ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 997 998 999 1000 1001 1002 1003 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:34

LEANNE226 schreef:
Heeft meneer het over windows live messenger?Das geen pakket hoor.......

vrouwen hebben altijd gelijk,vrouwen hebben altijd gelijk,vrouwen hebben a......

Ze heeft het door...ach ik geef je gelijk

werkt altijd

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 31 juli 2010, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:36

MARIO216 schreef:
Ze heeft het door...ach ik geef je gelijk

werkt altijd

Ohhhhhhhhhhh dat is gemeen!!! Ik kwam net lekker op gang Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:36

EVA685 schreef:
Een terrasje pakken op zondag of naar een zwembad enz. zal ik niet gauw doen Martin.

Nee dan begrijpen we elkaar .
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:37

LEANNE226 schreef:
Ohhhhhhhhhhh dat is gemeen!!! Ik kwam net lekker op gang Duiveltje smiley

Jammer he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:38

CARIN303 schreef:
Sinds 2 uur ben ik de trotse eigenaar van Kruimel, een heel lief katje van 7 jaar!
Net vond ze de plek achter de computer erg fijn en nu heeft ze rust gevonden in de kattenbak ( hmmmm.......moet maar even tegen haar zeggen dat de bank een stuk comfortabeler ligt) maar het komt helemaal goed.
Gezellig hoor , het geluid van trippelende pootjes op mn parket, mijn huis wordt weer een thuis Lachende smiley

Leuk Carin! Gefeliciteerd! Geef d'r een extra dikke welkomstHUG.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:40

CARIN303 schreef:
Sinds 2 uur ben ik de trotse eigenaar van Kruimel, een heel lief katje van 7 jaar!
Net vond ze de plek achter de computer erg fijn en nu heeft ze rust gevonden in de kattenbak ( hmmmm.......moet maar even tegen haar zeggen dat de bank een stuk comfortabeler ligt) maar het komt helemaal goed.
Gezellig hoor , het geluid van trippelende pootjes op mn parket, mijn huis wordt weer een thuis Lachende smiley

Geef ze een aai van mij !! En een knuffel van Chris. Zo...het is nu een echte CM-poes
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:43

MARIO216 schreef:
Jammer he Knipoog smiley

Heb je nog meer vragen? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:44

Zo...het is nu een echte CM-poes[/quote]

Staat ze dan ook al bij de jarigen van vandaag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 23:12

MARIO216 schreef:
Is iedereen gebleven op de hei ????????????? Verdwaald tussen de schaapjes.

Ik vertoef nog steeds in die regio Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 23:19

MARISKA601 schreef:

Ze is er niet weg te slaan!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 23:40

ZINGA672 schreef:
Ik las per ongeluk in het mannentopic dat er een man is die iedere avond vanaf 7 uur in de chatbox rondhangt! Die heeft blijkbaar niets beters te doen?!. Wat een beperkt interesseniveau voor een man hé Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

GrZing!

Ja en deze persoon meent ook zeker te weten dat vrouwen best lief zijn. Maar aan het niveau van mannen conversatie kunnen ze niet tippen.

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 23:47

[quote=ZINGA672]Tsja, ik lees in mijn bijbel toch hele andere dingen hoor. Zoals bijv in Matteus 25: 41 Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is Of in Mattheüs 8:12 maar de kinderen van het Koninkrijk zullen uitgeworpen worden in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

Hoe kan God nu niet ergens zijn? De Bijbel maakt onomwonden duidelijk dat er buiten God niets kan bestaan. Waarom de 'hel' dan wel?

Het boek openbaringen maakt ook duidelijk dat de onrechtvaardigen in de aanwezigheid van het Lam gepijnigd zullen worden.
Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. [ OP 14:9-11, NBV]

De 'poel van vuur en zwavel', kan ook vertaalt worden met de 'poel van vuur en goddelijkheid' of de 'poel van goddelijk vuur'. Het Griekse woord Theion, dat doorgaans vertaalt wordt met zwavel, betekent namelijk ook 'goddelijk' of 'goddelijkheid'.

Daarnaast is het de vraag of je de 'buitenste duisternis' letterlijk moet opvatten en vereenzelvigen met het begrip van de hel. In de hel is er immers ook vuur, vuur en duisternis gaan logischerwijs niet samen. Vuur zorgt namelijk ook voor het nodige licht.
Kan het niet zo zijn dat de'buitenste duisternis' verwijst naar de zondige natuur van onrechtvaardigen? Door hun zonden kunnen ze niet deelnemen aan de heerlijkheid van God. De zondaren kunnen (in de door jou geciteerde versen) overduidelijk de zegeningen van de rechtvaardigen wel zien. Ze kunnen er alleen niet aan deelnemen, omdat hun duisternis (zonde) hen daar van weerhoudt. Deze duisternis komt niet van God, maar hebben de onrechtvaardigen zelf gecreerd en houden ze zelf in stand door hun afkeer voor het licht. Dit is, denk ik, wat hen volgens de Bijbelversen pijnigt, en niet de volledige afwezigheid van God. Gods licht kan ook bij de onrechtvaardigen aanwezig zijn, alleen kunnen zij dat niet aanvaarden,omdat de duisternis het licht niet aanneemt. In het licht van de eeuwige God is dat voor hen ook een eeuwige kwelling.
Overigens, denk je ook niet dat de grootste straf voor de duivel, de volledige aanwezigheid van God is?

Voor een interessante en uitgebreidde studie over dit onderwerp zie: http://aggreen.net/beliefs/heaven_hell.html

Ik zie God niet als een onpersoonlijke macht,maar inderdaad als een persoon. Echter niet als een wraakzuchtig individu dat mensen in een eeuwige oven werpt omdat het hem niet zint wat die personen tijdens hun leven hebben gedaan.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op zondag 1 augustus 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:02

Ah.....wat zijn jullie allemaal lief Lachende smiley
Kruimel is een jongedame van 7 jaar en heel erg aanhankelijk.
Ze moet nog wel even wennen.
Ik vond haar , op de stekkerdoos achter de computer en later sliep ze in de kattebak op het grind, mega schattig!

Al bezoek voor haar gehad en kwam er toen achter dat ik geen beschuit met muisjes had,stomstom.
Toen ik een nieuw sponsorkindje had heb ik daar wel op getracteerd,maar ja....

Wel weer gezellig hoor om je huis te delen!
Slaap lekker allemaal, tot morgen!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:03

dit zette ik elders neer, maar kan hier ook:

er staan ook teksten in de Bijbel die impliceren dat zolang je man, ex of niet nog leeft (of vrouw) je er an gebonden bent en geen nieuwe relatie kan beginnen, wat overspel zou zijn. volgens 1 cor 7 mat 19 en vele andere teksten. het staat er letterlijk, mijn ex had ook een kind, dus ik probeerde het te relativeren, en mijn ''vlees'' te volgen, dus proberen tussen de regels doorlezen, context, historisch, hermeneutiek, maar de die awart op witte teksten bleven staan....

1 cor 7 en mat 19 beiden 2 uitwegen, als je tot geloof bent gekomen en die ander verlaat je omdat ie geen christen is, of overspel.
natuurlijk schrijf ik dit niet met het wijzende vingertje, maar probeer mijn eigen gedschte en studie toen de tijd weer te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:06

IMKE917 schreef:
David, Nederland is inmiddels één groot zendings gebied. Met deze uitzendingen op de commerciele zender kunnen mensen voor het eerst van Jezus en zijn verlossende werk horen!
Moet je, mensen die Jezus nog niet kennen, dan gelijk om de oren slaan met hel en verdoemenis??
Of is het beter dan een boodschap van "health and wealth" (zoals jij het noemt) te brengen?
Jij bent gered, maar is de "schare" (waar Jezus bewogen over was, omdat ze geen herder hadden) ook al gered??
Zo heeft David Maasbach w.s. de taak gekregen om de boodschap van Jezus liefde op t.v. uit te dragen. Al zal er maar 1 persoon door deze uitzendingen gered worden.....wie zijn wij dan om te oordelen of het een boodschap is van 'health and wealth'.

ik ken de leer/doctrine achter deze kerken, lijkt op het eerste gezicht leuk, maar er is veel onBijbels. mijn eerste kerk was ook zo`n kerk.
weet waar ik het over heb. en we moeten het hele evangelie vertellen, niet wat de mensen willen horen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:09

SAM876 schreef:
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!

jij reageert een beetje emotioneel zonder zelf iets inhoudelijk te weerleggen. ik prop niemand in een hoekje, dat is gewoon een theologische term in america, of prosperity-leer, komt op hetzelfde neer.

vertel jij maar aan een moeder in het ziekenhuis dat hun kind is gestorven door gebrek aan hun geloof...pastorale ramp zeg ik je:D
zeg het recht voor zn raap, maar wel netjes, Jezus, de apostelen en paulus waarom soms nog veel harder, zie bij de intro van gal 1 , of de rede tegen de farizeers.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:15

we moeten goede rentmeesters zijn, maar niet doorschieten als veganisten enzo, dat is echt kansloos, en een vorm van afgoderij.
en de christenen die er voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GEHOLI202

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:21

RICHARDRI464 schreef:
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?

Ik denk dat het heel moeilijk is om in de Bijbel een tekst te vinden die hertrouwen toestaat, behalve om de hier al genoemde redenen.

Vraag is dan: In hoeverre geeft de Bijbel altijd een pasklaar antwoord voor problemen in onze tijd. Dit geldt niet alleen voor scheiden, maar ook voor talloze andere dingen zoals homofilie, abortus, euthenasie. Die laatste twee zaken zijn iets van deze tijd omdat de kennis van de mensheid ook voortschrijdt.
En zeg nou zelf: in het nieuwe testament wordt gesproken hoe je als heer met je slaven omgaat......dus de Bijbel is niet zo statisch als soms gedacht wordt; het is een dynamisch boek voor alle tijden

Het is dan ook veel belangrijker om bij dit soort vragen in gebed te gaan en met je vragen aan de slag te gaan in het licht van de Bijbel. Dus niet zo zwart-wit als: mag het of mag het niet; maar meer van: hebben we als partners, bij wie het huwelijk strandde, samen of ieder voor zich God ook gevraagd om leiding en steun in de trieste situatie, als mensen die voor Gods aangezicht verbonden zijn niet meer samen verder kunnen.
Als je dat doet kun je ook weer openstaan voor een nieuwe relatie
.
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:22

GRACE585 schreef:

visser de bolussen waren heerlijk Kwijlende smiley

de kinderen en ik hebben genoten.
het was leuk weer nieuwe gezichten te zien en mensen te ontmoeten.
de kinderen vonden t ook leuk om weer mensen te herkennen en ja voor me zoon is het al genoeg om met takken te spelen,boom te klimmen en grote torren te zoeken al waren de meisjes van marco en hannah de kampioenen daarin,lol

en geen regen gehad ging rond 5 weer naar huis en hoe zuidelijker ik kwam,hoe harder de zon scheen Coole smiley met zonnebril

misschien toch nog eens iets in het zuiden organiseren, Engeltje smiley

De torren Queen Natasja lig hier nu net 30 min op bed maar ze heeft er echt lol in gehad Clown smiley .
En Jamie vond het jammer dat je zoontje weg ging hij heeft echt leuk gespeeld met hem.
Het was een gezellige middag en zeker weer voor herhaling vatbaar.
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Volgende keer muziek instrumenten mee !!!!!

Het was gezellig en leuk om jullie in the real life te ontmoeten..

Groetjes Marco
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:51

MARISKA601 schreef:

Schenk nog ff in wil je Mars? Wij gaan gewoon nog ff door... Clown smiley

De Tia Maria is weer van een goed jaar, hík Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:54

CARIN303 schreef:
Ah.....wat zijn jullie allemaal lief Lachende smiley
Kruimel is een jongedame van 7 jaar en heel erg aanhankelijk.
Ze moet nog wel even wennen.
Ik vond haar , op de stekkerdoos achter de computer en later sliep ze in de kattebak op het grind, mega schattig!

Al bezoek voor haar gehad en kwam er toen achter dat ik geen beschuit met muisjes had,stomstom.
Toen ik een nieuw sponsorkindje had heb ik daar wel op getracteerd,maar ja....

Wel weer gezellig hoor om je huis te delen!
Slaap lekker allemaal, tot morgen!

Op de stekkerdoos Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 02:22

Dames,laten we het eens hebben over toegepaste exacte wetenschappen zoals de chemische technologie of gaan we over op een discussie over genetische manipulatie?

waar die tweede hersencel al niet goed voor is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 03:07

LEANNE226 schreef:
Dames,laten we het eens hebben over toegepaste exacte wetenschappen zoals de chemische technologie of gaan we over op een discussie over genetische manipulatie?

waar die tweede hersencel al niet goed voor is Clown smiley

Hé bah nee Le; ik kom hier nu net niet om over m'n werk te praten! Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:08

VISSER278 schreef:
Hannah......... je bungalowtent komt vol hoor!

Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:16

[quote=GRACE585] voor me zoon is het al genoeg om met takken te spelen,boom te klimmen en grote torren te zoeken al waren de meisjes van marco en hannah de kampioenen daarin,lol

en geen regen gehad ging rond 5 weer naar huis en hoe zuidelijker ik kwam,hoe harder de zon scheen Coole smiley met zonnebril

grace.......stop asjeblieft over die torren!
wil ik mn meisje gisteravond op bed leggen, wil ze een wit bakje met iets blauw/zwarts meenemen naar haar nachtkastje......*gruw*
dat mocht natuurlijk niet, ze zouden maar omvallen! brrrr
dus wat gebeurd er, vanmorgen onder het ontbijt, staat er een prachtig, wit bakje op tafel, waar met een stokje in wordt geroerd! "lusten torretjes ook broodjes mamaaaah?"
afijn, denk ik dat ik het inmiddels wel een beetje gehad heb met die torren van drie centimeter, die elkaar verdringen om een zo goed mogelijk plekje in het bakje te bemachtigen......
kom ik op het forum...............*zzzzucht*
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:20

SUSANNAH475 schreef:
allen bedankt voor de gezellige middag...
de zeeuwse bolus was idd. erg lekker... de donuts mochten er wat mij betreft ook zijn, en ow wat een hete tomaat, haha ('t bleek een pepertje te zijn Clown smiley )
Wanneer is de volgende Han ? Knipoog smiley

eerst maar es langs het henschotermeer voor een picknick van mariska misschien?
we moeten er onze gedachten maar es over laten gaan, maar een volgende picknick in ede lijkt me erg leuk!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:33

TESSYBEAR731 schreef:
Ik wel...duurt nooit lang voor de ware aard boven komt Clown smiley

Maar hou me wel netjes aan de regels...ik reageer er niet!
Net zoals de mannen hier niet mogen reageren...DAAN!!! Gefrustreerde smiley Woedende smiley
lekker kwaad wezen joh
waarom blaf je de rest van de mannen die hier ook reageren dan ook niet eens af Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En over aan de regeltjes houden gesproken je bent zelf hooguit een uur later van je "geloof"afgevallen door in de mannen topc te reageren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .
bey de way over de paar dagen ben je toch van me af Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
DANIEL777
op zondag 1 augustus 2010, 08:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:41

Ze houdt van onweer. Clown smiley Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:42

And up Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:49

ZINGA672 schreef:
Op de stekkerdoos Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

haha, eng hè !!

Dr koppie kwam net boven de modem uit, toch even snel een foto gemaakt ( met flits Gefrustreerde smiley ) en haar erachter weg gelokt, moet niet hebben dat dit haar favo plekje in huis gaat worden Twijfelende smiley .

Vannacht heeft ze weer op het kattengrind geslapen maar nu ontdekt ze, heel voorzichtig, de woonkamer.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 997 998 999 1000 1001 1002 1003 ... 6194 Volgende
Pagina 1000 van 6194