| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | trage server, daardoor dubbel geplaatst.
.. |
Je hoeft je niet te verantwoorden en 't uit te leggen hoor, Cross.
Dat kan de beste overkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:27
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik ben bang van niet. CM vult een gat/gaatje in de chr. markt van België, want er wordt wel rekening met jullie gehouden (bijv. bij het invullen van je profiel).
Kan me voorstellen dat het lastig is met een uitje. Aan de andere kant moet je maar denken, dat een uitje in Friesland voor een Zeeuw ook erg ver is. En een uitje naar Vlissingen, is voor iemand uit het noorden van het land bijna niet te doen. Dan zit jij misschien nog wel dichterbij. Misschien een idee, om iets in het zuiden van het land te organiseren? Als je in het zuiden van België woont, wordt het wel lastig. Er bestaan misschien wel neutrale datingsites in België, die ook openstaan voor christenen? We kunnen natuurlijk ook met z'n allen een weekje gaan kamperen in de Ardennen. En een dagje Antwerpen kan ook erg leuk zijn. In Nederland zijn we eigenlijk best verwend met zoveel chr. datingsites. |
Marijan.......wat heb je geweldige ideën, zo op de vroege zaterdagochtend....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:28
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | 'k Moet de eerste knipoog van een man van pakweg 25 jaar, nog krijgen.  |
ach, da's nou jammer, ben ik ietsje te oud voor...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zaterdag 22 januari 2011, 09:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:30
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Marijan.......wat heb je geweldige ideën, zo op de vroege zaterdagochtend....  |
Ja hè. Als ik vrij ben, borrelen de beste ideeën naar boven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:35
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ja hè. Als ik vrij ben, borrelen de beste ideeën naar boven.  |
Komt dan, bij het naar boven borrelen van ideën, ook de drang tot organiseren......???
dat zou mooi zijn, want weekendje ardennen ben ik wel voor te porren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:37
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ach, da's nou jammer, ben ik ietsje te oud voor...  |
Erg jammer.
Maar ja, het feit ligt er. Jij zou noch mijn zoon (noch mijn vader) kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:37
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 07:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:41
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Komt dan, bij het naar boven borrelen van ideën, ook de drang tot organiseren......???
dat zou mooi zijn, want weekendje ardennen ben ik wel voor te porren |
Eh.......dat nog niet eigenlijk. 'k Ben niet zo'n kei in het organiseren van activiteiten voor volwassenen. Misschien voelt een ander, een Belg?, zich geroepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:42
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | als je de OEM versie los wilt kopen kun je bv terecht bij Compused in stadskanaal,die winkel kun je vinden tussen de rotonde(bij mc donald's) en de watertoren.heb zo'n 2 jaar geleden ook al eens een OEM versie gekocht,maar dynabyte en norrod (emmen)wilden me de dvd OEM versie niet los verkopen,alleen bij de aankoop van een nw computer. Compused durfde dat dus wel. hier en daar even navragen loont dus wel de moeite.
gr.bert |
Eventjes naar Stadskanaal Misschien sturen ze het ook op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:43
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Eh.......dat nog niet eigenlijk. 'k Ben niet zo'n kei in het organiseren van activiteiten voor volwassenen. Misschien voelt een ander, een Belg?, zich geroepen  |
Hebben we genoeg hints gegeven denk je, dat ze het oppakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:49
|
|
|
|
[quote=WILLEM591]strijkfiets
Wat moet ik me voorstellen bij een strijkfiets.........ik ken wel een strijkplank/ijzer of lig/snorfiets......maar strijkfiets...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:51
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Hebben we genoeg hints gegeven denk je, dat ze het oppakken  |
Belgen kenennende
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:52
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | het zou wel makkelijk zijn,
ik lees met een beetje pijn in het hart al die leuke uitstappen die jullie organiseren, zou dit ook niet in belgië bestaan een christianmatch? |
ach, jullie begen kunnen nog eerlijk je woonplaats invullen
wij duitsers worden gedwongen een leugen te plaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:54
|
|
|
|
Wij duitsers, je hebt dus je paspoort ingeleverd, overloper
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wij duitsers, je hebt dus je paspoort ingeleverd, overloper  |
Nee hoor, maar we voelen ons gewoon goed ingeburgerd he Maar feit blijft: ik moet op een christelijke site liegen over waar ik woon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 10:24
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Ben 1x verdwaald op die heide en was zo laat thuis dat ik naar de snackbar kon (ach, daar moest ik niet om huiilen maar moeders was wel wat minder te spreken)
Maar verdwalen in een hal in Veenendaal, dan moet je echt je ogen dicht doen heur.
Ik ben 2 jaar terug naar een CM gamedating avond geweest en moet zeggen dat het een positieve ervaring is maar weet niet hoe de feesten ondertussen zijn al ben ik wel van plan te komen (is vrij dichtbij)
p.s. ze mogen mannen weleens korting geven want ze schijnen erg moeilijk te krijgen zijn op die feesten. | tot nu toe heeft cm nog nooit korting hoeven te geven hoor de mannen plannen alleen wat later thats all
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AMGELA759
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 10:45
|
|
|
|
Ik ga eerst proberen zo veel mogelijk mensen hiervoor te krijgen. Zodra dat in orde is geef ik door wanneer we kunnen starten.
Amgela.
Hoorde dat er al zoiets wordt georganiseerd in barendrecht, maar dat gaat uit van twee mensen die niet op deze site staan
Leonard[/quote]
Laatst aangepast door
|
AMGELA759
|
op zaterdag 22 januari 2011, 10:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:09
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Komt dan, bij het naar boven borrelen van ideën, ook de drang tot organiseren......???
dat zou mooi zijn, want weekendje ardennen ben ik wel voor te porren |
ik ook, mits de kosten niet te hoog zijn.......
en ik weet iemand, die in elk geval een voordelig logeeradres voor dertig mensen weet, onder in nederland, al zijn dat de ardennen dan niet. zij weet meerdere adressen, overigens..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:27
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | bij mij is heel simpel
zij zit in de zijspan van mijn fiets, kan ik schattig naar haar kijken wel opletten op de weg  |
Een motor met zijspan is wel stoer Herman, maar een fiets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:29
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Je hoeft je niet te verantwoorden en 't uit te leggen hoor, Cross.
Dat kan de beste overkomen.  |
Volgens mij had hij gewoon even een seniorenmoment Geeft niet Cross, heb ik ook weleens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:31
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij had hij gewoon even een seniorenmoment Geeft niet Cross, heb ik ook weleens  |
Oh ja, die krijg je als je bijna 50 bent hè. Geeft niks hoor.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 22 januari 2011, 11:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 11:54
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Nou, Leonard, je zou de 'christenen' de kost moeten geven die zich als Farizeeër hebben gedragen en dat nog vol verve zullen doen bij gelegenheid. Er zijn velen op cm die daarvan kunnen getuigen. Meestal komt dit gedrag voort uit angst voor de Oud Testamentische God. Degenen die nog steeds niet hebben begrepen wat de betekenis is van het leven en sterven van de opgestane Christus. |
Ik ben het wel met je eens maar het is natuurlijk nog altijd zo dat mensen zich vrijwillig bij een kerk inschrijven en lid zijn en dan weet je toch de richtlijnen die daar gelden? Het zijn kerkgenootschappen die "zuiverheid van het geweten"hoog in het vaandel hebben staan.... Als je denkt dat je dat hebt speel jezelf wel een beetje voor God is mijn mening maar ik ben dan ook geen lid van zo'n gemeente....... Ik noem dat ook farizeeer gedrag maar in hun beleving is dat toch de zuiverheid van het geweten....... Zij hebben gewoon een andere visie op geloven en dat is weer hun goed recht.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 22 januari 2011, 11:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Daar ben ik het helemaal mee eens. Sonja had er zelf ook meer rekening mee moeten houden, dat dit kon gebeuren. Ze was wel heel zeker van haar zaak, misschien gezien haar liefdesverklaring aan hem? Ik vermoed dat hij het Spaans benauwd kreeg van haar. Inmiddels zal de duidelijke! uitleg, die hij aan de andere vrouwen gaf, ook wel aan haar gegeven zijn. Hopelijk begrijpt ze het nu. |
Ben trouwens wel benieuwd wie de boerin laat vertrekken......hoop niet dat Adriaan het wordt dat vind ik zo'n lieverd......... Maar misschien mag zij ook wel wat meer aandacht aan de mannen schenken, ze komen er wel bekaaid af.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:31
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]Hertrouwen na scheiding Vraag:
In het kort is dit de juiste uitleg: De Farizeeën dachten lichtvaardig over het huwelijk. Een invloedrijke rabbi als de bekende Hillel (hij leefde ten tijde van Herodes 1), leerde dat de man het recht had zijn vrouw weg te sturen en de huwelijksband te verbreken om allerlei redenen. Wanneer zij b.v een keer aangebrand voedsel opdiende, niet onderdanig was of onwillig was tot seks. Dit is de achtergrond van Jezus' woorden "om allerlei oorzaak". Je mag je niet om allerlei oorzaak van je vrouw laten scheiden en haar wegsturen. Jezus zegt verder dat van het begin, dus zoals door God bedoeld, man en vrouw voor altijd samen horen. De huwelijksband mag nooit verbroken worden, uitgezonderd... hoererij of gedurig overspel (Matth. 5:32). Jezus gebruikt wel een woord dat ziet op voortdurend overspel, dus vervallen tot hoererij, maar dat is slechts een gradueel verschil met overspelig zijn. Er is dus slechts één uitzondering, namelijk overspel. Het probleem is echter de vrouw die zonder oorzaak, dus zonder dat ze overspel heeft gepleegd, weggezonden is. De Farizeeën eisten dan wel dat op grond van Deut. 24:1-4, deze vrouw een certificaat meekreeg, waarin stond dat zij niet weggezonden was vanwege overspel, maar om een andere reden. Dit was om haar eer te redden en haar voor verstoting uit de maatschappij te behoeden en een nieuw huwelijk mogelijk te maken. Jezus zegt van zo'n vrouw: En die deze verlatene trouwt doet ook overspel. Het verwondert ons op het eerste gezicht dat Jezus dit zegt. Deze vrouw is toch echt de onschuldige partij. Zij is zonder geldige reden het huis uitgezet. Wanneer zij een andere man trouwt wordt dan die andere man en ook zij daardoor een overspeler en een overspeelster? Dit is eigenlijk de kern van de discussie. Om dit goed te verstaan, moet je de woorden "en zo wie de verlatene trouwt doet ook overspel" niet losmaken van wat Jezus er aan vooraf zegt, namelijk: "Maar wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzaak van hoererij, die maakt dat zij overspel doet" Matth. 5:32.
De man die zijn vrouw met een scheidbrief wegstuurt alleen omdat de vrouw hem om één of andere reden niet meer bevalt (dit gebeurt nog steeds onder moslims), is de oorzaak dat zij een overspelige vrouw wordt. Zij is geen overspeelster, maar zij wordt het hoogstwaarschijnlijk wel door zijn verkeerde daad. De man die haar wegstuurt stelt haar bloot aan overspel en hoererij. Een weggestuurde vrouw wilde niemand in de cultuur van die dagen ontvangen of helpen. Zij werd gedwongen om spoedig de vrouw van een andere man te worden of erger nog door prostitutie in haar levensonderhoud te voorzien. Dit moet ons eerst goed duidelijk zijn. Wij kunnen ons niet indenken aan welke ellende de man zijn vrouw bloot stelde door haar met een scheidbrief weg te sturen. We lezen er een vertroostende verwijzing van in Jes. 62:4:'Tot u zal niet meer gezegd worden de verlatene". God ontfermt zich over Israël als over een verlaten vrouw, die bij niemand veiligheid vindt.
Dan volgt: "en zo wie de verlatene zal trouwen doet ook overspel". De vrouw behoort immers nog bij de eerste man. Zij is zonder goede reden weggestuurd. De eerste man moet haar terug nemen. Dit verklaart de slotwoorden van Jezus. Hij, die zo maar direct zo'n verlaten vrouw tot zich neemt, handelt verkeerd. Men moet er aan werken dat zij weer terug kan keren tot haar wettige man. Indien dit onmogelijk is geworden doordat deze man hertrouwd is, ligt de zaak anders. De kerk zou dan de eerste man dwingen tot een zonde, namelijk zijn tweede huwelijk verbreken. En hoe gaarne de vrouw ook zou willen terugkeren tot haar eerste man, dat is nu niet meer mogelijk. Zij mag dus weer trouwen en gehuwd worden. Zo moeten we Jezus' woorden verstaan.
Ik ben wat uitvoerig geworden, maar ik denk dat het nodig is. Er worden hier veel misslagen gemaakt. Ds. Engelsma is fout. Hij verwoordt een standpunt dat vroeger leefde bij enkele strenge baptisten. Veel sterkte en de zegen des Heeren toegebeden, Ds.C.Harink
Wat denken jullie van dit artikel
In het kort is wel grappig .

Ik vind het erg duidelijk voor iemand van de ger.gem. maar dan, ik kom uit die hoek en begrijp de omslag van woorden die gemaakt wordt om iets proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Dat id nl/ de bedoeling van ds. Harinck en ik vind dat hij dat doet. Hij plaatst alles in de context en zo zie je dat het een strikvraag van de farizeeërs is die draait om de wetten van Mozes en het feit of Jezus zich daaraan houdt.
Het feit dat wij niet weggestuurd worden van onze man omdat ons eten aan heeft staan branden, maakt al duidelijk dat Jezus het in onze tijd anders zou zeggen.
Dat is de essentie van dit artikel volgens mij. En daarmee zegt ds. Harinck dat scheiden en hertrouwen mag en hij bidt ons bij die beslissing "des Heeren zegen "toe.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 22 januari 2011, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:56
|
|
|
|
[quote=MARIAN519]Het plaatsen van dit artikel was om die reden de discussie een andere wending te geven. Ook realiseer ik me nu achteraf dat we nu inderdaad in een andere tijd leven. Tevens realiseer ik me dat er vele wonden opengemaakt worden die door het zwart/wit staan in die discussie alleen de pijn kan vergroten. Laten we biddend er voor elkaar zijn en dat er uitzicht mag komen en de pijn die er is mag verdwijnen.
Leonard
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op zaterdag 22 januari 2011, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Een motor met zijspan is wel stoer Herman, maar een fiets  |
kan hij schattig en heeeeeeeeel op zijn gemak naar haar kijken.. prachtig toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:07
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:11
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]Het plaatsen van dit artikel was om die reden de discussie een andere wending te geven. Ook realiseer ik me nu achteraf dat we nu inderdaad in een andere tijd leven. Tevens realiseer ik me dat er vele wonden opengemaakt worden die door het zwart/wit staan in die discussie en alleen de pijn kan vergroten. Laten we biddend er voor elkaar zijn en dat er uitzicht mag komen en de pijn die er is mag verdwijnen.
Ik heb me ook door het meelezen op dit forum gerealiseerd dat er dingen anders zijn dan ik dacht. Dat heb ik wel al als meerwaarde ervaren.
Ik vind het fijn zo'n open forum waar iedereen kan zeggen wat hem/haar bezig houdt en waar je dus ook elkaar tot steun kunt zijn.
Er is veel pijn bij mensen die gescheiden zijn en niet iedereen beseft dat ten volle. Daarom is het ook goed als we allemaal met onze eigen vragen komen, iedereen is zo uniek in zijn belevenis van alle dingen.
En dat we mogen weten dat de Here met ons is..
http://www.youtube.com/watch?v=Yts3lEWIsGc
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 22 januari 2011, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:17
|
|
|
|
Een jaar of 3 geleden organiseerde een belgisch lid... ene Lien327, ook een feessie bij haar thuis. Ik meen dat we daar met een mannetje/vrouwtje of 15 een beregezellig middagje en avondje hebben gehad!!
Maar tja.. verder blijven de initiatieven in Bels een beetje uit 
Misschien moeten de zuiderluu een voorbeeld nemen aan de noorderluu, die klaagden een paar jaar gelee ook over gebrek aan feessies in hun uithoek, maar tegenwoordig organiseren ze regelmatig zelf iets in die uithoek
|
|
| Naar boven |
|
|