ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GOUDELSJE426
ChristianMatch forum index » Berichten van GOUDELSJE426
Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 16:15
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
[quote=LEANNE226].De rugzak is helaas letterlijk een zware last geworden als deze kinderen niet meer kunnen aankloppen bij het SO(aanvulling:ik heb net in de wet gelezen dat ouders die keuze wel degelijk hebben) waar alle kunde is omtrent deze kinderen.Gelukkig draait het SBO nog prima en behalen die prachtige resultaten maar die accepteren ook(bijna) geen kinderen met rugzak,alle hulp is daar al aanwezig,waarom wordt dat in het SO niet geaccepteerd?Ik heb altijd begrepen dat die ouders een keuze hebben tussen het SO of regulier BO?

Hoi,
Ik heb zelf een kind met een rugzak. Hij is met rugzak geaccepteerd op het SBO. Zij hebben dit 'potje' aangewend om mijn kind op sociaal emotioneel nog beter te kunnen begeleiden. Het is dus niet zo dat kinderen met rugzak niet worden geaccepteerd op het SBO.
Karen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
 
EVA685 schreef:
Zaterdag 25 September:

DE ZEGEN VAN ONSCHATBARE WAARDE!

IK ben hier, net zo reëel als toen IK vroeger bij MIJN dicipelen was.
IK ben hier om je te helpen en je te zegenen.
IK ben hier om gemeenschap met je te hebben.
Weet je, MIJN kinderen, dat dit zelfs nu nog de zegen van je leven is, de zegen van onschatbare waarde?
IK vergeef je alle verzuim van MIJN geboden, zoals je MIJ hebt gebeden, maar begin vandaag opnieuw.
Bestudeer MIJN woorden en breng ze vastberaden in praktijk, zeer vastberaden.
Wanneer je dit doet zul je bemerken, dat je wonderen verricht en dat je met MIJ samenwerkt - voor MIJ.
Onthoud dit:

Niet wat je doet, maar wat je bent - dat is de kracht, die wonderen werkt.
Veranderd door MIJN Geest wordt het ene kleed van de Geest afgelegd voor een ander, dat beter is.
Mettertijd wordt dat weer weggeworpen voor een nog mooier en zo gaat dat door, steeds van karakter veranderend en langzamerhand omgevormd naar MIJN gelijkenis.
Wees verheugd, verheugd, verheugd!


Dank, Eva!


Laatst aangepast door
GOUDELSJE426
op zaterdag 25 september 2010, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 14:52
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
 
EVA685 schreef:
Zaterdag 28 augustus:

LAAT GELD BUITEN BESCHOUWING!

Meet succes nooit af naar geldelijk voordeel, dat is niet in de geest van MIJN Koninkrijk, je succes wordt bepaald naar de mate, warin je MIJN wil en gedachten aan de mensen om je heen hebt geopenbaard.
Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je omgeving de uitwerking van MIJN wil in jouw leven heeft gezien.

Zo ontzettend waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 15:50
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
Voor Jezus is de deur naar Hem altijd open.
Helaas heb ik ervaren dat Zijn gemeente toch echt deuren voor mensen sluit. Het is niet alleen maar zo, zoals Otto de Bruijne in zijn boek 'Ooit evangelisch' schrijft dat mensen stilletjes via de achterdeur verdwijnen... Er worden mensen ook, en regelmatig zeer onterecht, de gemeente uit geknikkerd. Met alle gevolgen voor die mensen vandien...
Ze worden zwervende christenen, van gemeente naar gemeente, zonder hun plekje te kunnen vinden, mede ook door de pijn die ze hebben opgedaan. Maar er zijn er ook die het geloof, en God, helemaal de rug toekeren. En dat is uitermate triest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:16
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
 
EVA685 schreef:
Dinsdag 24 augustus:

VERHEVEN HOOGTEN!

O Heer, wij weten, dat Gij groot zijt en bij machte ons te bevrijden.

IK ben je Bevrijder, vertrouw volkomen op MIJ, weet, dat IK zal doen, wat het allerbeste voor je is.
Wees bereid en gewillig, opdat MIJN wil zal geschieden.
Weet, dat bij MIJ alle dingen mogelijk zijn, klamp je vol vreugde vast aan deze waarheid.
Zeg vele malen:
Alle dingen zijn mogelijk bij MIJN Meester, mijn HEER, mijn VRIEND.
Als deze waarheid wordt aanvaard en vast wordt geloofd, dan is dit de ladder, waarlangs een ziel kan opklimmen vanuit de diepste put naar de meest verheven hoogten.

Hoi Eva,
Bedankt voor deze bemoediging! Een paar weken geleden heb om gebed gevraagd omdat mijn baan in de krant stond. Mij is toen door mijn baas verteld dat ik niet zou worden ontslagen. Maar dat er iemand bij zou komen.
Vanmorgen kom ik na twee weken vakantie weer op mijn werk en voordat ik zelfs maar koffie heb kunnen pakken wordt mij verteld dat ik wel ontslagen wordt.
Ik weet dat HIJ zal voorzien! Hoe groot de donkere wolken op dit moment ook zijn. Mijn gebed is dat ik zal durven vertrouwen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Optreden van de Parachuteband 29 augustus (gratis)
 
ZINGA672 schreef:
Voor liefhebbers van eigentijdse praisemuziek: komende zondagavond 29 augustus speelt de Parachuteband bij de Doorbrekers in Barneveld. Toegang is gratis:

http://www.doorbrekers.nl/doorbrekers/actueel/nieuws/parachute-band-bij-doorbrekers-op-29-augustus

Ik ben gisteravond bij een concert van ze geweest. Ze zijn erg goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 12:46
BerichtOnderwerp: Ik mis je....
 
Heel veel sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 00:32
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
Macht bij het kwaad of macht bij God.

Volgens mij leven we in een wereld waar het oorlog is. Satan heeft de bedoeling het hele menselijke ras kapot te maken, en dan vooral degenen die niet in zijn macht zijn. Degenen die kinderen van God zijn. (Job is daar een goed voorbeeld van) Daarom is er ook zo veel leed, zo veel gebrokenheid.
In de geestelijke wereld wordt enorm om ons gestreden. En wij merken dat aan alle kanten. En daarom leven wij ook in een toestand van oorlog.
Dus heel veel leed komt hieruit voort.
En het grote gevaar is dat satan zich vaak laat zien als een engel van het licht. Met het doel de mens bij God weg te krijgen.

We moeten de wedloop lopen. De overwinning is al behaald door Christus. Satan is verslagen. Hij krijgt echter nog even de tijd om als briesende leeuw rond te gaan. Maar wij mensen hebben de eindstreep nog niet gehaald. We staan nog niet op het 'podium' met de beker van de overwinning in de hand. En zoals dat voor elke sportman/-vrouw geldt, gaat dat gepaard met pijn, doorzettingsvermogen, vorming van karakter en volharding.

Volgens mij ligt alle macht in hemel en aarde bij God. Alle gebrokenheid en ellende in de wereld wordt veroorzaakt door satan die als een razende rondgaat over de wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: het kruis - het volmaakte offer
 
AMEN!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 11:13
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
 
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.

De kapper zei: "kijk, ik geloof niet dat God bestaat."
"Waarom zeg je zoiets"? vroeg de man.

"Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.

De man was even stil maar zei verder niets.

De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en een ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!"

"Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper.
"NEE!" Schreeuwde de cliënt. "Kapper bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld."

De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen."

"Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
 
BRAZEEVEL772 schreef:
veel singles hebben een hekel aan blind dates ,ik ook .
toch hebben veel singles regelmatig een blindate .
ik ook . je zou dus kunnen concluderen dat wij singles onszelf graag kwellen . daar zit wat in . mar het echte problem zit hem in de blind dates : die zijn verslavend . iedere keer als ik een blind date heb overleeft, neem ik me voor nooit meer op blind date te gaan, want ik hat die dingen .
vooraf loopt het me dun door de broek van de zenuwe , ik weet zeker dat ik de meest weerzinwekkende persoon op aarde ben en natuurlijk vind ik mezelf een superloser omdat iemand anders voor mij een afspraakje heeft moeten regelen.( ik doe niet aan datingsites , ik schakel vrienden en kennissen in. maaken die zich ook is nuttig ) dan ontmoet ik mn blinddate en denk ik ; pppfff heb ik me hier nou zo druk om gemaakt ? na een ongemakkelijk uurtje neem ik afscheid en weet ik het heel zeker ; yep dit was mn allerlaatste . maar een tijdje later ben ik mijn voornemen al weer glad vergeten en hup , daar ga ik weer . het hart in de keel, de bilspleet badend in het zweet , op naar een blind date . want , en dat is het verslavende van een blind date : je weet maar nooit . na twintig mislukte afspraakjes moet het toch een keer raak zijn ? dat denk je , dat hoop je , dat wil je dus onder ga je de martelgang maar weer . ( ik hoop dat singles dat herkennen , anders ben ik echt een zielig geval .)

vorige week had ik weer een , mijn 22e . jazeker ik tel ze . en opeens ontdekte ik iets positiefs aan de blind date . ik heb nogal de neiging me zelf te verwaarloze . scheren, mee-eters uit drukken , neusharen trimmen , voeten ontsmetten, tanden poetsen, en een schone onderbroek aan trekken - waarom zou ik ? voor mezelf ? geen zin meer in .
maar omdat ik dus een blin date had , nam ik me zelf weer eens stevig onderhanden , na een paar uurtjes stevig schrobben, glom ik weer van top tot teen . en zo1n verse onderbroek zit best lekker geef ik toe . de blind date maakt van mij weer een nieuw, fris, herboren mens was nodig ook . nog een ontdekking; nummer 22 was zowaarbest leuk. dus singles ; stof jezelf af . verstand op nul en blijven daten . je moet toch wat

Hihi....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 16:19
BerichtOnderwerp: GEBED
 
KATJA065 schreef:
Graag gebed voor katja065.

Ik wil graag een gebed voor een vaste baan. Willen jullie ook bidden voor mijn studie en dat ik met resultaat de tentamen haalt in Herfst.
Verder graag een gebed voor genezing van mijn rug en ik heb chronische rugklachten. Hartelijk dank.

Groeten van,

Katja065 Lachende smiley

Natuurlijk zal ik voor je bidden! Sterkte!
Enne... waardeloos he die vakantieperiode als je een baan zoekt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
 
EVA685 schreef:
Vrijdag 6 augustus:

Wankelende schreden!

Toon ons Uw weg o HEER en laat ons wandelen op Uw paden.

Dat doe je, dit is de weg, de weg van een onzekere toekomst en van wankelende schreden, het is MIJN weg.
Zet alle vrees voor de toekomst van je af.
Weet, dat je geleid zult worden.
Weet, dat de weg je getoond zal worden.
IK heb het beloofd.

Dank je wel Eva voor deze bemoediging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje
 
TESSYBEAR731 schreef:
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!

Van harte!
Onze God voorziet echt he.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo in een relatie dat als je elkaar respecteert in wie je bent en wat je gelooft en dat het dan heel goed kan gaan?
En ja, misschien kan je dingen niet delen maar die deel je dan toch met andere mensen.......? Geloven is toch iets heel persoonlijks.......En de realiteit is dat een huwelijk tussen twee christenen ook nog wel eens eindigt in een echtscheiding.......
Ik zit hier met verbazing te lezen.......Ik wist niet dat dit anno 2010 nog zo'n rol speelde........

Hoi Willemijn,
Zo zou het idd moeten zijn binnen een relatie. Helaas is de werkelijkheid soms heel anders.
Natuurlijk deel je dingen met andere mensen, maar als de persoon waar je je leven mee deelt iets wat uitermate belangrijk voor je is afwijst, levert dat echt problemen op. En ik vroeg echt niet van hem om ook tot geloof te komen. Ik wilde alleen respect voor mijn keuze. Ik wilde dat hij mij daarin in mijn waarde liet. In mijn geval wilde mijn ex zelfs mijn vrienden niet leren kennen die ik in de kerk had. En ook daarmee wees hij een belangrijk stuk van mijn leven af.
Dus ook in deze tijd kan dit dus nog een hot issue zijn.
Karen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.
 
DAVID923 schreef:
@goudelsje, mooie getuigenis! denk dat het hoofdstuk 1cor 7 jou wel raakt. mooi dat je voor de Heer kiest! Lachende smiley

Dank je!

Dat is inderdaad een tekst die mij heel erg heeft bezig gehouden. Wanneer ben je vrij om in de ogen van God een nieuwe relatie aan te gaan. Ik weet dat God mij 'vrijgezet' heeft uit dat huwelijk. Vanwege diverse redenen.

Een tekst die erg belangrijk voor me is is Matth. 10:35-39
De keuze voor God kan je alles, maar dan ook werkelijk alles kosten. De grote vraag is dan, en daar heb ik voorgestaan, ben ik daartoe bereid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:30
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.
 
Een relatie met iemand die geen christen is, of beter, met iemand die niet God op de eerste plaats in zijn leven heeft, is voor mij geen optie.
Getrouwd geweest met iemand die het geloof en God aan de wilgen heeft gehangen. Mijn bewuste keuze voor God heeft mij mijn huwelijk gekost. Want over alles in het leven kun je concessies doen, behalve wat betreft geloof en God. Dat is radicaal en gaat diep.
Een partner hebben die niet begrijpt, of wil begrijpen, waarom God zo belangrijk voor me is, dat niet kan respecteren en accepteren, kan in mijn beleving dus nooit meer. Het levert alleen heel veel pijn, eenzaamheid en ellende op.
Pas sinds mijn scheiding kan ik mijn kind op het geloofsgebied zo opvoeden als ik geloof dat God van mij vraagt. Door de grote aversie van mijn ex wat betreft geloof en kerk, was dat niet voldoende mogelijk. Dus nu heel veel in te halen wat dat betreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: Gebed nodig!
 
CARIN303 schreef:
Oei, dat lijkt me een heftige gewaarwording zeg! Pfff

Meid, ik wens je een leuke baan toe en tot dan, wijsheid, rust en kracht !!

Dank je Carin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:13
BerichtOnderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
 
TESSYBEAR731 schreef:
Tis al goed, meis...we zijn niet haatdragend hoor! Toch...mannen Smiley die vol vragen zit

Maar, misschien is dit dan wel de aangewezen plek om eens echt lekker te discussieren over de relatie tussen man en vrouw...

Wat maakt nou een man een man,
en een vrouw een vrouw..
En waarom botst dat vaak toch zo?

Nee, uiterlijke kenmerken zijn hier niet van belang!


Leuk filmpje over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Onwijs hilarisch, maar maakt een hoop duidelijk.... Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=UiVCD9QMAMI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Gebed nodig!
 
Dank jullie wel!

Zat er even doorheen vanavond toen ik mijn baan in de krant zag staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: Gebed nodig!
 
Zouden jullie willen bidden dat God zo snel mogelijk in een andere baan voor mij zal voorzien?

Op financieel gebied moet er nu echt iets gaan komen waar ik van kan leven. En op het 'gezondheidsvlak' is een andere baan echt noodzaak omdat het een ontzettend slechte werkgever is qua werksfeer, arbeidsomstandigheden en -voorwaarden.

Twee weken geleden afgewezen na een tweede gesprek vanwege mijn onervarenheid op het gebied van solliciteren. Ben even mijn hoop en perspectief kwijt. En de enige die kan voorzien is God.

Dank alvast voor jullie gebed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 12:05
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw
 
Alles valt of staat natuurlijk met een wederzijdse klik tussen mensen.
Maar echt afknappen op iemand.
Voor mij is dat bij iemand van wie je niet jezelf mag zijn, je in hokjes stopt. En manipulatie, daar ben ik allergisch voor.
Maar ook (ver)oordelend, ik-gerichtheid en niet integer zijn.
En natuurlijk gebrek aan diepgang.

Ik geloof dat God voor elk mens een plan heeft. Of dat nu als single is, of samen met iemand. Hij zal op Zijn tijd en wijze mensen samenbrengen.
En als God iemand voor je bedoeld heeft, zal dat iemand zijn die, net als ieder mens, zijn minpunten heeft. Maar ook vooral hele mooie eigenschappen heeft.
Toen God voor Adam de vrouw schiep, maakte Hij voor hem een partner die bij hem past. Dat is God. Hij geeft wat bij de mens past. En niet minder dan dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: De Kerk
 
CARIN303 schreef:
De Kerk


Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die ’t licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.


Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.


Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen zou vangen voor God.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en deed naar Gods grote gebod.


Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.


Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was
zo helder, vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!


E.IJskes-Kooger
Uit: Als glas in de zon
(1974!)


Prachtig gedicht...
Moest bij die laatste zin heel erg denken aan het gedicht "Kerk in Holland" van Otto de Bruijne (uit: Open dichten)

"Wij wisten uitgerekend
In zuiverheid van leer
Wat zondig zijn betekent
Dus waanden wij ons meer

De hele catechismus
En alles over 't kruis
We wisten hoe het ging
Wij voelden ons wel thuis

Wij liepen naar het hemelrijk
Over het smalle pad
Dat kaarsrecht als een afsluitdijk
Tussen het vlees in lag

Zo plat en strak als polders
Zonder een boom of bocht
Maar boven onze zolders
Daar was een God die zocht
Naar een ontmaskerd gezicht
Jezus breek door met uw licht"

Meer vuur voor God, meer liefde voor God en mensen. Dat Gods kandelaar gaat branden, daar bid ik al heel erg lang voor.


Laatst aangepast door
GOUDELSJE426
op vrijdag 23 juli 2010, 22:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426 (53)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 21:00
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
 
JONATHAN890 schreef:
Vanmorgen in de dienst zongen we opwekking 582,
Tijdens het zingen voelde ik zo bijzonder dat God wil dat we Hem
volgen door ons aan Hem te geven in vol vertrouwen.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Dat gaf mij op dat moment zoveel rust en vrede. Had ik echt net ff nodig.
In mijn hoofd zaten wat vragen die een antwoord wilde hebben, maar waarvan ik ook wist dat het antwoord niet zou worden wat ik mooi en goed zou vinden.

En God gaf mij rust, een zegening door mij heen.



http://www.youtube.com/watch?v=ukLhNMIIh2k&feature=related

Jezus, alles geef ik U
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Door uw wil te doen,
leer ik om vrij te zijn.

Jezus, alles geef ik U,
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.

Dank je wel voor dit mooie lied. Soms is het zo moeilijk om Gods weg te begrijpen. Zo moeilijk om geduldig te zijn. Zo moeilijk om te blijven vertrouwen, om niet in eigen kracht te gaan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GOUDELSJE426
Pagina 1 van 1