ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GEHOLI202
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GEHOLI202
Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 23:26
BerichtOnderwerp: Ramp
 
PIETER649 schreef:
Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.

Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!
Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken?
Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa.
Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 10:21
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september
 
wegens drukke werkzaamheden houdt hannah vandaag dit topic in de gaten...alvast bedankt, secretaresse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 10:20
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september
 
HANNAH810 schreef:
geholi; ik weet niet waar je t zo druk mee hebt; maar ehhh
we willen graaaaag weten waar we elkaar ontmoeten!!

zonder tegenbericht, wacht ik bij de damestoilletten, die het dichtst bij de cd-tafel te vinden zijn.
en als t me te lang duurt, ga ik muziekjes kijken......
tot vanavond!!



Clown smiley Ik wacht wel IN de damestoiletten ok???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september
 
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:46

In de maand september geeft Sela( zonder H…) een aantal concerten.
Het is misschien wel een leuk idee om hieronder in te vullen naar welk concert je gaat en wie van de CM-leden je dus kunt treffen die avond.
Ook kun je zo afspreken om met elkaar mee te rijden of voor of na het concert nog wat te ondernemen. En ook kaarten ruilen als je toch nog wisselt van locatie wordt zo mogelijk.

Het lijkt me handig om zelf de kaarten te bestellen en je daarna op de bestemde plaats in te vullen. De kaarten kosten € 15,- plus €2,- administratiekosten
Voor meer info:

http://www.selamusic.nl/

Reserveren kan via deze link

http://www.selamusic.nl/index.php?action=tickets

woensdag 15 september Ede


vrijdag 17 september Katwijk


zaterdag 18 september Zwolle


dinsdag 21 september Gorinchem


vrijdag 24 september Bunschoten
willemijn232
crossroad317
anoniempje onder voorbehoud
loes550
geholi202

Laatst aangepast door GEHOLI202
op dinsdag 7 september 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 01:02
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
HANNAH810 schreef:
ja laat ik ook eens lekker klagen; daar heb ik nou echt zin in!!
ik moest vandaag twee vuilcontainers vullen; dus tussen twee regenbuien door, hup, laarzen aan en naar buiten toe; de dode rozentakken nu eindelijk eens weghalen.
t zijn van die wilde, (ramblers genoemd) die zulke prettig lange weerhaak-stekels hebben, je kent ze wel.
maar na een druk en gezellig weekend, wil er niet veel zoals ik het wil, dus ik had een lange tak losgeknipt (eh... dacht die losgeknipt te hebben) en geef er een sjor aan; swiep, tak gaf pas na een paar rukken goed mee; en kwam midden op mn voorhoofd terecht; dus overal bloed in mn gezicht, het liep er met flinke stralen uit. ik naar binnen, alles eronder natuurlijk, en ben maar even in de douche gaan zitten; dat ruimt het gemakkelijkst op!!
overigens is mijn hoofd nu ene grote wattenbol, mn ogen zijn dik van de huilbui die er over heen kwam, maar...................
mn heerlijkste moment vandaag is, dat de meisjes lekker spelen.........zodat ik even kan bijkomen van de schrik!!

rozen houden van mensen weet je; ze kussen je zo maar ongevraagd op je voorhoofd, maar ik vind het stekelige vervelende dingen!
ze geuren alleen zo heerlijk als ze in bloei staan!! dus toch maar een paar nieuwe kopen denk ik...........

Blijf dan ook gewoon bij ORCHIDEEEN...........die hebben geen dorens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 00:53
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb dé tip hoe je je dekbed in de hoes krijgt.......maar ja,ik mag niks zeggen in de herenhoek.......

Medemannen let op....zo doe ik het en het gaat prima(mail me maar even of je het zo bedoelde leanne; zal het niet doorvertellen)

1. Begin met de dekbedhoes binnenstebuiten- of buitenstebinnen, dat gaat even goed.
2.zoek met je handen de beide bovenhoeken van de hoes op en pak daarmee de twee hoeken van het dekbed
3.laat de hoes over het dekbed vallen en schud een beetje.
4. prop dan nog even de overgebleven hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en klaar is Kees, Jan, Piet of Karel.
5.slaap lekker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 17:12
BerichtOnderwerp: Queen and gospel
 
PIETER649 schreef:
tuurlijk... niets moet, het mag... en ondertussen wel ff iemand met een schuldgevoel opzadelen.. Gefrustreerde smiley

ik luister alleen naar muziek in de auto, en dan alleen radio, als ze t van mij moesten hebben ging de muziekindustrie compleet failliet.
geen knaak over voor n cd, ook niet illegaal gedownload ofzo...

vroegah, toen alles betah was, kocht ik veel hardrock, AC/DC Guns n Roses Metallica... heerlijke muziek!!! Verliefde smiley ook nu geniet ik als die muziek op de radio voorbij komt Lachende smiley

Dat is niet waar Pieter. Dat is zo'n makkelijke beschuldiging naar mij toe.

Ik zeg niet dat ik ga toetsen wat een ander luistert.(of kijkt, of speelt, of doet enz.enz.)
Je toetst zelf, en als de uitkomst van die toets is: Geen bezwaar, geen gevaar, dan heb je er in ieder geval kritisch naar geluisterd of gekeken.

Het enige wat ik bedoel is dat we de invloed van de duivel in ons dagelijks leven vaak onderschatten. Geloven dat God bestaat, dat gaat ons in het algemeen makkelijker af dan het geloven dat er nog altijd een strijd gaande is hier op aarde tussen God en de duivel.
Gelukkig weten we wie er uiteindelijk gaat winnen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:32
BerichtOnderwerp: Queen and gospel
 
GRIFFIN748 schreef:
dan is wat ik nu op de radio hoor ('knocking on Heaven's door, Guns&Roses) helemáál fout, volgens sommigen.

't is verdikkie gewoon een goeie plaat, net als zoveel andere platen (ja, ook van Queen en Rammstein). waarom moet er toch altijd wat achter gezocht worden?

* Z U C H T *


Er moet niks Griffin, het mag.

Onderzoek alles, behoud het goede en vermijd elk kwaad, in welke vorm het zich ook voordoet. (1 tess.5)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: Queen and gospel
 
CROSSROAD317 schreef:
Heel persoonlijk, maar van mij mogen ze bands als KISS, Queen, Ramstein en weet ik wat al niet meer, een ban geven.
Ik luisterde zojuist de link die Maris gaf, en de koude "angst" rillingen liepen over mijn rug. Alleen al de muziek straalt voor mij zo'n duivelse invloed uit dat ik daar niet eens naar wil en kan luisteren.

http://www.youtube.com/watch?v=5XJrCH5fFi8

Helemaal met je eens Cross..
Zonder namen van artiesten te noemen denk ik dat je als christen best wel eens onderzoek mag doen naar de herkomst van de muziek en de teksten.

Om het plastisch uit te drukken: De duivel zou wel gek zijn als hij zoiets invloedrijks als popmuziek niet zou gebruiken om zijn doel te bereiken. En dan juist de jongeren die er ontvankelijk voor zijn.

Als je je een beetje verdiept in deze materie blijkt dat heel veel artiesten van nu en vroeger zijn be-invloed door Aleiser Crowley. Dit is min of meer de grondlegger van het satanisme.
En dat zijn intitalen AC zijn.............kan de man ook niet helpen maar het komt wel mooi overeen met de anti-christ.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: Queen and gospel
 
GRIFFIN748 schreef:
topnummer, net als de rest van hun repertoire. staat hier voor, ik denk, 90% in de kast.

als fijn heiden mag je dat in de kast hebben staan, naast o.a. The Who, Alan Parsons ,Toto en Rammstein.

Vraagje:

Kunnen jullie met goed fatsoen genieten van , ik noem maar wat:

"Sympathy for the devil" van de Rolling Stones??

Persoonlijk kan ik niet anders dan de radio uitzetten...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: Datingsite een taboe?
 
JAHOOR406 schreef:
Ik ben even zwaar verbaasd !
Wat mankeert er aan een datingsite, ik denk zelf dat dat taboe gevoel bij de mensen in hun hoofd zit die op een datingsite zitten en denken dat het een taboe is.
In mijn omgeving weet iedereen het....oftwel normaalste zaak van de wereld.
Ik vind de reacties wat krampachtig en mocht er zo'n enorm taboe op rusten zoek dan lekker gezellig een relatie irl....pik een cafeetje ofzo Knipoog smiley

Trouwens ff tussen haakjes...heb een lieve vriendin overgehouden aan deze datingsite....ik dacht deel het ff met jullie...of is dit nou een taboe waar je niet over praat cq typt ??
PS niet doorvertellen hoor Clown smiley

Van harte gefeliciteerd Jahoor!!
Je eerste posting en dan meteen zo n bericht.

Helaas hebben datingsites voor veel mensen nog een sneu imago..

"Ach , hij/zij kan niet slagen in real-life."

Maar dating verbreedt wel je horizon en stelt je in staat om een relatie geleidelijk op te bouwen totdat je beiden toe bent aan een face-to-face ontmoeting,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
Mannen, blijf zoeken naar deze vrouw

Kom je vrijdag van je werk en dan komt ze je al tegemoet:'Kijk eens wat ik voor je heb!! Omdat jij zoooo bijzonder bent."

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.goedkoopbier.nl/UserFiles/Image/vrouwen-sjouwen1.jpg&imgrefurl=http://www.goedkoopbier.nl/fun/Vrouwen_en_bier&usg=__9Exls5V2JtuGnHEqIWHDBv3l-hE=&h=404&w=300&sz=28&hl=nl&start=170&tbnid=37npwvTmam6p8M:&tbnh=177&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dvrouw%2Bmet%2Bkrat%2Bbier%26hl%3Dnl%26lr%3Dlang_nl%26newwindow%3D1%26sa%3DN%26biw%3D1536%26bih%3D718%26tbs%3Disch:1,lr:lang_1nl0%2C4736&itbs=1&iact=hc&vpx=1300&vpy=283&dur=1653&hovh=261&hovw=193&tx=67&ty=284&ei=YAxjTLnVHtGBOMyJtMEK&oei=6QtjTLjVPI7KjAfokpCVCQ&esq=26&page=9&ndsp=18&ved=1t:429,r:17,s:170&biw=1536&bih=718


Laatst aangepast door
GEHOLI202
op woensdag 11 augustus 2010, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het zo verrassend als jij een orchidee meeneemt voor de liefde van je leven??????? Knipoog smiley Als ze nu niet wist dat je orchideenkweker was dan was ze wel onder de indruk denk ik.....een man die een orchidee meeneemt.... Verliefde smiley

Inderdaad, deze truc werkt slechts eenmalig Willemijn, daarna moet je bij je collega's gaan ruilen.

Zoals Herman Finkers al eens zei:

Ja, luister Brigit, ik vind romantiek best, maar het moet wel betaalbaar blijven.


Laatst aangepast door
GEHOLI202
op woensdag 11 augustus 2010, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
[

ik moet zeggen dat ik het helemaal voor me zie, geholi!
komt een kweker uit zijn werk, en ziet zijn princesje in de keuken achter het aanrecht, druk bezig om wat liefde te klaar te maken om zijn maag mee te vullen, en zegt;

"schat, ik heb wat voor je meegebracht, om je te laten voelen, dat je toch qua schoonheid volledig in het niet valt bij deze prachtige, byzondere orchidee!!" Lachende smiley met blinkend witte tanden

alleen ehhh; waar heeft die kweker schone handen voor nodig???
ik denk namelijk dat de kans reeel is dat hij die alleen nodig heeft om de keuken te ontvluchten!![/quote]




volgens mij moet hij dan vluchten omdat de keukenprinses van boosheid het vlees heeft laten aanbranden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 10:19
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
HANNAH810 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
En toch valt menselijke schoonheid in het niet bij een bloem ....







ben ik de enige vrouw die nu een alergische reactie voelt opkomen op orchideeen(kwekers)??

gelukkig is de liefde voor bloemen en vrouwen goed te combineren. sterker nog; je kan die bloemen prima gebruiken om de liefde van je leven mee te verrassen...........
(alleen heeft een kweker niet altijd schone handen...........)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 00:20
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
CROSSROAD317 schreef:
En toch valt menselijke schoonheid in het niet bij een bloem .... Knipoog smiley


dat kan ik als orchideeenkweker voluit beamen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
MARIJAN072 schreef:
'k Heb laatst een blad gelezen, dat heette Beau Monde. Ongelooflijk, wat sommige mensen (veel vrouwen) aan hun lichaam laten doen om ouderdom tegen te gaan! 't Is wat jij zegt, accepteer vooral je leeftijd en het lichaam dat daar bij hoort. Hier wil ik niet mee zeggen dat je niks mag doen, maar ik vond dit wel heel erg ver gaan. En of de vrouwen (soms mannen) er mooier van worden? Vind ik niet!


Gezondheid en schoonheid zijn de afgoden van de 21ste eeuw.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
MARIJAN072 schreef:
Laten we het eens hebben over mannen die kaal worden. Hoe gaan jullie daarmee om? Heb je er wel eens aan gedacht, om haar te laten transplanteren?

Marijan, die een kale man niet per definitie lelijk vindt. Knipoog smiley

We leven in een tijd dat we niet willen accepteren dat we ouder worden.
Botox-sportschool-haarkleuring-dezelfde kleding dragen die je kinderen hebben- haartransplantatie.

Gewoon eens accepteren dat verval in de schepping ligt en natuurlijk wel goed voor je lichaam blijven zorgen.
Ja, en als het psychisch leed veroorzaakt, dan kun je natuurlijk gebruik maken van de medische mogelijkheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:42
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
BEHAPPY332 schreef:
WOW !

moet je natuurlijk nog wel wat haar over hebben
of het compenseren met een oranje T-shirt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
Sinds ik gestopt ben met het kunstmatig kleuren van mijn haar door middel van Just for men - wat ze overigens beter Jus for men kunnen noemen want het werd er oranje van- , mag ik me verheugen in meer belangstelling van de dames.

Maar helaas. Vrouwen lijken de schoonheid van grijs haar beter te zien dan wij mannen.

Ooit worden wij ook verstandig. Nog even geduld dames.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:46
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september
 
In de maand september geeft Sela( zonder H…) een aantal concerten.
Het is misschien wel een leuk idee om hieronder in te vullen naar welk concert je gaat en wie van de CM-leden je dus kunt treffen die avond.
Ook kun je zo afspreken om met elkaar mee te rijden of voor of na het concert nog wat te ondernemen. En ook kaarten ruilen als je toch nog wisselt van locatie wordt zo mogelijk.

Het lijkt me handig om zelf de kaarten te bestellen en je daarna op de bestemde plaats in te vullen. De kaarten kosten € 15,- plus €2,- administratiekosten
Voor meer info:

http://www.selamusic.nl/

Reserveren kan via deze link

http://www.selamusic.nl/index.php?action=tickets

woensdag 15 september Ede


vrijdag 17 september Katwijk


zaterdag 18 september Zwolle


dinsdag 21 september Gorinchem


vrijdag 24 september Bunschoten

willemijn232
crossroad317
anoniempje onder voorbehoud
loes550
geholi202


Laatst aangepast door
GEHOLI202
op dinsdag 7 september 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
De band Sela gaat weer optreden in de maand september.
O.a. in Ede, Katwijk, Zwolle , Gorinchem en Bunschoten.

Misschien wel een ideetje om met een aantal CM'mers af te spreken? Als er interesse is dan verhuist dit topic ook naar de agenda. Ik ga 17 of 24 september(Katwijk of Bunschoten)

Even een voorproefje met de prachtige zang van Kinga Ban

http://www.youtube.com/watch?v=FDh-yoddZHc&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 01:19
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.
 
SUSANNAH475 schreef:
Is ook zo, al heb je dan als het goed is wel een gemene deler, namelijk Jezus Christus... Knipoog smiley

nou, susannah, de discussies over kleine verschillen in leer of opvatting kunnen grote irritaties opleveren in een relatie, terwijl de Basis gelijk is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.
 
Ik heb ervaring in beide.......getrouwd zijn met een niet-gelovige vrouw en met een gelovige vrouw.


Een gezin- of je nu kinderen hebt gekregen of dat je samen bent- is eigenlijk een gemeente in het klein. Samen aan tafel, samen lezen, samen bidden, samen Zijn woord overdenken.

En dan kan het niet anders of een niet-gelovige echtgenoot of echtgenote voelt zich niet thuis in die "gemeente" of de gelovige helft van het gezin mist het gemeentelijk contact. Hoeveel respect er ook is voor de ander.

Maar zoals in de aanhef blijkt.....een garantie geeft het niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje
 
TESSYBEAR731 schreef:
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!

Gefeliciteerd Tessybear; veel geluk en zegen in je nieuwe huis voor jullie samen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
 
EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

Dan ben ik bang dat er boven wat ruimte over blijft.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: Werken een baan
 
DAVID923 schreef:
ik werk 32 uur per week, maar verdien veeeel meer met online poker.
al gaat mijn geweten wel steeds meer spreken over deze kip die gouden eieren voor me legt. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley


Dat had ik nou nooit verwacht David. In al jouw reacties ben je zo strak in de leer en wil je de Bijbel letterlijk nemen en navolgen.
En dan ga je met pokeren (een groot deel van) je geld verdienen!!

Weet wel, dat alles wat jij wint door anderen- al dan niet verslaafd aan dit gokspelletje - moet worden betaald!! Misschien wel ten koste van hun gezin.

Ik hoop dat jouw geweten nog iets harder gaat spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment
 
MARISKA601 schreef:
ik hou ook niet van zwemmen en toch ga ik naar henschoter meer.. alleen voor de fun.
jij komt toch ook wel? Clown smiley



Alleen als jouw voeten weer HELEMAAL schoon zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 23:26
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment
 
Zwemles in het sportfondsenbad in amsterdam............

Een kreng van een juf hield je nek vast met een ijzeren haak...
En koud....dat water.

Alleen de busreis van en naar het zwembad was leuk; heel veel snoep , door sommigen gestolen uit de buurtsuper( ik niet natuurlijk!)

Geen wonder dat ik nog altijd NIET van zwemmen houd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202 (63)





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
RICHARDRI464 schreef:
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?

Ik denk dat het heel moeilijk is om in de Bijbel een tekst te vinden die hertrouwen toestaat, behalve om de hier al genoemde redenen.


Vraag is dan: In hoeverre geeft de Bijbel altijd een pasklaar antwoord voor problemen in onze tijd. Dit geldt niet alleen voor scheiden, maar ook voor talloze andere dingen zoals homofilie, abortus, euthenasie. Die laatste twee zaken zijn iets van deze tijd omdat de kennis van de mensheid ook voortschrijdt.
En zeg nou zelf: in het nieuwe testament wordt gesproken hoe je als heer met je slaven omgaat......dus de Bijbel is niet zo statisch als soms gedacht wordt; het is een dynamisch boek voor alle tijden

Het is dan ook veel belangrijker om bij dit soort vragen in gebed te gaan en met je vragen aan de slag te gaan in het licht van de Bijbel. Dus niet zo zwart-wit als: mag het of mag het niet; maar meer van: hebben we als partners, bij wie het huwelijk strandde, samen of ieder voor zich God ook gevraagd om leiding en steun in de trieste situatie, als mensen die voor Gods aangezicht verbonden zijn niet meer samen verder kunnen.
Als je dat doet kun je ook weer openstaan voor een nieuwe relatie
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GEHOLI202
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2