| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 09:46
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Thomas, begrijp ik hieruit dat jij er een voorstander van bent om eerst samen seks te hebben om te kijken of het in bed wel fijn is voor dat je met iemand wilt trouwen? klinkt toch wel een beetje als: eerst ff proeven voor ik een beslissing neem. Dat veel mensen niet wachten met seks tot na het huwelijk heeft denk ik niet zo zeer te maken met een van te voren gepland uitproberen dan wel met zo smoor verliefd zijn, dat het vlees sterker is/wordt dan de geest.
Wanneer je iemand voor je gaat trouwen wilt "uitproberen" om te kijken of het gaat, zul je denk ik een redelijke tijd moeten gaan samenwonen. Ik denk dat je dan pas echt merkt hoe iemand is, ook wanneer de persoon zich even niet lekker voelt, of in een stress situatie is. Hoe iemand is nadat de eerste verliefdheid is overgegaan tot een diep houden van, merk je vaak pas in een huwelijk (of samenwonen). |
Je kunt hier naar de theorie kijken van hoe het zou moeten en ook naar de werkelijkheid. En die is dat nagenoeg iedereen het wel doet en ook wil. Als het goed zit met een stel is dat verlangen er ook of ontstaat dat ergens. Daar kun je je eigen interpretatie met een term van uitproberen opzetten, maar een relatie is niet een andere auto of zo, dus ik vind die term wat ongelukkig van je gekozen. Op een gegeven moment, meestal niet gepland, gebeurt het gewoon en de meesten van ons is dat overkomen.
Ik heb er soms moeite mee dat het met bijna iedereen zo gaat en dat er dan bij ons als christenen onderling een hele andere praktijk is dan in theorie wordt beweerd, ook hier op het forum. Je kunt elkaar met allerlei schuldgevoel overladen en juist daar moeten we als gelovigen eens mee ophouden. Liefde, seksualiteit en de kwaliteit van een relatie hebben invloed op elkaar. Liefde en lust gaan voor een deel samen en mogen dat ook gaan. Dat slechte huwelijken van veel CM-ers dit beeld vertroebeld hebben begrijp ik maar al te goed. Maar het feit dat veel mensen slecht behandeld zijn op dit punt tijdens een eerder huwelijk maakt nog niet dat er sprake is van een onbereikbaar ideaal. In liefde hertrouwen kan niet in strijd zijn met de christelijke boodschap van de liefde en de boodschap van altijd een nieuwe start mogen maken.
Ik pleit voor een eerlijker kijken naar liefde en seksualiteit tussen mensen. En niet voor losbandigheid zoals ik in eerdere bijdragen al heel duidelijk gemaakt heb.
Het is toch wel tragisch dat vrijwel niemand op CM zich op dit punt kwetsbaar op durft te stellen. Er zijn hier echter voldoende mensen die wel goed aanvoelen wat ik wil zeggen.
Thomas, die vindt dat het beter is om eerlijker naar jezelf te kijken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 mei 2010, 10:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:06
|
|
|
|
|
veel plezier allemaal!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:19
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | maar dat betekend wel, dat je je kwetsbaarheid vaak pas kunt tonen wanneer je je veilig genoeg voelt. | Juist in het kwestbare ligt vervolgens ook weer een mogelijkheid om een stuk veiligheidsgevoel bij tijd en wijle weer kwijt te raken. Wellicht doel je daar ook al op in het vervolg...
| HANNAH810 schreef: | | en dan nog; hoe veilig voelt het wanneer je het gevoel hebt dat iemand je de les leest? ik zou me persoonlijk prettiger voelen wanneer iemand met me mee wil denken!! |
Want ja, zo kan een en ander wel gevoelsmatig binnenkomen. Maar zijn deze twee dingen wel echt altijd tegenstellingen? Of is het ook geregeld een gevoelskwestie in de zin dat een meedenkende, helpende opmerking soms gewoon binnen kan komen als de les gelezen krijgen, terwijl dit niet de opzet is van de zender.
Als ontvanger heb je juist in je kwestbaarheid ook te maken met het beschadigde stukje dat op zulke momenten weer op kan spelen. En ja, dat heeft dan toch weer te maken met de veiligheidsgevoel dat door bepaalde oorzaken soms echt even weg kan vallen. Oude patronen liggen dan op de loer...vertrouwen en wantrouwen werken dan wat door elkaar, wat een mens enorm aan het twijfelen kan brengen...
Kwetsbaarheid, een mooi, maar tegelijk ook zeer moeilijk stukje mens-zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:52
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Onze duitse buurman is deze week de voetbaloorlog begonnen. Hij is zn huis aan het isoleren en heeft er een steiger omheen staan, waar woensdagavond een duitse vlag aan bevestigd werd, precies voor ons raam! Waarna mijn echtgenoot de viltstiften van mijn dochter opeiste en 2 nederlanse vlaggetjes op het isolatiepiepschuim naast zijn voordeur heeft gekleurd Daarna werd er na een flinke lachbui gezamelijk een biertje gedronken. Konden alle voetbalfans van verschillende clubs maar zo gezellig met elkaar omgaan he!
Je moet tegen die buurman zeggen: Der Tot oder die Gladiolen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:58
|
|
|
|
He Imre, wat doen we nu als de picknickers niet terug komen van de hei?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | He Imre, wat doen we nu als de picknickers niet terug komen van de hei?  |
Oproep doen via spoorloos, opsporing verzocht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | He Imre, wat doen we nu als de picknickers niet terug komen van de hei?  |
Ga je dan niet mee, om op te passen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:21
|
|
|
|
Vooral rustig blijven ...en dus genieten van de rust 
En ach, ze komen wel weer een keer terecht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:34
|
|
|
|
File melding:
Op de N224 tussen arnhem en ede staat in beide richtingen een file van 1 km rer hoogte van de schaapskooi en restaurant juffrouw tok. Er word geadviseerd om via de omleidings route te reizen. Dit alles word veroorzaakt door een club mensen die een picknick houden op de heide.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | File melding:
Op de N224 tussen arnhem en ede staat in beide richtingen een file van 1 km rer hoogte van de schaapskooi en restaurant juffrouw tok. Er word geadviseerd om via de omleidings route te reizen. Dit alles word veroorzaakt door een club mensen die een picknick houden op de heide. |
http://www.youtube.com/watch?v=0FiuDrfu2D8
http://www.youtube.com/watch?v=nUysut4fx8Y
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:45
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ga je dan niet mee, om op te passen  |
Moet oppassen op de schaapjes die ik op het droge heb staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:56
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Moet oppassen op de schaapjes die ik op het droge heb staan  |
Is ook erg nuttig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 13:27
|
|
|
|
Intussen op de Ginkelse heide is het feest in volle gang! De brandweer houdt toezicht, maar er brandt nog niks. Ook de politie is alert en heeft een helicopter ingezet.
De stemming zit er goed in! Er wordt gezongen, gespeeld en er maken zich al stelletjes los om een stil plekje in het bos op te zoeken. Ook voor sanitair is gezorgd: de emmers gaan van hand tot hand.
De boswachters knijpen een oogje toe. Juffrouw Tok bleek gesloten, het parkeertterrein opgebroken, maar de zon schijnt en het is lekker weer! Er zijn al drie kinderen zoek. De speurhonden zijn onderweg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 13:31
|
|
|
|
Nou, in ieder geval is CM dan noooooooooooit meer traag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 13:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | File melding:
Op de N224 tussen arnhem en ede staat in beide richtingen een file van 1 km rer hoogte van de schaapskooi en restaurant juffrouw tok. Er word geadviseerd om via de omleidings route te reizen. Dit alles word veroorzaakt door een club mensen die een picknick houden op de heide. |
En bij autopech bel je André van Duin:
http://www.youtube.com/watch?v=MSNwmA4YT9Q
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:28
|
|
|
|
Ik ben ook heel erg blij dat ik hier op deze site zit. Omdat ik dan tussen mede-gelovigen ben en dat voelt erg goed! En ook met het forum ben ik erg blij. Ik had hier laatst iets in geschreven, en ik kreeg ook een paar reacties die negatief op mij overkwamen. Maar ja, omdat ik niet de tijd had om meteen te reageren, heb ik daar over na zitten denken. En toen ben ik erachter gekomen, dat er in die "negatieve reacties" wel degelijk wat in zat. En toen ben ik mijn gedrag ten opzichte van enkele personen waar ik in het dagelijkse leven veel mee te maken heb gaan veranderen, meer begripvol en niet oordelen, zeg maar. Dus niet zwart/wit. En dan merkte ik gelijk resutaat, in de zin dat omdat ik positief en begripvol deed(zonder te veinzen natuurlijk), dat de ander dat waardeerde, en positief terugdeed.
En toen moest ik aan dat bijbelvers denken, wat in dit forum staat, van dat de vijand je overlaat met kussen en je vriend je terechtwijst, zoiets.
Dus de mensen die mij hebben terechtgewezen hier, wat op mij in de eerste instantie wel negatief overkwam, daar ben ik achteraf wel blij om. Want daardoor ben ik dus na gaan denken. En ben ik het een en ander gaan begrijpen en heb daardoor mijn gedrag en houding kunnen veranderen, wat anders niet was gebeurd. Ik heb namelijk geleerd om niet meteen een terechtwijzing, wat in de eerste instantie negatief op mij overkomt, gelijk naar de prullenbak te verwijzen. Maar erover na te denken, en het niet als een persoonlijke aanval op te vatten. En ervan te leren.
En dat vind ik onder andere zo fijn aan het contact met christenen te hebben op deze site en op dit forum! Dat ik er zo veel van kan leren nu en dan!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 mei 2010, 14:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:33
|
|
|
|
Ik bedoel dit bijbelvers, die Anita erin heeft gezet: Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.
Quote Anita: De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.

Nog bedankt, Anita!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 mei 2010, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 14:52
|
|
|
|
Hoi Jonathan,
Ik heb het even doorgelezen.
Volgens mij zijn nummer drie en vier waar. Nummer vijf, dat gebeurd zowel bij mannen áls bij vrouwen, denk ik, en is ook mijn ervaring 
En nummer zeven is ook waar, maar dat geldt ook voor mannen, denk ik. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker.) En ik denk dat nummer zeven vaker bij mannen voorkomt dan bij vrouwen. Dit is wát ik denk hoor, en hoeft dus niet de waarheid te zijn, is alleen mijn mening, wat ik erover denk. Op dit moment. Ik verander nog weleens van mening enzo. Maar ja, veranderen is toch juist ook een menselijke eigenschap; mensen veranderen voortdurend, als het goed is, denk ik. Wel leuk, zo'n onderzoekje!
Groet,
Shanita.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 mei 2010, 15:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEA505
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 15:19
|
|
|
|
|
Ja ik ga een van de dagen er heen , kijken voor nieuwe dingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 15:27
|
|
|
|
Intussen op de Ginkelse heide praat Hannah de blaren op haar tong om de burgemeester van Ede te overtuigen dat het echt geen kwaad kan al die CM-'ers op de hei. Maar ja, die laat zich niet met een kluitje in het riet sturen, met de bemerking: "Ik ben hier met twee kinderen en waar al die anderen vandaag komen? 'k Heb geen idee!" Waarschijnlijk wordt er een dwangsom van 1 ton opgelegd, die hoofdelijk over de aanwezigen omgeslagen wordt, dus dat kan nog flink in de papieren gaan lopen.
De brandweer houdt een blusvliegtuig paraat, die met draaienede motoren op vliegveld Teuge staat. De politie heeft al een peleton ME-'ers opgetrommeld, terwijl de boswachters de hulp van het leger ingeroepen hebben, om desnoods met Leopardtanks de rust te herstellen.
Maar gezellig het is het wel! De Groningse Poffert van Anita gaat van mond tot mond (wat het zingen niet echt vergemakkelijkt), alle kinderen zijn blij en opgewekt en ook de volwassenen hebben het prima naar hun zin. Uit het bos klinken intussen geluiden die niet op een christelijke site thuishoren... Er zijn 3 zonnesteken gemeld, twee CM-'ers zijn gebeten door een teek, de kudde schapen is op hol geslagen en Leanne uit Friesland heeft de afslag gemist en wordt nu waargenomen op de Mookerheide. Waarschijnlijk rijdt ze door naar Duitsland, waar ze liefderijk zal worden opgevangen door Pieter en Annette.
Er worden nu al 5 kinderen vermist. Aan de horizon duiken de eerste wilde zwijnen op (die houden ook van picknicken!), de bierflesjes worden ontkurkt. Ieder zingt z'n eigen lied! Alleen, waar blijven Imre en Mariska toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 15:30
|
|
|
|
Wat is het toch rustig op CM..... waar zit iedereen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:00
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Intussen op de Ginkelse heide praat Hannah de blaren op haar tong om de burgemeester van Ede te overtuigen dat het echt geen kwaad kan al die CM-'ers op de hei. Maar ja, die laat zich niet met een kluitje in het riet sturen, met de bemerking: "Ik ben hier met twee kinderen en waar al die anderen vandaag komen? 'k Heb geen idee!" Waarschijnlijk wordt er een dwangsom van 1 ton opgelegd, die hoofdelijk over de aanwezigen omgeslagen wordt, dus dat kan nog flink in de papieren gaan lopen.
De brandweer houdt een blusvliegtuig paraat, die met draaienede motoren op vliegveld Teuge staat. De politie heeft al een peleton ME-'ers opgetrommeld, terwijl de boswachters de hulp van het leger ingeroepen hebben, om desnoods met Leopardtanks de rust te herstellen.
Maar gezellig het is het wel! De Groningse Poffert van Anita gaat van mond tot mond (wat het zingen niet echt vergemakkelijkt), alle kinderen zijn blij en opgewekt en ook de volwassenen hebben het prima naar hun zin. Uit het bos klinken intussen geluiden die niet op een christelijke site thuishoren... Er zijn 3 zonnesteken gemeld, twee CM-'ers zijn gebeten door een teek, de kudde schapen is op hol geslagen en Leanne uit Friesland heeft de afslag gemist en wordt nu waargenomen op de Mookerheide. Waarschijnlijk rijdt ze door naar Duitsland, waar ze liefderijk zal worden opgevangen door Pieter en Annette.
Er worden nu al 5 kinderen vermist. Aan de horizon duiken de eerste wilde zwijnen op (die houden ook van picknicken!), de bierflesjes worden ontkurkt. Ieder zingt z'n eigen lied! Alleen, waar blijven Imre en Mariska toch?  |
Ik kon de weg niet vinden, ben maar in de tuin gaan picknicken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:00
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Wat is het toch rustig op CM..... waar zit iedereen?  |
Niet in mijn tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Ik kon de weg niet vinden, ben maar in de tuin gaan picknicken. 
|
Wat is het toch rustig hier vandaag, je kunt zien wie de praatjesmakers zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:14
|
|
|
|
Ze hebben de afspraak gemaakt om voor het donker thuis te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:42
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ze hebben de afspraak gemaakt om voor het donker thuis te zijn.  |
Voor het donker vandaag of morgen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:44
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Wat is het toch rustig hier vandaag, je kunt zien wie de praatjesmakers zijn.  |
Oh, wie dan wel? Of noemen we nooit namen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 16:50
|
|
|
|
De situatie op de Ginkelse heide is zorgelijk, maar de stemming zit er goed in. SBS6 Hart van Nederland staat te filmen en ook Man bijt Hond heeft een cameraploeg gestuurd. De wegen rondom het gebied zijn afgezet en straaljagers van de luchtmacht scheren laag over om ieder incident haarscherp op film vast te leggen.
Intussen druppelen de stelletjes moe maar voldaan weer vanuit het bos de heide op. Knapzakken, rugtasjes en koeltassen gaan open en vele zeer heerlijke spijzen en dranken komen te voorschijn! Een smulfestijn pur sang. Iemand roept zelfs al 't Lijkt wel een orgie hier, maar dat is Chatuliem, die altijd moeite heeft om de zon eens in het water te zien schijnen.
Enfin, we kennen onze bundels en we zingen heel wat af, terwijl de ME dichterbij komt in gestrekte draf.
Voorlopige tussenstand: 7 zonnesteken, 8 tekenbeten, 9 vermiste kinderen en nog 4 vermiste volwassenen. Ook schijnen er 2 auto's te zijn ontvreemd, maar bevestiging van de kant van de politie ontbreekt nog.
Het feest kan beginnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|