| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 12:56
|
|
|
|
| ZIVAATJE913 schreef: | Ikzelf word wel blij van het OV. Heerlijk zitten in de trein Koffie met wat lekkers erbij. Boekje lezen of de krant. Leuk gesprekken met mensen. Maar ja ik heb dan ook iemand gezocht die naast het station woont Overigens heb ik wel een autootje maar ga liever met de trein |
Duur een duur is twee. Omdat we aan de pomp moeten betalen denken we dat het meevalt. Maar als je eerlijk rekent wat een auto kost, is het eigenlijk wel een groot deel van het budget. Afschrijving en renteverlies, dan wel rentekosten lening, reparatie, verzekering en wat al niet meer.
Punt is wel dat het makkelijk is om een auto naast de deur te hebben. Maar je spaart veel uit zonder auto. Mogelijk is greenwheels een alternatief. Je hebt dan geen eigen auto maar je kunt er wel over een auto beschikken. Als je een greenwheels auto bij je in de buurt hebt kun je elk moment van het etmaal weg als je wilt en je bent ongeveer 22 cent aan vaste bijdrage en benzine kwijt. Je betaalt dan nog wel 2,50 a 4 euro huur per uur. In principe heb je dan dus wel de beschikking over een auto. Ik denk dat veel mensen met een uitkering of een ander laag inkomen de auto er beter uit kunnen gooien en naar alternatieven zoeken.
[url]www.greenwheels.nl[/url]
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 januari 2011, 14:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTY032
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 12:58
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | deze casus lijkt me geen werkelijkheid, maar een worstcase scenario. ik kan me niet voorstellen dat een wedegeboren christen, die dus de Geest heeft, zo doet, en geen hulp zou willen!
en we moeten de Bijbel niet aanpassen aan onze situatie, maar de situatie aan de Bijbel.
mocht er echt zo`n geval zijn, dan denk ik dat er moet worden gevochten tot het niet meer kan, en als scheiden de enige optie is, zeker voor de veiligheid van de vrouw en kinderen, ja, so be it. maar dan blijft het toch niet zoals het bedoeld is. maar dan moeten we die vrouw steunen, en mag ze van mij best hertrouwen. maar nogmaals ik denk dat zulke gevallen niet voorkomen zoals hier neergezet. dat dus jan dit doet en een echte christen is, en hulp weigert. en zelf haar niet verlaat, want dan heb je de uitweg van 1cor 7. |
Helaas zijn er in deze tijd echt schrijnende gevallen . Als je alles al geprobeerd hebt, geduld (18 jaar) , diverse relatie therapiën, individuele therapiën, zelfs 8 maanden intern in een psychiatrisch ziekenhuis, waar kinderen idd de dupe van zijn geworden want moeder was niet thuis, en dan nog door de kerk verstoten worden, omdat je niet alles hebt geprobeerd. Gelukkig heb ik mijn geloof vastgehouden watn dit ligt niet aan God maar aan mensen. Als ik mijn geluk opnieuw vind met een nieuwe partner ben ik ervan overtuigd dat God in de Hemel juicht, omdat ik opnieuw gelukkig zou zijn !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 12:59
|
|
|
|
|
je moet alleen een paar dagen van tevoren reserveren..dus toch niet elk moment dat je wil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:11
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 24 januari 2011, 00:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE913
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:23
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Duur een duur is twee. Omdat we aan de pomp moeten betalen denken we dat het meevalt. Maar als je eerlijk rekent wat een auto kost, is het eigenlijk wel een groot deel van het budget. Afschrijving en renteverlies, dan wel rentekosten lening, reparatie, verzekering en wat al niet meer.
Punt is wel dat het makkelijk is om een auto naast de deur te hebben. Maar je spaart veel uit zonder auto. Mogelijk is greenwheels een alternatief. Als je een greenwheels auto bij je in de buurt hebt kun je elk moment van het etmaal weg als je wilt en je bent ongeveer 22 cent aan vaste bijdrage en benzine kwijt. Je betaalt dan nog wel 2,50 a 4 euro huur per uur. In principe heb je dan dus wel de beschikking over een auto.
[url]www.greenwheels.nl[/url]
Thomas |
Ikzelf heb een kortingskaart voor de trein. Dan is het goedkoper dan met de auto zelfs nog als je met zn tweeen gaat. Maar hoe dat met de bus zit weet ik niet daar krijg je geen korting op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:33
|
|
|
|
Ziva,
Een auto kost, als je de afschrijving en rentekosten meerekent, al gauw drie a vierhonderd euro en meestal meer. Een auto is bijna altijd duurder. Heb je een kortingkaart en huur je bij greenwheels dan zijn de kosten nog voor het rijden nog lager. Maar de meeste mensen willen de eigen auto niet kwijt. Ik reis nogal vaak met de trein naar het westen en vind het heerlijk om als ik moe ben dan niet meer te hoeven rijden. In de intercity naar Leeuwarden zit internet in de trein dus met iphone/ipad zit je gewoon lekker op cm. Maar ja naar de zeilboot is wel makkelijker met een auto. En om bij het onderwerp terug te komen: Afstand en reistijd kan wel degelijk een belemmering zijn.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 januari 2011, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:43
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | je moet alleen een paar dagen van tevoren reserveren..dus toch niet elk moment dat je wil... |
Dat is niet waar, Griff, je kunt een minuut van te voren nog reserveren - ook midden in de nacht - en direct wegrijden met greenwheels. Kan via Internet en anders bel je op. Je moet wel lid zijn maar dat spreekt vanzelf en is in een paar dagen geregeld. Je hebt dus altijd de beschikking over een auto, gesteld dat dit bedrijf in je omgeving werkzaam is. Dat is uiteraard alleen in grotere plaatsen.
Thomas, die zich afvraagt waar Griff deze wijsheid vandaan haalt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 januari 2011, 14:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 14:20
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 24 januari 2011, 00:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 14:46
|
|
|
|
precies, christie; dergelijke gevallen zijn er genoeg, he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 14:51
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Ben 1x verdwaald op die heide en was zo laat thuis dat ik naar de snackbar kon (ach, daar moest ik niet om huiilen maar moeders was wel wat minder te spreken)
Maar verdwalen in een hal in Veenendaal, dan moet je echt je ogen dicht doen heur.
Ik ben 2 jaar terug naar een CM gamedating avond geweest en moet zeggen dat het een positieve ervaring is maar weet niet hoe de feesten ondertussen zijn al ben ik wel van plan te komen (is vrij dichtbij)
p.s. ze mogen mannen weleens korting geven want ze schijnen erg moeilijk te krijgen zijn op die feesten. |
Vraag me af wie er wanhopig (op zoek) zijn, de mannen of de vrouwen.
Denk dat de inschrijving voor de vrouwen al weer vol is 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 21 januari 2011, 14:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:03
|
|
|
|
MARIANNE129 schreef: Oke een oudje:
D uwen A nders F ietsen
| HENDUK927 schreef: | zo van op een oude ..... moet je het leren  |
Ik zeg ff helemaal niets .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:04
|
|
|
|
ER GAAT OOK HEEL WAT DOOR MIJ HEEN ALS IK ZO DE BERICHTEN LEES
OOK ONDANKS DAT JE IEMAND NIET KENT ZELFS GEEN MAIL KONTAKT MEE HEBT GEHAD HAAR GETUIGENIS IS HET MOOISTE WAT ZE HEEFT NAGELATEN ZIJ IS BEVORDERD TOT HEERLIJK HEID EN WIJ MOGEN DAARMEE VERDER GAAN EN IN GEBED RONDOM HAAR KINDEREN STAAN
ZELF HEB IK VAN TWEE ANDERE FORA,S VAN IEMAND KOPIEEN GEKREGEN VAN DE REAKTIES TOEN MIJN MAN OVERLEED HEB ZE NOG VAAK GELEZEN .
MISSCHIEN WEET IEMAND OF DE FAMILIE ER OOIT EVENTUEEL PRIJS OP STELT OF OP EEN OF ANDERE MANIER HET ZIJ PER KAART DOEN TOEKOMEN DE REAKTIES EN MEELEVEN.
SHALOM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:22
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | MARIANNE129 schreef: Oke een oudje:
D uwen A nders F ietsen
Ik zeg ff helemaal niets .....  | Wat is er mis met een ouwe fiets???? de mijnes was 40 euro op de rommelmarkt....en hij rijdt....als de trein!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:24
|
|
|
|
Sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:25
|
|
|
|
| CHRISTY032 schreef: | Helaas zijn er in deze tijd echt schrijnende gevallen . Als je alles al geprobeerd hebt, geduld (18 jaar) , diverse relatie therapiën, individuele therapiën, zelfs 8 maanden intern in een psychiatrisch ziekenhuis, waar kinderen idd de dupe van zijn geworden want moeder was niet thuis, en dan nog door de kerk verstoten worden, omdat je niet alles hebt geprobeerd. Gelukkig heb ik mijn geloof vastgehouden watn dit ligt niet aan God maar aan mensen. Als ik mijn geluk opnieuw vind met een nieuwe partner ben ik ervan overtuigd dat God in de Hemel juicht, omdat ik opnieuw gelukkig zou zijn !!! |
God is goed en liefdevol maar Zijn grondpersoneel is soms om van te rillen. Dit soort kerken verdienen die naam niet. Geen wonder dat de mensen uit zulke kerken weglopen. Sinds wanneer is handelen uit liefde en vergeving een vorm van zelf aanpassen aan de Bijbel? God is echt geen omhooggevallen oudste of zelfvoldane ouderling. En zeker geen farizeeër die net als in bijbelse tijden vooral naar de letter van de Bijbel kijkt. Dit type mens is er helaas nog veel te veel in de kerk. Voor hen geldt: Wel de wet maar niet de liefde en laat de mens maar omkomen, als zij het vrome gelijk maar halen, wat doet het geluk van een gescheiden vrouw er dan nog toe he.
Thomas, leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort medechristenen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 januari 2011, 15:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Vraag me af wie er wanhopig (op zoek) zijn, de mannen of de vrouwen.
Denk dat de inschrijving voor de vrouwen al weer vol is 
.. |
das bluf!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:43
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | God is goed en liefdevol maar Zijn grondpersoneel is soms om van te rillen. Dit soort kerken verdienen die naam niet. Geen wonder dat de mensen uit zulke kerken weglopen. Sinds wanneer is handelen uit liefde en vergeving een vorm van zelf aanpassen aan de Bijbel? God is echt geen omhooggevallen oudste of zelfvoldane ouderling. En zeker geen farizeeër die net als in bijbelse tijden vooral naar de letter van de Bijbel kijkt. Dit type mens is er helaas nog veel te veel in de kerk. Voor hen geldt: Wel de wet maar niet de liefde en laat de mens maar omkomen, als zij het vrome gelijk maar halen, wat doet het geluk van een gescheiden vrouw er dan nog toe he.
Leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort mensen.
Thomas, leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort medechristenen. |
Is wel goed Thomas dit zo te benoemen en ja wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Wat ook van toepassing is liever te trouwen dan te branden. Soms moeten we wel iets af van zwart/wit zijn of denken.....
Leonard ....pffff probeer ook van jullie te leren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:46
|
|
|
|
Sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:47
|
|
|
|
leonard; ER IS GEEN SPRAKE VAN ZONDE er is sprake van nood!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:49
|
|
|
|
Hoi 078genote,
Ik sluit je aan, Amgela Knal idee van jou Ik kom met de fiets, dat is lekker dichtbij
CM Club Afdeling Dordrecht
Vergadering begint om ........uur
Voorz Amgela Secr ......... Penn.m .........
Leden Leonard Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:50
|
|
|
|
meer dan wanhopig, crossroad; meer dan wanhopig; houd het maar op volledig reddeloos.........
snik..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:51
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Wat is er mis met een ouwe fiets???? de mijnes was 40 euro op de rommelmarkt....en hij rijdt....als de trein!  |
Opgevoerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:51
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Wat is er mis met een ouwe fiets???? de mijnes was 40 euro op de rommelmarkt....en hij rijdt....als de trein!  |
Kijk een vrouw naar mijn hart....ehhh
Weet je als christen moeten we minder met de materiële dingen bezig houden ....ook wij als mannen moeten minder zielig gaan doen van ik heb maaaaaaaaaaaar een klein miezerig karretje ...zo worden we nooit aantrekkelijk bij het vrouwvolk.........dus mannen sta in het leven ...goed in je velletje en het komt allemaal goed....
Leonardusssssssssss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | leonard; ER IS GEEN SPRAKE VAN ZONDE er is sprake van nood!! |
Ja Hannah hier heb helemaal gelijk in .... na lezen en herlezen moeten we als christenen ons diep schamen ... want de nood kan heel hoog zijn ...bedankt even voor het spiegeltje
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op vrijdag 21 januari 2011, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:57
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kijk een vrouw naar mijn hart....ehhh
Weet je als christen moeten we minder met de materiële dingen bezig houden ....ook wij als mannen moeten minder zielig gaan doen van ik heb maaaaaaaaaaaar een klein miezerig karretje ...zo worden we nooit aantrekkelijk bij het vrouwvolk.........dus mannen sta in het leven ...goed in je velletje en het komt allemaal goed....
Leonardusssssssssss  |
MINI cooper?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:58
|
|
|
|
HANNAH810 schreef; ben je ook een "boeren-verstand-mama", annette?
DIKKIE schreef; ik dacht dat jij ook een "gezond boeren verstand mamma" was, maar jij laat ze ziek spuiten ??? "zieke boeren verstand mamma"
weet je wat ik me wel eens afvraag; de hoeveelste openbare belediging van DIKKIE zou dit zijn aan mijn adres op een openbaar, wereldwijd leesbaar forum?
een kokende hannah. (lasagna, om precies te zijn.......)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 21 januari 2011, 17:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 16:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Met je vrienden Valentijnsdag vieren? Wat valt er dan te vieren?Ik neem aan dat je niet van plan bent ze te versieren.....  |
Geen tijd om te versieren hoor Lea CM Clubbie in oprichting in 078
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 16:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt. Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet??
Wel vraag ik mij af waar de redactie de grens stelt...
Er word best veel over *sex voor het huwelijk* gesproken op dit forum...
Maar.... en nu komtie.... (overdrachtelijk gezien dan, he )
Uitgaande van het feit dat masturbatie een sextechniek is, gaat dit een weg in die dit forum nog niet heeft bewandeld..
What is next?? -Alleen anale sex gehad, dus toch nog maagd? - Orale sex, is dat ook sex? ( ivm sex voor t huwelijk)
Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze |
Ik denk dat mensen het niet om de techniek gaat bij het bespreekbaar maken van masturbatie, die techniek is echt bij een ieder wel bekend.
De vraagsteller gaat het er om hoe je met het gegeven dat je masturbeert, omgaat. Dat is heel wat anders lijkt me.
We zijn hier volwassen genoeg om dat goed te kunnen beoordelen en ik vind dat niemand het kan maken, laat staan het recht denkt te hebben om een dergelijke discussie af te kappen. Dat maken we als volwassenen zelf wel uit. En de redactie kan altijd ingrijpen, in deze discussie ook.
Als mensen met dit soort problematiek zitten in relatie tot het christendom, dan moet dat gewoon aangekaart kunnen worden. CM is niet alleen een forum voor bange oude mensen die bij elk benoemen van seksualiteit verkrampen maar een forum van bewust levende christenen, die de werkelijkheid kennen, onder ogen zien en daarover willen spreken. Wie dat niet aankan, leest het gewoon niet. Overigens kan niemand een tekst aanwijzen die masturbatie afwijst. Bij Onan gaat het om ongehoorzaamheid middels een coïtus interruptus en niet over masturbatie.
En verder ben ik het helemaal met Leanne eens.
Thomas, bange mensen zorgen niet voor gerechtigheid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 januari 2011, 19:40
|
|
| Naar boven |
|
|