ChristianMatch

Forum

Gezocht: Sjouwers m/v
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:18

GRIFFIN748 schreef:
Hannah enigszins kennende zijn de bonuspunten waarschijnlijk alleen bij haar inwisselbaar. tegen een 5 gangen-diner of zo.

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mogen dan ook die mensen komen die niet konden maar wel erg meegeleefd hebben met Tess en haar sjouwers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:20

ANNETTE050 schreef:
Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede....
maar k heb een beetje te veel gezien van het hart van een moslim....
je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

Ik weet niet beter dan dat je naaste degene is die je tegenkomt op je levenspad, en dat kan variëren van je buurman, collega tot partner .
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:22

Ik mocht vanochtend aan het Heilig Avondmaal gaan!
Zo bijzonder blijft dat, het horen dat al je zonden zijn vergeven wat je ook gedaan en misdaan hebt,als je oprecht belijdt dat je vergeving daarvan vraagt.

En dan afsluiten met Openbaringen; Kom, Here Jezus, kom spoedig!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:30

Lieve Tess,

Als je je zo voelt de morning after, dan heb je recht om eerst een sterke bak koffie te nemen, de voetjes van de vloer te halen, oogjes te sluiten voor onbepaalde tijd en even nergens aan te denken.

Als je dit allemaal gedaan hebt, heel veel sterkte met van je huis een thuis te maken!

Lieve groet,
Carin

Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 12:59

ANNETTE050 schreef:
Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede....
Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij...
Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen....

Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste.
Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen!
Wanneer Jezus in je woont, jou leven leidt, kan een leerkracht de druk weerstaan om te weigeren uit de koran te lezen. Door die zelfde kracht kunnen tot christen bekeerde moslims hun leven aan, onder alle verdrukkingen die zij hebben te doorstaan.

en van dat knuffelen gewoon ff geinen.....omdat er wordt gesproken over knuffel christenen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 13:08

[quote=IMKE917]Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste.
Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen!

...en ontmaskeren...
is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan?
Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde...(rhetorische vraag)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 19 september 2010, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 13:32

[quote=ANNETTE050]...en ontmaskeren...
is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan?
Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde??

Nee liefde is geen excuus om confrontatie uit de weg te gaan.
Juist de liefde van Jezus maakt dat we de confrontatie aan durven gaan. Dat we de duisternis herkennen EN ontmaskeren.
Er zijn verschillende soorten liefde, daar is Agapé er een van.
Dat is de liefde die God voor ons heeft, die is onvoorwaardelijk. God houd van ons, maar laat ons niet zoals we zijn. In die liefde die hij voor ons heeft wijst hij ons op dingen die niet goed zijn, Hij confronteert ons dus ook. Maar Hij kraakt ons nooit af. Dat is Liefde!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 13:48

ZINGA672 schreef:
Hoe kan dat nou: jij bent eerder thuis dan ik Smiley die vol vragen zit Of is mijn topografische kennis weer niet toereikend?

GrZing!

dat is dus het uur verschil met metro naar rotterdam centraal en vandaaruit reizen Knipoog smiley
anders was ik 3 uur onderweg geweest i.p.v.2 Verlegen lachende smiley

bij deze dus nogmaals dank aan griff
die zo lief was mij in dort af te zetten Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:04

SPIERPIJN Huilende smiley, smiley in tranen

mijn teckel nergens last van
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:12

Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
Mary052
Anita324
CHATULIEM619
Trijnie671
Ank556
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)

Adres:

Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant
Hoofdweg 42
9483 PC Zeegse

http://www.ribhousetexas.nl/

Tijd: 17:30 - 20:00 uur Gezellig en lekker eten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:18

MARTIN695 schreef:
Maar leven wij niet in het nieuwe testament???
Sjalom.
Martin

Nee Martin... ongeveer 2000 jaar daarna
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:19

MARTIN695 schreef:
En dat ben ik helemaal met je eens haha.
Sjalom Martin

Tja, dat snap ik
Sjalom
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:22

PIETER649 schreef:
Nee Martin... ongeveer 2000 jaar daarna
maar als we niet in het nieuwe testament leven horen we dan als christenen er dan ook maar niet meer naar te leven en te handelen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:32

Mocht er daarna nog tijd en energie over hebben kunnen we altijd nog iets anders bedenken van een leuke activiteit of bij mij thuis even nog een kopje koffie of thee drinken met een leuk gezellig spellentje.
Alleen dat laat ik aan jullie zelf over ik geef dit gewoon even door.
Dat mijn deuren ook voor jullie open zijn. Knipoog smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:54

CARIN303 schreef:
Ik stel voor in week 41, de week van 11-15 oktober, wie gaat er dan mee?
Wij willen de ideale vrouw van Chatuliem weleens ontmoeten, zegt niets, zet de heerlijkste koffie en vind alles ook nog eens goed!
Zelfs iets lekker voor bij de koffie regelt zij, TOP!!

Dus mensen, kom met een datum in deze week en ik ben er bij ( misschien neem ik mijn ideaal vriendje ook wel mee ).

ideaal vriendje ??? Je ideal ??? of
die wasmachine die klopt veegt en zuigt
en de stofzuiger poetst en ....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:05

JOS689 schreef:
ideaal vriendje ??? Je ideal ??? of
die wasmachine die klopt veegt en zuigt
en de stofzuiger poetst en ....

Mmm.....ben dol op mn wasmachine en stofzuiger, daar heb je gelijk in , maar om die mee te nemen naar het hoge noorden om Petra te ontmoeten?
Nou nee dus!
Neem mn echt vriendje dan mee, zo een die terug praat als je wat zegt ( waar is de uitknop Knipoog smiley ).
Maar ben wel heel erg blij met hem hoor Verliefde smiley .
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:05

ANNETTE050 schreef:
Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.

In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij...
Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen....

Volgens mij moet je de naaste liefhebben...Maar de moslim voorzeker niet
Geen ene andere gode of andere aanverwante artikelen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:36

GERT856 schreef:

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:37

PIETER649 schreef:
Tja, dat snap ik
Sjalom

Klinkt zo mooi uit jouw mond, Pieter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:43

MARIJAN072 schreef:
Klinkt zo mooi uit jouw mond, Pieter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Het is vredesweek Marijan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:47

ik tel 12 personen.. en je hebt voor 10 gereseveerd...
je moet wel effe doorgeven dat het er 12 zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:48

GERT856 schreef:

In welk opzicht zijn wij nu beter dan moslims?? Van oorsprong waren wij ook heidenen en werden hier allerlei Germaanse en Griekse afgoden aanbeden. Als de apostelen ongehoorzaam waren geweest aan Gods opdracht om ons lief te hebben en ons het Evangelie te verkondigen, dan deden we dat nog.

Iemand liefhebben is niet hetzelfde als het met iemand eens zijn of iemand gelijk geven.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:50

Een gevaarlijke onwetendheid.

Hedentendage overstroomt de occulte literatuur vooral die over astrologie, magnetisme, hypnose, spiritisme en helderziendheid - opdringerig de bladen-en boekenmarkt.
Wanneer men echter zou weten wat achter deze soorten bijgeloof en toverij schuilgaat, zou men zich met schrik daarvan afwenden.
HOEVELEN ZOUDEN WEER BLIJ, GELUKKIG EN GEZOND KUNNEN WORDEN INDIEN ZIJ BEGREPEN DAT HUN NOOD HET GEVOLG IS VAN DEZE ONWETENDHEID.

U was bij een KAARTLEGSTER om de toekomst te weten. U heeft een HOROSCOOP laten maken om uw lot te weten te komen. U heeft zich laten BESTRIJKEN om gezond te worden, of u laten BELEZEN om dezelfde reden.
U heeft gezellig met elkaar aan de TAFELDANS gedaan om geesten te ondervragen, enzovoorts.
Velen denken dat het maar een grapje is: ze lachen erom en geloven er niet aan, zoals ze zeggen. Anderen gaan uit nieuwsgierigheid, of om vrienden een plezier te doen. Daarna wordt men dikwijls zwaarmoedig of krijgen de zenuwen de overhand...of men doet pogingen tot zelfmoord. De mensen beseffen niet dat het deze dingen zijn die hen onder een gevaarlijke ban brengen, die hun leven verwoesten kunnen, die hen in ieder geval schade berokkenen, die tot ziekte, zonde, drift en razernij leiden, ja zelfs tot misdaad dwingen. Altijd echter leiden deze dingen tot een niet kunnen geloven.

Deze onmacht tot geloof wordt veroorzaakt door demonische machten, want bijgeloof en toverij zijn uit de hel afkomstig. Vandaar dat mensen met een normaal gezond verstand aan dergelijke ziekelijke symptomen gaan lijden. Satan zelf - samen met zijn boze geesten, demonen, machten en overheden der duisternis - zit hier intensief achterheen.
Waarzeggers, tovenaars en bezweerders maken - vaak onbewust - gebruik van deze machten en trekken zo de mensen van God af.
Het Woord van God is echter buitengewoon duidelijk over het werk van demonische machten, de verzoekingen van de duivel en de macht der zonde.

ZIE o.a: Lucas 4: 1 -13, Lucas 8: 26 - 39, Lucas 9: 37 - 43, Lucas 10: 17 -19, Johannes 8: 44, Romeinen 7: 11, Handelingen 16: 16 - 18.
""OMDAT ZIJ DE LIEFDE TOT DE WAARHEID NIET AANVAARD HEBBEN, WAARDOOR ZIJ HADDEN KUNNEN BEHOUDEN WORDEN, ZENDT GOD HUN EEN DWALING DIE BEWERKT DAT ZIJ DE LEUGEN GELOVEN" ZIE: 2 Thessalonisenzen 2: 10, 11.
"VALSE LERAARS, DIE VERDERFELIJKE KETTERIJEN ZULLEN DOEN BINNENSLUIPEN, EN ZELFS DE HEERSER, DIE HEN GEKOCHT HEEFT, VERLOOCHENEN EN EEN SCHIELIJK VERDERF OVER ZICHZELF BRENGEN" 2 Petrus 2: 1, 2.

Wat zijn de gevolgen van deze gevaarlijke zonden?
Het zijn er zoveel, dat men ze niet allemaal kan noemen,. Sommige gevolgen, waartegen alle hulp van doktoren vergeefs is, zijn rusteloosheid, angsttoestanden, neiging tot zwaarmoedigheid, neiging tot zelfmoord, totaal geen uitkomst meer zien, sterkte zinnelijkheid, tegennatuurlijke ontucht, gierigheid, drift, soms dolle drift tot krankzinnigheid en misdadigheid toe, vreselijke kramptoestanden, beklemming van het hart, grote angst, nachtmerries, dwangneurose, vreselijke gedachten, vloeken, godslasteringen, afkeer van Gods Woord, geen verlangen naar gebed, niet kunnen geloven, verschijningen zien, stemmen horen, religieuze waanzin, enzovoorts.

Een leger van zieken lijdt onder de gevolgen van deze vreselijke zonden, zonder er erg in te hebben en de waarheid te onderkennen. Een dokter kan de ziekte niet verklaren. Heel juist, want het zijn geen organische ziekten, maar gevolgen van toverij en zonden van bijgeloof. Met schrikbare ernst echter waarschuwt God ons ervoor:
"GIJ ZULT U NIET WENDEN TOT DE GEESTEN VAN DODEN OF TOT WAARZEGGENDE GEESTEN, GIJ ZULT HEN NIET ZOEKEN, OM U MET HEN TE VERONTREINIGEN....EN IEMAND, DIE ZICH TOT DE GEESTEN VAN DODEN OF TOT WAARZEGGENDE GEESTEN WENDT, OM DIE OVERSPELIG NA TE LOPEN - TEGEN ZO IEMAND ZAL IK MIJN AANGEZICHT KEREN EN HEM UIT HET MIDDEN VAN ZIJN VOLK UITROEIEN" ZIE: oud testament: Leviticus 19: 31 en 20: 6.

Van de persoon die zich dus met de machten der duisternis inlaat, wendt God zich af. God is hem niet meer welgezind.

BESTAAT ER NOG BEVRIJDING wanneer men zich daarmee heeft ingelaten? Ja, er is een weg tot vokomen bevrijding:"WANNEER JEZUS U VRIJMAAKT, BENT U WERKELIJK VRIJ: WANNEER DAN DE ZOON U VRIJGEMAAKT HEEFT, ZULT GIJ WERKELIJK VRIJ ZIJN" ZIE: Johannes 8: 36

Indien u door duistere machten wordt geplaagd en gekweld en God heeft u de ogen geopend zodat u nu inziet dat het de gevolgen zijn van toverij en bijgeloof, die u of anderen voor u hebben gepleegd, hebt dan goede moed.
U kunt en moet vrij worden van schuld en de macht der zonde met zijn vreselijke gevolgen.
"HET BLOED VAN JEZUS REINIGT ONS VAN ALLE ZONDEN" "INDIEN WIJ ONZE ZONDEN BELIJDEN, HIJ IS GETROUW EN RECHTVAARDIG OM ONS DE ZONDEN TE VERGEVEN" ZIE: 1 Johannes 1: 7 - 9.

Als u werkelijk vrij wil worden, belijd dan dat het een zware zonde was voor Gods aangezicht, want Gods Woord zegt: "WAARZEGGERS EN TOVENAARS ZULLEN TER DOOD GEBRACHT WORDEN: wanneer een man of vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden" ZIE: Leviticus 20: 27.
Bid een gebed waarin u alle duistere praktijken en de duivel afzweert en zeg tegen de Here Jezus dat u zich overgeeft aan Hem in geloof en gehoorzaamheid. Vertel Hem dat u Hem trouw zult blijven tot aan het einde. Sluit een vast verbond met Hem.
Lees dagelijks de Bijbel, neem de tijd ervoor, overwin tegenzin of vermoeidheid.
Bid om de Heilige Geest, roep Jezus aan. Hij schenkt u hulp.

DAVID MAASBACH, VOORGANGER, CAPITOL EVANGELIE CENTRE IN DEN HAAG.
IEDERE ZONDAG OP SBS 6 OM 9 UUR IN DE MORGEN.

Laatst aangepast door
KATJA065
op zondag 19 september 2010, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:51

ZINGA672 schreef:
In welk opzicht zijn wij nu beter dan moslims?? Van oorsprong waren wij ook heidenen en werden hier allerlei Germaanse en Griekse afgoden aanbeden. Als de apostelen ongehoorzaam waren geweest aan Gods opdracht om ons lief te hebben en ons het Evangelie te verkondigen, dan deden we dat nog.

Iemand liefhebben is niet hetzelfde als het met iemand eens zijn of iemand gelijk geven.

GrZing!

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:52

ANITA324 schreef:
Mocht er nog mensen hiervoor op willen geven dan is de uiterlijk datum op 23 September dan kan ik dat nog doorgeven namelijk.

We hebben nu een gezellig clubje van 12 personen. Lachende smiley

Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Knipoog smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:52

WILLEMIJN232 schreef:
Het is vredesweek Marijan Knipoog smiley

Aha, goed dat ik dat hoor Willemijn. Knipoog smiley

Sjaloom Lachende smiley ,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:57

DANIEL777 schreef:
maar als we niet in het nieuwe testament leven horen we dan als christenen er dan ook maar niet meer naar te leven en te handelen? Verraste, verbaasde smiley

dat was de vraag niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:57

GRACE585 schreef:
SPIERPIJN Huilende smiley, smiley in tranen

mijn teckel nergens last van

Ach... nou had ik zo'n mooi massageplaatje voor je gevonden, maar helaas weet ik niet eens hoe ik em op ut forum kan plakken.... Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Dan maar 'n smok tegen je spierpijn Kussende smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:58

MARIJAN072 schreef:

ik hoorde niks Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:59

Zondag 19 September, Hand. 15: 35-41; Ruzie.

Dat is nu ook wat: Paules en Barnabas krijgen ruzie! Dat zou je toch van twee apostelen niet verwachten. Er is zelfs sprake van verbittering. Ze worden het niet met elkaar eens en besluiten uit elkaar te gaan.
Waat gaat het om? Het gaat om een zekere Johannes, ook wel Marcus genoemd. Bij een eerdere reis had hij hen verlaten om terug te keren. En nu vindt Paules dat het niet op gaat om deze Marcus opnieuw te vragen mee te gaan. Barnabas wil het echter nog wel eens proberen. Hoe moet dat nu? Het wordt een welles-nietes en het meningsverschil loopt zo hoop op dat Barnabas met Marcus er op uittrekt en Paules samen met zijn nieuwe medewerker Silas vergaat.

Ruzie. Verbittering. Onenigheid. Hoe vaak komt dat nog altijd voor, ook in de kerk! Je verwacht het niet. In een christelijke gezin, op een christelijke school, in een vereniging, daar hoort zo iets niet. Maar ondertussen gebuert het vaak wel. En hevig ook! Ruzie die hoog oploopt. Want ook christenen zijn maal heel gewone mensen. Zelfs mannen als Paules en Barnabas zien geen kans om zonder vertbittering door het leven te gaan.
Nu kun je daarover treuren. Mooi is het niet, dat is zeker.
Maar er is een lichtpunt: het werk gaat door! Zelf ruzie en onenigheid behoeven de verkondiging niet in de weg te staan!
Wat er dan verkondigd wordt? Niet, zoals iemand eens zei, dat slechte mensen goede mensen worden - maar wel: dat God is goed is voor slechte mensen!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 ... 6194 Volgende
Pagina 1251 van 6194