| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:33
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Helaas hebben ze tegenwoordig oook bij ons in het dorp leiding water. En gezien het feit er op cm tot nu toe ook niet veel soeps zit, wordt het mijnsinzien gewoon weer de al oude markt. En is het net als fietsen kopen, je koopt tegenwoordig al gauw een goede tweede hands damesfiets, maar het is verstandig om hem effe te sjekke het kan ook een herefiets zijn geweest, ze zagen zo de stang er tussen uit Dus tjekke, dan net als me voorganger |
Zo raar dat jij nog geen vrouw gevonden hebt gewoon zo doorgaan met reageren hoor Gert.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:39
|
|
|
|
Welkom terug Martin,
Kun je iets vertellen van je vakantie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:40
|
|
|
|
Mijn mooiste moment was een hele middag en avond! Omringd door mijn geliefden, ik ben een dankbaar mens en zeer gezegend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Of zouden de vrouwen op CM jou niet veel soeps vinden?  |
Hij vergelijkt de vrouwen wel met een fiets.... van koosnaampjes gesproken
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:46
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Geweldig Ik zie het voor me
Een van mijn zonen was een jaar of 3 en ik vond hem blijkbaar vervelend. Ik zei tegen hem ; moet jij een klap voor je billen. Hij dacht even na en zei ëen klein klapje maar, dat vind ik wel lekker |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Oh, bestaat dat ook al? |
vandaar dat jij het 3uur op de dijk vol kan houden in de regen met droog water maar dat zal denk ik enkel in zeeland vallen hier is het teminste nat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:50
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | In Frankrijk ligt het hele sociale leven plat, omdat alles islam gelegd  |
Dalijk leggen ze CM plat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:55
|
|
|
|
[quote=MARIJAN072]Zal ik dan maar je verre vriendin zijn? (Oepsie, als hier maar geen praatjes van komen. )
Hé, dank je wel Marijan...deze uitnodiging had ik niet gezien gisteren... Natuurlijk wil ik op je smeekbede (?) ,met veel liefde, ingaan...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het zo jammer dat er altijd weer die budgetbeheersing bijkomt. Mensen hebben het soms gewoon krap, ook zonder schulden die afbetaald moeten worden en hebben dan gewoon hulp van de diaconie of voedselbank nodig. Je hoeft niet per definitie slecht met geld om te kunnen gaan of schulden te hebben. En als je dat budget steeds noemt krijg ik wel een beetje die indruk....... |
Ik schreef ook dat eerst de nood die er is opgelost moet worden. Daar gaf ik een voorbeeld van hoe dat werkt in mijn omgeving. Heel vaak zijn gezinnen geholpen met aanvulling door een boodschappenpakket voor 3 maanden, soms zelfs korter. Maar de praktijk leert ook dat er structurele problemen zijn en daar is goede begeleiding, ja ik noem het toch, in o.a. het budget, zeer noodzakelijk.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 24 oktober 2010, 08:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hij vergelijkt de vrouwen wel met een fiets.... van koosnaampjes gesproken
Frank | Frank toch, ik had u toch wel hoger geschat moet ik nu echt alles letterlijk zetten Dat is dan op cm, echt iets werelds en dat mag toch niet Dan wordt ge verwijderd zou die het dan echt willen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:38
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Helaas hebben ze tegenwoordig oook bij ons in het dorp leiding water. En gezien het feit er op cm tot nu toe ook niet veel soeps zit, wordt het mijnsinzien gewoon weer de al oude markt. En is het net als fietsen kopen, je koopt tegenwoordig al gauw een goede tweede hands damesfiets, maar het is verstandig om hem effe te sjekke het kan ook een herefiets zijn geweest, ze zagen zo de stang er tussen uit Dus tjekke, dan net als me voorganger |
Gert...ik snap niet wat jij hier dan doet, ik neem aan dat je op zoek bent naar een vrouw?
Ik zou vandaag nog vertrekken als ik er zo over dacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:44
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: |
Zo raar dat jij nog geen vrouw gevonden hebt gewoon zo doorgaan met reageren hoor Gert..... |
Dat valt heus echt wel mee Ik gaat niet gelijk met ene in zee doe ook niet gelijk aan het grote werk Maar gaat vanavond wel met ene naar de kerk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 10:58
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Gert...ik snap niet wat jij hier dan doet, ik neem aan dat je op zoek bent naar een vrouw?
Ik zou vandaag nog vertrekken als ik er zo over dacht. |
Had ik het over elke vrouw Dacht het niet, enkel de meeste, ik zoek er eigenlijk 1 die ook tussen de regels heen kan lezen. En de Meesten kunnen dat niet. Ga ik overal serieus op in, beslist niet. Als ik alles van te voren had geweten, had ik alles wel standaard geplaatst . Maar is iedereen dan standaard Gelukkig niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:20
|
|
|
|
vanmorgen hoorde ik een erg mooie "kreet" het symbool van een leven met God is geen "kus" maar een "kruis".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Daar heb je nog geen brood mee op de plank Hannah....... Las pas in de krant dat er een ontzettende toename van mensen is die gebruik moeten maken van de voedselbank.....trieste ontwikkelingen toch? |
ook in dat geval heb je dus geen honger meer, willemijn; natuurlijk is het fijner te geven, dan om te ontvangen; ik denk echter dat als er staat; uw brood en water zullen gewis zijn, dit heeeeeel anders voelt, dan wanneer er biefstuk met een port-sausje op tafel wordt geserveerd; (brood en water is nog zonder pasta ook loes!!....... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:44
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:56
|
|
|
|
Hoewel ik nogal negatief opgesteld ben over de beleving islam, heb ik wel diep respeckt hoe zij hun geloof beleiden. Dan niet de fanatiekelingen op gebied van terrorisme, beslist niet, maar temeer hoe zij het beleven. Mochten wij danwel een puntje aan zuigen, het zou wel mooi zijn, allen 1 achter met Jezus Christus. En niet zo van, kijk eens ik doe het zoo goed, of onze beleving is Veeeel beter dan de jouwe. Maar okee, Ik ben dan oook wel heeeeeeeel slecht, wat zijn jullie allemaal Goed zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 12:53
|
|
|
|
Toen ik was wedergeboren wist ik in het begin niet eens wat er me aan de hand was, waarom ik God wou leren kennen, de zonde ging haten, en Blij werd van de Bijbel, en er geen genoeg van kon krijgen.
toen las ik dit en wist ik het:
2 cor 5: 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God.
en ja het is noodzakelijk voor je redding, het is het verschill tussen een kind van God zijn of vijand, hel of hemel, eeuwig leven of dood.
rom 8:
9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.
14 Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 12:56
|
|
|
|
ok en hoe zie je dan de eerste 3 hoofdstukken van openbaring? en hebr 12?
4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt, 6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt. 7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid. 12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:02
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Wellicht handig om het lijstje met mensen die zich al hebben opgegeven hebben, uit het andere topic over te nemen. Hoeven ze zich geen twee keer op te geven. |
ik kan nergens vinden, help mij aub
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:03
|
|
|
|
Alous961 Angelique327 Marianne129 Griffin748???? Loes550 Miekjes285 Benny340
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:09
|
|
|
|
Vanmorgen met mn kleinzoon van 16 maanden onder de douche. Echt leuk zo'n klein mannetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:10
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Beste broeders en zusters.
Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.
Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk. Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel. Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn. Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.
Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe. Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.
Misschien tot later, deo volente.
hartelijke groet!
David. |
je ken ut niet laten he!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:29
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ook in dat geval heb je dus geen honger meer, willemijn; natuurlijk is het fijner te geven, dan om te ontvangen; ik denk echter dat als er staat; uw brood en water zullen gewis zijn, dit heeeeeel anders voelt, dan wanneer er biefstuk met een port-sausje op tafel wordt geserveerd; (brood en water is nog zonder pasta ook loes!!....... ) |
Helaas Hannah; van alleen de voedselbank kun je niet leven. Deze pakketten zijn meestal zowel kwantitatief als kwalitatief niet toereikend. Je lijdt dan dus nog steeds honger. Niet genoeg voedsel en niet voldoende hoogwaardige voedingsstoffen.
Verder verschaft de voedselbank ook geen water, gas en electriciteit. En dat is beslist armoede als je in NL woont en alles is afgesloten. Jarenlang niet meer jezelf en je kleding wassen, koken of thee of koffie zetten. s Winters geen verwarming. En natuuuuurlijk... nooit meer bezoek.
De echte armoede in NL is de afgelopen jaren schrikbarend toegenomen. Ik ken veel voorbeelden van mensen die niet door eigen schuld of onvermogen daarin zijn beland.
Wellicht dat we de komende winter eens wat meer aandacht aan dit probleem kunnen schenken. Privé, via je kerk of mss zelfs wel middels CM?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:34
|
|
|
|
misschien door een link naar een oplossing te plaatsen, zinga? op die manier kunnen mensen anoniem blijven, en misschien toch een oplossing vinden, net als bijv de link van manna die tussen bovenstaande reacties is opgenomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 13:55
|
|
|
|
Zondag 24 Oktober, 1 Kor. 11: 20-28; Onwaardig eten en drinken.
Er zijn nogal wat christenen in ons land die wel elke zondag trouw naar de kerk gaan, maar nooit het avondmaal meevieren. En als je dan vraagt: Waarom viert u het avondmaal niet mee?, dan krijg j evaak ten antwoord: Omdat ik bang ben dat ik onwaardig ben om het brood te eten en de wijn te drinken. Met andere woorden: Ik leef niet vroom genoeg om deel te nemen aan het avondmaal… Hoe komt men aan zo’n gedachte? Wie daarnaar informeert, wordt al gauw verwezen naar het Bijbelgedeelte dat we vandaag lazen. Wie op onwaardige wijze eet en drinkt, bezondigt zich! Maar, wat bedoelt Paules daar nu eigenlijk? Bedoelt hij dat je een leven zonder zonden moet leiden om aan het avondmaal te mogen verschijnen? Geen sprake van! Het avondmaal is juist voor zondaren, voor mensen die geloven dat Jezus Christus het Lam van God is dat de zonden der wereld wegdraagt! Nee, Paules bedoelt iets anders. Paules heeft gehoord dat de rijken in Korinthe zich vet en zich dronken drinken terwijl de armen achter het net vissen en met lege magen naar huis vertrekken! Dát noemt de apostel nu ‘op onwaardige wijze eten en drinken!’ Wie zo avondmaal houdt, vetrapt de gemeenschap der heiligen en ontkracht de liefde tot de naaste! Wie zich vet eet en zich dronken drinkt en geen oog heeft voor de arme aan dezelfde tafel, die heeft niets van het evangelie begrepen! Onwaardige eten en drinken…Of dat nóg gebeurt? Ja zeker: maar anders dan vele denken…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 14:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | misschien door een link naar een oplossing te plaatsen, zinga? op die manier kunnen mensen anoniem blijven, en misschien toch een oplossing vinden, net als bijv de link van manna die tussen bovenstaande reacties is opgenomen. |
Dat is een mogelijkheid. Maar er is ook een grote groep mensen die niet op CM zitten (beetje lastig zonder electriciteit...).
Eerlijk gezegd slaat mij de schrik een beetje om het hart als ik denk aan de koude winter van vorig jaar, die zich wellicht herhaalt. En de groeiende groep mensen met (te) weinig voorzieningen.
Ik dacht meer aan bidden en geven: geld, tijd, aandacht en een luisterend oor. Zoiets bijvoorbeeld.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 14:26
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Dat is een mogelijkheid. Maar er is ook een grote groep mensen die niet op CM zitten (beetje lastig zonder electriciteit...).
Eerlijk gezegd slaat mij de schrik een beetje om het hart als ik denk aan de koude winter van vorig jaar, die zich wellicht herhaalt. En de groeiende groep mensen met (te) weinig voorzieningen.
Ik dacht meer aan bidden en geven: geld, tijd, aandacht en een luisterend oor. Zoiets bijvoorbeeld.
GrZ! |
abo op cm kost toch ook geld?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|