| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:04
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik hoop wel bij water want we gaan eerst een nieuwjaarsduik nemen  |
Rivier, plas of sloot, alles hebben we hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:26
|
|
|
|
Zondag 3 Oktober; Rom. 3: 21-31, Gaaf.
Niemand is rechtvaardig, zo schrijft Paules in zijn brief. Niemand is er die goed doet. Nou, Paules, is dat niet een beetje overdreven? Er zijn toch altijd wel aardige, fatsoenlijke mensen die goede dingen doen. Wat bedoel je eigenlijk met dat woord 'gerechtvaardigd'? Het woord 'rechtvaardig' duidt in de bijbel aan dat iemand volkomen oprecht is. Hetzelfde woord wordt ook wel gebruikt voor een vrucht die binnen en van buiten gaaf is. Een rotte appel is niet 'rechtvaardig', niet gaaf, niet volkomen goed. Zo gebruikt ook Paules hier het woord. Er is niemand die volkomen, voor 100 procent, goed is. Er zijn wel aardige, vriendelijke mensen die netjes leven, maar volmaakt goed is niemand. Niemand is rechtvaardig, niet één. Ook al doe je nog zo je best, ook al houd je je zo goed mogelijk aan de geboden, het lukt je nooit om volkomen zo te zijn als God wil. Wie daarover nadenkt, zou er wanhopig van kunnen worden. Hoe moet dat? Want God wil toch dat wij rechtvaardig zijn! Hoe moet dat dan? Paules heeft een antwoord op die vraag gevonden. 'Wij zijn van oordeel dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.' Jezus is niet voor niets op deze wereld gekomen. Hij is dié Rechtvaardige, de Mens zoals God doe bedoelde. En Hij heeft gezegd: 'Wie in Mij g eloofd, die heeft het eeuwige leven!' Alleen door het geloof in Hem ben ik een kind van het licht, alleen door te geloven dat Hij gedaan heeft wat ik niet kon doen. Al ben ik nog zo 'rot'- Christus zegt God: Jij bent gaaf!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:43
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Een datum vind ik iets anders, dan een dag. Dus de opmerking dat je op zondag gewoon naar de kerk gaat, vind ik nergens op slaan. Iedereen beleeft dingen anders en gaat daar op zijn/haar manier mee om, waar we respect voor moeten hebben. Ik kan me Chats gevoel wel inleven. |
dat vindt jij, ik dus niet, en ik doe er wel wat mee, overgens zegt hij zelf niet waarvoor je kan wel van alles zeggen, maar moet dan altijd iemand anders er een aanvulling op geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GREAT223
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:48
|
|
|
|
fiets vanmorge naar 't kerkje, vlieg in mn oog, knijp mijn ene oog maar dicht, (duh met twee dicht zie je zo weinig.. ) in de hoop dat ie eruit gaat, maar helaas, man van de "deurdienst" denkt dat ik naar hem
heb ik dat............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:54
|
|
|
|
| GREAT223 schreef: | fiets vanmorge naar 't kerkje, vlieg in mn oog, knijp mijn ene oog maar dicht, (duh met twee dicht zie je zo weinig.. ) in de hoop dat ie eruit gaat, maar helaas, man van de "deurdienst" denkt dat ik naar hem
heb ik dat............ |
Haha... ist geen leuke man dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:10
|
|
|
|
Lieve Broerders en Zusters,
Zojuist heb ik nu in totaal voor 17 personen gereserveert. Mochten er nog meer mensen bijkomen kan dat voor die zelfde dag voor 17 uur. Daarna kan het niet meer op je hiervoor op te geven voor die dag van 9 okt.
Jaja ik heb der zin in
Jullie ook?
Nog 6 dagen en dat is het groot feest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Beste mensen,
Ik heb hier een man mogen ontmoeten, hij is inmiddels geen lid meer, en heb inmiddels een goed contact met hem. Er zijn al heel wat mailtjes over en weer gegaan en vanavond hebben we voor het eerst via skype met elkaar gepraat en hoewel de verbinding erg slecht was is het toch een goed gesprek geweest (wel 1,5 uur)!
Dit contact zou uit kunnen groeien tot iets moois, maar er zijn, voor mij, zeer relevante dingen aan de orde waardoor ik erg twijfel.
En dan nu mijn vraag: *ik wil jullie vragen om, met mij, te danken voor dit contact en daarbij ook *te bidden of ik meer helderheid, inzicht en wijsheid van God mag krijgen of deze man, dit contact goed voor mij is.
Alvast bedankt en een lieve groet,
José |
Lieve Jose,
Ik zou willen zeggen blij dicht bij Hem, en als je over belangrijke dingen twijfelt waar ze ook liggen zou ik zeggen ga je dan eerst een af vragen of deze terecht zijn! Wens en bid je heel veel liefde en wijsheid toe En nog maals verwacht het in alles van God Hij heeft het beste voor je dus ook de man die het beste bij je past!
Gods zegen, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:27
|
|
|
|
Welkom thuis Annette
Ik zou zeggen beentjes omhoog, en vooral heel goed voor je laten zorgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:32
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | dat vindt jij, ik dus niet, en ik doe er wel wat mee, overgens zegt hij zelf niet waarvoor je kan wel van alles zeggen, maar moet dan altijd iemand anders er een aanvulling op geven  | Eerlijk gezegd vind ik je bijdrages niet getuigen van medeleven. Als je voor je ogen gezien hebt dat vijftig oranje mandjes uit het puin gehaald zijn, zou jij ook niet ergens anders aan denken. Bovendien vind ik herdenken belangrijk, en dat heeft niets met onverwerkte trauma's te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:50
|
|
|
|
|
3 en een half !! Of blauw en rood, maar dat valt te betwisten !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik leg alleen kaas zonder een valletje erbij
Frank |
doe maar een stukje worst.. delen we met zijn 4en
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
Hallo mensen, graag hoor ik wat jullie denken over het Islam. Ik heb mij er maar een klein beetje in verdiept, maar wat ik tegenkom vind ik erg griezelig !!
Hieronder een aantal dingen die ik tegen ben gekomen in mijn mini-onderzoekje:
Gevaren van de Islam -De Koran is een oorlogsboek dat oproept tot de jihad, de heilige oorlog. -Joden worden vergeleken met apen en zwijnen. -Christenen moeten vervolgd worden omdat ze geloven dat Jezus de zoon van God is. -De Koran is zo geformuleerd dat het bevelen geeft aan moslims voor alle tijden. -Afvallige moslims moeten gedood worden. -De islam is uit op dominantie. Momenteel is de derde islamitische invasie bezig. -De islam wil de Sharia, de islamitische wetgeving, invoeren.
Koran soera 4, 56: zij die ongelovigen zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door een andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.
koran soera 4, 89: zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zodat zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden neemt van hen niemand als medestander of als helper
Koran soera 7, vers 4: Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht bindt hen dan in de boeien.
Koran soera 8, 39: voor oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort
Koran soera 8, vers 60: Maak voorbereidingen tengen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.
Filmpjes gezien van 'kerkdiensten' waarbij de spreker als een Hitler figuur met een zwaard in zijn hand roept:'Jihad omwille van Allah !" en de hele zaal honderden/duizenden mensen roepen het na. ENG !! Hij roept 'bij Allah... we zullen de hoofde van de Joden afsnijden. Oh joden !!', 'Allah is groot'.
Talloze andere filmpjes van toespraken waarin er zelfs gezegd wordt 'God bless Hitler'.
Uitspraken 'kelen moeten worden doorgesneden','schedels moeten worden verbrijzeld', 'huizen en jonge mannen moeten worden opgeofferd', 'als iemand zich bekeert tot het Christendom verdient hij de doodstraf', 'de islam is superieur aan joden en Christenen, boeddhisten en de hindoes','de islam zal regeren over de gehele wereld', ENG !!!!
Een live interview met een meisje van 3 en een half jaar oud die gevraagd wordt of ze weet wie de joden zijn. Waarop het meisje antwoord: 'ja, dat weet ik', 'dat zijn apen en zwijnen'. 'En waarom denk je dat', vraagt de verslaggeefster. Het meisje antwoord: 'Allah zegt dat, in de Koran'. ENG !!!
9/11 empire state, bomaanslagen, zelfmoordbommen .... alles uit naam van Allah.
Begrijp me goed, ik wil de Islam niet afkeuren, alleen wordt me dit nogal moeilijk gemaakt door bovenstaande dingen.Ik hoop dat er hier ook positieve dingen over de Islam naar voren zullen komen
Alle reacties welkom !
Laatst aangepast door
|
ADELAAR559
|
op zondag 3 oktober 2010, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
uit het nieuws: -----------------
Hirsch Ballin noemde een aantal van 120 bekeuringen per jaar 'bescheiden'. "Ik wil het beeld wegnemen dat agenten in Nederland worden opgejaagd met enorme aantallen uit te schrijven bekeuringen." Hij zegt niet "ja, ik ga dat quotum afschaffen" ... neeee, hij gaat het beeld dat de 2e kamer van zijn beleid heeft veranderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:59
|
|
|
|
Hallo Anita,
ik hoop dat je leuke meeting zal hebben met anderen?
Als ik niks had dan was ik misschien wel gekomen.
Maar ik heb een uitnodiging gehad van Universitair Medisch Centrum te Urecht, en ga na die tijd naar mijn tante. Misschien zie ik artsen en collega's die ik ken?
Dus geniet ervan.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:01
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Hallo Anita,
ik hoop dat je leuke meeting zal hebben met anderen?
Als ik niks had dan was ik misschien wel gekomen.
Maar ik heb een uitnodiging gehad van Universitair Medisch Centrum te Urecht, en ga na die tijd naar mijn tante. Misschien zie ik nog artsen en collega's die ik ken?
Dus geniet ervan.
Groeten van Katja. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:03
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | en misschien karja de boefin |
Misschien is Erik een boef? Boevin schrijf je met een v in plaats van een f.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:05
|
|
|
|
Vrijwilligerswerk doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:07
|
|
|
|
| CORA683 schreef: | Mooi, dit is een forumtopic voor mij!!
In januari 2011 ga ik ook naar Australie & Nieuw Zeeland, ben echt super benieuwd naar het land. Het is 'maar' voor een maandje, maar ik heb er altijd al eens naar toegewild!! K ga met een reisorganisatie, maarre, tips zijn altijd welkom! Hoe meer voorpret, hoe beter! Wat kan je zoal verzinnen om de vliegtuigtrip te overleven (het is een lange zit, heb verder geen vliegangst ofzo hoor :D) en hoe zijn de mensen daar? Tell me more!! |
Leuk Cora, ik adviseer je ook zuider eiland van Nieuw Zeeland te bezoeken? Prachtig eiland veel stilte en weinig mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik je bijdrages niet getuigen van medeleven. Als je voor je ogen gezien hebt dat vijftig oranje mandjes uit het puin gehaald zijn, zou jij ook niet ergens anders aan denken. Bovendien vind ik herdenken belangrijk, en dat heeft niets met onverwerkte trauma's te maken. |
Bij deze dan sterkte, hoewel ik vindt dat je dan beter een nieuwe had aankunnen maken van trauma,s op dierendag. i.p het hier neer te zetten waar iedereen zit te geiten. Maarja wie ben ik he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:13
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | | Misschien is Erik een boef? Boevin schrijf je met een v in plaats van een f. |
Je bent aardig op de hoogte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:15
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Je bent aardig op de hoogte  |
ze spreekt ook uit en met ervaring
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:15
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Hallo mensen, graag hoor ik wat jullie denken over het Islam. Ik heb mij er maar een klein beetje in verdiept, maar wat ik tegenkom vind ik erg griezelig !!
Hieronder een aantal dingen die ik tegen ben gekomen in mijn mini-onderzoekje:
Gevaren van de Islam -De Koran is een oorlogsboek dat oproept tot de jihad, de heilige oorlog. -Joden worden vergeleken met apen en zwijnen. -Christenen moeten vervolgd worden omdat ze geloven dat Jezus de zoon van God is. -De Koran is zo geformuleerd dat het bevelen geeft aan moslims voor alle tijden. -Afvallige moslims moeten gedood worden. -De islam is uit op dominantie. Momenteel is de derde islamitische invasie bezig. -De islam wil de Sharia, de islamitische wetgeving, invoeren.
Koran soera 4, 56: zij die ongelovigen zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door een andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.
koran soera 4, 89: zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zodat zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden neemt van hen niemand als medestander of als helper
Koran soera 7, vers 4: Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht bindt hen dan in de boeien.
Koran soera 8, 39: voor oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort
Koran soera 8, vers 60: Maak voorbereidingen tengen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.
Filmpjes gezien van 'kerkdiensten' waarbij de spreker als een Hitler figuur met een zwaard in zijn hand roept:'Jihad omwille van Allah !" en de hele zaal honderden/duizenden mensen roepen het na. ENG !! Hij roept 'bij Allah... we zullen de hoofde van de Joden afsnijden. Oh joden !!', 'Allah is groot'.
Talloze andere filmpjes van toespraken waarin er zelfs gezegd wordt 'God bless Hitler'.
Uitspraken 'kelen moeten worden doorgesneden','schedels moeten worden verbrijzeld', 'huizen en jonge mannen moeten worden opgeofferd', 'als iemand zich bekeert tot het Christendom verdient hij de doodstraf', 'de islam is superieur aan joden en Christenen, boeddhisten en de hindoes','de islam zal regeren over de gehele wereld', ENG !!!!
Een live interview met een meisje van 3 en een half jaar oud die gevraagd wordt of ze weet wie de joden zijn. Waarop het meisje antwoord: 'ja, dat weet ik', 'dat zijn apen en zwijnen'. 'En waarom denk je dat', vraagt de verslaggeefster. Het meisje antwoord: 'Allah zegt dat, in de Koran'. ENG !!!
9/11 empire state, bomaanslagen, zelfmoordbommen .... alles uit naam van Allah.
Begrijp me goed, ik wil de Islam niet afkeuren, alleen wordt me dit nogal moeilijk gemaakt door bovenstaande dingen.Ik hoop dat er hier ook positieve dingen over de Islam naar voren zullen komen
Alle reacties welkom ! |
Je hebt gelijk Adelaar. Ik heb in het verleden studies gedaan en de koran gelezen. Er zijn gelukkig ook goede mensen tussen. Want God houdt wel van de moslims maar niet de koran en haat. Ik ken moslims die tot bekering zijn gekomen en hele families zijn kwijtgeraakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:18
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Je bent aardig op de hoogte  |
Heel goed Gert en Erik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:20
|
|
|
|
Bid voor de Nederlandse regering.
Bid voor wijsheid van VVD, CDA en PVV.
Mogelijk gaan die regeren, de komende vier jaar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:21
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Heel goed Gert en Erik.  | het goede mag ook gezegd en gezien worden katja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:22
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | het goede mag ook gezegd en gezien worden katja |
Uitmuntend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:22
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Bid voor de Nederlandse regering.
Bid voor wijsheid van VVD, CDA en PVV.
Mogelijk gaan die regeren, de komende vier jaar? |
ik heb mijn vraag tekens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:23
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | | Uitmuntend. | is dat de hooste schoore
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:24
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | ik heb mijn vraag tekens |
We wachten af, Erik.
We leven in onzekere toekomst maar met de Here een zekere toekomst. Wij zijn niet afhankelijk van de Nederlandse regering maar we kunnen wel voor ze bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:25
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | is dat de hooste schoore |
Kennelijk wel, je kunt ook een beker winnen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |