ChristianMatch

Forum

opwekkingsliederen ok?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 772 773 774 775 776 777 778 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:27

JONATHAN890 schreef:
een pinkster-leer... wat is dat eigenlijk ??

Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen.
Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.

Maar ik ben ook blij om soms eens wat ingetogener psalmen en gezangen te zingen.

Daarom ben ik ook blij met de Evangelische Liedbundel die bij ons in de gemeente gehanteerd wordt naast de psalmen en gezangen.

Maar verder wil ik niet zo reageren op het topic.

Ieder mag ervaren wat hij/zij wil, maar ik ben blij God dieper te ervaren tijdens het zingen van die liederen.

Jonathan, je schreef het volgende: "...Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen"
Toch denk ik dat dat erg persoonlijk is... en dat je misschien beter kan schrijven dat geen psalm of gezang dat bij jou voor mekaar zou krijgen, bij mij lukt dat namelijk heel goed, bij bijv. psalm 139 !
Maar sommige opwekkingsliederen vind ik erg mooi en ik ben zelf van mening dat het niet uitmaakt of je nu psalmen zingt of liederen uit de opwekkingsbundel...
Denk wel dat het belangrijk is ook liederen te toetsen aan de bijbel en het te onderzoeken aan de waarheid.
Tenslotte wil ik nog dit zeggen: Of je nu psalmen zingt of opwekkingsliederen, het gaat er mijns inziens om je relatie met God te versterken, te onderhouden, ik denk dat God ook daarin het hart aanziet.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 juni 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:44

DAVID923 schreef:
dit is een beetje herhaling van Zetten, het feit blijft dat die liederen erg mens en emotie gericht zijn,

Ook de psalmen staan vol emotie van de mens: verdriet, spijt, blijdschap, alles is er eigenlijk wel in terug te vinden aan menselijke emoties. Dus waar zit dan het verschil? Knipoog smiley

En nogmaals, waarom de liederen waar vele broers en zussen zich in kunnen herkennen als kind van God afkraken? Is het niet beter gewoon de ander in zijn andere smaak te respecteren?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:51

LAURETTE861 schreef:
Hoi

Heb jij ook zin om mee te gaan naar de Dominicaanse Republiek? Coole smiley met zonnebril

Naast een aantal dagen meehelpen met werkzaamheden oa schilderen van een kerk, gaan we ook naar de watervallen van Jarabacoa, naar de grotten van Pomier en naar de koloniale stad Santo Domingo.

De laatste dag bezoeken we het 'bounty'strand van Punta Cana, waar je op het spierwitte zand, onder de palmbomen kunt genieten van een smaragdblauwe zee. Clown smiley

Meer weten? Kijk dan op www.4you2.org

Oh,wat gaaf zeg!!
Helaas kan ik niet met je mee, mijn vakantie zit er dan ( helaas) al lang weer op!
Maar ik ben 3 jaar geleden naar de Dominicaanse Republiek geweest om mijn sponsorkindje op te zoeken.
Toen ook naar Santo Domingo geweest.
Kan het iedereen zwaar aanbevelen om dit land te bezoeken!

Succes Laurette, hoop dat de aanmeldingen binnen stromen!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:53

Mooi, Tessybear maar ook zo waar wat je daarover schrijft!
Je helemaal te laten zien is zo eng en vaak ook kwestbaar omdat je bang bent wat de Geest allemaal met je kan doen!
Maar dat is ook vasthouden aan je aards bestaan terwijl de Geest zoveel meer in je kan doen als je dat toestaat!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:22

Pfff... k heb vandaag 5 uur in de trein gezeten... Van pure ellende op Schiphol (waar ik helemaal niet heen hoefde, maar NS bedacht in zijn oneindige wijsheid anders) maar een aandenken gekocht aan deze barre reis. Kou, nat en guur en ik was ook nog m'n wanten vergeten Huilende smiley, smiley in tranen

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:26

IESJE369 schreef:
Wedden dat je voor Friesland dezelfde tip hebt Gefrustreerde smiley

Friesland............ Suikerbrood toch?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:34

ff uit m'n dak gegaan... vrije dans... Clown smiley
O ja en ook nog lekker getokkeld (op mijn gitaar dan... Engeltje smiley ) en erna lekker up-tempo slagen... heerlijk !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:37

MARIEKE897 schreef:
Verraste, verbaasde smiley legeroefening tess?

ik wil koortsvrij zijn...ruilen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

aaaah, Marieke ... beterschap !! Kussende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 juni 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:45

zal het nog simpeler zeggen, het ging me om de inhoud, niet de vorm.
voorbeeld; ik hou van christelijke rap en r&b, velen hebben een hekel aan die muziek vorm, maar ik kan de teksten laten zien, zeer Bijbels en God gericht. er zijn wel een paar mooie leideren, heb jaren bij een kerk gezeten waar ze voorbij kwamen, maar het viel me op dat ze zo oppervlakkig en mensgericht waren.

thats all i am saying, val niemand als persoon aan.

het beste.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:48

beste martin, ik bedoelde dat dat stuk tekst een klein deel was van de hele studie, en die hele studie is te zien op die link.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:48

Toch klopt het niet altijd denk ik...
"Pray until something happens" ofwel: "Bidt tot er iets gebeurt"... niet altijd gebeurt er iets na het gebed... Een oprecht gebed hoort God altijd, maar of er ook iets gaat gebeuren is aan God...
Soms krijgen we geen antwoorden, hoe graag je dat soms als mens ook zou willen.
Daarom denk ik... het gebed kan bergen verzetten, maar het is aan God of dat ook werkelijk gaat gebeuren.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 juni 2010, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:49

VISSER278 schreef:
En, Anita, al wat tips bruikbaar voor je?

geniet maar lekker van Zeeland.

Ja heb aantal tips al opgeschreven wat op de planning kan voor 8 dagen.
We gaan 3e week van Juli op vakantie nog paar weekjes en dan is het zover. Coole smiley met zonnebril Wel bedankt voor jullie tips mocht nog tips bij zitten plaats gerust. Knipoog smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:57

BRAZEEVEL772 schreef:
he sus zal duimen voor je
ja thuis zitten is niks waard he je kunt maar beter gewoon bezig zijn
maar moet wel kunnen natuurlijk
die kleintjes geven je wel veel mee ja
wens je geluk daar

Nou, ik heb echt genoten vrijdagochtend op die peutergroep ! t'is helemaal mijn ding...
Helaas hebben ze al voldoende personeel voor de hele week, dus voorlopig ff de laatste keer daar, zo jammer; ik heb er heel veel geleerd en ze zien gelukkig vooruitgang, dus aan mijn werk lag het gelukkig niet. Mocht er iemand ziek zijn of dat een van de vrijwilligers een andere baan krijgt aangeboden dan mag ik alsnog daar komen.

Gelukkig mag ik volgende week weer proefdraaien op een hele nieuwe peuterspeelzaal... dat is weer iets waar ik naar uitkijk... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:01

TESSYBEAR731 schreef:
Maar volgens mij proberen die mannen wel degelijk een vrouwen-huishouden na te bootsen Han, ze strijken notabene! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tess, die sowieso niet strijkt! Engeltje smiley

Proberen we geemancipeerd te zijn is het noch niet goed. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:02

CROSSROAD317 schreef:
Niet nodig Martin, ze (de dames) kijken toch alleen maar naar je foto Clown smiley Knipoog smiley

Ik zie bij deze ideale man een creative vrouw die voor hem geduldig op haar knieen gaat en vol aandacht met tedere hand zijn koppie bijwerkt.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:03

IESJE369 schreef:
Wedden dat je voor Friesland dezelfde tip hebt

VISSER278 schreef:
Friesland............ Suikerbrood toch?

Niet dat ik naar Friesland ga.... ik was alleen nieuwsgierig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:19

MARIO216 schreef:
Proberen we geemancipeerd te zijn is het noch niet goed. Boze smiley

geduld, geduld, geduld dames
-enne-
volhouden jongens
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:25

JONATHAN890 schreef:
Alleen jezelf, gevormd door je verleden,
gemaakt tot degene die je nu bent in t heden.

Sterke kanten, die laat iedereen zien.
Zwakke kanten, al heb je er daarvan tien

Ze komen er vanzelf wel achter,
Hou dat maar in gedachten

Je open stellen, al ben je daarvoor t bangst.
Want uiteindelijk duurt dat t langst

Een echte vriend is diegene die je accepteert,
En van én met jou (het) leven leert

Luister naar waar die ander behoefte aan heeft,
Graaf in je kunnen, en zorg dat je jezelf geeft.

Ben jij het die getracht wordt te vinden,
Ben jij t die zich in vriendschap wil laten binden?

En diens zwakke punten, kan je hiermee omgaan?
Kan je ze aanvullen? Met een lach en traan

En in de dingen waar jij zwak in bent,
hoe is de ander, wordt jij dan ook gekend.

Al met al wees eerlijk, in alles en Voelt t goed?
...ga ervoor, geef die ander jezelf als t moet.

Leer van je fouten uit je verleden,
maar onthou altijd, al leef je in t heden

Het leven is een kader waarin jij jouw mensen toelaat,
waarin mensen hun plekje zoeken, vroeg of laat

Bescherm je tegen hen die je op jouw jouw-zijn aanvallen
Sla je armen om mensen die je dierbaar zijn en bevallen.

En er is een ding dat ik zoek en altijd onthou,
De ene zin .... 'ik hou van jou'

Want dan ben ik ik.

Oefff.....wat mooi en zo herkenbaar !
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:33

Niet sterven maar leven;

Hij wist; het zou niet lang meer duren,
dan zou hij naar haar Heiland gaan.
En tellende zijn laatste uren,
leefde hij op zijn afscheid aan.

Hij vroeg zich af, hoe zou dat wezen,
als straks zijn laatste uur zou slaan,
Hij wist , toch heb ik niets te vrezen,
want Jezus Christus gaat vooraan.

Toen hebben engelen hem gedragen,
recht op Gods open huisdeur aan.
De dood is op de vlucht geslagen,
het leven is hij ingegaan.

Hij hoefde stervend niet te sterven,
hij overleed om op te staan.
Hij mocht de heerlijkheid beërven,
en die al zingend binnengaan.

Deze tekst kreeg ik op een kaart toen mijn vader overleed.

Laatst aangepast door
CARIN303
op zondag 20 juni 2010, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:40

LAURETTE861 schreef:
Hoi

Heb jij ook zin om mee te gaan naar de Dominicaanse Republiek? Coole smiley met zonnebril

Naast een aantal dagen meehelpen met werkzaamheden oa schilderen van een kerk, gaan we ook naar de watervallen van Jarabacoa, naar de grotten van Pomier en naar de koloniale stad Santo Domingo.

De laatste dag bezoeken we het 'bounty'strand van Punta Cana, waar je op het spierwitte zand, onder de palmbomen kunt genieten van een smaragdblauwe zee. Clown smiley

Meer weten? Kijk dan op www.4you2.org

Het is wellicht voor een goed doel, maar of dit forum de juiste plaats voor een commerciele organisatie is....
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:41

DAVID923 schreef:
dit is een beetje herhaling van Zetten, het feit blijft dat die liederen erg mens en emotie gericht zijn, dat staat los van de zaak of je dat mooi vind of storend.

en is deze vraag niet reeel?:

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte?"

en zeg eens eerlijk wie van jullie heeft die hele link seen bekeken over de andere stukken en argumenten over deze liederen? Knipoog smiley

David, heb je wel de bedoeling om een constructieve bijdrage aan dit forum te leveren?

Je hebt jouw mening over de Opwekkingsbundel geventileerd, zonder deze met gegronde redenen te omkleden. Je verschuilt je achter een site op internet en een paar citaten van iemand anders.

Er is wel degelijk serieus en inhoudelijk op jouw stellingen ingegaan. Echter; jij bent degene die nergens weerwoord op geeft. Jouw stellingen zijn al ontkracht en onhoudbaar gebleken.

Persoonlijk richt ik mijn leven in aan de hand van de bijbel. Een ander en beter richtsnoer is er niet. In de bijbel staan wat voorschriften over de manier waarop wij God behoren te prijzen en te aanbidden.

Ten eerste zegt Jezus zelf in Johannes 4 vers 23-24: "Maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid."

Diverse Psalmen roepen op tot het zingen van een 'nieuw lied' voor God. (Bijv. psalm 96 en 98)

Op diverse plaatsen in de bijbel wordt de gehele aarde opgeroepen God te prijzen (zie bijv. psalm 96). Dit is met inbegrip van (en wordt zelfs apart genoemd) de hemelen, de zee, het veld en de bomen. Alles wat leeft moet Hem prijzen. De schepping doet dat vanuit de eigen identiteit: kortom: 'ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.' God houdt ervan als Zijn schepselen Hem aanbidden op een bij hen passende wijze.

In Jesaja 29 vers 13 kun je lezen welke voorwaarde God aan de aanbidding van de mens stelt namelijk: "Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijnen mond, en zij Mij met hunne lippen eeren, doch hun hart verre van Mij doen, en hunne vreeze, waarmede zij Mij vreezen, menschengeboden zijn die hun geleerd zijn," (Statenvertaling)
God wil dus dat wij Hem eren met zowel onze lippen als ons hart. En Hij wil niet dat wij geboden aanleren die van andere mensen komen in plaats van van Hem.

Deze tekst in Jesaja wordt door Jezus aangehaald in Marcus 7: 6-7 waar Jezus de Farizeeërs op hun nummer zet omdat zij volgens Hem de mensen allerlei geboden opleggen, terwijl hun hart ver van God is en zij het gebod van God zelf nalaten.

Ik ben van mening dat de Opwekkingsliederen aan alle door God gestelde criteria voldoen: aan ons de taak om ze eerlijk en met een oprecht hart voor onze God te zingen.

Het naast elkaar leggen en vergelijken van de Psalmen en de Opwekkingsliederen is te gek voor woorden. Alle tijd die je daaraan kwijt bent kun je niet gebruiken voor wat je ermee geacht wordt te doen, namelijk: God aanbidden.

Voor alle criteria die jij of Henk Bakker willen toevoegen aan wat God geboden heeft geldt wat mij betreft 2 Tim 2 vers 23: "Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen."

Ik zal dan ook niet verder deelnemen aan de discussie over de Opwekkingsliederen tenzij je met bijbels gefundeerde kritiek aankomt.

Gods zegen!

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:43

ELOY025 schreef:
Ik zie bij deze ideale man een creative vrouw die voor hem geduldig op haar knieen gaat en vol aandacht met tedere hand zijn koppie bijwerkt. Knipoog smiley

dan is de ideale man een dwerg, of de ideale vrouw heeft heeeeele lange armen, neem ik aan?
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE544

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:47

JONATHAN890 schreef:
Alleen jezelf, gevormd door je verleden,
gemaakt tot degene die je nu bent in t heden.

Ben jij het die getracht wordt te vinden,
Ben jij t die zich in vriendschap wil laten binden?

Het leven is een kader waarin jij jouw mensen toelaat,
waarin mensen hun plekje zoeken, vroeg of laat

Hoi Johan,

Dit vind ik de sterkste zinnen uit jouw gedicht.
Deze woorden geven zo mooi weer waar het om gaat.
Gevonden worden, maar je ook laten vinden, iemand toelaten in je (denk) kader/ Leefkader, die andere kaders heeft... toch mag het soms passen als je de ander en daarmee jezlef maar die ruimte geeft.
Dat kan je doen door je kwetsbaar op te stellen.
Gaaf hoe jij dat verwoord hebt.
Dank.

rianne
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:48

SUSANNAH475 schreef:
Jonathan, je schreef het volgende: "...Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen"
Toch denk ik dat dat erg persoonlijk is... en dat je misschien beter kan schrijven dat geen psalm of gezang dat bij jou voor mekaar zou krijgen, bij mij lukt dat namelijk heel goed, bij bijv. psalm 139 !
Maar sommige opwekkingsliederen vind ik erg mooi en ik ben zelf van mening dat het niet uitmaakt of je nu psalmen zingt of liederen uit de opwekkingsbundel...
Denk wel dat het belangrijk is ook liederen te toetsen aan de bijbel en het te onderzoeken aan de waarheid.
Tenslotte wil ik nog dit zeggen: Of je nu psalmen zingt of opwekkingsliederen, het gaat er mijns inziens om je relatie met God te versterken, te onderhouden, ik denk dat God ook daarin het hart aanziet.

Door Opwekkingsliederen te zingen, leerde ik de Psalmen begrijpen.
Het woordje vrees in de Psalmen riep angst bij me op, nu weet ik dat het ontzag betekent.
Hoeveel kinderen zullen er bang zijn, als zij deze Psalmen zingen?
Voor kinderen zijn Opwekkingsliederen denk ik makkelijker te begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:49

Was jij niet de ideale man pietje? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:51

MARISKA601 schreef:
Was jij niet de ideale man pietje? Knipoog smiley

nog steeds Maris... nog steeds... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:55

Vrijdag 18 juni:

VREUGDE BETUIGING!

Zing MIJ toe met een blij hart, zing en loof MIJN Heilige Naam.
Loven en prijzen is de vreugdebetuiging die de mens MIJ brengt
en als je looft en prijst gaan er golven van vreugde door je heen
en je verstaat iets van de blijdschap van de hemelse heerscharen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:59

Zaterdag 19 juni:

OMWEGEN!

Het leven is niet gemakkelijk, MIJN kinderen.
De mens heeft er niet van gemaakt wat de bedoeling van
MIJN VADER was.
Wegen, die bedoeld waren als rechte paden, zijn door de mens
tot omwegen en gevaarlijke wegen gemaakt, vol obstakels
en stenen van moeilijkheden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 23:08

en dit is een mannenhuishoudings-overleg....... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley[/quote]

Nee Hannah, klopt ook niet helemaal. We zorgen gewoon dat we geen strijkgoed hebben. Lopen gewoon in een shirt of 's winters in een trui, een theedoek vouwen we precies op , een zakdoek verdwijnt als ie droog is weer gewoon in een broekzak. En mochten we echt een keer iets hebben dat gestreken moet worden dan is er wel een lieve (schoon)zus of buurvrouw die dat wil doen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 23:11

PIETER649 schreef:
dan is de ideale man een dwerg, of de ideale vrouw heeft heeeeele lange armen, neem ik aan?

Aha, dat moet het zijn, Pieter! Clown smiley Lachende smiley En ik heb al tijden zitten denken denken denken Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley , maar kon me er gewoon geen voorstelling van maken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 772 773 774 775 776 777 778 ... 6194 Volgende
Pagina 775 van 6194