| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 12:41
|
|
|
|
had ik bolletjes klaar liggen om te ondooien, zijn ze foetsie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 12:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Een ieder mag toch ook zelf weten welke Bijbel hij/zij leest en waar hij het meeste uithaalt.....Ook al lees je hem in het chinees........ En dat de meningen verschillend zijn? Dat kan toch ook niet anders? Als je al kijkt naar alle verschillende manieren waarom mensen hun geloof beleven en belijden.......dat geeft al meer dan voldoende discussie op het forum zou ik zo zeggen...... |
Willemijn.
Het gaat mij erom dat ik de Parallel bijbel al jaren lees zonder er op tijd een kritische noot bij te hebben gezet. Er zijn sinds 1988 echt heel wat vertalingen bijgekomen en denk ook heel wat mooiere en die duidelijker zijn. Zelf heb ik de Griekse bijbel en de King James, die ik ook erg mooi vind. Nu nog een Nederlandse waarin ik mij ook kan vinden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:06
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Willemijn.
Het gaat mij erom dat ik de Parallel bijbel al jaren lees zonder er op tijd een kritische noot bij te hebben gezet. Er zijn sinds 1988 echt heel wat vertalingen bijgekomen en denk ook heel wat mooiere en die duidelijker zijn. Zelf heb ik de Griekse bijbel en de King James, die ik ook erg mooi vind. Nu nog een Nederlandse waarin ik mij ook kan vinden.. |
Het was ook meer een algemene reactie Marian, natuurlijk kan je voor jezelf kritisch kijken en is het goed je blik te verruimen. Daar heb je ook gelijk in met wat je schrijft. Ik reageerde eigenlijk nav alle kritieken op de verschillende Bijbels.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:10
|
|
|
|
Wat kan bidden toch soms moeilijk zijn Vooral als het gaat om verdriet,angst en veel pijn.
Vader in de Hemel U weet waar het omgaat. Vergeef het me als ik verlegen ben, wanneer ik met U praat.
U kent en doorgrond mijn hele leven, In het verborgen is dat een stille zegen.
Soms ga ik door het onbekende en blijkt U er niet te zijn Dat is goed want dat maakt me weer heel erg klein.
Het balans is weer opgemaakt tussen U en mij. Ik besef hoe groot U bent en ik heb U nodig aan mijn zij.
Met onbegrip ervaar ik hoe groot Uw LIEFDE is. Al zijn mijn zonden nog zo rood U behoed mijn hart tegen duisternis.
U tast mij op al mijn wegen en is mij altijd bijgeblevem. Ik kan alleen maar zeggen dank U
U bent het Alfa en Omega in mijn leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:32
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.
Dit heeft naar mijn inziens niks met "status" of "verhoging" te maken. Het klink hetzelfde als "eet van de boom dat verhoogt de status van jou als mens, tot een god". Met andere woorden je wordt gelijk aan God zoals dat ingefluisterd werd in Eva's oren door lucifer.
De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is. Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging. |
Hij heeft het over de schepping...waarvan God zei dat het goed was? Door de zondeval was het niet meer goed...nu is Jezus de Middelaar tussen God en de mens geworden..om ons een voorbeeld te zijn...zodat wij weten wat Zijn bedoeling was en wij weer kunnen leren Zijn evenbeeld te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:32
|
|
|
|
Vandaag het avondmaal gevierd, getuigt van Jezus offer voor ons, Zijn lijden en sterven te gedenken en te verkondigen.
De preek ging over het wonder van de spijziging van 5000 mensen.
Maar daar ging de preek eigenlijk helemaal niet over. Maar juist over wat wij kunnen doen, ook als wij denken dat we iets niet kunnen. Het ging er juist om wat we wel kunnen. En als we dat doen in vertrouwen dat God zegen zal geven, onze dingen genoeg kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:49
|
|
|
|
Marcus 6:30 De apostelen kwamen weer terug bij Jezus en vertelden hem over alles wat ze gedaan hadden en wat ze de mensen onderwezen hadden. 31 Hij zei tegen hen: ‘Ga nu mee naar een eenzame plaats om alleen te zijn en een tijdje uit te rusten.’ Want het was een voortdurend komen en gaan van mensen, zodat ze zelfs niet de kans kregen om te eten. 32 Ze voeren met de boot naar een afgelegen plaats, om daar alleen te kunnen zijn. 33 Maar hun vertrek werd opgemerkt en velen hoorden ervan, en uit alle steden haastten de mensen zich over land naar die plaats en kwamen er nog eerder aan dan Jezus en de apostelen. 34 Toen hij uit de boot stapte, zag hij een grote menigte en voelde medelijden met hen, omdat ze leken op schapen zonder herder, en hij onderwees hen langdurig. 35 Toen er al veel tijd was verstreken, kwamen zijn leerlingen naar hem toe en zeiden: ‘Dit is een afgelegen plaats en het is al laat. 36 Stuur hen weg, dan kunnen ze naar de dorpen en gehuchten in de omtrek gaan om eten te kopen.’ 37 Maar hij zei: ‘Geven jullie hun maar te eten!’ Ze vroegen hem: ‘Moeten wij dan voor tweehonderd denarie brood gaan kopen om hun te eten te geven?’ 38 Toen zei hij: ‘Hoeveel broden hebben jullie bij je? Ga eens kijken.’ En nadat ze waren gaan kijken wat ze bij zich hadden, zeiden ze: ‘Vijf, en twee vissen.’ 39 Hij zei tegen hen dat ze de mensen opdracht moesten geven om in groepen in het groene gras te gaan zitten. 40 Ze gingen zitten in groepen van honderd en groepen van vijftig. 41 Hij nam de vijf broden en de twee vissen, keek omhoog naar de hemel, sprak het zegengebed uit, brak de broden en gaf ze aan zijn leerlingen om ze aan de menigte uit te delen; ook de twee vissen verdeelde hij onder allen die er waren. 42 Iedereen at en werd verzadigd. 43 Ze haalden de overgebleven stukken brood op, waar wel twaalf manden mee konden worden gevuld, en ook wat er over was van de vissen. 44 Vijfduizend mensen hadden van de broden gegeten.
Jezus had zijn dicipelen uitgezonden. Zeg maar op een stage. Jezus leer is zo anders dan dat wij ervaren in onze geloofsbeleving. Bij ons in de kerken staat een leerstoel, dan rijen banken waar wij luisteren. Jezus leerde de mensen en zijn discipelen anders. Hij sprak over het koninkrijk, liet dat zien op allerlei manieren in de praktijk van het leven, sprak over de gewone dagelijkse dingen van de beleving van mensen.
Toen de discipelen terugkwamen bij Hem, vertelden ze van hun stage. Jezus wist dat ze veel gedaan hadden en wilde met hen naar een plaats gaan om stil te zijn. De mensen echter hoorden ervan en gingen hem voor. Toen Jezus daar aankwam stuurde Hij ze niet weg, maar werd door hen geraakt en met ontferming bewogen. Hij ging verder met zijn vertellen van het koninkrijk.
De discipelen zagen dat het tijd was dat de mensen weg zouden gaan om te gaan eten. Jezus zei toen niet, dat Hij het probleem wel zou oplossen, maar schakelde zijn volgelingen in. \'geven jullie hen te eten\'
Hoe vaak worden wij wel niet ingeschakeld in Zijn werk, en hoe vaak zeggen wij niet dat wij iets niet kunnen. Hoe vaak schieten wij wel niet te kort, door te zeggen dat wij iets niet kunnen, dat wij niet geschikt zijn? Jezus stuurt zijn discipelen aan, en laat hen verzamelen wat er wel is. Jezus sprak \'Ga eens kijken wat er wel is\'
Wij kunnen altijd inzetten wat wij wel hebben, wat wij wel kunnen. Voor Jezus is het altijd genoeg. Als Hij zegent zal Hij vermenigvuldigen. God\'s koninkrijk is niet afhankelijk van ons, wat wij doen is niet genoeg als wij het uit onszelf proberen te doen. Maar als wij inzetten wat wij dus wel hebben, wat wij wel kunnen, zal Hij het vervolmaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Het was ook meer een algemene reactie Marian, natuurlijk kan je voor jezelf kritisch kijken en is het goed je blik te verruimen. Daar heb je ook gelijk in met wat je schrijft. Ik reageerde eigenlijk nav alle kritieken op de verschillende Bijbels....... |
en welke vertaling spreekt jou aan en waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:03
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | [i]
Hoe vaak worden wij wel niet ingeschakeld in Zijn werk, en hoe vaak zeggen wij niet dat wij iets niet kunnen. Hoe vaak schieten wij wel niet te kort, door te zeggen dat wij iets niet kunnen, dat wij niet geschikt zijn? Jezus stuurt zijn discipelen aan, en laat hen verzamelen wat er wel is. Jezus sprak \'Ga eens kijken wat er wel is\'
Wij kunnen altijd inzetten wat wij wel hebben, wat wij wel kunnen. Voor Jezus is het altijd genoeg. Als Hij zegent zal Hij vermenigvuldigen. God\'s koninkrijk is niet afhankelijk van ons, wat wij doen is niet genoeg als wij het uit onszelf proberen te doen. Maar als wij inzetten wat wij dus wel hebben, wat wij wel kunnen, zal Hij het vervolmaken. |
Mooi Jonathan. De boodschap bij ons in de dienst sluit daar denk ik wel op aan: Je moet het ijzer smeden als het heet is. Naar aanleiding van de tekst in Hebreeen 3:15. Als God je roept of een opdracht geeft: meteen gehoorzamen. Geen 'mitsen en maren' bijv; kan ik niet, wat zullen de buren er van denken, eerst wachten totdat ik eraan toe ben... etc. Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:10
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Mooi Jonathan. De boodschap bij ons in de dienst sluit daar denk ik wel op aan: Je moet het ijzer smeden als het heet is. Naar aanleiding van de tekst in Hebreeen 3:15. Als God je roept of een opdracht geeft: meteen gehoorzamen. Geen 'mitsen en maren' bijv; kan ik niet, wat zullen de buren er van denken, eerst wachten totdat ik eraan toe ben... etc. Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.
GrZing! |
mooi mensen waarheid nr 1 als we altijd maar maaren kom je niet tot uitwerking zoal GOD het bedoelt heeft dat is de verkeerde IK Ik sta nu aan dat begin en ga in jezus naam niet meer van mij , Door HEM van HEM voor HEM In alle dingen als ik dan over muren moet spring zal HIJ er bij zijn Dus opstaan en weer doorgaan elke dag met JEZUS HIJ is mijn bevrijder ook als het niet lukt vergeving ten alle tijden Dus ga in zijn naam doe wat HIJ je zegt en er zullen vruchten groeien AMEN
lieve groet aan een ieder die dit leest En Gods zegen boven alles
ANITA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:17
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | en welke vertaling spreekt jou aan en waarom? |
Ik lees zelf graag in de Willibrord vertaling omdat ik de taal daar zo mooi vind........ Maar lees ook de NBV uit 2004.....Ligt eigenlijk aan mijn stemming welke ik lees..... En ik denk eraan om de Bijbel die Anne van der Meiden in het twents heeft vertaald aan te schaffen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:24
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Pieter,
Je hebt gelijk..krokodil voor Leviathan klopt van geen kant.
 |
Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als ik alle reacties op dit topic lees ben ik toch wel een beetje geschrokken. Een ramp moet toch medeleven oproepen en de spontane bereidheid om te helpen? Geven is vaak het minste wat je in dit soort situaties kunt doen. Geven zonder aanziens des persoons en een ramp moet toch alle mensen gelijk maken? Eigenlijk is hulpverlening die onderscheid maakt naar religie en sociale laag stuitend en gaat toch tegen de basisvoorwaarden van het geloof in? Ik weet ook wel dat in Pakistan dat onderscheid ook wel gemaakt wordt en niet ten voordele van christenen. Maar toen wij de watersnoodramp hadden waren we toch ook blij met de hulp uit de hele wereld........Als die mensen nu ook allemaal eens eisen hadden gesteld? Ik snap ook best (doe ik ook) dat je specifiek wat aan christelijke projecten wilt geven maar bij een ramp moet je dat onderscheid toch niet maken......? Volgens mij moet je ook nog eens gewoon een keer wat kunnen geven bij een ramp zonder een lijst van ''eisen" voor jezelf op te stellen...... |
Maar christelijke organisaties staan er toch juist om bekend dat zij zonder aanzien des persoons aan IEDEREEN hulp geven? Het zou van weinig inzicht getuigen als je, in je spontane bereidheid geld geeft aan een organisatie die uitsluitend moslims helpt, of nog erger, het geld gebruikt voor de aankoop van wapens e.d.
Wij hebben ook de opdracht om goede rentmeesters te zijn over het goed dat God ons toevertrouwd.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:29
|
|
|
|
Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.
Ik vind dit altijd een lastige zin. Ik heb dan ook bewondering voor de discipelen die dat wel hebben gedaan. Maar wat doen wij in dit geval? Het is nogal niet wat...... Je lief, je huis, je kinderen allemaal achter je laten om Hem te volgen.......? Want daar gaat het in die zin om, echt alles loslaten voor Hem..... We weten niet hoe we gaan reageren en dat is misschien maar goed ook.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | had ik bolletjes klaar liggen om te ondooien, zijn ze foetsie.  |
Heb je de boosdoener kunnen traceren??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?
Thomas |
Thomas,
Wellicht helpt deze link je verder?http://www.creabel.org/index.php?id=106
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:59
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?
Thomas |
ik weet het niet, ik kan er wel een theorie op loslaten.
Job is sowieso een boek dat een beetje los van de andere bijbelboeken staat. Er is dus ook niet echt een exacte plaats op de tijdbalk aan te geven.
Schijnbaar had de vertaler er moeite mee dat in de tijd van Job dinosauriers of draken op aarde leefden.... daarom maakte hij er "gewoon" krokodil van... Mijn bezwaar is ten eerste dat hij een loopje neemt met de grondtekst en dat dit dan tevens vraagtekens oproept waar hij nog meer de Schrift naar zn hand heeft gezet. Ten tweede vind ik het ontkennen van beesten als Leviathan afbreuk doen aan de complete schepping, het neigt naar blasfemie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:00
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag tot nu toe, was vanochtend in de dienst toen er bijna 30 mensen zich lieten dopen Waarvan de meesten eerder niet of nauwelijks in de kerk kwamen.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Heb je de boosdoener kunnen traceren??  |
amber alertje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.
Ik vind dit altijd een lastige zin. Ik heb dan ook bewondering voor de discipelen die dat wel hebben gedaan. Maar wat doen wij in dit geval? Het is nogal niet wat...... Je lief, je huis, je kinderen allemaal achter je laten om Hem te volgen.......? Want daar gaat het in die zin om, echt alles loslaten voor Hem..... We weten niet hoe we gaan reageren en dat is misschien maar goed ook.......  |
In die roeping van Jezus moeten wij denk ik wel heel goed in acht nemen, dat Jezus vooraf echt wel bepaald had, wie Zijn volgelingen zouden worden, die Zijn taak na Hemelvaart en Pinksteren zou overnemen. Jezus was natuurlijk ook nog eens Jezus toen Hij sprak. De mensen zeiden ook altijd dat hij met gezag sprak. Jezus zocht zijn volgelingen op, riep hen, en Hij wist allang dat zij het waren die Hij uitgekozen had.
Natuurlijk worden wij ook geroepen, maar God roept ons in dit leven, door van Hem te getuigen in onze omgeving. Natuurlijk worden ook enkelen geroepen een grotere stap te maken, meer op te geven, meer achter te laten. Dat is echter iets wat God zelf in onze harten zal leggen.
Als wij die roepstem niet horen, is het echt niet dat wij Zijn stem niet horen. Als God het ons zal ingeven, zal Hij dat ook duidelijk doen, en de stappen die wij dan nemen zal Hij zegenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:04
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Mijn mooiste moment vandaag tot nu toe, was vanochtend in de dienst toen er bijna 30 mensen zich lieten dopen Waarvan de meesten eerder niet of nauwelijks in de kerk kwamen.
GrZing! |
kijk en dat is GAAF en een bevestiging van dat God wel degelijk met mensen bezig is, hen roept en zegen wil geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:09
|
|
|
|
Wow!
En dat ging allemaal in de ark?! k Krijg steeds meer respect voor Noach! 
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:13
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | kijk en dat is GAAF en een bevestiging van dat God wel degelijk met mensen bezig is, hen roept en zegen wil geven. |
Prcies! Ik word ook altijd erg geroerd door deze diensten, houd ut zelf ook niet droog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | amber alertje? |
Haha... t moet iemand zijn met blauwe bevroren lipjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:19
|
|
|
|
Katja heeft een nieuwe reisbureau opgericht voor CMmers Succes met je nieuwe zaak, katja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:24
|
|
|
|
Als de inhoud van de link verantwoord is, zou er sprake zijn van een dier dat we niet meer kennen, omdat we van geen organisme meer weten dat aan alle eigenschappen voldoet. Het dier kan uitgestorven zijn of alleen in een mythologische situatie beschreven staan. Dan klopt geen enkele benaming maar zou een soort krokodil wel in aanmerking kunnen komen omdat die in ieder geval aan een aantal van die eigenschappen voldoet.
Ik ben het met Pieter eens dat vertalingen zo zuiver als maar mogelijk is moeten zijn, blasfemie gaat me wel wat ver overigens.
En wat is een zuivere vertaling he. De Naardense Bijbel staat dicht bij de grondtekst. Het Boek is duidelijk geschreven met een bedoeling de grondtekst te vertalen voor mensen die met de Bijbeltaal van eeuwen geleden niet meer uit de voeten kunnen. Voor mensen die met de Statenvertaling zijn opgegroeid en mogelijk lief hebben gekregen, is de taal van het Boek wel even wennen. De conclusie is dan al snel dat het niet goed vertaald is. Probleem is dat de meeste mensen de grondtekst in het Hebreeuws of het Grieks niet goed kunnen lezen. En vertalen uit deze talen, die een totaal andere taalstructuur vertonen en vele woorden die soms wel twintig of meer betekenissen hebben, is een hachelijke zaak. Ook als er in de laatste eeuwen veel kennis van deze talen is verzameld met als gevolg een beter inzicht in de betekenis, blijft dat goed vertalen moeilijk.
Thomas, houdt van taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 15:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:41
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wow!
En dat ging allemaal in de ark?! k Krijg steeds meer respect voor Noach! 
GrZ! |
Toen de ark van Noach in mijn stad was verleden jaar was ben ik er geweest . Ik heb toen de tentoonstelling bekeken en kan mij nog herinneren dat ik zo verbaasd was dat er -volgens de bouwers- van iedere diersoort maar één van aanwezig was op de ark...... Waarom dat zo was weet ik niet meer, jammer natuurlijk...... Misschien toch omdat het te vol werd? Zou zo maar kunnen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Toen de ark van Noach in mijn stad was verleden jaar was ben ik er geweest . Ik heb toen de tentoonstelling bekeken en kan mij nog herinneren dat ik zo verbaasd was dat er -volgens de bouwers- van iedere diersoort maar één van aanwezig was op de ark...... Waarom dat zo was weet ik niet meer, jammer natuurlijk...... Misschien toch omdat het te vol werd? Zou zo maar kunnen...... |
1 dier of 1 paar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik heb gewoon een enorme aversie tegen het Boek. Ik heb daar drie redenen voor. Ten eerste wordt het klakkeloos op één lijn gezet met vertalingen die wel op de grondtekst gebaseerd zijn. En tijdens het geven van bijbelstudies werkt het eerder verwarrend dan ondersteunend. Het tweede wat ik erop tegen heb, is het taalgebruik. Voor evangelische christenen, vertrouwd met de termen kan het wel mooi zijn, maar qua taal is het te wollig, te moeilijk en voor niet christenen net zo moeilijk te begrijpen als voor een christen. De zinnen zijn te lang en daardoor vind ik het niet goed te lezen. Ten derde versterkt het het wantrouwen tegenover echte goede vertalingen. Ik gebruik de NBV al jaren, vanaf de eerste week dat het uitkwam, en iedere keer kom ik tot de conclusie hoe goed en hoe zuiver deze vertaling is. Maar een woordje wantrouwen blijft langer bij mensen hangen dan tien positieve reacties. |
Zag tot mijn verbazing dat ik Het Boek ook in mijn boekenkast heb staan......vast ooit eens gekregen.... Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden en ga er toch eens in lezen Chatuliem......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Sorry Renske, ik dacht echt dat hij goed kon luisteren , moet nog even gaan schaven, das duidelijk! Ach en die kuip? Vergeef hem maar, vast jaloers op de Arena, denk je niet? |
de Arena is gewoon errug mooi maar het gaat me vooral om de club die er voetbalt
|
|
| Naar boven |
|
|