| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:08
|
|
|
|
Zaterdag 29 januari:
IK EFFEN HET PAD!
Wacht op de HEER. Psalm 27:14.
IK ben uw schild, je moet weten dat alles in orde is. IK zal nooit toestaan, dat iemand jullie anders bejegent dan MIJN wil voor je is.
IK kan de toekomst overzien, IK kan de harten van de mensen lezen. IK weet beter dan jij wat je nodig hebt, vertrouw MIJ volkomen. je bent geen speelbal van het lot, ook word je niet door anderen heen en weer gesmeten, je wordt op een zeer bepaalde manier geleid en anderen, die niet beantwoorden aan MIJN doel met je, worden door MIJ van je pad verwijderd. Vrees nooit, wat er ook mag gebeuren, je wordt geleid. IK heb plannen gemaakt, je bent de bouwer, niet de architect.
Ga heel rustig verder, alles is voor je bestwil.
Juist je uiterste nood zal maken, dat IK voor je in actie kom. En omdat je fundament ligt op de ROTS - CHRISTUS, op het geloof in HEM en omdat je in HEM geworteld en gegrond bent en in MIJN Goddelijkheid gelooft, als je HOEKSTEEN, is het jouw taak te bouwen, wetend, dat alles goed komt.
Heel letterlijk moet je van MIJ afhankelijk zijn, maar dan ook voor alles.
Vanuit de diepten riep DAVID tot MIJ en IK hoorde ZIJN stem. Alles is in orde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:08
|
|
|
|
Deze keer geen gezongen lied, maar een loflied uit het boek Jesaja hst 12:
God, Hij is mijn Redder! Ik heb een vast vertrouwen, ik wankel niet, want de Heer is mijn sterkte, Hij is mijn beschermer, Hij heeft mij redding gebracht. Vol vreugde zullen jullie water putten uit de Bron van de redding. Op die dag zullen jullie zeggen: Loof de Heer, roep Zijn naam uit. Maak alle volken Zijn naam bekend, verkondig Zijn verheven naam. Zing een lied voor de Heer: wonderbaarlijk zijn Zijn daden. Laat heel de aarde dit weten. Jubel en juich, inwoners van Sion, want groot is de Heilige van Israel, Die in jullie midden woont.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:12
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Wat nou Crossie...
Wil je er over praten.....?? |
Hij kijkt toch ook wel???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:21
|
|
|
|
| WILLEM591 schreef: | VERHELDEREND EN LEKKER NUCHTER. EEN ILUSIE AAN DUIGEN VOOR ENKELEN DIE DENKEN DAT CM EEN POPPETJE NEERZET OM AL DIE FLAUWEKUL TE BEOORDELEN OP ECHT , ONECHT, ONZIN ETC ETC. MISSCHIEN DRAAID ER EEN SOFTWARE PAKKETJE DAT SCREEND OP GROF TAAL GEBRUIK, SCHUTTINGTAAL EN GODS LASTERING. VAN DE BOND TEGEN HET VLOEKEN. |
Dat poppetje was er,hij heette Chris en hij had de boel goed onder controle,het is vast geen toeval dat het mis ging toen Chris vertrok.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:23
|
|
|
|
dank je eva; altijd goed om je weer eens te realiseren! t is altijd één van mijn lievelingsteksten geweest;
wacht op de HEERE; zijt sterk en Hij zal uw hart versterken; ja wacht op den HEERE
en nog een mooie die enigszins in het verlengde ligt;
schoon ik arm ben en ellendig; denkt God aan mij bestendig, Gij zijt mijn Hulp mijn Kracht; mijn Redder o, mijn God; bestuurder van mijn lot, vertoef niet; hoor mijn klacht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:25
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Jos, je schrijft gans de tijd over "hem", heb je zelf soms problemen om een contact goed te houden bij dames? of is het toeval |
ik vroeg me af of de dames dat probleem wel eens hebben ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 23:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat poppetje was er,hij heette Chris en hij had de boel goed onder controle,het is vast geen toeval dat het mis ging toen Chris vertrok....... |
er wordt aan gewerkt, leanne...... ik denk dat de sollicitatie procedure in volle gang is; denk je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 00:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, of..........................Cross kan niet wachten tot morgen.  |
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij kijkt toch ook wel???????  |
Tuurlijk kijkt hij wel......denk ik.....daarom is hij vroeg naar bed vanavond dan is het sneller morgenavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 00:15
|
|
|
|
| MARTY909 schreef: | EVA685 schreef:Kijk maar naar de Psalm hier boven.....echt voor jullie
Dat was ook de bedoeling Josina - echt voor jullie en voor wie t nodig had.  |
Dank jullie wel! En alle dank aan God dat Hij jullie gebruikt en door jullie heen werkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 00:24
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee xabia; jij versiert de auto als je instapt, toch?
nogal wiedes...... |
ziehier de emancipatie van de vrouw: vroeger lagen ze nog bevallig op de motorkap, nu nemen ze het stuurwiel over!

kan ik gerust zijn: ze willen toch niet in een SAAB rijden
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 januari 2011, 00:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 00:37
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | ne ferrari voor de "armen" zou een toyota mr2 moeten zijn |
Laat Timo het maar niet horen, hij zou naast zijn schoenen gaan lopen

bespeur ik enige autokennis bij Xabia?
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 januari 2011, 01:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 01:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi overbuurman,
Ik heb al gevraagd bij je baas Hij zegt keurig  |
kan jiju mijn baas dan herman??????????? ik denk het niet.... dus je zit aardig teliegen hier!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 01:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mijn spelling was overigens niet goed, xabia; een L teveel, vandaar mijn aangepast berichtje; griffin is tenslotte niet voor niets een "kritsch lezer", he?  |
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 januari 2011, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 09:21
|
|
|
|
Waarvoor kiezen wij denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 09:37
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 07:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM591
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 10:39
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
WILLEM591
|
op dinsdag 1 februari 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:14
|
|
|
|
| WILLEM591 schreef: | | Geweldig om te horen. Bij mijn aanmelding is mij niet verteld dat Chris net was opgestapt. Las later dat iedereen om Chris begon te roepen. Uit die noodkreten heb ik niet kunnen opmaken dat Chris een werknemer was die het hele circus op de rails hield. Dacht namelijk dat Chris evenals als wij ook een betalend lid van de club was. Bedankt Hannah voor jouw doortastendheid om de informatie over de sollicitatieprocedure met ons te delen. Las namelijk alleen maar dat diverse leden hadden gebeld en dat er aan wordt gewerkt , en daar kan je niet zoveel mee. Wie zocht er nog een baan??? Nu de kans om van je hobby je werk te maken |
ik solliciteer..............
(afijn, dat gaat bergen leden kosten!!!!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik solliciteer..............
(afijn, dat gaat bergen leden kosten!!!!!!)  |
da's wel zeker...
te beginnen met de 'fijn heidenen'
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:16
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | bedoel je nu die saab... daewoo... audi, of die mr2 mij kan geen enkele auto versieren  |
Er zijn enkele dingen belangrijk voor het picknicken Xabia........ Allereerst de lokauto("bezit maakt op mij geen indruk maar stiekem vind ik die BMW toch wel euh........" ) Vervolgens de lokhond("ahhhhhhhh mag ik je puppy aaien????" en dan jou,daten,trouwen en 6 kindjes met je krijgen? ) En vergeet de lokpartner niet (als je naast een nog minder knap iemand gaat zitten kom je mooier over )
We kenne dr hoast een cursus van moake.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik solliciteer..............
(afijn, dat gaat bergen leden kosten!!!!!!)  |
Laten we hopen dat er iemand komt met een objectieve kijk op de zaken en die boven de partijen staat......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:20
|
|
|
|
en verder leanne; verder? help me eens een handje; hoe pakkie zoiets an joh!! als ik dan de hond van mn vriendin en de auto van mn buurvrouw geleend heb.......... hoe zorg ik dan dat "hij" niet binnen vijf minuten op de vlucht slaat?
@ griffin; je gaat vooruit; je verbeterde me niet eens!
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 30 januari 2011, 11:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:20
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | ik vroeg me af of de dames dat probleem wel eens hebben ... |
Maar????? Hoe kom je bij die vraag????? Ik heb er nog nooit over nagedacht of mannen dat probleem wel eens hebben........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en verder leanne; verder? help me eens een handje; hoe pakkie zoiets an joh!! als ik dan de hond van mn vriendin en de auto van mn buurvrouw geleend heb.......... hoe zorg ik dan dat "hij" niet binenn vijf minuten op de vlucht slaat?
@ griffin; je gaat vooruit; je verbeterde me niet eens! |
onbegonnen werk  of ik raak er al aan gewend, dat kan ook
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 januari 2011, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:23
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Tuurlijk kijkt hij wel......denk ik.....daarom is hij vroeg naar bed vanavond dan is het sneller morgenavond  |
Ik ben erg benieuwd Imke hoe het vanavond af gaat lopen.......... Ze halen vast wel weer een record met het aantal kijkers want ze laten ons wel in spanning..... Enne Cross, niet vergeten he? Half negen voor de buis.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en verder leanne; verder? help me eens een handje; hoe pakkie zoiets an joh!! als ik dan de hond van mn vriendin en de auto van mn buurvrouw geleend heb.......... hoe zorg ik dan dat "hij" niet binnen vijf minuten op de vlucht slaat?
@ griffin; je gaat vooruit; je verbeterde me niet eens!
. |
Lok-eten! Want de liefde van de man gaat door de......... Je had uiteraard al een bevallig mandje gevuld met lekkernijen van de traiteur(en roept:"daaaaaaaagen heb ik in de keuken gestaan,daar geniet ik zooooo van he") Maar pas op voor de valkuil,net doen alsof je altijd op dieet bent(aangeboren gebrek),nip hooguit aan een bakje Activa yoghurt....(op de terugweg even aan bij de Mac voor een supersized burgermeal met karamelijs na)
En als het dan nog niet gelukt is een kerel te strikken ga je na afloop net als ik(en nog 3 malloten)stappen in Zwolle om vervolgens alleen mannen in lederhosen tegen te komen (dus geef je je weer op voor de volgende picknick etc etc etc)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:48
|
|
|
|
Zondag 30 Januari, Gen. 49: 8-18; Wachten op God.
Heel bewust gaat Jakob sterven. Het is een aangrijpend moment. De twaalf zonen staan om hem heen. Voor ieder heeft hij een woord, een zegen. Iedere stam zal zijn eigen weg gaan. Uit de stam van Juda zal een koning geboren worden! Een heerser aan wie de volken gehoorzaam zullen zijn. Wonderlijke woorden zijn het. Stilletjes staan de zonen om hun oude vader heen. Maar dan, zo maar, tussen al die woorden door, een uitroep, een gebed, een schreeuw tot God. Op Uw heil, wacht ik Here! Je zou kunnen zeggen: dat is een geloofsbelijdenis. De oude Jakob verwacht niet dat door zijn zonen de aarde vol van vrede zal zijn. Hij kent zijn jongens maar al te goed! Nee, er zijn erbij van wie niet veels goeds te verwachten is. En daarom deze uitroep, deze geloofsbelijdenis: Op Uw heil wacht ik, o Here! Geloven. Wat is dat? Dat is je handen uit de mouwen steken. Mensen helpen, waar je maar kunt. Vredestichter-zijn. Ja zeker, dat heeft alles met geloven te maken. Geloven doe je met je hart én je handen. Maar geloven is méér. Geloven is door alles heen óók: wachten. Dat betekent: uitzien, verlangen. En ook: verwachten. Zoals je op het perron van het station staat te wachten op de trein. Je rekt je uit om langs de mensen heen te zien of de trein er al aankomt. Dát is verwachten. Een reikhalzend verlangen. Zo ziet Jakob uit naar het heil, de bevrijding naar die tijd waarin alles op aarde heel zal zijn. En de gemeente van Jezus Christus kijkt met Jakob mee, samen met alle heiligen. Geloven – dat is: wachten, op God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Laten we hopen dat er iemand komt met een objectieve kijk op de zaken en die boven de partijen staat......  |
Ik denk dat is iemand met een hele goeie zonnebril.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 11:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik denk dat is iemand met een hele goeie zonnebril.  |
Niets voor jou Mario????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 12:16
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Je kent dat wel. Je ontmoet hem, je spreekt een eerste keer af en alles gaat goed. Je zoekt zelf wat toenadering en boem, iets verandert. Hij belt minder terug, hij begint je te negeren, plots heeft hij geen interesse in een echte relatie enzovoort.
Waarschijnlijk begin je dan na te denken over wat je misschien verkeerd deed, waarom hij van gedachte veranderde. Was het omdat je zelf je gevoelens toonde? Was hij enkel geïnteresseerd in dat ene ding wat vrouwen altijd noemen ?
Het was alsof hij op een dag opstond en plots iemand anders was. Dat hij plots vergeten was hoe goed jullie overeen kwamen.
Wat zijn jouw ervaringen daarmee ? en hoe heb je dat opgelost ? | Ik heb dat ook es één keer meegemaakt Jos, das weinig bemoedigend he....Bij de volgende date heb ik dan ook de afspraak gemaakt: bij het afscheid, of eventueel in je prive elkaar heel eerlijk vertellen of je het ziet zitten of niet...En dat werkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 12:45
|
|
|
|
Reactie op Willem:
jij schreef: VERHELDEREND EN LEKKER NUCHTER. EEN ILUSIE AAN DUIGEN VOOR ENKELEN DIE DENKEN DAT CM EEN POPPETJE NEERZET OM AL DIE FLAUWEKUL TE BEOORDELEN OP ECHT , ONECHT, ONZIN ETC ETC. MISSCHIEN DRAAID ER EEN SOFTWARE PAKKETJE DAT SCREEND OP GROF TAAL GEBRUIK, SCHUTTINGTAAL EN GODS LASTERING. VAN DE BOND TEGEN HET VLOEKEN.
Met software kan taal gefilterd worden. Maar cm, als het niet de redactie is, danwel de coomunity zelf heeft medemenselijke, en anders zeker wel christelijke medeverantwoordelijkheid om dingen die misgaan in goede banen te leiden. Maar ja, ook dit is weer makkelijker gezegd dan gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|