| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:52
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | In Grote lijnen zijn hun wel onbijbels en onschriftelijk bezig ja. Alleen hun hebben rose bril op en zien alles niet meer zo helder. Want hun laten zich op deze wijze veel occulte bezigheden binnen zonder dat hun zelf het door hebben want vallen in de geest, tongentaal, enz. is niet meer geldig voor deze tijd. Dat is afgedaan dat was voor het joodse volk alleen hun draaien alles om waardoor de evangelie verdraaien dan wat God inwezen in Zijn Woord voor bedoelt heeft. Juist zodra de eindtijd nadert en de Gemeente is opgehaald zullen een grote meningte achter blijven en de aanhanger achterna gaan vanwege de wonderen die de antichrist voordoet als jezus christus die het dan niet is. Blijf alert en wees waakzaam !!! De Bijbel spreekt niet voor niks dat er veel lauwdicea gemeentes komen en maar een klein filidelfia gemeentes zijn die trouw vast houdt aan Gods Woord.
Shalom, | Hier zou ik graag eens een fundamenteel antwoord van je willen hebben, waar stelt de Bijbel dat het een tijdelijke zaak was en alleen bestemd voor joden? Of is dat een algemeen kerkelijke opvatting, die niet gefundeerd is op bijbelse argumenten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:53
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:57
|
|
|
|
| JOEY284 schreef: | Hmmm... dit is lastig ! Maar ieder mens is zondig en een baby is ook een mens, toch ? Alleen maakt een baby nog instinctieve keuzes, maar waar ligt de leeftijdsgrens wanneer een mens(je) gaat zondigen ? Ik denk wél dat een baby wordt geboren met een soort blanco geweten, wat God daarin heeft gelegd ... en wanneer het ouder wordt zal dit geweten (dus goed/kwaad - zonde) worden gevormd zeg maar.
Kijk naar het OT toen Jakob en Esau werden geboren  |
M.I. begint de zonde zodra het besef er ook is...hoe kan zonde je tenslotte worden aangerekend als je helemaal niet begrijpt wat zonde is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:02
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | het gele boekje is op gevoel en zit geen diepte in van bepaalde nummers is meer hoe kom ik trans en zweef ik op mijn gevoel kan iemand mij een emmertje geven ik word misselijk hiervan. Handje klap of handjes in de lucht alsjeblieft doe mij dat niet aan. Wees jezelf dan doe je al gek genoeg dan meedoen met iedereen omdat die en die het ook doet.
WEES NUCHTER EN WAAKZAAM !!!!
ZING MET JE HART EN MET JE VERSTAND EN DAN PAS HET GEVOEL .
Shalom, |
Anita, ik heb de afgelopen dagen vol verbazing jouw forum bijdragen zitten lezen...maar nu is echt de maat vol!! Je bent bezig om alles wat niet in jouw straatje past helemaal onderuit te halen, en dat vind ik niet bepaald getuigen van christen zijn.
Ofwel; deze reactie is niet okee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:08
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | M.I. begint de zonde zodra het besef er ook is...hoe kan zonde je tenslotte worden aangerekend als je helemaal niet begrijpt wat zonde is? |
ik heb hier (nog) geen goed gegronde mening over. Maar wat me wel opvalt is idd het stuk van jacob en Ezau waar God aangeeft Jacob lief gehad te hebben en Ezau gehaat. Dit zou dus ook zo geweest zijn als Jacob en Ezau na de geboorte gestorven waren.
Wat me ook opvalt in de bijbel dat de mens naar Gods evenbeeld geschapen is, dus zonder zonden. Maar dat er bij de geboorte van Kain duidelijk staat dat dit een zoon was naar het beeld van Adam, dus MET zonden.
Als ik hieraan mijn mening zou moeten toetsen kan ik daar alleen uit opmaken zoals er in het oude doopformulier staat, dat kinderen in zonden ontvangen en geboren zijn, Dus, als zondaars in de wereld komen of ze dat nu weten of niet.
En als ik dan verder denk, bedenk ik me dat dus ook kleine kinderen het geloof moeten hebben om eens in de hemel te mogen komen.
Al kan ik er wel inkomen dat wij grote mensen niet weten of er al geloof in een babyhartje is of kan zijn. Wel weet ik dat bij God alle dingen mogelijk zijn.
tot zover mijn gedachtespinsels... ik weet nog niet wat ik er van denken moet verder
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 8 november 2010, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:12
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Lieve broeders en zusters,
mocht ik jullie gekwetst hebben dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita |
Anita....
Hoe kun je om vergeving vragen als je, zoals het lijkt moedwillig, anderen hier blijft kwetsen met je ongenuanceerde uitspraken?
denk er eens over! jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sja, eigen schuld dan Jolan. Gun hem dan gewoon één bank. Verandering van bank doet slapen toch?  |
Ow werkt dat zo???
Geef me dan maar een cursusje met mannelijke wijsheden zodat ik er rekening mee kan houden, of me kan bedenken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:16
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 22:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:33
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Anita....
Hoe kun je om vergeving vragen als je, zoals het lijkt moedwillig, anderen hier blijft kwetsen met je ongenuanceerde uitspraken?
denk er eens over! jolan |
Je haalt de woorden uit mijn mond jolan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:33
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | 1 Kor. 13:8 8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
De talen zullen ophouden dus geen tongentaal voor deze tijd is gestopt. | Hier staat alleen maar dat talen op zullen houden, de conclusie dat tongentaal pas hierna zal plaatsvinden, is niet terug te vinden in de tekst.
| ANITA324 schreef: | 1 Joh. 2: 20, 26, 27. 20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen. 26 Dit heb ik u geschreven van degenen, die u verleiden. 27 En de zalving, die gijlieden van Hem ontvangen hebt, blijft in u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar gelijk dezelfde zalving u leert van alle dingen, [zo] is zij ook waarachtig, en is geen leugen; en gelijk zij u geleerd heeft, [zo] zult gij in Hem blijven.
Dit gaat over de Heilige Geest dat het 1 malig tot je is gekomen. Dus hoef je niet voor herhaling naar samenkomsten te gaan voor dopen met de heilige geest want dat is naar mensen denken bedacht onbijbels. | Niet elke dienst staat alleen maar in het teken van de doop in de Heilige Geest.
| ANITA324 schreef: | Hand. 23: 23-28 23 En als zij hem een dag gesteld hadden, kwamen er velen in [zijn] woonplaats; denwelken hij het Koninkrijk Gods uitlegde, en betuigde, en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus, beide uit de wet van Mozes en de profeten, van des morgens vroeg tot den avond toe. 24 En sommigen geloofden wel, hetgeen gezegd werd, maar sommigen geloofden niet. 25 En tegen elkander oneens zijnde, scheidden zij; als Paulus [dit] ene woord gezegd had, [namelijk]: Wel heeft de Heilige Geest gesproken door Jesaja, den profeet, tot onze vaderen, 26 Zeggende: Ga heen tot dit volk, en zeg: Met het gehoor zult gij horen, en geenszins verstaan; en ziende zult gij zien, en geenszins bemerken. 27 Want het hart dezes volks is dik geworden, en met de oren hebben zij zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zij zich bekeren, en Ik hen geneze. 28 Het zij u dan bekend, dat de zaligheid Gods den heidenen gezonden is, en dezelve zullen horen.
Volk = Israel de oren en ogen zijn bedekt alleen bij hun zullen de tekenen komen waarop men tot bekering zullen komen tot Christus.
Shalom, | Eerlijk gezegd lees ik dit weer niet in deze tekst. Ik lees wel vers 28, dat de zaligheid Gods naar de heidenen gezonden is. Ontken je dan ook dat met de uitbreiding van het evangelie er sprake was van wonderen en tekenen onder de heidenen? Want dan zou ik maar eens Handelingen gaan lezen, die staan vol met wonderen onder de heidenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:35
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:44
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:48
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 20:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:51
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: |  |
Helemaal waar, maar stop jij dan met je mening opleggen en laat het bekeren aan God over!
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 8 november 2010, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:54
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Getuigenis zijn is dat je Gods Woord Recht Durft te Snijden.
Shalom, |
En hoe kom je er bij dat mensen uit de "evangelische" hoek dit niet zouden doen  Dat is namelijk wat je nu veronderstelt! Begrijp me goed, ik ben ook niet van het zweverige...maar ik kan opwekkingsliederen wel degelijk heel erg waarderen...zie ook niet waar jij als buitenstaander de conclusie weet te trekken dat iemand die daar wel van houd God's woord dan geen recht zou doen!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 8 november 2010, 16:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:56
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Lieve broeders en zusters,
mocht ik jullie gekwetst hebben dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita |
Ik weet niet of ik het kan en wil. Je gaat maar door met die lappen tekst en je veroordelingen.
sorry Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:58
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:05
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 8 november 2010, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:12
|
|
|
|
Juist omdat ik van mensen hou getuig je juist zoveel mogelijk. Alleen ik weet dat ik niet uit mezelf dit kan doen. Je wil zo graag iedereen het laten weten en daarvoor waarschuwen. Verder kan ik dit alleen in gebed brengen en moet ik dit wel los laten.
Hartelijke groet,
Anita
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:14
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:16
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | CHATULIEM619 Hier staat alleen maar dat talen op zullen houden, de conclusie dat tongentaal pas hierna zal plaatsvinden, is niet terug te vinden in de tekst.
Talen zullen terug geplaatst worden nadat de Gemeente is opgehaald.
Niet elke dienst staat alleen maar in het teken van de doop in de Heilige Geest.
doop der H.G. is 1 malig nadat je tot Jezus Christus kwam in geloof.
Eerlijk gezegd lees ik dit weer niet in deze tekst. Ik lees wel vers 28, dat de zaligheid Gods naar de heidenen gezonden is. Ontken je dan ook dat met de uitbreiding van het evangelie er sprake was van wonderen en tekenen onder de heidenen? Want dan zou ik maar eens Handelingen gaan lezen, die staan vol met wonderen onder de heidenen.
Dit stukje staat dat de volkeren bedekt zijn en eens zullen zien. Heiden willen ook zien door wonderen zoals men zien in de kerken van de laatste tijd wat in preciepe niet door tekenen zou moeten zijn. Zou alleen genoeg zijn door Gods Woord de Bijbel door te horen lezen zoals het staat geschreven en niet door er een verdraaien aan te maken.
Shalom, |
Lees je de tekst, of vul je die gemakshalve ook maar in. Je interpretatie van de tekst is niet erg sterk en rechtvaardigen zeker niet je stellige houding om de evangelische beweging te verketteren. Ik kan heel wat sterkere argumenten bedenken om andere kerken te verketteren, maar dat ben ik niet van plan. De gaven van de Geest zijn gegeven ter opbouw van de gemeente. De beschreven gaven in 1 Kor 12 zijn allemaal bovennatuurlijk. Als je ervan overtuigd bent, dat Gods koninkrijk klaar is, dan heb je die gaven niet nodig. Eerlijk gezegd vind ik dat een vorm van hoogmoed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:16
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:18
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Juist omdat ik van mensen hou getuig je juist zoveel mogelijk. Alleen ik weet dat ik niet uit mezelf dit kan doen. Je wil zo graag iedereen het laten weten en daarvoor waarschuwen. Verder kan ik dit alleen in gebed brengen en moet ik dit wel los laten.
Hartelijke groet,
Anita
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.
 | Kijk wij als mensen zijn verplicht je te vergeven, maar of God je vergeeft dat je zo over andere kerken praat, dat is een zaak tussen jou en Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:21
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Ik kan beter blijven geloven als een kind.... Dat is waar ik meteen tegen aan liep in gesprekken over t geloof. De mens komt zondig op de wereld, niemand in zonder zonde. Ik vond dat wel heeel moeilijk te begrijpen, zo'n onschuldig babytje, die heeft toch helemaal niets gedaan? Maar ook daar is Jezus voor gestorven aan het kruis. Omdat iedereen zondig op de wereld komt. Ik vind het maar moeilijk om te geloven en te begrijpen. | Dat is de reden waarom ik kinderdoop een vreemde leer vind, ik geloof niet in erfzonde, ik geloof dat een kind behouden is of die nu gedoopt is of niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:23
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:23
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Er zullen heus goede evangelische mensen tussen zitten begrijp mij niet verkeert. Zoals ook andere stromingen zullen goede tussen zitten. Gods ziet hun harten aan die zuiver het evangelie recht durfen te snijden.
Alleen er zijn ook groepen die van 2 wallentjes blijven eten met ene been op de brede weg en andere been op de smale weg. Wees koud nog heet dan dat gij lauw zijt.
Durf jij anders te zijn Door niet mee te doen Met de wereld ?
Door geheel ander te zijn ! Je komt wel alleen te staan Durf jij anders te zijn?
Samen met Jezus overwin je alle dingen !
Shalom, | De prediking is altijd gericht op het niet meegaan met deze wereld. Soms wordt het weleens verweten dat men wereldvreemd is. Ik begrijp nu ook weer niet waar je die onzin vandaan haalt.Nadruk ligt altijd op reiniging en heiliging en vergeving...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:25
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | 
Laat het Woord Recht Snijden !!!!
Dus géén water bij de wijn !!!
Deze tijd zullen steeds meer onderwerpen in Bijbelse zin vertroebelt worden door menselijke behoeftes en gedachtes en meningen. De mens naar deze tijd is niet meer recht snijdig naar Gods Woord. Alles moet maar bedekt worden met de liefde. Daarom zullen meer lauwodicea gemeentes ontstaan. De vorm van 1 zijn met elkaar ondanks alle dingen die men vingers voor de ogen houden en niet Bijbels zijn. Dat zijn de tekenen der eind tijd de zuivere boodschap mag niet meer gezegt worden want mensen lopen met hoge tenen en reageren stekelig. Want de Waarheid doet pijn men verdraagt liever de liefde vol leugens. Weldra zal het hun vergaan voor diegene die voortgaat voor zichzelf dan voor het ware zuivere evangelie van Jezus Christus. Het doet mijn hart pijn omdat zo te zien het geeft alleen aan in hoeverre we er niet meer vanaf zijn zodra Jezus Christus weder gaat komen om Zijn Gemeente op te halen. Lees Openbaring 3 - 4.
Shalom, | Welk Woord? Jouw woorden of meningen of Gods Woord? Ik lees veel van jouw visie op de kerk, maar ik zie weinig van de basis terug. Ik zie veel veroordelingen, maar die zijn niet geënt op Gods woord, meer op een theologie van anderen. Als je je zoveel zorgen maakt over Gods Woord, moet je wel goed leren omgaan met zijn woord....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:26