| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik vin het best stoer dat:
leanne denkt dat ik daar iets over te zeggen heb, en.. marijan zelfs nog denkt dat ik enige inspraak heb...
jullie schatten me te hoog in dames, (maar t voelt wel ff lekker)  |
Annette lijkt me ook mans genoeg, om dat zelf te bepalen. Gelukkig maar!
'k Heb trouwens wel eens gehoord dat een vader flauw viel (terwijl hij alleen maar toekeek), terwijl de vrouw dapper doorging met bevallen. Dus Pieter, vergeet jezelf niet hoor. Misschien een idee om iets kalmerends van dr. Vogel in huis te halen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:02
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wij willen alles kant en klaar aangereikt krijgen..lekker makkelijk...geen eigen verantwoording... Jezus ..God, laat ons kiezen...het staat er niet kant en klaar... Maar hij genas alle last..wat denk je ..dat Hij een vrouw die pijnen lijdt als ze baart zou laten pijn lijden? |
ja wat denk ik... God heeft de vrouw idd zo geschapen dat een bevalling pijn doet. hoef je mij niet op aan te kijken, ik heb dat niet bedacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | niet opgelet tijdens biologieles zeker??? of dacht jij echt dat ze grazen, net als koeien en kamelen?? |
Ik heb goed opgelet hoor: muisches eten uitsluitend emmenthaler. En soms ook pannekoeken.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 24 september 2010, 23:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:05
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Annette lijkt me ook mans genoeg, om dat zelf te bepalen. Gelukkig maar!
'k Heb trouwens wel eens gehoord dat een vader flauw viel (terwijl hij alleen maar toekeek), terwijl de vrouw dapper doorging met bevallen. Dus Pieter, vergeet jezelf niet hoor. Misschien een idee om iets kalmerends van dr. Vogel in huis te halen?  |
dr Vogel... das hartstikke occult joh!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:06
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik heb goed opgelet hoor: muisches eten uitsluitend emmenthaler. En soms ook pannekoeken.  |
dus jij denkt dat de vrouw van Noach pannekoeken bakte voor die 2 muisjes in de ark????
levendige fantasie hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dr Vogel... das hartstikke occult joh!! |
Huh....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:09
|
|
|
|
|
In België krijgen vrouwen (bijna) standaard een ruggenprik, als ze gaan bevallen. Is dat in Duitsland ook zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:11
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | In België krijgen vrouwen (bijna) standaard een ruggenprik, als ze gaan bevallen. Is dat in Duitsland ook zo? |
yep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:12
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Huh....  |
ja die is van de jehova getuigen en doet aan yoga.... alstie nog leefd dan he, anders deed hij aan yoga
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:14
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | yep  |
Dan word je dus eigenlijk gedwongen een keus te maken. Dat is anders, dan in Nederland. Ze verklaren je waarschijnlijk min of meer voor gek, als je het niet doet.
Sterkte en wijsheid bij de beslissing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:15
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ja wat denk ik... God heeft de vrouw idd zo geschapen dat een bevalling pijn doet. hoef je mij niet op aan te kijken, ik heb dat niet bedacht |
Maar jij overweegt pijnbestrijding .....er zullen wel complicaties verwacht worden dan?..voor een gewone bevalling lijkt me pijnbestrijding niet echt nodig... Pijn màg ervaren worden..Het is idd een gegeven..., net als Chatuliem al zei..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 24 september 2010, 23:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ja die is van de jehova getuigen en doet aan yoga.... alstie nog leefd dan he, anders deed hij aan yoga |
'k Heb even gegoogeld en je hebt nog gelijk ook. Heb ik nog nooit over nagedacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:18
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dus jij denkt dat de vrouw van Noach pannekoeken bakte voor die 2 muisjes in de ark????
levendige fantasie hoor  |
Das minder werk dan kaas maken. En worst maken in de ark?! Van wie dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN056
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:21
|
|
|
|
Welk geluk ik vandaag alleen deelde was al kijkend naar de mooie laagstaande zon/lucht en denkend aan al het moois in het leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:39
|
|
|
|
Ik herken wel een stukje van die angst.
Alleen ligt het bij mij niet zozeer bij het alleenzijn zelf als wel de angst dat er met mij iets gebeurt en dat niemand het in de gaten heeft.
Zoals je wel leest in de krant..dat er iemand een tijdje ziek of dood ligt in huis voordat iemand gevonden wordt.
Ik ben dan ook erg blij met de grote sociale kring waarin ik mij mag bevinden, er zal, bid en hoop ik, altijd wel iemand zijn die mij mist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:49
|
|
|
|
Ik ben van mening dat God ook werkt dmv artsen en medicijnen, zo ook bij het gebruik van pijnbestrijding. Of dat nu voor een bevalling is of voor andere doeleinden.
Ik geloof dan ook dat er niets mis mee is om, wanneer het niet meer te houden is, gebruik te maken van pijnmedicatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 23:53
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Mooi! Blijf zo door gaan met dat dichten  |
dank je wel..... en ik blijf ze wel schrijven hoor, vind het gewoon leuk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 00:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik ben van mening dat God ook werkt dmv artsen en medicijnen, zo ook bij het gebruik van pijnbestrijding. Of dat nu voor een bevalling is of voor andere doeleinden.
Ik geloof dan ook dat er niets mis mee is om, wanneer het niet meer te houden is, gebruik te maken van pijnmedicatie. |
Mijn mening is van gelijke aard.
We leven als mensen met door God geschapen intelligentie. De mogelijkheden om pijn te bestrijden zijn er, door mensen gemaakt, talenten en gaven door God gegeven.
Gen 3:16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’ 17 Tegen de mens zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. 18 Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. 19 Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’
Al deze woorden sprak God. Als we ons aan al deze woorden letterlijk onderwerpen dan:
moeten we het onkruid laten groeien geen deo meer gebruiken
het onkruid wieden we uit de zweet onderdrukken we de pijn verzachten we bij het baren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 01:11
|
|
|
|
Geloof me, pieter, ook MET pijnbestrijding is het hard werken hoor, dat baren. Zolang jij zonder geloofsstrijd een kies laat trekken onder verdoving, kan je met een gerust hart Annette die pijnbestrijding aanraden. Das een mooie gift van God hé? ...........die medische ontwikkeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 01:13
|
|
|
|
Het mooiste moment van vandaag: ontbijt op bed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 01:27
|
|
|
|
wb, taliet..............betekent dit dat je weer vrijgezel bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 03:27
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 25 september 2010, 03:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 03:27
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | JERUZALEM - Het Tempelinstituut in Jeruzalem heeft maandag een replica gepresenteerd van de gouden kroon die de hogepriester moet dragen tijdens zijn dienst in de -te bouwen- Derde Tempel. De kroon is van louter goud en draagt het opschrift: ”De heiligheid des Heeren”. Dat meldt de orthodox-joodse website israelnationalnews.com. Op de website is een filmpje van ruim vijf minuten te zien waarin twee medewerkers van het Tempelinstituut de kroon -in het Hebreeuws de ”tzitz” genoemd- presenteren.
Al jaren is het Tempelinstituut in Jeruzalem bezig om alle voorwerpen na te maken die in de tempel in Jeruzalem werden gebruikt. Het uiteindelijke doel van het instituut is om de tempeldienst op de Tempelberg in Jeruzalem te herstellen in een herbouwde tempel.
De directeur van het Tempelinstituut, rabbijn Chaim Richman, legt op de website van israelnationalnews.com uit dat alle gebruiksvoorwerpen die tot nu toe gemaakt zijn voor de tempeldienst naar de maatstaven van de Thora onrein zijn. Volgens hem kan de heilige tempeldienst pas echt beginnen wanneer de Tempelberg gereinigd is met de as van een rode vaars. Ook het hoofddeksel van de hogepriester, dat na een jaar werken gereedgekomen is, is onrein.
In Exodus 28 wordt opdracht gegeven tot het maken van een gouden hoofddeksel voor de hogepriester. „Verder zult gij een plaat maken van louter goud en gij zult daarin graveren, gelijk men de zegelen graveert: De heiligheid des Heeren”, zo staat te lezen in Exodus 28:36. In Exodus 29:6 wordt deze gouden plaat de „kroon der heiligheid” genoemd die vastgemaakt moet worden aan de hoed die de hogepriester draagt. In Exodus 39:30 wordt verhaald hoe deze plaat daadwerkelijk bevestigd wordt aan de hoed van de hogepriester.
Rabbijn Richman noemt de kroon, dat alleen al aan materiaal vele tienduizenden dollars heeft gekost, een chanoekacadeau van het Tempelinstituut aan het joodse volk. Van dinsdagavond tot en met 12 december wordt dit feest in Israël gevierd. Tijdens Chanoeka wordt de herinwijding van de tempel herdacht, in het jaar 164 voor Christus. ’s Avonds zetten de joden gedurende dit feest de zogenoemde chanoekia, een achtarmige kandelaar, voor de ramen. Iedere avond wordt een van de acht lampjes aangestoken, totdat ze op de laatste avond van het feest alle acht branden.
Op de website haalt rabbijn Richman fel uit naar de Israëlische regering, die volgens hem in vredesonderhandelingen met de Palestijnen eventueel bereid zou zijn delen van Jeruzalem of zelfs de Tempelberg weg te geven. Het Tempelinstituut doet volgens hem niet anders dan een plaats in de wereld creëren voor God.
Bron: http://www.refdag.nl/nieuws/kroon_voor_hogepriester_als_chanoekacadeau_1_237841
Wie zal die de kroon gaan dragen???? Diegene die het hoogste aanzien heeft in de reliegie's, dus de paus??? Wie is dan de antichrist???
http://ivarfjeld.wordpress.com/2010/09/23/eu-wants-to-make-the-pope-head-of-new-world-peace-movement/ |

Israel: Both the King of Saudi Arabia and the Pope claims to be sons of Abraham, and a part of God`s plan of salvation of mankind. And they share the same views on Israel, and calls Jerusalem an «occupied» city.
The Vatican and the Arab League have agreed to work together to promote peace and justice in the world, the Vatican said Friday. The deal was done after a meeting between Pope Benedict XVI and the league’s secretary-general.[b]
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 25 september 2010, 03:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 04:45
|
|
|
|
Het is nu vroeg in de morgen en helaas hoor ik de vogels nog niet fluiten.
Ik ga maar weer lekker verder
Maar ja, ik vind de nacht veel gezelliger dan overdag.
Ik zal mijn buren maar niet wakker maken anders worden ze boos op mij?
Nachtleven van mij zit erop.
Slaap lekker.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op zaterdag 25 september 2010, 04:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BIOBOER679
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 06:49
|
|
|
|
Tijdens het koeienmelken op de vroege zaterdagmorgen onder de muziekale klanken van grootnieuwsradio 1008 am, kreeg ik de volgende inspiratie:"Er is deze x geen keuze uit biologischen onder de bezielende leiding van Yvon ". Wat is romantiek voor jou?..... Gr. Bio
Laatst aangepast door
|
BIOBOER679
|
op zaterdag 25 september 2010, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 07:34
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik herken wel een stukje van die angst.
Alleen ligt het bij mij niet zozeer bij het alleen zijn zelf als wel de angst dat er met mij iets gebeurt en dat niemand het in de gaten heeft.
Zoals je wel leest in de krant..dat er iemand een tijdje ziek of dood ligt in huis voordat iemand gevonden wordt.
Ik ben dan ook erg blij met de grote sociale kring waarin ik mij mag bevinden, er zal, bid en hoop ik, altijd wel iemand zijn die mij mist. |
Dit herken ik zò, Josina! Heb wel eens uitgerekend hoe lang het zou duren voordat iemand mij zou missen, kon oplopen tot 4 dagen, tjonge, niet teveel bij stilstaan dus. Maar.......dat probleem is voor mij nu opgelost hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 07:37
|
|
|
|
Lieve CM vrienden, ik wens jullie vandaag een hele gezellige picknick toe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 07:38
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op maandag 27 september 2010, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 07:43
|
|
|
|
En....hoe was het gisteren in Bunschoten? Allemaal genoten? file vrij overgekomen? Ben benieuwd naar jullie reactie`s!
|
|
| Naar boven |
|
|