen, met je vaak persoonlijk geïnspireerde bijdragen, heb je het forum helpen verbeteren, al moet ik zeggen ook van die totaal andere bijdragen van Carin genoten te hebben. Of je de sigaar bent of niet dat moet blijken Engeltje smiley maar ik verwacht jullie beiden hier voor de lol nog wel eens terug te zien. Alle goeds.

Thomas.

Dank je wel, Thomas.

Ja ik zal best nog wel eens een keertje terugkomen op t forum, of tezamen met Carin. Beiden hebben we er veel aan gehad, lol gehad, maar ook dingen geleerd.

Ik zal je reactie zo even doormailen naar Carin, zal ze wel leuk vinden.

En ach...laat mij maar de sigaar zijn bij Carin..... bij en met haar is alles goed, leuk en lief. Samen hebben we het superrrrrr. Ik weet zeker dat we samen de toekomst aan kunnen.

Ik zou nog wel zoveel willen schrijven en delen op t forum, maar de laatste maanden, zijn gevuld met zaken die mij momenteel meer bezighouden, die een iets te persoonlijk zijn om te delen.

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 17:07
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
JOSINA022 schreef:
Wat een mooie woorden! Ook voor jullie Gods zegen, dat jullie maar héél gelukkig mogen worden, samen en met God! Het gaat julie goed.

Dank je allemaal, en ook de anderen.

Morgen ga ik op 'grijs'. Mijn tijd zit op CM zit erop....doeg allemaal.
Tot laterssssss.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:26
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Nou, een week nadat Carin dus van CM verdween, gaat mijn abonnement ook voorbij.

Carin en ik hebben het super samen en ik geniet daar intens van. Wat dat betreft heeft CM mij gegeven waarvoor ik in eerste instantie lid werd

Maar ook de andere contacten via CM heb ik als fijn ervaren. Het ga jullie goed.

Bedankt voor alle dingen die ik van jullie heb geleerd, met jullie heb gedeeld, en waar ik mijn ei in kwijt kon.

God's zegen voor wens ik iedereen, leef van die zegen, deel God's zegen en God's Liefde. Weet dat je een kind van God mag en kan zijn. Dat je bij Hem geliefd en gewild bent. Weet dat God een plan heeft met ieders leven. Bid om wijsheid, trouw, geduld, liefde, vriendschap.
Weet dat Jezus voor jou en mij een plaats maakt, waar wij welkom zijn. Waar Hij zijn liefde en genade voor gegeven heeft. Hij komt spoedig voor jou en mij, voor ons allemaal. Prijs God in alles.

God bless you all !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: advertentie`s
 
ANITA324 schreef:
advertentie : aan de man naar Gods hart.

Zoek je een vrouw die recht door zee is ,
rechtvaardig en betrouwbaar is.
Voor meer informatie zie profiel Anita324.

Intresse: ik zie je mail tegemoet in mijn mailbox. Knipoog smiley

Shalom,

zoekt en gij zult vinden......
hahaha.....zo zet je jezelf weer eens lekker op de kaart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 18:55
BerichtOnderwerp: Gevaarlijke VN-resolutie voor christenen
 
ZINGA672 schreef:
In december stemmen de Verenigde Naties over een resolutie tegen ‘godsdienstlastering’. Deze resolutie bepaalt dat wie een godsdienst beledigt, daarvoor mag worden gestraft. Zo'n verbod klinkt nog wel redelijk, maar ‘beledigen’ is natuurlijk een rekbaar begrip. Dat moslims het als belediging opvatten wanneer je de Koran verbrandt, is goed te begrijpen. Maar veel moslims gaan verder. Wie zegt dat Jezus de Zoon van God is, is volgens veel moslims godslasterlijk bezig. Moeten de Verenigde Naties die moslims een handvat bieden en zo bevorderen dat christenen het gevaar gaan lopen vanwege hun geloof strafrechtelijk vervolgd te worden?

We leven in een wereld van uitersten. Hier in Nederland gaan er stemmen op voor het ‘recht om anderen te beledigen’. Het recht dus om anderen belachelijk te maken en te schofferen. In islamitische landen kom je het andere uiterste tegen. Daar zijn de tenen zo lang, dat het belijden van Jezus als Heer als een grove belediging wordt opgevat. Zo’n belijdenis kan zelfs uitlopen op de doodstraf.

Geloof in vrijheid

Open Doors startte onlangs een actie tegen de resolutie onder de naam: ‘Wij geloven in vrijheid'. Deze actie heeft als doel om zoveel mogelijk handtekeningen tegen de resolutie tegen godsdienstlastering te verzamelen. ‘Een grote verzameling handtekening geeft een harde zet in de richting van het afwijzen van de resolutie’, aldus Open Doors. Hier kunt u uw stem uitbrengen tegen de resolutie.

Wakker en alert

Goed dat Open Doors onze ogen opent voor de kwalijke consequenties van een resolutie die op het eerste gezicht heel redelijk lijkt. Het geeft aan hoe belangrijk het is om wakker en alert te blijven. De vrijheid van christenen, ver weg en dichtbij, komt meer en meer in de knel. Als volgelingen van Jezus hebben we elkaar wereldwijd nodig om overeind te blijven. Ik ga mijn stem uitbrengen tegen deze resolutie.

Door Gertjan de Jong op Habakuk.nu


zie de bijgevoegde link

http://www.opendoors.nl/ons-werk/geloven-in-vrijheid/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 01:05
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
 


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 31 oktober 2010, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 01:04
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
 


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 31 oktober 2010, 01:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 00:29
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
 
[quote=CARIN303]Het is allang bekend dat ik bij de "ware "kerk hoor


Ach bij mij zitten ze niet zo vast

ook niet aan hun stoel.....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:39
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie
 
kosmische energie opsnuiven. knooppunten omleiden. Ying en Yang. Een worden met de natuur om je heen, rust vinden in de stilte. De binnenste mens masseren met al die onzin. Daar gaat het om, bij dit soort vage alternatieve therapieën.

Ieder moet zelf weten wat hij/zij doet, maar ik zou een dergelijk iets nooit doen, zou me daar absoluut niet goed bij voelen, echt een conflict krijgen. (ja ik ben bekrompen)

Komt allen tot mij die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven. Sprak eens mijn Leermeester.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:29
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
 
Soms vraag ik mij wel eens af....waar is dat nou weer goed voor?
Nu zullen jullie wel denken waar heeft Jonathan het nu weer over. Maar deze keer eens iets anders. De VIP ingang en VIP behandeling.


VIP behandeling/ingang 1
Al vanaf jongst af aan worden wij opgevoed dat ouderen voorrang hebben, voorkeursbehandelingen verdienen. '' ga eens even staan, die mevrouw moet zitten '' Wie zegt nou eigenlijk dat ze wil zitten?? Dat kan ze toch zelf vragen als ze dat wil. Nu wordt ze in die zitpositie gedwongen, terwijl ze al lang genoeg achter die geraniums heeft gezeten.
Gelukkig draaien ze nu op TV eens een programma dat die oudjes eens mondiger worden, ons jongeren zelfs terug moeten pakken.
Dus als die oudjes maar voorkeur geven is er niet meer bij, ze vragen het maar.

VIP behandeling/ingang 2
Ken je dat ook? Van die dikbuiken, die het zelfs nog erger maken. In het openbaar vervoer staat iedereen al voor ze op...kom op, geef dat kind de ruimte om in te dalen ¿? Nee, dan moet je meemaken, zelfs in de rij voor de kassa krijgen ze voorrang, kunnen ze nog sneller naar huis en gaan hangen......kom op meid, 12 kg bijkomen bij een zwangerschap is meer dan genoeg.

VIP behandeling/ingang 3
Als dat kind er dan is, dan gaan ze gewoon verder met die VIP behandelingen ontvangen. Iedereen moet wijken voor die kleine puk. Familie ...zelfs oma's moeten er aan geloven. PUK heeft voorrang boven alles. Nee hoor oma wint het niet...we komen pas op visite als PUK klaar met slapen is, en we gaan weer weg voordat PUK maar slaap krijgt. Huilt PUK dan krijgt het alles zodat PUK het maar weer naar zijn zin krijgt.
Dat houdt PUK trouwens vol totdat PUK zeker 13 jaar is. Janken als het iets wil, totdat het weer zijn/haar zin krijgt.

VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

VIP ingang 5
Sprak laatst met wat christenen. Naar het schijnt heeft de hemel zelfs een VIP-ingang. Dus niet dat wachten in die ellenlange rij, geen bordje ''van hieraf is het nog 3 uur wachten''.
Het schijnt dus echt zo te zijn, zelfs als je het aardse afgelegd heb, alles zou dan anders moeten worden, maar nee, zelfs daar is een VIP ingang.
Er zijn dus gewoon kerken die zichzelf beter vinden dan andere, zelfs het de toehoorders daar voorhouden.
Als je niet in tongen bid, kom je in de wachtrij, ben je geen Jehova, dan kom je in de wachtrij. De RK verkocht zelfs aflaten, zodat je alsnog kon switchen naar de VIP ingang. En het lijkt ook wel dat elke kerk die traditioneler is dan de andere kerk een VIP ingang heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 00:22
BerichtOnderwerp: geloofsbelijdenis
 
Ik las tijdje terug in Evangelisch Lutherse kerk in Amersfoort de volgende geloofsbelijdenis van Jose Brink.

Vond 'm erg mooi


Ik geloof
dat ik nooit alleen loop
op de weg die mij voert naar later
Ik besef dat al mijn lotgenoten
Godgenoten zijn
Ik geloof dat iedereen
door God geliefd en gewild is.
Ik beloof dat ik daarom
niet alleen van mijzelf zal uit gaan
Maar ook proberen zal
door andere ogen God's horizon te zien,
daar waar de hemel de aarde raakt
en alles één wordt
Ik erken dat dood en onrecht,
strijd en onmacht, verdriet en pijn
ook mijn verantwoordelijkheid zijn
Ik geloof dat God het lijden niet wil
maar vrijheid wenst, geluk en vrede
Ik geloof dat Hij daarom
de volledige Mens heeft gezonden
die groter is en sterker dan wij
die ons lief had en leed omwille van ons
die stierf en opstond uit de dood
om te bewijzen dat God
met ons altijd door zal gaan
omdat Hij het werk
dat ooit begonnen is niet loslaat



erg boeiend om over na te denken.


Wie heeft ook nog van dergelijk mooie geloofsbelijdenissen.
Mag natuurlijk ook iets van jezelf zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 08:06
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
PIETER649 schreef:
als ik ook maar het idee had dat het zin zou hebben, plaatste ik hier de nieuwe website van mijn bedrijven....
ik vrees echter dat er geen potentiele klanten voor me op cm te vinden zijn, dus ik plaats mijn www hier niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wie weet is er wel een CM'er die inkoper is bij een bedrijf die nu geen mega order bij jou gaat plaatsen máár ..........bij jouw concurrent.
Die daardoor net de motivatie krijgt om zijn machinepark dusdanig aan te gaan passen en efficiënter te maken, dat de concurrentie wel kan gaan sluiten, omdat die met die veel te dure arbeidskrachten werkt, en daardoor de kostprijs van zijn productie te veel moet baseren op arbeid ipv grondstof
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
Het gaat weer een beetje off topic en dat is niet de bedoeling.
Ik wil jullie graag nog iets anders vragen hoe jullie er over denken.
Ik wil jullie mening weten over samenwonen.
Niet veroordelen, omdat ik er over nadenk.

Groetjes Marianne


CHATULIEM619 schreef:
het is misschien handiger als je dan een nieuw topic er over begint.


Hoeft toch niet perse?? In feite komt het op hetzelfde neer toch.
Samenwonen is bij mekaar in bed kruipen buiten een huwelijk om.

Of zie ik dat verkeerd??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
Over een 3 weken staat het weekend bidden en vasten op t programma.

Deze informatie onderstaand is bedoeld als informatie voor diegene die het ook leuk zouden vinden mee te gaan.
Kritiek, bevindingen, reacties van diegene die niet mee gaan......graag achterwege laten....topic vervuiling is niet gewenst. Ik weet dat je misschien wel vanalles hebt, allerlei ideeen, maar meld je dan aan en doe je inbreng op het weekend zelf.




Voor diegene die wel interesse hebben staat reageren natuurlijk vrij.



INFORMATIE wat betreft het weekend

Laatste week ben ik mij er eens in gaan verdiepen waar we het allemaal over kunnen gaan hebben en hoe de indeling er uit kan gaan zien.

Vanaf Vrijdagavond kan iedereen arriveren.

Invulling Vrijdagavond
Iemand van de deelnemers had het idee opgevat een introductie spel te gaan spelen.

Het heet kaarten op tafel en bestaat uit 2 dozen elk met 1 spel

1 bestaat uit kaartjes met geloofsvragen en de 2e bestaat uit kaartjes waar men elkaar beter leert kennen in relaties/vriendschappen en persoonlijkheden. Ze zijn beide bijbels georiënteerd.Leuk als opener om elkaar beter te leren kennen en oriënteren hoe een ander in zijn geloof staat.

Voor de vrijdag avond lijkt ons dit een heel goed idee om mee te starten.

Verder die avond kunnen we dan verder globaal de andere dagen kunnen doornemen, wat we verder willen, wat we verder doen en stilstaan bij God en ons geloofsleven. Daar een gesprek over hebben en God bidden voor zegening, Hem danken en lof prijzen.

Wat betreft het eten.
Ik heb van meerdere begrepen dat zij geheel vasten niet tot een reëel doel zien dat weekend, maar meer zien in soberheid wat het eten betreft. Dit is voor ieder wel haalbaar.
Graag verneem ik van jullie wat meer duidelijkheid hierover en inbreng wat betreft boodschappen die gedaan moeten worden.

Invulling Zaterdag
Beginnen met gebed, toewijding en bezinning.

Ontbijten met zijn allen.

Tijd voor bezinning door een stuk met z'n allen buiten te gaan wandelen. Tijd voor gesprek, tijd nemen voor overdenking met zijn allen, tijd voor gebed.

's Middags het onderwerp verder uitdiepen en ook daarin gebed, stilte en bezinning een plaats geven. Verder met elkaar de tijd nemen voor verdere verdieping omtrent het onderwerp en elkaar tot steun zijn in gebed en toewijding.

's Avonds weer een eenvoudige maaltijd

Na de maaltijd tijd nemen voor mekaar of tijd voor jezelf.

De avond weer afsluiten met God in gebed, het onderwerp en bezinning.


Invulling Zondag
Beginnen met gebed, toewijding en bezinning.

Ontbijten met zijn allen.

Ik denk dat het goed is met zijn allen een kerk te bezoeken in de buurt.
Wie heeft er een goede suggestie voor iets in de buurt. graag rekening houden met het feit dat we allen verschillende kerkelijke achtergrond hebben. Iets in het midden lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Na de dienst met zijn allen doorpraten over wat God ons heeft willen zeggen in de dienst.

Weer een lekker stuk buiten wandelen en tijd voor gesprek.

's Middags weer met ons onderwerp aan de slag gaan.

's Avonds afsluiten met een eenvoudige maaltijd en ieder daarna vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil.


Onderwerp
Wat denken jullie van : Onze positie op aarde

Wat ik daarmee wil zeggen is:
- Wat betekent het dat we geloven
- Wat doet dat met ons leven, wat heeft het gedaan met ons leven
- Waar heeft God wel een plaats en welke plaats houden we liever voor onszelf, of vinden we moeilijk om los te laten.
- Waar mogen wij vanuit gaan wat onze positie is
- Waar wil God ons zien, wat doen we met dit? Waar liggen onze mogelijkheden en waar onze beperkingen?
- Hoe kunnen we meer zegen van God krijgen en ervaren?
- Wat ziet de wereld van ons, wat doen we met ons geloof, ons kind zijn van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
 
ZINGA672 schreef:
Jezus stierf op Golgotha om iedereen die in Hem gelooft te redden van de eeuwige ondergang. In Johannes 18:36 staat: "Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier."

Volgens Prediker is alles in dit leven ijdelheid. Sinds de zondeval is het belangrijkste in dit leven dat wij gered worden voor de eeuwigheid.
Misschien was het efficiënter geweest als God zodra iemand tot geloof komt, deze persoon direct opneemt in de hemel. Voordat iemand zich weer bedenkt. Of al was het maar om te voorkomen dat iemand terwille van zijn/haar geloof vervolgd wordt.

Zo verloopt het echter niet. Mensen die gered zijn worden niet ogenblikkelijk door God opgenomen. Bovendien waarschuwt Jezus zijn volgelingen dat ieder die in Hem gelooft vervolgd zal worden.

Ik kan dan eigenlijk maar 1 conclusie trekken waarom wij nog op deze aarde zijn en dat is omdat wij het Evangelie moeten verkondigen aan hen die nog niet gered zijn.

Of is er meer?

GrZing!


Als we tot geloof gekomen zijn, moeten we in die positie gaan staan.
Jezus heeft ons vrijgekocht, we zijn niet meer gebonden. Dat is niet voor straks in de hemel, maar we mogen nu al leven in die positie.
Als je de brieven van Paulus leest, dan lees je niets anders.
In Christus zijn wij....., door Hem zijn wij ...etc
In die positie te gaan leven, dat is wat God van ons wil.

Zie de gehele kolossenzen brief, of

Rom 8: 18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 20:43
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
ANNETTE792 schreef:
Zo ongedeukt als mn dochter er door de keizersnede uitziet na de geboorte, zo ingedeukt zie ik er momenteel uit dus die foto hou je nog ff te goed. Maar getuigen zullen zich spoedig melden hoor Knipoog smiley

Nou ik hoop dat je gauw zult herstellen van die keizersnede. Best een heel ingrijpend iets. Een bevalling is al een hele opgave, maar dit zal jou ook wel een hele tijd herstel kosten.

@Pieter...zorg maar goed voor je meisjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
TESSYBEAR731 schreef:
Gelijk hebbie Cross, en vast niet iedereen die het abo laat verlopen gaat klagend hoor...er is nog steeds leven buiten CM, blijkbaar! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

psies....helemaal mee eens.

Ik laat mijn abo HELEMAAL niet klagend verlopen.

Zal het forum van CM best missen, laatste tijd echter druk genoeg en tijd te kort.
Vrouwen.....vreten je tijd helemaal op Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 14:23
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Wat een discussie opeens over de harde kern. Volgens mij werd er alleen maar, 'de wat ijverige CM'ers' mee bedoeld als Griffin en Cross.

ps..... mijn abo loopt ook half november af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 08:40
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
ANNETTE792 schreef:
Vanmiddag kwam ik thuis uit het ziekenhuis. Lopen na een keizersnede is niet echt makkelijk dus ik kwam thuis binnegeschuifelt en hield mn buik vast omdat ik anders niet kan lopen. De eerste vraag van mn zoontje: mama, is Esther weer in jouw buik? Geschokte, onthutste smiley

nou volgens je profielfoto is dat dus ook nog zo, dus........

wie heeft Esther echt gezien?? zijn er bewijzen?

Je zoontje ziet Esther ook blijkbaar al niet.....


.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zaterdag 16 oktober 2010, 08:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 19:29
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
RIANNE544 schreef:
Helaas ik mag in dat weekend werken. Promotiewerk voor ADIOS Reizen.


Jammer dat je niet mee kan, Rianne.

Zijn er mensen die wel zin hebben maar met vragen zitten, stel ze gerust.
Het zou fijn zijn als er nog 2 aanmeldingen zouden komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: Sinterklaas
 
CARIN303 schreef:
Winkels als Zeeman hebben ontzettend leuke interieur

Huh??? Verraste, verbaasde smiley ik heb jou zoiets horen zeggen dat Zeeman een soort verloederingsaanzicht in een straatbeeld kan geven.

zelf vind ik dat ook...dat geel en blauw is niet van deze tijd, niet van vorige tijden....zucht kunnen ze daar eens niet wat aan styling gaan doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 19:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
mijn slechtste moment van vandaag was ...t einde van mijn weekje vakantie, volgende week weer werken. Kijken welke uitdagingen daar liggen, volgens mijn collega viel het wel mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:31
BerichtOnderwerp: fototentoonstelling
 
CARIN303 schreef:
Hmmm......het is al een paar dagen stil na je reactie, zouden ze geluisterd hebben naar je?


naar mij luisteren? vrouwen? hm...zou voor t eerst zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: fototentoonstelling
 
CROSSROAD317 schreef:
Laat ik winkelen nou geen straf vinden .... Lachende smiley


Je zit nu al heel goed in je rol....toppie !!

@zinga.....deze moet je houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: Handige Internet Links
 
LEPELTJE037 schreef:
Je bent 'http://' vergeten toe te voegen, voor aan het adres. Knipoog smiley

Dus voor het gemak... hier jouw links:

http://www.afspreken.nl / www.afspreken.nl
http://www.eva-adam.nl / www.eva-adam.nl

stom ben ik blijkbaar.....of gewoon doorgedraaid Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:33
BerichtOnderwerp: Handige Internet Links
 
JONATHAN890 schreef:
de volgende....Carin en ik gebruiken hem al

[url]www.eva-adam.nl[/url]


waarom werkt die link-aanmaak nou weer niet ?????? Boze smiley Boze smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 54 Volgende
Pagina 1 van 54