| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 19:28
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Pieter,
Chatuliem heeft de angel al uit de discussie gehaald en heeft het mijns inziens terecht over een constatering bij je tekst. Nagenoeg in hetzelfde bijbelgedeelte staat: In het zweets uws aanschijns zult gij etc.
Als we naar onze huidige levenswijze kijken, is de wijze waarop we nu de kost verdienen bijbels dan wel verantwoord? Als jij in je auto door Duitsland rijdt of ik met mijn digiboard zit te spelen? In het zweet ons aanschijns? Nou.....Een wat vreemde wijze om zo met bijbelteksten om te gaan. Ik ben blij met toenemende medische kennis. De keizersnede was vroeger veelal dodelijk voor de vrouw. Als Annette op die wijze zou moeten bevallen, werd het zonder de kennis die we nu hebben haar dood, zo simpel is het. Wetenschap, ook die over pijnbestrijding, is een zegen. De natuurlijke functie van pijn, een waarschuwing dat er niets niet klopt of geforceerd wordt, hoeft niet geheel uitgeschakeld te worden, maar mag best draaglijker worden gemaakt. En als wij als mannen niet zweten, moet een bevallende vrouw dan maar onnodig pijn lijden?
Thomas, denkt van niet. |
tis voor n schoolmeester uiteraard niet voor te stellen... maar ik zweet wel dagelijks tijdens mn werk
Pieter, het zweet breekt me uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 19:32
|
|
|
|
Iedereen moet de groetjes hebben van kabouter spillebeen. Helaas had hij te weinig eikeltjessoep, anders hadden we mogen mee eten. Wat het weer betreft, viel het mee. We hebben een klein buitje gehad,waarin het eikeltjes regende.
groetjes van een heidemuischje. die een pannenkoek heeft gegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tis voor n schoolmeester uiteraard niet voor te stellen... maar ik zweet wel dagelijks tijdens mn werk
Pieter, het zweet breekt me uit  |
Ik heb met je te doen Pieter, als je bezig bent die door jou aangegeven 100000 km per jaar in een fraaie auto te rijden.
Thomas, gunt Pieter wel een mooi speeltje als hij zo zweet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:07
|
|
|
|
Zaterdag 25 September:
DE ZEGEN VAN ONSCHATBARE WAARDE!
IK ben hier, net zo reëel als toen IK vroeger bij MIJN dicipelen was. IK ben hier om je te helpen en je te zegenen. IK ben hier om gemeenschap met je te hebben. Weet je, MIJN kinderen, dat dit zelfs nu nog de zegen van je leven is, de zegen van onschatbare waarde? IK vergeef je alle verzuim van MIJN geboden, zoals je MIJ hebt gebeden, maar begin vandaag opnieuw. Bestudeer MIJN woorden en breng ze vastberaden in praktijk, zeer vastberaden. Wanneer je dit doet zul je bemerken, dat je wonderen verricht en dat je met MIJ samenwerkt - voor MIJ. Onthoud dit:
Niet wat je doet, maar wat je bent - dat is de kracht, die wonderen werkt. Veranderd door MIJN Geest wordt het ene kleed van de Geest afgelegd voor een ander, dat beter is. Mettertijd wordt dat weer weggeworpen voor een nog mooier en zo gaat dat door, steeds van karakter veranderend en langzamerhand omgevormd naar MIJN gelijkenis. Wees verheugd, verheugd, verheugd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Gaat vanavond niet lukken om erbij te zijn. Ben bij mijn ouders op dit moment. Mijn moeder heeft vanmiddag weer een epileptisch insult gehad. Dit ondanks de recente medicatie verhoging.
Iij een heel gezegende gebedsroom toegewenst! |
Geeft niet Josine, je moet er ook voor je moeder zijn, dat is nu even veel belangrijker, wij bidden voor jullie.
Veel sterkte en liefs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:17
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Geeft niet Josine, je moet er ook voor je moeder zijn, dat is nu even veel belangrijker, wij bidden voor jullie.
Veel sterkte en liefs.  |
Dank je wel, Eva, da's fijn om te horen.
Gisteren leek het al weer iets beter te gaan, maar vandaag helaas toch een terugslag. Ze is erg moe en heeft forse hoodfpijn. Dinsdag is er weer contact met de neuroloog, dan weten we, hoop en bid ik, weer wat meer.
Liefs, José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:22
|
|
|
|
Bij deze wil ik mijn chauffeur heer hartelijk bedanken voor alles. Ik vrees alleen dat de droppot nu inmiddels leeg is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:24
|
|
|
|
verwijdert door mezelf!!!
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zondag 26 september 2010, 00:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GOUDELSJE426
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:54
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Zaterdag 25 September:
DE ZEGEN VAN ONSCHATBARE WAARDE!
IK ben hier, net zo reëel als toen IK vroeger bij MIJN dicipelen was. IK ben hier om je te helpen en je te zegenen. IK ben hier om gemeenschap met je te hebben. Weet je, MIJN kinderen, dat dit zelfs nu nog de zegen van je leven is, de zegen van onschatbare waarde? IK vergeef je alle verzuim van MIJN geboden, zoals je MIJ hebt gebeden, maar begin vandaag opnieuw. Bestudeer MIJN woorden en breng ze vastberaden in praktijk, zeer vastberaden. Wanneer je dit doet zul je bemerken, dat je wonderen verricht en dat je met MIJ samenwerkt - voor MIJ. Onthoud dit:
Niet wat je doet, maar wat je bent - dat is de kracht, die wonderen werkt. Veranderd door MIJN Geest wordt het ene kleed van de Geest afgelegd voor een ander, dat beter is. Mettertijd wordt dat weer weggeworpen voor een nog mooier en zo gaat dat door, steeds van karakter veranderend en langzamerhand omgevormd naar MIJN gelijkenis. Wees verheugd, verheugd, verheugd! |
Dank, Eva!
Laatst aangepast door
|
GOUDELSJE426
|
op zaterdag 25 september 2010, 20:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:54
|
|
|
|
allemaal bedankt voor de gezelligheid; we gaan eens nadenken over een andersoortig uitje........ als iemand tips heeft, in t midden van t land, en met een laag kostenplaatje, dan houd ik me aanbevolen voor tips.........
overigens; naast alle (kinder-)kledingstukken die aan flarden zijn gescheurd, zijn er ook wat gevonden voorwerpen; - plastic bakje - aardappelmesje - plaid
en nog iets; heeft iemand in zn tas misschien het knuffeltje van luky luke gevonden?? het zou erg fijn zijn, als hij deze weer terug heeft!!
dus mocht je iets missen, dan weet je waar je je eigendommen terug kan vinden.... mocht je een knuffel overhebben, dan kun je dit misschien even aan johanneke, leo of mij doorgeven?
we hebben qua weer veel geluk gehad, en er kwamen zelfs meer mensen dan op de lijst vermeld stonden; maar het grootste aplaus is wel voor leo571 en johanneke817, die met hun 7-tallige kinderschare even bij kwamen kletsen; ik heb echt enorm genoten van alle gezelligheid...... ennehhh......misschien tot later!!!
hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:03
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | En....hoe was het gisteren in Bunschoten? Allemaal genoten? file vrij overgekomen? Ben benieuwd naar jullie reactie`s! |
ehhh file vrij? not!! de A2 was afgesloten en ik moest dus hele einden omrijden..... maar we hebben het wel erg gezellig gehad. en daar draaide het uiteindelijk om, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hartelijk dank dat je dat met ons wilt delen. Wat ga je nog meer onthullen, Carin???
Frank |
ik zal er maar verder niet op reageren.......anders ben ik een maand foetsie,
voordeel is dan wel weer dat ik me in dit topic weer kan voorstellen krijg ik weer een leuk welkomst foto van haar te zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dr Vogel... das hartstikke occult joh!! |
Ik ken natuurlijk de geschiedenis niet, maar de constante is wel dat alles wat nieuw is vaak door orthodoxe gelovigen werd afgewezen. Plantengeneeskunde - en veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen - werd als hekserij bestreden. Toen de farmacie zich ontwikkelde waren chemische stoffen weer occult. Totdat bleek dat al deze stoffen vaak wel degelijk een werking hadden, wat dacht je van paracetamol of penicilline, dan wel de prik tegen pokken. En nu de chemische middelen standaard zijn geworden, is de werking van natuurgenezers weer occult. De middelen van Dr. Vogel hebben meestal wel een onderbouwde werking, zij het dat ze vaak zwakker werken of langer moeten worden gebruikt. Ik heb het ook niet zo op de opvattingen van Jehova's getuigen maar als er eentje is die goede middelen ontwikkelt, dan is dat wat mij betreft prima. Ik ben ooit geopereerd door een vrijmetselaar en ik leef nog, heb ik dan daarmee mijn ziel soms aan de duivel verkocht? De man staat terecht bekend als een uitstekende chirurg.
Ik denk dat we een bruikbare definitie of omschrijving van occult moeten hebben als we er op een zinvolle wijze over kunnen praten. Is de wijze waarop mensen aan duiveluitdrijving doen ook niet occult, als we bedenken dat we ook tot God kunnen bidden, die daar de macht voor heeft?
Het is goed om alert te zijn op dingen die echt occult zijn, maar slaat het in deze discussie niet wat te ver door? De Romeinen werden al rustig van Valeriaan. Dat worden mensen nog steeds en het lichaam kan dit beter aan dan het verslavende valium. Occult moet je definiëren, anders is de discussie niet zinvol.
Thomas, houdt wel van een historisch perspectief.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 25 september 2010, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:54
|
|
|
|
| TALIET435 schreef: | Tja komen jullie nooit van me af ? uhm mischien ooit maar nu nog niet , net weer een jaar bijgetekent en waarom? zie profiel.  |
Bekend gezicht WELKOM Kumi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:55
|
|
|
|
Zaterdag 25 September, Hand. 20: 22-32; Wolven.
Je kent ze uit de verhalen, uit de sprookjes en uit de dierentuin: de wolven. Kom niet in hun nabijheid, want ze verscheuren ze levend! Voor zulke wolven waarschuwd Paules de ouderlingen van de gemeente in Efeze. Hij zelf is op reis naar Jeruzalem. Gebonden door de Geest. Als een gevangene van Christus weet hij straks geaaresteerd te worden. Maar, zo wil Paules zeggen, wie een gevange van Jezus is, blijft altijd een vrij mens! Voor slechts één ding is Paules echt bang: voor de wolven. Wat bedoelt de apostel daarmee? Paules denkt aan de gemeenteleden in de stad Efeze. Ze zijn de schapen, van de Goede Herder. Maar pas op! Voor je het weet zijn er mensen die een ander evangelie verkondigen dan Paules heeft gebracht! Grimmige wolven, noemt Paules hem. Mensen die verkeerde dingen zullen spreken en de gemeente zullen misleiden. Mensen die met mooie praatjes en vrome preken een ander verhaal zullen vertellen dan dat van Jezus, die de Gekruisigde is en de Opgestane, die komt om te oordelen de levende en de doden! Wolven. Ze waren er toen. En ze zijn er nu. En nog altijd dreigt er gevaar dat we meer luisteren naar de verzinsels van de valse herders dan naar het woord van de Goede Herder. En juist daarom is het zo belangrijk dat we Zijn stem kennen. Hoe je die leert verstaan en herkennen? Door steeds maar weer luisteren naar de woorden van de Schrift. Door steeds opnieuw te bidden om de Geest, om een open oor en een open hart. Zo spreekt de Goede Herder, nog altijd. En wie dicht bij Hem blijft, behoeft voor wolven niet bang te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:55
|
|
|
|
| BEERTJE618 schreef: | | Hey ik ben er ook weer voor 3 dagjes ;) |
Hoii Beertje...WELKOM!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hartelijk dank dat je dat met ons wilt delen. Wat ga je nog meer onthullen, Carin???
Frank |
mmmm........is dit nodig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:05
|
|
|
|
391 - Welkom, Heil'ge Geest van God Welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein. O, welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein.
Zoals koren op het veld wordt bewogen door de wind, buigen wij ons voor uw kracht, opdat Uw Geest het werk begint.
Welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein O, welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein.
Schenk Uw levensadem, Heer, want wij buigen voor U neer. Laat geen angst of trots bestaan en maak ons Heilig in Uw naam.
Welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein O, welkom, Heil'ge Geest van God, waai over ons. Maak onze harten rein.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 25 september 2010, 22:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:07
|
|
|
|
ik geloof niet dat God dit lettelijk bedoelt heeft, eerst trouwen zoals wij dat kennen en dan sex... eerder had ik zo ook gedacht, maar ik ben er anders over gaan denken..
een grote schat, waar zuinig mee omgegaan moet worden, en denk....een bekroning op liefde, maar eerst de ander goed leren kennen en beheersen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dank je wel, Eva, da's fijn om te horen.
Gisteren leek het al weer iets beter te gaan, maar vandaag helaas toch een terugslag. Ze is erg moe en heeft forse hoodfpijn. Dinsdag is er weer contact met de neuroloog, dan weten we, hoop en bid ik, weer wat meer.
Liefs, José |
Vervelend zo.n terugslag, houd moed en blijf in gebed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:10
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | | Dank, Eva! |
Mooi hè, dat HIJ vergeeft en je elke dag opnieuw mag beginnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:12
|
|
|
|
je bedoelt waarschijnlijk; jezelf beheersen??
haha ik neem tenminste aan, dat je je partner niet beheersen wilt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik ken natuurlijk de geschiedenis niet, maar de constante is wel dat alles wat nieuw is vaak door orthodoxe gelovigen werd afgewezen. Plantengeneeskunde - en veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen - werd als hekserij bestreden. Toen de farmacie zich ontwikkelde waren chemische stoffen weer occult. Totdat bleek dat al deze stoffen vaak wel degelijk een werking hadden, wat dacht je van paracetamol of penicilline, dan wel de prik tegen pokken. En nu de chemische middelen standaard zijn geworden, is de werking van natuurgenezers weer occult. De middelen van Dr. Vogel hebben meestal wel een onderbouwde werking, zij het dat ze vaak zwakker werken of langer moeten worden gebruikt. Ik heb het ook niet zo op de opvattingen van Jehova's getuigen maar als er eentje is die goede middelen ontwikkelt, dan is dat wat mij betreft prima. Ik ben ooit geopereerd door een vrijmetselaar en ik leef nog, heb ik dan daarmee mijn ziel soms aan de duivel verkocht? De man staat terecht bekend als een uitstekende chirurg.
Ik denk dat we een bruikbare definitie of omschrijving van occult moeten hebben als we er op een zinvolle wijze over kunnen praten. Is de wijze waarop mensen aan duiveluitdrijving doen ook niet occult, als we bedenken dat we ook tot God kunnen bidden, die daar de macht voor heeft?
Het is goed om alert te zijn op dingen die echt occult zijn, maar slaat het in deze discussie niet wat te ver door? De Romeinen werden al rustig van Valeriaan. Dat worden mensen nog steeds en het lichaam kan dit beter aan dan het verslavende valium. Occult moet je definiëren, anders is de discussie niet zinvol.
Thomas, houdt wel van een historisch perspectief. |
tja, het historisch perspectief betreffende occult, is voor mij het forum hier op cm. buiten cm heb ik nooit mensen ontmoet die het woord occult zo vaak in de mond nemen. dus om nog n bietje serieus genomen te worden hier op cm, roep ik te pas en te onpas het woordje occult. in mijn opinie weten diverse andere schrijvers op dit forum er ook nie veul van en papagaaien gewoon anderen na.
Pieter, occult? het zal me mn .... roesten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:17
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | ik geloof niet dat God dit lettelijk bedoelt heeft, eerst trouwen zoals wij dat kennen en dan sex... eerder had ik zo ook gedacht, maar ik ben er anders over gaan denken..
een grote schat, waar zuinig mee omgegaan moet worden, en denk....een bekroning op liefde, maar eerst de ander goed leren kennen en beheersen.. |
freudiaanse verspreking... en oh zo waar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:19
|
|
|
|
het eerste idee komt van dirkie395; wamelland in Wamel de entree is 2 euro voor volwassenen en 6 euro voor kinderen schijnt het en er is een "binnen"!
nog meer goede ideeen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:29
|
|
|
|
|
wat voor nut heeft vasten en zo een weekend er voor uit trekken, en wat verwachten jullie ervan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:35
|
|
|
|
ALS................God dit bedoelt heeft, dat de vrouw flink pijn heeft met de bevalling, .........dan lijkt mij, voor diegeen die dat geloven ze er niets tegen moeten doen..Dan hoef je er dus ook niet voor te bidden als God....dat zo bedoelt had toch??
Ik geloof daar niet in.. Door Adam en Eva is de zonde in de wereld gekomen en ik denk niet dat daarvoor als er kinderen geboren zouden worden, dat met pijn en ellende gepaard zou gaan.. extreem dan..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het eerste idee komt van dirkie395; wamelland in Wamel de entree is 2 euro voor volwassenen en 6 euro voor kinderen schijnt het en er is een "binnen"!
nog meer goede ideeen? |
Helaas is eigen consumptie meenemen niet toegestaan, in vele overdekte speeltuinen,dit even terzijde dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 23:13
|
|
|
|
als ik op een andere dag naar de samenkost ga, dan weet ik...dat ik voor een gesloten deur kom..omdat er dan niemand is, daarom ga ik op de zondagmorgen..:):)
voor mij begint de week op maandag en zondag voor mij de laatste dag van de week..en is dat net een dag om net even iets anders te doen dan d andere dagen van de week..
gelukkig....als het nosig is ik naar een winkel kan gaan, en even een boodschap kan gaan doen..
voor mij is het dat God een dag gereserveerd heeft zodat je als mens niet alle dagen in de massa mee hobbelt, van je eigen bestaan. alle dagen werken, maar even een time out.. Het interesseerd God niet welke dag je lekker je vrije dag neemt... Hij is niet met het aardse bezig, maar met de innerlijke mens..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 23:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Helaas is eigen consumptie meenemen niet toegestaan, in vele overdekte speeltuinen,dit even terzijde dan. | maar wel weer in gepakte muisje ha ha die was goed
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |