| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Aan de diverse postings die je de laatste paar jaar hier op cm zette te zien, loop je nog steeds dagelijks tegen problemen op. Dus wat is er dan anders geworden sinds je gestopt nent met leren? |
Ik ben ouder geworden
Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel! En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen. Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was. We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor... Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 29 juli 2010, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:01
|
|
|
|
Ah....Marieke, wat jammer nou dat ik niet kan nog wel in Amersfoort De week erna kan ik wel trouwens, misschien meer? Of hen ik helemaal niets meer in te brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:03
|
|
|
|
Beste Mario en Lepeltje....gaan jullie wel of niet mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:09
|
|
|
|
http://www.groepsaccommodaties.com/index.php?page=huizenoverzicht&lijstmax=10&volgorde=0&pix=0&per=,06-11-2010,08-11-2010,&prov=,13,&townedit=&townid=&townradius=10&facil=,0=12,1=1,4=1,10=1,14=1,16=6,&zoekterm=
Hier staan erg leuke gelegenheden op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:13
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Beste Mario en Lepeltje....gaan jullie wel of niet mee  |
Ik heb 21 aug. wat maar ik kan denk ik wel 's avonds komen. Je hoort nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:20
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben ouder geworden
Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel! En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen. Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was. We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor... Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren... |
Goed zo Tess... En ze toe te rusten voor wat er allemaal op hen afkomt.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:24
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ah....Marieke, wat jammer nou dat ik niet kan nog wel in Amersfoort De week erna kan ik wel trouwens, misschien meer? Of hen ik helemaal niets meer in te brengen  |
Euhhh, de 14e gaan we al zwemmen. En schepen enteren enzo.
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:25
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euhhh, de 14e gaan we al zwemmen. En schepen enteren enzo.
GrZing |
Oh help, zwemmen? En ik maar denken dat CM ontspannend is
schepen enteren klinkt nog veeeeeel leuker, met een lapje voor je rechteroog ,verwacht ik? COOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:25
|
|
|
|
Donderdag 29 Juli; Johannes 4:4-14: Levend water.
Wij kunnen ons dat nauwelijks voorstellen, maar in Israël was het zo: op straat sprak je niet met een vrouw. Dat was onfatsoenlijk. Zo was het ongebruikelijk om omgang te hebben met een Samaritaan. De Samaritanen vormden eigenlijk een aparte provincie. Zij kenden wel de boeken van Mozes, de Thora, maar van de tempel in Jeruzalem moesten ze niets hebben. En nu vertelt Johannes ons dat Jezus dwars door het land van de Samaritanen trekt en daar op klaarlichte dag bij een bron een gesprek heeft met een Samaritaanse vrouw! Hoe is het mogelijk! Een echte Jood reisde om de provincie Samaria heen, zou nooit met een vrouw spreken op straat en zeker net met een Samaritaanse! Hoe durft Jezus! Daar zitten ze, samen bij de bron. Waar het gesprek over gaat? Over water. Jezus heeft dorst. De vrouw ook. Jezus vraagt haar om water voor Hem te putten. Maar tegelijkertijd bied Hij aan haar water te géven. Daar begrijpt de vrouw niets van. Wat is dat dan voor water? Zo onstaat er een heel gesprek. Jezus kent haar, door en door. Vier mannen heeft ze gehad en die ze nu heeft, is haar man niet. Maar nu is hier een andere man. Iemand die zegt haar dorst te lessen. Iemand met levend water, een fontein die springt tot in het eeuwige leven! Al luisterend begint ze te begrijpen wat Jezus bedoelt. Wie hem kent, krijgt een ander leven: vrede, vreugde, vriendschap die blijvend is, voor altijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:26
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oh help, zwemmen? En ik maar denken dat CM ontspannend is
schepen enteren klinkt nog veeeeeel leuker, met een lapje voor je rechteroog ,verwacht ik? COOL  |
Opgeven dan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:28
|
|
|
|
|
Vooral als ik een weekje laat naar bed ben geweest en vroeg op, lijk er net op....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wie heeft er zin om deze zomer naar het henschotermeer te gaan.
Lekker luieren en genieten van de mooie omgeving. Zwemmen in het meer. Je een piraat wanen op een piratenschip. Bouwen aan je eigen zandkasteel. Hardlopen rond het meer. Wandelen langs weiden, bos en strand. Of met een verrekijker speuren naar een ree, bosuil of boomvalk… Het kan allemaal in, bij en om het Henschotermeer: een unieke zwemplas met witte Caribische stranden, middenin de mooiste bossen van de Utrechtse Heuvelrug.
Het Henschotermeer is toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang. Honden worden niet toegelaten langs het meer. Aangelijnd mogen honden wel op de omleidingsroute (aangelegd voor hondenbezitters). Deze route gaat via de toegangsweg richting de vierde parkeerplaats. Voor een bezoek aan het Henschotermeer wordt geen entreegeld geheven. Voor de fietsenstalling geldt een dagtarief van € 1 per fiets en € 2 per bromfiets of motor.
Op zwembare dagen wordt er badtoezicht gehouden. Ouders let wel goed op uw en andermans kinderen want een 'ongeluk zit in een klein hoekje'. De waterdiepte is ten hoogste 2 meter, waardoor de temperatuur van het water altijd relatief hoog is.
De kwaliteit van het zwemwater is goed. In de zomer wordt het water regelmatig in opdracht van de provincie gecontroleerd door het waterschap.
Het 4 km lange (!) zandstrand leent zich prima voor allerlei strandspelen, zoals strandvolleybal. Er zijn diverse speeltoestellen aanwezig, waaronder ook een speelschip. Aan de rand van het bos liggen speelweiden en speelheuvels. Het meer heeft een eiland, dat door twee voetbruggen met het strand is verbonden.
Voor gebruikers van een rolstoel is een speciale parkeerplaats, een aangepast toiletgebouw (bij de grote kiosk) en een picknicktafel. Het voetpad rondom het meer is ook geschikt voor rolstoelen.
De Henschotermeer ligt in de gemeente Woudenberg en Heuvelrug. De streekbus (lijn 83, van Driebergen-Zeist NS naar Veenendaal) brengt u naar het Henschotermeer via halte Heygraeff.
Met de auto : Vanaf de A12 neemt u de afslag Maarn/Doorn Vervolgens volgt u de N227, richting Amersfoort Ga op de kruising met de N224 rechts en volg de N224, richting Woudenberg Na 1,5 km. rechtsaf het terrein op.
Adres: De Heijgraeff 2 3931 MK Woudenberg
Het terein is tijdens het hoogseizoen tot 22.00 uur open.
Het parkeren is helaas niet gratis. De tarieven hangen af van hoelang je erbent. http://www.recreatiemiddennederland.nl/aanvragen/parkeren-henschotermeer.html
N.B. Zwemmen is niet verplicht. |
Up!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Opgeven dan!!  |
Maar ik ben overdag aan het werk, die mensen zijn er ook hè  En schepen enteren in de avond....is wel spannend,hmmm welk topic staat dit in trouwens??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:29
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Zo heb ik een tijd geleden m'n dochter kennis laten maken met een LP-speler... 
Over ons oude geld gesproken... Nog regelmatig hoor ik mensen de 5-eurocent een stuiver noemen...
Wist je trouwens dat ons dubbeltje nog steeds vertegenwoordigd wordt, zelfs tot over de hele wereld... Het gat van een cd of cd-rom en dvd ed. is gebaseerd op ons dubbeltje.  |
Sommigen weten al niet eens meer wat een floppie is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:30
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Ha, dan draait die server zeker onder Windhoos Server 2008? Weer een leuke zombie voor ome Bill Gaatjes. Onder Linux was je dat niet overkomen.  |
In a house without fences, who needs Windows and Gates?
Het mag wel wat sneller werken op CM.
Thomas, een Apple doet het gewoon.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 29 juli 2010, 21:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:35
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Maar ik ben overdag aan het werk, die mensen zijn er ook hè  En schepen enteren in de avond....is wel spannend,hmmm welk topic staat dit in trouwens?? |
k Heb em ff 'ge-upt' Staat onder Henschotermeer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:37
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | http://www.groepsaccommodaties.com/index.php?page=huizenoverzicht&lijstmax=10&volgorde=0&pix=0&per=,06-11-2010,08-11-2010,&prov=,13,&townedit=&townid=&townradius=10&facil=,0=12,1=1,4=1,10=1,14=1,16=6,&zoekterm=
Hier staan erg leuke gelegenheden op! |
kost een paar centen, maar dan heb je wel wat..
rekening houdend met de minder kapitaalkrachtige deelnemers onder ons...(met uw welnemen). denk dat je al gauw op 100 euri p.p. (logement+voer+vervoer) uitkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben ouder geworden
Je bent het toch hoop ik wel met me eens dat iemand van 18 jaar tegen andere dingen aan loopt dan iemand van 28...ik in elk geval wel! En zeker in de eerste periode van "jongvolwassenheid" kan iemand erg gevoelig zijn voor meningen van anderen en daardoor flink in de knoop raken...dat houd echt niet automatisch op als je 18 word en dan voor de wet puber-af bent...ook in studie kunnen deze dingen nog heel erg spelen. Sterker nog...ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan en doordat ik in de kerk maar weinig kans heb gehad om daar mijn ervaringen te delen, heb ik behoorlijk wat verkeerde keuzes gemaakt. Zoals stoppen met mijn opleiding omdat ik in de knoop zat met mezelf, ook op geloofsvlak. Keuzes die ik wellicht niet gemaakt had als er zo'n soort "vangnet" geweest was. We leren heel wat bij in maar tien jaar en nu ben ik dus oud en wijs genoeg om zelf de dingen te onderzoeken, en er uit te halen wat ik nodig heb. In die tijd was ik daar veel te onzeker voor... Wat absoluut niet wil zeggen dat alle jongeren dat zijn, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om een vangnet te creëeren... |
een topic op cm als vangnet voor 18-jarigen... ja dat gaat levens redden  81-jarigen schijnen ook een vangnet nodig te hebben... open je dat topic ook ff dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:39
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | kost een paar centen, maar dan heb je wel wat..
rekening houdend met de minder kapitaalkrachtige deelnemers onder ons...(met uw welnemen). denk dat je al gauw op 100 euri p.p. (logement+voer+vervoer) uitkomt.  |
maar dat bespaar je aan eten, drinken, roken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:40
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | een topic op cm als vangnet voor 18-jarigen... ja dat gaat levens redden  81-jarigen schijnen ook een vangnet nodig te hebben... open je dat topic ook ff dan? |
Ik heb het nooit gehad over een vangnet op CM, maar in het algemeen... En ja, ik denk zeker dat er op CM mogelijkheid moet zijn voor jongeren om over al die dingen te discussieren...als ze zich nou alleen maar zouden laten zien op het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:41
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | kost een paar centen, maar dan heb je wel wat..
rekening houdend met de minder kapitaalkrachtige deelnemers onder ons...(met uw welnemen). denk dat je al gauw op 100 euri p.p. (logement+voer+vervoer) uitkomt.  |
Nou eh...schrap mijn naam dan maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Voorlopig gaan mee:
muis, 5 jaar (wie is dat?... ) hannah 810, 37 jaar met pleegdochter johanna598, 48 jaar erika 129, 35 jaar anoniempje met kinderen, vriendin en nog meer kinderen zinga672 46 jaar onder voorbehoud
cor299, 49 jaar gauke 185, 46 jaar griffin748 (heeft geen leeftijd) Benny340, 44 jaar (onder voorbehoud)
wie volgt? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:42
|
|
|
|
|
Up!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou eh...schrap mijn naam dan maar  |
't is misschien wat erg ruim gerekend, maar ik denk dat je toch aardig in die richting komt. ik ben in het verleden nog wel eens met collega's een lang weekend naar Parijs geweest, maar 't ging al gauw boven 't budget uit. vaak waren de privé-uitgaven/excursies de schuldige...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb het nooit gehad over een vangnet op CM, maar in het algemeen... En ja, ik denk zeker dat er op CM mogelijkheid moet zijn voor jongeren om over al die dingen te discussieren...als ze zich nou alleen maar zouden laten zien op het forum  |
cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum 1% dus... misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner. in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:51
|
|
|
|
als je een weekend wilt vasten en bidden, kan je ook het beste met een minder luxe doen. want daar gaat het bij vasten om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:53
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Sommigen weten al niet eens meer wat een floppie is  |
Moest er ook even over nadenken , maar ik heb er nog een stuk of 20. Geloof dat ik ze gewoon kan dumpen. Trouwens het is floppy en voor de leken onder ons is het een (meestal) een zwart vierkant schijfje dat gelezen en geschreven kan worden door een oude pc (desk top). Je stopt het in een aparte drive.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 29 juli 2010, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum 1% dus... misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner. in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen. |
Bermbommen kun je zo raken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:00
|
|
|
|
Hij is veilig overgekomen 't schijnt er erg warm te zijn...en volgens de krant staken ze in griekenland ook nog eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:09
|
|
|
|
Ik ben niet zo goed thuis op het internet,misschien kunnen jullie beter zoeken dus.... Maar met een groep van ongeveer 10-12 personen zit je om en nabij de 100,- das waar,veel geld om te gaan vasten. Wie heeft er een goedkoper idee??
|
|
| Naar boven |
|
|