ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 983 984 985 986 987 988 989 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:03

CARIN303 schreef:
Wat je zegt Twijfelende smiley zet elke dag mijn schoen maar op.......zit nooit een cadeautje in Huilende smiley, smiley in tranen
Maar in verwachting blijven dan?

Zal ik eens wat in je schoen komen doen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:12

we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in onderstaand bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

Hannah810 37 jaar met kind
Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud)
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar (heeft inmiddels vervoer)
Lielie304
Erika 129 35 jaar
Grace585 53 jaar met kinderen
Trijnie 48 jaar
Miekjes285 41 jaar
Angelique 49 jaar
Mariska
johanna598 48 jaar
anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin
imke917 54 jaar, met vriendin
sandra206 40 jaar
caatje217 35 jaar

Cor299 49 jaar
Martien579 41 jaar (onder voorbehoud)
Visser278 43 jaar
Henduk729 40 jaar
Timo 194 25 jaar
Geholi 202 50 jaar
Rob325 52 jaar
Andre671 33 jaar
Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede.
Henk546 (onder voorbehoud)
Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.)
Billy701 48 jaar
gert856 52 jaar (onder voorbehoud)
dirk548 42 jaar (onder voorbehoud)
rick261 30 jaar
sambal490 35 jaar(onder voorbehoud)
frankt627 46 jaar(onder voorbehoud)
gauke185 46 jaar
William521 39 jaar neemt zijn vriend mee (onder voorbehoud)
marcelja639 39 jaar
alleco232 38 jaar (onder voorbehoud)

we zitten dus op 16 vrouwen, en 22 mannen!
er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........
de heide is nog lang niet vol!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 30 juli 2010, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:13

ZINGA672 schreef:
Fraai... Een voorganger die alleen detectives en thrillers leest Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley
Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf.
Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:24

Ik las vandaag een stukje in de krant:

"Voor zover ik weet vraagt Jezus ons om onze naaste lief te hebben. Hij zegt ook: Oordeelt niet opdat gij niet veroordeelt wordt. Laat Sodom, Gomorra en homosexualiteit maar over aan God en probeer als kerk de boodschap van Christus over te brengen. Dat is al zo moeilijk dat het vaak genoeg niet lukt.''
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:28

Een mooi onderwerp waar Chat. Mag een predikant een normaal leven hebben of moet hij in zijn prive tijd ook zijn tijd aan wereldse zaken besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:32

MARIO216 schreef:
Een mooi onderwerp waar Chat. Mag een predikant een normaal leven hebben of moet hij in zijn prive tijd ook zijn tijd aan wereldse zaken besteden.

Smiley die vol vragen zit Euuhhhh...een normaal leven gaat toch samen met wereldse zaken... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:32

MARIO216 schreef:

Geldt dat niet voor iedereen die zich christen noemt?
En wat vind jij wereldse zaken?
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je midden in het echte leven staat en niet alleen als voorganger denkt...
Tegenwoordig is predikant of voorganger zijn ook gewoon een beroep en geen roeping zoals vroeger.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:36

CHATULIEM619 schreef:
Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf.
Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.

Ging het hier niet over boeken die je las?
Trouwens Chatuliem, ik hou ook erg van thrillers en detectives...........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:45

SUSANNAH475 schreef:

Hoi Shanita,
Uit je reactie lees ik dat je niet begrijpt wat ik daarmee bedoelde.
Ik doelde niet op majoor Boshardt, dat zij geen ware gelovige zou zijn... nee, ik doelde op de uitspraak die Pieter deed over de homo's die niet zoals majoor Boshardt dat kon opbrengen, kunnen leven.
Daar hoorde ik die cynische noot.

Een "ware christen" (voor mijn part "christen") is denk ik iemand die gelooft dat Jezus voor zijn/haar zonden is gestorven, die gelooft in de genade en de liefde van God, vertrouwt op God.
Maar ik vind dat je uit moet kijken om iemand die je niet kent daarop te beoordelen, ook als dat betekent dat een christenhomo niet zo 'netjes' kan leven als bijv. majoor Boshardt.
Hoop dat je mij nu snapt.

Ik doelde ook niet op jou persoonlijk.
Iemand anders zei hier in dit topic 'ware christen'.

Ik reageerde op jou omdat je dat woord dáárom ook gebruikte.

Wist ook niet meer wie dat zei. Dit topic heeft meer dan 300 postings....

Ik zou voortaan beter opletten, mijn excuses voor de zekerheid.

Vind gewoon het woord 'ware' christen raar. iemand is christen of niet.

Al staat er wel ergens in het NT dat je mensen hebt die zich zo noemen en het niet zijn. Dat zijn uitzonderingen die de regel bevestigen.

En áls iemand christen is, dan weet ik dat bepaalde waarden en normen hetzelfde zijn, als die van mij.
Wat voor mij dan weer veilig kan voelen.

Al ken ik ook mensen die niet gelovig zijn, en waar ik het er wel gewoon mee over kan hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:46

Beroep met een speciale opdracht...waarvan je mag ik denk wel verwachting dat hij iets extra's doet dan 8 uur per dag werken. Daar gaat het dan om. Als je het hebt over beroep moet hij ook extra betaald worden bij een brgrafenis op zaterdag. Dat zal hij ook wel krijgen maar ik vind het geen beroep zoals timmerman.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:46

route beschrijving

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 29 juli 2010, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:49

ERIKA129 schreef:
Bedankt motormuis Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wok in Veenendaal is 10 keer beter dan elst he.
Maar ja ben er toch niet Clown smiley

Heej Erika,
Waarschijnlijk ben je nooit in Elst wezen wokken. Engeltje smiley Ik ben sinds ik "Elst" ontdekt heb helemaal uitgewokt in Veenendaal. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar goed...: niet mokken maar wokken!!!!!!!!!!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:57

Uit het AD van vandaag:
Dinkelland. Een 77-jarige man uit Dinkelland is naar de rechter gestapt omdat zijn eigen zoon hem uit het ouderlijk huis wil zetten. De zoon wil de woning voor een goede prijs verkopen, maar zijn vader weigerde daaraan mee te werken.
De hoogbejaarde man woont al sinds 1932 in het huis en runde er jarenlang een boerenbedrijf.
Halverwege jaren negentig was alles nog koek en ei in de familie. Zijn zoon gaf zelfs aan dat hij het bedrijf wilde overnemen.
Zo geschiedde, maar omdat de zaken niet goed liepen, werd het boerenbedrijf in 2002 beëindigd. Vorig jaar wilde de zoon het ouderlijk huis in de verkoop zetten, alleen was zijn vader het daar mee niet eens. Hij wilde in de woning blijven wonen. Ondanks herhaaldelijk overleg konden de twee het niet eens worden over een schappelijke huurprijs.
De rechter moet er nu aan te pas komen om de familieruzie in het Oost-twentse dorp te beslechten. Hij heeft opgedragen om er alsnog uit te komen.

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 29 juli 2010, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:57

MARIO216 schreef:
Beroep met een speciale opdracht...waarvan je mag ik denk wel verwachting dat hij iets extra's doet dan 8 uur per dag werken. Daar gaat het dan om. Als je het hebt over beroep moet hij ook extra betaald worden bij een brgrafenis op zaterdag. Dat zal hij ook wel krijgen maar ik vind het geen beroep zoals timmerman.

Dan zijn er toch wel meer beroepen met een speciale opdracht? Als hij/zij op zaterdag een begrafenis heeft neemt hij misschien een ander moment in de week vrij? Ik denk dat het niet meer zo is dat een predikant 24 uur beschikbaar is zoals vroeger......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:59

Een predikant heeft min. een dag in de week vrij. Echt helemaal vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:00

En dit is 1000 !!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:04

Openingstijden:

Maandag: gesloten
Dinsdag: gesloten
Woensdag: 20:00 tot 02:00
Donderdag: 19:00 tot 03:00
Vrijdag: 20:00 tot 04:00
Zaterdag: 12:00 tot 05:00
Zondag: gesloten

Rumours
Lavendelstraat 9-13
3811CN Amersfoort
033-4612247
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:05

MARIO216 schreef:

vaak nog meer, veel predikanten werken niet meer de volle werkweek.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:10

MARIO216 schreef:
En dit is 1000 !!!!!!!!!!!!

weet je nog waar bericht 1 overging????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:17

MARIO216 schreef:

Het is niet helemaal een gewone baan. Maar veel predikanten ervaren het wel als erg zwaar. Veel gezeur met allerlei overlegvormen, een kennelijk onuitroeibare cultuur. Kerkenraden die de predikant als een soort loopjongen zien. Teruglopend kerkbezoek wat in de schoenen van de predikant geschoven wordt. Harde koppen bij kleine leerverschillen.
Je bent ook een mens die opgeladen moet worden als predikant. Wie kan aan alle eisen voldoen die worden gesteld? Een aantal vrienden van me zijn predikant en klagen hun nood wel eens. Ik ben blij dat ik het niet geworden ben. Een predikant zit in een glazen huis en wat je precies onder wereldse zaken verstaat, weet ik niet. Hij moet wel weten wat er loos is in de wereld, wil hij pastoraal goed bezig kunnen zijn.

Thomas, voor een beetje menselijkheid bij de geestelijke beroepen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 29 juli 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:24

THOMAS968 schreef:
Het is niet helemaal een gewone baan. Maar veel predikanten ervaren het wel als erg zwaar. Veel gezeur met allerlei overlegvormen, een kennelijk onuitroeibare cultuur. Kerkenraden die de predikant als een soort loopjongen zien. Teruglopend kerkbezoek wat in de schoenen van de predikant geschoven wordt. Harde koppen bij kleine leerverschillen.
Je bent ook een mens die opgeladen moet worden als predikant. Wie kan aan alle eisen voldoen die worden gesteld? Een aantal vrienden van me zijn predikant en klagen hun nood wel eens. Ik ben blij dat ik het niet geworden ben. Een predikant zit in een glazen huis en wat je precies onder wereldse zaken verstaat, weet ik niet. Hij moet wel weten wat er loos is in de wereld, wil hij pastoraal goed bezig kunnen zijn.

Thomas, voor een beetje menselijkheid bij de geestelijke beroepen.

Is het nog wel zo dat een predikant in een glazen huis leeft? Is ook hoe hij zelf in het leven staat.......
En wat je je zelf van de buitenwereld aantrekt......is mijn ervaring met predikanten.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:30

WILLEMIJN232 schreef:
weet je nog waar bericht 1 overging????? Knipoog smiley

Zou het niet meer weten, ben dement Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:34

Je zult goed hoofd-en bijzaken moeten kunnen onderscheiden wil je kunnen overleven. En over dat glazen huis...Je leven wordt wel onder een vergroot glas gelegd en voorzichtig met je prive(huis) leven om moeten kunnen gaan. Dat zal je altijd wel blijven houden. Ook de huisgenoten worden al gauw de maat gemeten.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

dank je wel voor de moeite mariska!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

MARIO216 schreef:
Zou het niet meer weten, ben dement Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nu al? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:35

MARIO216 schreef:

op jouw leeftijd al? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:35

MARIO216 schreef:

spot er maar mee............. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:40

ik heb vorig jaar een boek van hem gekocht over de eindtijd. een heel goed boek. er zaten soms wat zwakke plekjes in zoals de aanname dat europa de laatste grote supermacht wordt,het herstelde romeinse rijk. ik denk wel dat de antichrist democratisch gekozen gaat worden. de liefde van jezus komt er ook sterk naar voren. Groet jf.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:43

TESSYBEAR731 schreef:
Nou, dat ben ik niet met je eens...
Ik heb zelf tot mijn 21e doorgeleerd en ook toen liep ik nog tegen "problemen" op in mijn opleiding omdat de wereld nou eenmaal anders tegen bepaalde dingen aankijkt dan ik.
Denk dat het meer voorkomt dan je zou denken Twijfelende smiley

Aan de diverse postings die je de laatste paar jaar hier op cm zette te zien, loop je nog steeds dagelijks tegen problemen op.
Dus wat is er dan anders geworden sinds je gestopt bent met leren?

Laatst aangepast door
PIETER649
op donderdag 29 juli 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:44

ik verveelde me...
moest toch wat doen?

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven