ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:35
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
CHATULIEM619 schreef:
Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren....

Toch wel interessant om te citeren, want zo gek is de boodschap van deze mensen nu ook weer niet altijd. Knipoog smiley

Nietzsche schreef:
aan zijn medelijden met de mensen is God gestorven.

Dit is het vervolg van de zinssnede die we allemaal van Nietzsche kennen. In dit vervolg zit toch een mooie waarheid verborgen. Nee, Nietzsche had het in zijn redenaties niet bij het rechte eind, maar had dus wel degelijk aanknopingspunten voor serieuze gedachtenwisseling Lachende smiley

Want hoe waar is het dat God een God van ontferming, van medelijden is...

...maar hoe zwaar is het om dit echt te beseffen, als je dreun op dreun te verwerken krijgt en er maar geen eind lijkt te komen aan de reeks van teleurstellingen en andere pijnlijke momenten...

Een vraag om ons zeker mee bezig te houden, zoals het denk ik ook Nietzsche wel heeft beziggehouden. Durf stil te staan bij de vragen van het leven! Het mag, zo heeft God ons ook laten zien in Zijn Woord, bijvoorbeeld door de zware verwensingen uit de mond van Job en Jeremia als ze hun geboortedag vervloeken of uit de mond van David als hij zich totaal verlaten voelt door God...

Wees een mens met reële emoties en verstop jezelf niet, omdat je denkt dat je alleen maar blijmoedig mag zijn... Dat is niet Gods boodschap, al roept Hij wel op om je te verheugen... Er mag ook verdriet zijn! Waarvoor zou er anders medelijden zijn? Knipoog smiley

Zaken die mij zeker bezighouden. Zaken ook waarvan ik weet dat het zaken zijn die ons als mensen altijd ergens binden, waar we ook zijn, of wel elkaar nu spreken of niet. In die wetenschap ga ik jullie verlaten, hopend dat we iets vast mogen houden van het leeraspect van CM om te leren van elkaar en niet elkaar direct een zwarte piet toe te spelen als we anders denken. Want daar heb ik het de afgelopen jaren geregeld wat mis zien/horen gaan. Wees daarop alert met zijn allen en wees er zo voor elkaar om zo ook verder te groeien met elkaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
 
Ik ben gelukkig...

...maar heb niet enkel geluk in het leven Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 11:54
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
bent u normaal?

(zozo)

bent u eigenlijk wel helemaal normaal?

(da's vreemd)

zo, dus u bent helemaal normaal?

(da's gek)

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 11:53
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
 
bent u normaal?

(zozo)

bent u eigenlijk wel helemaal normaal?

(da's vreemd)

zo, dus u bent helemaal normaal?

(da's gek)

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
 
ANITA695 schreef:
Getrouwd zijn en op een datingsite staan
waarom ???
wat voegt dat toe of heb je niet genoeg in je leven
dat je nu deelt.
Of wil je laten zien dat je gelukkig bent
Mijn vraag ???
verslaafd ???
te kort aan aandacht ???

Getrouwd zijn en op een ontmoetingssite staan! Daarom!
Zoals je ook naar een uitgaansgelegenheid kunt gaan of bij buren/vrienden op visite, kun je je ook aanmelden voor CM, dat meer is dan een datingsite. Zie ook de eerdere discussie


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 5 juli 2011, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 12:45
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
PIETER649 schreef:
Heel erg waar Henkwal, maar hiermee ga je fors offtopic Boze smiley

FF nieuw leven erin blazen... Moeten we Griekenland financieel blijven steunen??
Ik zeg: laat maar ploffen die corrupte hap, hoppa de Euro uit, en snel

Eens!
NL mag dan ook gewoon volgen om de euro te verlaten. Coole smiley met zonnebril
Terug naar de florijn Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
BAS917 schreef:
Er zijn verschillende mensen die een meer inhoudelijke discussie willen. De laatste tijd vraag ik mij nogal eens af wat een relatie op den duur in stand houdt.
Is dat:
Liefde: betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander;
of is dat:
Commitment: verbondenheid, de mate waarin iemand zich verbonden voelt met het gestelde doel; of verbintenis; of verplichting.

Ik denk dat er gedurende een relatie een verschuiving tussen de twee kan plaatsvinden, zien jullie dat ook zo?
Ik heb daar al wel mijn gedachten over, maar ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Groeten,
Bas

Liefde is een commitment volgens mij. Liefde kan niet bestaan zonder commitment. Hoe kun je immers iets voelen voor iemand als je geen verbondenheid voelt?

Wel is er in de groei van een relatie sprake van verschuiving van het soort liefde, de soort verbondenheid die je voelt, denk ik. Wat anderen hier ook al schreven: eerst is er meer verliefdheid (wat al wel op verbondenheid wijst), later wordt dit meer liefde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: Frusty
 
Blij dat je weer even uit de Diep(v/r)ies stapt met deze verkoelende opmerking Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
MARIA576 schreef:
Ik ga toch liever eerst het gesprek aan met de jongeren dan me weg te laten pesten. Ergens heb ik het gevoel dat ik ze nog kan bereiken...al is het best eng. Ik geloof namelijk dat hun gedrag meer voortkomt uit ellende, dan uit lamlendigheid. Nu ben ik ook hard bezig met buurbeheer en politie om te bekijken of er mogelijkheden zijn een buurtcentrum op te richten. Jongeren hebben hier helemaal NIETS en er zijn veel trieste verhalen te vertellen...het zijn soms zúlke etters...en tegelijkertijd heb ik met ze te doen. Maar van m'n dochter blijven ze af! Anders leren ze me pas écht goed kennen...

U gaat goed! Knipoog smiley
Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten Lachende smiley
Maar dat had je zelf dus ook al bedacht. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
MARIA576 schreef:
Thanks Susannah! Financieel gezien kán ik gewoonweg niet verhuizen en met 4 kinderen dóé je dat ook niet zomaar éven. En je hebt gelijk: dan kan de hele buurt wel vertrekken naar elders.... Nee, niet wij maar zij zullen een andere plek moeten zien te vinden...waar ze anderen niet lastigvallen of tot last zijn.

Je zou daar gek zijn als je alweer gaat verhuizen, Maria. En ja, als het al echt onhoudbaar zou zijn geworden....Gelukkig hoef je nog niet over dat verhuizen na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?
 
Maria

Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen...
Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt.
Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)...


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 19 juni 2011, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:41
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel.

Maar op een foto kijk je nooit echt helemaal in de ogen, dus vertroebelt je beeld wel weer snel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom ga je meteen van een vooronderstelling uit. Ik stel een heel normale vraag....

Die vooronderstelling doe je zelf, Chatuliem, door de nickname in het gesprek te betrekken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: Relatie door God gewild.
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...

Uitgaan van een relatie is geen reden om te veronderstellen dat het niet door God gewild is. Het kan nog steeds door God gewild zijn, maar door mensen/omstandigheden anders lopen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:23
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom heb je dan in je nickname Savant staan? Ik veronderstel niet dat je dat bent.

Misschien niet direct van vooronderstellingen uitgaan, Chatuliem. Verder denk ik, net als Mariska, dat de vraag naar de nickname niet direct ter zake doet. Als iemand die naam gebruikt heeft hij/zij daar zijn reden voor....en ja, in dit geval kan het te maken hebben met het onderwerp (wat ik maar even opgezocht heb > volgende keer misschien handig om ook even te refereren naar het waarom van je vraag, want niet iedereen kent al die termen), maar ook als dat niet zo is, laat dan de inhoud van het gesprek aub vooraan staan!

En nu dus weer TNO (terug naar onderwerp) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
MARISKA601 schreef:
het uiterlijk zegt niks over het innerlijk.

Er zijn wel dingen in de uiterlijke verzorging die iets over het innerlijke gevoel kúnnen zeggen.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 16 juni 2011, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:40
BerichtOnderwerp: voorstel
 
PAULUS271 schreef:
Is het wellicht een idee om een verkleinde profiel foto te plaatsen naast de naam van de persoon die je profiel bezocht bij mijn account.
Anders is er een kans dat je vaker het profiel bekijkt om weer te weten wat je in het profiel van die ander hebt gelezen. Dit schrikt de ander dan weer af, terwijl dit helemaal niet je bedoeling is.
Wellicht zit ik er naast met dit idee, maar het lijkt mij een goed idee.

Wat levert die verkleinde profielfoto als winst op hierin Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 12 juni 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje
 
VISSER278 schreef:
te ruil aangeboden : een doos vuurwerk , z.g.a.n. , nog maar één keer gebruikt. Graag ruilen voor een bureaustoel. Wie o wie? Verraste, verbaasde smiley

Gebruikte doos vuurwerk??? Da's dus afval Clown smiley

En nee, bureaustoel heb ik niet voor je Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: Christelijke politiek partijen
 
MARIO216 schreef:
Ik vind het nogal wat dat de SGP een hele belangrijke stem heeft gekregen in de Eerste Kamer. Kan het zich misschien onderscheiden welke onderwerpen belangrijk zijn voor een deel van de bevolking.

Al de jaren dat CDA in de regering zat in eerdere kabinetten was SGP samen met GPV en RPF al heel vaak belangrijk om zaken over de streep te trekken met een mooie meerderheid. Hier is in de tijd van Lubbers in elk geval veel gebruik van gemaakt door het CDA...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 23:37
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
 
CHATULIEM619 schreef:
Als er 2300 leden zijn, die je profiel lezen kunnen, is er dan nog sprake van privacy? Als je niet wilt dat anderen zien dat je op de site zit, kun je het beste een nickname gebruiken.

  1. Nickname is nog geen garantie voor een heuse beschermde status.
  2. Op een ontmoetingssite is zeker wel sprake van privacy doordat er juist maar een beperkt aantal mensen je profiel in kan zien en niet de hele wereld.


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 3 juni 2011, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 20:47
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
MVV749 schreef:
Zou je jezelf nader kunnen verklaren? Ik denk inderdaad niet dat we Het Geloof en het leven zo uit elkaar moeten trekken. Maar ik vraag me af hoe andere mensen hier tegenaan kijken. Hoe bedoel je jouw post precies?

Jij stelde dat er een gelukkig zijn in het leven is naast een gelukkig zijn in het geloof. En daar zet ik vraagtekens bij of je dit zo uiteen moet trekken. Je geloof is immers ergens gewoon je leven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:27
BerichtOnderwerp: Heb jij kinderen?
 
Mocht je haar nog eens treffen, vraag dan gerust naar haar naam en waar ze woont. Juist die aandacht voor wie zij is kan haar ook goed doen en je hebt meteen aanknopingspunten voor je vragen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: disco schijfjes van de plus...
 
WILMA729 schreef:
bij de AH gaan de kids gewoon bij de uitgang staan en vragen dan: "heeft u voetbalplaatjes voor mij mevrouw?"..........kan je dat bij de plus ook niet gewoon doen?
"Heeft u schijfjes voor mijn kids, mevrouw ?"
Knipoog smiley

Is ook een optie die al wordt uitgevoerd zo af en toe. Alleen worden de kinderen er hier al snel wat op aangekeken omdat er een aantal zijn die nogal opdringerig zijn en het daarmee voor de rest reeds verpest hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: opzegging
 
AREND003 schreef:
Dan maar ontopic! Wat denk je dat je met je opzegging van je lidmaatschap bereikt David? De reden waarom je hebt hebt gedaan weet ik, maar zal de EO er iets meedoen?

Wie weet wordt hij die ene druppel op de gloeiende plaat die er nu net voor zorgt dat de plaat afkoelt Clown smiley

(Welkom terug trouwens Arend)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:28
BerichtOnderwerp: disco schijfjes van de plus...
 
Hallo allemaal

Onze jongste spaart disco schijfjes van de plus Clown smiley
Wie o wie wil hem helpen met sparen?
Alvast heel erg bedankt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:43
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is blijkbaar jouw stelling Henk. De praktijk wijst echter anders uit. Er zijn veel mensen die met angst over God denken. Te veel om dat zomaar een incident te noemen.

Ik noem het juist geen incident, Chatuliem. Ik trek het enkel breder dan het calvinisme, omdat ik die relatie te nauw vind....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:09
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd, herken ik me daar niet in. Ik denk ook niet, dat dat zoveel voor komt. Maar ook dat is een exces natuurlijk.

Toch durf ik te stellen dat angstgeloof en calvinisme niet zozeer een op een aan elkaar zijn te verbinden, maar dat het veel meer gaat om angstgeloof en mensheid in mijn ogen. Mensen zijn blijkbaar goed in het creëren van angst, hetzij bij zichzelf hetzij bij anderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee, maar het principe van het huwelijk is al zo oud als de mensheid. Universeel in de hele wereld worden er huwelijken op dezelfde manier vastgesteld. Universeel van alle tijden. Het idee dathet huwelijk afgedaan heeft, wordt teniet gedaan. Ook vanwege het feit dat je ziet dat de samenlevingsvormen in principe ook de principes aanhangen..je moet nl. wettelijk regelen, dat je een eenheid vormt als gezin, ook vanwege de erfenis.

Maar waar wordt in de gedachten die hier worden besproken het huwelijk afgedaan? Het wordt enkel in een ander jasje gestoken dan waar jij het liefst in ziet lopen, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:05
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Een jaar geleden heb ik geschreven dat het slechts een theologie is, dat geen enkele kerk de absolute waarheid heeft. We zeggen wel, dat we de bijbel geloven van kaft tot kaft, maar toch wordt alles wat we geloven voor een groot deel bepaald door de theologische bril die we op hebben.
Mijn stelling is dan ook, dat je altijd oog moet blijven hebben voor de zwaktes in je redenatie. En het zwakke punt van de calvinistische theologie is nu eenmaal, dat mensen met angstgeloof God dienen. En het zou je sieren, als je dit ook durfde te bekennen...
In een ander topic wordt de evangelische wereld aangevallen, en i sommige punten heeft hij gelijk, maar dat is altijd zo denk ik, als je de extremen benoemt.

Is dat benoemen van een directe relatie tussen calvinisme en angstgeloof geen extreme dan? En hoe kijk je aan tegen de mogelijke angstgroei binnen de evangelische kringen, zoals ik dat net al even verwoordde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 71 Volgende
Pagina 1 van 71