ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 771 772 773 774 775 776 777 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:39

TESSYBEAR731 schreef:
Prima! Als jij dan mijn hooikoorts er ff bij neemt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En nee, geloof niet dat het een legeroefening is, het is de helikopter van rijkswaterstaat...die komt hier dagelijks een aantal keer langs om de hoogspanningskabels te checken. Maar vandaag blijft ie nogal hangen geloof k Twijfelende smiley

zit ie misschien vast in de hoogspanningskabels? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:44

DAVID923 schreef:
nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar.

Dat jij en ik er niet van houden maakt nog niet dat ze verkeerd zijn toch?
Bovendien komen heel veel liederen uit opwekking uit andere bundels zoals Joh, de Heer, glorieklokken en gezangen uit het liedboek.
Je stukjes komen op mij een beetje over alsof dan enkel de Psalmen 'goed' zouden zijn, klopt dat?

Maar hoe moet je dan weer met de psalmen omgaan? Oude berijming, nieuwe berijming, op toon of enkel hele noten? Zo heeft iedereen wel een mening hoe het zou moeten, maar waar vind ik in de bijbel dat er maar 1 goede manier van zingen zou zijn?

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zaterdag 19 juni 2010, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:45

LEANNE226 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
En als je nu eens beloof dat ik mijn "spaarpot" extra groot maak(zulke shirtjes heb ik uiteraard niet hoor Engeltje smiley ) voor de sponsors? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Collecteeeeeeeeeee collecteeeeeeee Coole smiley met zonnebril

nou dat is opzich goed gelukt
maar wat heeft het uiteindelijk opgeleverd?
een aansteker maar die was van jezelf Clown smiley
maar vooruit ondanks dat je qua kleur uit de toom viel verder paste je er best tussen
je was aan het eind net zo vaag als de rest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (op mij na dan Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:54

MARISKA601 schreef:
Nu je deze tekst weergeeft, doet mij denken aan jaren geleden.
Iemand in mijn kerk kon aardig grove taal gebruiken, en die werd tot jeugdouderlinge gekozen.
Zelfs als groepsleider in een jeugdhuis kon hij aardig grove taal gebruiken.

inderdaad erg knap... Clown smiley Engeltje smiley Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:05

dit is een beetje herhaling van Zetten, het feit blijft dat die liederen erg mens en emotie gericht zijn, dat staat los van de zaak of je dat mooi vind of storend.

en is deze vraag niet reeel?:

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte?"

en zeg eens eerlijk wie van jullie heeft die hele link seen bekeken over de andere stukken en argumenten over deze liederen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:14

DAVID923 schreef:
en zeg eens eerlijk wie van jullie heeft die hele link seen bekeken over de andere stukken en argumenten over deze liederen? Knipoog smiley

Ik niet, en ga het niet doen ook. ik baseer mn mening liever over het onderwerp zelf dan op de meningen van iemand anders over het onderwerp. En dan blijft mn mening: mijn smaak is het niet maar kan er ook niks kwaads zien in de liederen zelf, wel in hoe mensen er soms mee om gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:14

Ik begrijp de hele commotie niet helemaal over de ideale man Twijfelende smiley .
Tuurlijk is het soms wat pittig geschreven maar alleen al het feit dat Jonathan zichzelf aanprijst als ideale man zegt al dat hij niet ideaal is ( dan hadden wij het toch allang geweten Knipoog smiley ).
Ik vond en vind het vooral erg grappig en ja....we hebben allemaal een ander soort humor, ik persoonlijk kan het wel waarderen!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:16

HANNAH810 schreef:
neeeee suus; waar jij het over hebt is een vrouwenhuishouden
en dit is een mannenhuishoudings-overleg....... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley

oke Hannah, zeg al niks meer hoor... haha... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:19

Hoi David,

Ik heb de discussie in dit topic gevolgd en wil mij er zeker niet inmengen maar tòch wil ik het volgende even kwijt;

Als eerste dat ik het zeer kan waarderen dat je zo standvastig bent maar....tegelijk, probeer ook andere standpunten te onderzoeken en te respecteren.
Het gaat immers om iets heel persoonlijks als je relatie met God en hoe jij Hem aanbid.
Je kunt dus niet voor een ander bepalen of een opwekkingslied wel of niet okay is.
Ongeacht je gefundeerde redenen hiervoor.

Zelf houd ik enorm van psalmen maar echt geraakt wordt ik vaak door een opwekkingslied doordat deze vaak net iets dichter bij mijn gevoel komt dan een psalm.
God kijkt naar je hart !
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:23

Liefde is;

De ander tot zijn recht laten komen !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:29

CARIN303 schreef:
Ik begrijp de hele commotie niet helemaal over de ideale man Twijfelende smiley .
Tuurlijk is het soms wat pittig geschreven maar alleen al het feit dat Jonathan zichzelf aanprijst als ideale man zegt al dat hij niet ideaal is ( dan hadden wij het toch allang geweten Knipoog smiley ).
Ik vond en vind het vooral erg grappig en ja....we hebben allemaal een ander soort humor, ik persoonlijk kan het wel waarderen!

idd. Carin, ben het met je eens.

Weet je wat ik zo raar vind hier op 't forum van C.M. ? Dat het blijkbaar wel kan om felle discussies hier te voeren waarbij de harde woorden je soms om de oren vliegen, maar ow ow als er nou zo'n gedicht wordt geplaatst en 't gaat ook nog eens over het moeten wachten tot 'je-weet-wel' (ik zal het maar niet over het 'seks woord' hebben anders krijg ik misschien ook nog een lading negatieve kritiek over me heen) dan kan dat absoluut niet en ben je gelijk geen goede christen meer... wordt er blijkbaar getwijfeld aan je 'christen zijn'.
Van sommige forummers kun je regelmatig stukjes op het forum lezen en als je verder kijkt zie je vaak wel hoe iemand in het leven staat. Ik vind het dan erg jammer als er op deze manier dan weer over gereageerd wordt…
Ik wilde dit toch kwijt, want ik vind sommige opmerkingen over dit gedicht wel erg kortzichtig.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 juni 2010, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:29

DAVID923 schreef:
drogreden, waar je woont maakt niet uit als dit telt:

3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging.

de meeste reacties van jonathan getuigen van dankzegging, david, (al zitten er wel woorden tussen in dit verhaal die ik persoonlijk nooit zal gebruiken)
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:40

HENK710 schreef:
Begin met deelname op het forum, zoals je nu doet, en kom geregeld eens in de chat. Op die manier zit je ahw gewoon in een groep zonder verdere verplichtingen, maar ben je wel in beeld zeg maar. Zo kan contact ontstaan wat je in privechat of mail altijd verder zou kunnen uitbouwen tot vriendschappen...en dan, ja, wie weet... Stel relatie niet teveel als doel op zich, maar denk aan de tussenstapjes. Op die manier kan je verblijf hier op CM zeer geslaagd worden zonder dat er persé sprake is van een relatie.

Helemaal mee eens!
Gewoon doen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:42

Ik kijk uit naar mijn vakantie Lachende smiley , nog 2 weken en dan heerlijk vrij , JOEPIE !!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:55

TESSYBEAR731 schreef:
De link naar het plaatje plaatsen, dan de hele link selecteren en vervolgens hierboven op het IMG icoontje drukken...

Et voila!

Zucht.....krijg het maar niet voor elkaar Woedende smiley
Misschien moet ik erbij vermelden dat het om een foto gaat?
Kan het dan wel?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:07

Van de week heb ik 2 T-shirts gekocht... 1 met lange mouwen, 1 met korte mouwen en een boekje "Troost" door: Carolyn Larsen.
(Ik zit op een cursus: Assertiviteit en de huiswerkopdracht van afgelopen week was dat je jezelf zou gaan verwennen Knipoog smiley omdat ik zelf nog altijd wat bovenkleding wilde kopen, was dit een mooie gelegenheid)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:09

Liefde is... Verliefde smiley
Er samen voor willen gaan... !!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:18

CARIN303 schreef:
Zucht.....krijg het maar niet voor elkaar Woedende smiley
Misschien moet ik erbij vermelden dat het om een foto gaat?
Kan het dan wel?

Ja Knipoog smiley

Als je de site met het betreffende plaatje voor je neus hebt, klik je op het plaatje zodat deze in ware grootte word getoond...(je hebt dan een pagina voor je waarop alleen het plaatje zichtbaar is)...
kopieer dan de link, plaats die in je reactie...selecteer hem dan en klik op de Img button...zou moeten lukken dan...

Betreft het een foto uit je eigen documenten weet ik het ook niet eigenlijk
Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 19 juni 2010, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:18

Liefde is....
Als je vrouw een bouwpakket kast koopt, dat laat bezorgen, het jou in elkaar laat zetten.... en jij vraagt geen scheiding aan en laat haar ook in de toekomst zonder toezicht op internet Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:19

GRIFFIN748 schreef:
inderdaad erg knap... Clown smiley Engeltje smiley Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps een typfoutje...
het moet zijn jeugdouderling.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:23

HANNAH810 schreef:
de meeste reacties van jonathan getuigen van dankzegging, david, (al zitten er wel woorden tussen in dit verhaal die ik persoonlijk nooit zal gebruiken)

ik geloof ook wel dat Jonathan op zijn manier een goedwillend mens en christen is.
maar met jou Hannah, ben ik het eens dat jonathan "woorden" in zn mond neemt die ik nog niet in mn hand wil hebben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:26

Een hele dikke knuffel voor pieter649 Verliefde smiley , die heel lief een nieuwe bureautje in elkaar gezet heeft....en mij een paar nieuwe scheldwoorden geleerd heeft Lachende smiley

ow ja.......je weet dat de babykamer ook als bouwpakket geleverd word he Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:27

HENK710 schreef:
Het is ineens stil aan oosterzijde na gisteren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wordt het vandaag nog stiller? Clown smiley

stilte voor de storm joh Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:28

En, Anita, al wat tips bruikbaar voor je?

geniet maar lekker van Zeeland.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:31

Die Nederlandse boys doen het zo slecht nog niet.
het is soms wel eens slaapverwekkend, maar toch ....de punten daar gaat het om.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:40

RENSKE067 schreef:
zit ie misschien vast in de hoogspanningskabels? Knipoog smiley

Wie weet! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar hijs nu iig los...het is weer heeeeeeeeeerlijk stil Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:42

PIETER649 schreef:
Liefde is....
Als je vrouw een bouwpakket kast koopt, dat laat bezorgen, het jou in elkaar laat zetten.... en jij vraagt geen scheiding aan en laat haar ook in de toekomst zonder toezicht op internet Boze smiley

Nou, daar kan k nou echt helemaal niks tegen in brengen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:08

Onze grootste angst
is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is
dat we mateloos krachtig zijn.
Het is het licht, niet onze schaduw
die ons het meest beangstigt.
We vragen onszelf af: Wie ben ik
om briljant te zijn,
prachtig, talentvol, fantastisch?
Maar wie ben jij om dat niet te zijn?
Jij bent een kind van God.
Als jij je onbelangrijk voordoet,
bewijs je de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan jezelf klein te maken
opdat andere mensen
zich bij jou niet onzeker zullen voelen.
We zijn allemaal bedoeld om te stralen
als kinderen.
We zijn geboren om de glorie van God die in ons is
te openbaren.
Die is niet alleen maar in sommigen van ons;
die is in iedereen!
En als wij ons licht stralen,
geven we onbewust andere mensen
toestemming om hetzelfde te doen.
Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst,
bevrijd onze aanwezigheid vanzelf anderen.

Nelson Mandela

Een heel belangrijke les die ik onlangs heb mogen leren,
en ik denk dat het voor een ieder van ons geld;
We mogen onszelf ten volle laten zien, al onze gaven en talenten gebruiken om helemaal tot uiting te komen.
Want pas dan weerspiegelen we God in al Zijn glorie! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:26

PIETER649 schreef:
Ze zullen in Middelburg best een HEMA hebben, zoek m eens op en eet een rookworst.

Wedden dat je voor Friesland dezelfde tip hebt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURETTE861

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:27

Hoi

Heb jij ook zin om mee te gaan naar de Dominicaanse Republiek? Coole smiley met zonnebril

Naast een aantal dagen meehelpen met werkzaamheden oa schilderen van een kerk, gaan we ook naar de watervallen van Jarabacoa, naar de grotten van Pomier en naar de koloniale stad Santo Domingo.

De laatste dag bezoeken we het 'bounty'strand van Punta Cana, waar je op het spierwitte zand, onder de palmbomen kunt genieten van een smaragdblauwe zee. Clown smiley

Meer weten? Kijk dan op www.4you2.org

(een non-profit stichting, die uitsluitend werkt met vrijwilligers, die zich belangenloos inzetten voor ontwikkelingsprojecten)

Laatst aangepast door
LAURETTE861
op zondag 20 juni 2010, 12:31
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 771 772 773 774 775 776 777 ... 6194 Volgende
Pagina 774 van 6194