ChristianMatch

Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:00

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:01

MARYLIEN613 schreef:
is dit haalbaar vanuit België?
Katwijk is zeker niet hetzelfde als Cadzand?

katwijk ligt ter hoogte van Leiden, boven Den Haag en Wassenaer.
(maar dan aan de kust Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:30

MARYLIEN613 schreef:
Dayspring,
nu ga ik spreken vanuit ervaring in een universitair ziekenhuis:
wanneer men louter over "psychose" spreekt - mag je ècht niet vergelijken of gelijk stellen aan schizofrenie!!!- kan ik wel vanuit voorbeelden van patiënten in de praktijk zeggen dat psychosen soms een jaar of langer ZONDER medicatie en ZONDER blijvende letsels kunnen voorkomen! dus wees voorzichtig om hier te spreken van een "ernstige psychiatrische ziekte" !

Ik ken het verschil tussen schizofrenie en psychoses en weet dat psychoses door verschillende factoren uitgelokt kunnen worden. Blijft voor mij overeind dat iemand die in een acute psychose verkeert, op dat moment aan een ernstige aandoening lijdt - waarbij ik niet beweer dat die toestand blijvend is of er een waardeoordeel over geef. Zeker niet! Citaat uit een boek over psychotische stoornissen: "Psychotische stoornissen worden wel een 'ziekte' genoemd omdat de kwetsbaarheid samengaat met een stoornis in de hersenen."

onderscheid is te maken tussen de oorzaak van psychose,
iemand die jaren onder stress en verdriet stond kan ook een psychose doormaken net als iemand met erfelijke voorbeschiktheid bij wie een uitlokkende factor veel kleiner kan zijn!
mensen met een psychose mag je niet zomaar psychiatrische patiënten noemen!
voor vele patiënten blijft de term "psychiatrie" moeilijk, voelen ze zich gemerktekend, wat hun normale reïntegratie in de maatschappij geen deugd doet,

Ik geef met de benaming 'psychiatrisch patiënt' geen waardeoordeel! Bovendien is niet gezegd dat de psychiatrische problemen van blijvende aard zijn.
Ik snap oprecht niet dat de maatschappij zo moeilijk doet over processen die zich in de hersenen afspelen. Waarom daarover wel, maar niet over andere aandoeningen?

echter in de realiteit leven ook mensen/patiënten mèt psychose in het normale leven terwijl niemand in de omgeving beseft hoe erg het met die mens gesteld is! Een psychiatrische patiënt kan dit wel niet!

en autisme is nog eens gans iets anders,
kan je helemaal niet vergelijken met psychose en schizofrenie!

Ik doelde op het (wetenschappelijk aangetoonde) verband tussen autisme en de aanleg voor psychoses en/of schizofrenie. Zie bijvoorbeeld hieronder:

Kinderpsychiater i.o. Jacob Vorstman voert in zijn proefschrift bewijs aan voor een genetisch verband tussen autisme en schizofrenie. Hij onderzocht patiënten met het ‘22q11-deletie-syndroom’. Deze mensen missen een stuk van hun DNA waardoor ze diverse medische problemen hebben, maar ook vaak schizofrenie ontwikkelen. Vorstman onderzocht zestig patiënten van 9 tot 18 jaar en vond bij dertig van hen autisme-achtige symptomen en bij zestien psychotische problemen. Kennelijk spelen de ontbrekende genen, die in het 22q11-gebied liggen, zowel een rol bij het ontstaan van autisme als schizofrenie.

Eerder deze maand promoveerde Mirjam Sprong. In haar onderzoek vergeleek ze twee groepen jongeren tussen de 12 en 18 jaar. De eerste groep van 80 jongeren had symptomen die wezen op het voorstadium van een psychose, een symptoom van schizofrenie. De tweede groep van 32 jongeren had de diagnose MCDD. Beide groepen bleken vergelijkbare schizotypische persoonlijkheidstrekken en sociale problemen te hebben. Bovendien voldeed 78 procent van de jongeren met MCDD aan de criteria die wijzen op het voorstadium van een psychose.

“De strenge scheiding die we aangebracht hebben tussen autisme en schizofrenie was te voorbarig”, zegt prof.dr.em. Herman van Engeland, jeugdpsychiater bij het UMC Utrecht en promotor van Sprong, Lahuis en Vorstman. “Tussen beide aandoeningen bestaat veel overlap, het is een vloeiende overgang.”

Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:51
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:30

MARISKA601 schreef:
Ik merk tot nu toe weinig tot niks
van de readctie van CM.

Jammer.

Op de website van Provident zag ik maar 1 webredacteur. Nou weet ik niet of ze ook de redactie doet voor CM, maar je kunt wel na gaan dat het bijna niet te doen is om 24 uur iedereen in de gaten te houden. Functie Chris moet zeker snel geregeld worden ...of dat ook zo wordt ervaren bij Provident is maar de vraag. Beetje druk opvoeren bij Provident en zag dat er al kandidaten waren voor de functie ...nou van mij mag Hannah die functie wel krijgen ...uitermate geschikt lijkt me.................. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:35

MARYLIEN613 schreef:
beste Dayspring,
jammer dat je zoiets moet meemaken,
maar ik denk dat hier méér aan de hand was dan een psychose!
Ik ben geen psychiater of zo dus wie ben ik om dit te beoordelen,
maar men heeft mij in het ziekenhuis eens de vergelijking gegeven dat bijvoorbeeld na een zwangerschap en bevalling een vrouw als gevolg van hormonenwisseling een psychose kan doormaken,
een neuroloog vertelde eens dat je zelfs een psychose kan doormaken door lange tijd met verdriet te zitten,
onlangs had een patiënte een psychose als gevolg van een operatie (narcose),
er zullen hier natuurlijk ook gradaties in zijn, maar ze kunnen 100% herstellen.

Dat klopt. Dit zijn de (zeldzamere? Weet het niet...) gevallen waarbij een heel duidelijke aanleiding van buitenaf is. Ik snap je vorige posts nu ook beter :)

iemand die schizofrenie heeft, zal dit volgens mij niet krijgen door enkel en alleen een onevenwicht van hormonen, of door een periode van verdriet, of door narcose of door te weinig slaap of door............
Volgens mij hebben bipolaire stoornissen, schizofrenie en andere psychiatrische ziekten symptomen van psychose, maar ik denk dus dat er hier wel meer aan de hand is.
Schizofrenie trouwens is volgens mij nooit te genezen!

maar wie ben ik?....

Volgens mij ook niet - helaas. Toch kunnen sommige mensen met schizofrenie een prima leven zonder al te veel symptomen leiden. Ook binnen de groep van mensen met schizofrenie is dus veel variatie.

Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:40

LEONARD480 schreef:
...nou van mij mag Hannah die functie wel krijgen ...uitermate geschikt lijkt me.................. Lachende smiley

weet wat je zegt. Hannah is een doortastend tiepetje en zal het niet laten om mensen een ban te geven die dingen niet door hebben en/of niet willen luisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 13:10

opgeschoond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 8 februari 2012, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 13:14

GRIFFIN748 schreef:
weet wat je zegt. Hannah is een doortastend tiepetje en zal het niet laten om mensen een ban te geven die dingen niet door hebben en/of niet willen luisteren.

Er is in de regel niets op tegen om doortastend te zijn. Natuurlijk vergt de functie een aanpassing, maar dat geld voor iedereen. In het verleden werkte ik ook het beste met dit soort dames ...geeft vaak veel meer duidelijkheid. Een voorbeeld wil ik wel geven ...in de eerste 10 jaar was er in het winkelcentrum een centrummanager ...eerst was er een man en later een dame in jouw woorden doortastend tiepetje en we hadden het toen nodig om allen neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. Ik weet Griffin dat jij haar langer kent, maar ik denk wel dat het de overweging waard isLachende smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 1 februari 2011, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 13:21

YES356 schreef:
Ik vind het wel aardig rustig de afgelopen dagen op cm Lachende smiley
misschien is er achter de schermen Coole smiley met zonnebril wel aan gewerkt Smiley die vol vragen zit

Dan is jouw bijdrage hieraan heel succesvol ...
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:05

opgeschoond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 8 februari 2012, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:19

INKA401 schreef:
hoi angelique
in het verleden heb ik voor cm leden zéér grote feesten gegeven ... maar jij spant de kroon hoor ... wat een initiatief, en wat een lef ... helemaal súper, en wens je er veel suxes mee.
maar ik heb een vraag ... WÁT maakt griekenland nou zo bijzonder ... mijn zus en zwager gaan er deze zomer voor de 26é keer heen ... hebben élk eiland al gezien, en ook het binnenland ...
ja zeggen ze, het mooie weer, de heldere zee en de cultuur ... terwijl ze londen, parijs en milaan nog nooit hebben gezien ... wát trekt er nou zóó aan griekenland ... kun jij het uitleggen? ...

Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had...
Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:23

GIBBY159 schreef:
Vertrokken

man wat doe je me nou aan! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:27

ANGELIQUE327 schreef:
Chatuliem...ik was bij vrijwel alle picknicks...
geen kind dat interrumpeerde...weet je wel hoe groot die hei is daar?

(enneh...als ik de "man van mijn leven" hier nog mag ontmoeten....van mij mag hij 7 kinderen hebben!!! heerlijk) Knipoog smiley
!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:47

ANGELIQUE327 schreef:
man wat doe je me nou aan! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Gelukkig voor jou heb jij zelf het dagboekje toch nog ..... vele anderen zullen het zonder moeten doen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:48

CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig voor jou heb jij zelf het dagboekje toch nog ..... vele anderen zullen het zonder moeten doen Twijfelende smiley

Dagboekjes kun je kopen Crossy, Gibby's niet, die zijn onbetaalbaar! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:00

ANGELIQUE327 schreef:
Dagboekjes kun je kopen Crossy, Gibby's niet, die zijn onbetaalbaar! Clown smiley

Ik reageerde op jouw uitspraak "man wat doe je me nou aan" Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens mij is Gibby nog gewoon lid en heeft hij alleen zijn "citaten" uit het rechte spoor weggehaald, dus voor jou blijft de mogelijkheid bestaan om elke dag uit het dagboekje "het rechte spoor" te lezen ...... Engeltje smiley

Of Gibby's onbetaalbaar zijn weet ik niet, ik krijg deze Gibby "gratis" bij mijn abonnement Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:05

GRIFFIN748 schreef:
EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley

Hmm, nu ken ik de echte reden dat je ons niet KON vinden in Noordwijk ..... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:08

CROSSROAD317 schreef:
Ik reageerde op jouw uitspraak "man wat doe je me nou aan" Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens mij is Gibby nog gewoon lid en heeft hij alleen zijn "citaten" uit het rechte spoor weggehaald, dus voor jou blijft de mogelijkheid bestaan om elke dag uit het dagboekje "het rechte spoor" te lezen ...... Engeltje smiley

Of Gibby's onbetaalbaar zijn weet ik niet, ik krijg deze Gibby "gratis" bij mijn abonnement Clown smiley

hij moet weer het laatste woord hebben he....onverbeterlijk! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:11

GRIFFIN748 schreef:
EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley

Van te voren effe laagje was erop smeren Griffy, dan overleeftie ut wel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:23

Waarom een openbaring van vergeving zo belangrijk is
De volgende tekst is niet van mijzelf:
Het komt hierop neer: Wanneer het zicht op jouw totale vergeving vertroebeld is, zul je voortdurend op een emotionele wip zitten. Je zult het gevoel hebben dat het soms wel, en soms niet goed is tussen jou en God. Soms zul je het vertrouwen hebben dat alles goed is tussen de Heer en jou, maar soms denk je dat je het verprutst hebt en dat Hij je niet zal helpen totdat je je zonden opbiecht en dingen in orde maakt. Je zult in een constante cirkel van onzekerheid leven, waarbij altijd bezig bent om ofwel in ofwel uit de gunst van God te springen. Deze gevoelens zijn afhankelijk van hoe goed je gepresteerd denkt te hebben en daardoor wordt het kruis van Jezus volledig genegeerd. God beoordeelt je niet op jouw gedrag; Hij ziet alleen Jezus’volmaakte werk. Als je niet gelooft dat Jezus echt al je zonden vergeven heeft, zul je je uiteindelijk een hypocriet en een mislukking voelen.

De rest van de tekst is wel van mij:
In Gods woord vinden we o.a. volgende teksten (HSV):
Kolossenzen 2,13+14: 13 En Hij heeft u, toen u dood was in de misdaden en de voorhuid van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw misdaden te vergeven, 14 en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen.
Hebreeën 8,12: Want Ik zal met betrekking tot hun ongerechtigheden genadig zijn en hun zonden en hun wetteloos gedrag beslist niet meer gedenken.
Hebreeën 10,10: Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam Jezus Christus, eens voor altijd.
Efeze 1,7: In Hem hebben wij de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de misdaden, naar de rijkdom van Zijn genade,
1. Johannes 2,12: Ik schrijf u, lieve kinderen, want de zonden zijn u vergeven omwille van Zijn naam.
Psalm 103,12: Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
Jesaja 43,25(SV): Ik, ik ben het, Die uw overtredingen uitdelg, om Mijnentwil, en ik gedenk uwer zonden niet.

Enkele aandachtspunten bij deze verzen: In Kolossenzen staat dat God al onze misdaden heeft vergeven. Dit deed hij door Jezus eens en voor altijd voor alle schuld te laten betalen. Als alle schuld betaald is kan er dus ook geen nieuwe meer bijkomen. Anders zou Jezus immers opnieuw gekruisigd moeten worden. Er kán ook geen nieuwe overtreding meer bijkomen want, zo lezen we in vers 14, het handschrift dat tegen ons getuigde is uitgewist. Wat bij wijze van spreken eerst een bladzijde was met “Gij zult” en “Gij zult niet” is dankzij een Jezus een wit blad papier geworden. In Romeinen 7,7 schrijft Paulus: Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet! Ja, ik zou de zonde niet hebben leren kennen dan door de wet. Ik zou immers ook niet geweten hebben wat begeerte was, als de wet niet zei: U zult niet begeren. Geen handschrift dat tegen ons getuigd betekent dus ook geen kennis van zonde, net zoals het in de tuin Eden begon, geen kennis van Goed en Kwaad, geen zonde voor God, en ook geen schuld of schaamte. Er is dus geen zonde die tussen God en een gelovige opnieuw in kan komen staan. Altijd heilig, altijd rechtvaardig, niet op basis van ons doen of laten maar op basis van Jezus’ verzoeningsoffer dat al onze tekortkomingen bedekt. Voor wie zich nu afvraagt hoe een christen dan nog weet hoe God wil dat we leven als zowel God als ook wij niet meer naar zonden kijken? Ik heb wel een idee, maar ben benieuwd naar wat jullie denken?

Laatst aangepast door
DENNISS669
op dinsdag 1 februari 2011, 15:50
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:33

De rest van de tekst is wel van mij:
In Gods woord vinden we o.a. volgende teksten (HSV):
Kolossenzen 2,13+14: 13 En Hij heeft u, toen u dood was in de misdaden en de voorhuid van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw misdaden te vergeven, 14 en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen.
Hebreeën 8,12: Want Ik zal met betrekking tot hun ongerechtigheden genadig zijn en hun zonden en hun wetteloos gedrag beslist niet meer gedenken.
Hebreeën 10,10: Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam Jezus Christus, eens voor altijd.
Efeze 1,7: In Hem hebben wij de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de misdaden, naar de rijkdom van Zijn genade,
1. Johannes 2,12: Ik schrijf u, lieve kinderen, want de zonden zijn u vergeven omwille van Zijn naam.
Psalm 103,12: Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
Jesaja 43,25(SV): Ik, ik ben het, Die uw overtredingen uitdelg, om Mijnentwil, en ik gedenk uwer zonden niet.

Enkele aandachtspunten bij deze verzen: In Kolossenzen staat dat God al onze misdaden heeft vergeven. Dit deed hij door Jezus eens en voor altijd voor alle schuld te laten betalen. Als alle schuld betaald is kan er dus ook geen nieuwe meer bijkomen. Anders zou Jezus immers opnieuw gekruisigd moeten worden. Er kán ook geen nieuwe overtreding meer bijkomen want, zo lezen we in vers 14, het handschrift dat tegen ons getuigde is uitgewist. Wat bij wijze van spreken eerst een bladzijde was met “Gij zult” en “Gij zult niet” is dankzij een Jezus een wit blad papier geworden. In Romeinen 7,7 schrijft Paulus: Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet! Ja, ik zou de zonde niet hebben leren kennen dan door de wet. Ik zou immers ook niet geweten hebben wat begeerte was, als de wet niet zei: U zult niet begeren. Geen handschrift dat tegen ons getuigd betekent dus ook geen kennis van zonde, net zoals het in de tuin Eden begon, geen kennis van Goed en Kwaad, geen zonde voor God, en ook geen schuld of schaamte. Er is dus geen zonde die tussen God en een gelovige opnieuw in kan komen staan. Altijd heilig, altijd rechtvaardig, niet op basis van ons doen of laten maar op basis van Jezus’ verzoeningsoffer dat al onze tekortkomingen bedekt. Voor wie zich nu afvraagt hoe een christen dan nog weet hoe God wil dat we leven als zowel God als ook wij niet meer naar zonden kijken? Ik heb wel een idee, maar ben benieuwd naar wat jullie denken?
[/color][/quote]

Dennis dus wij kunnen nu geen zonde meer maken...hmmm merkwaardig en ik denk dat je zonde en erfzonde onder dezelfde noemer plaatst Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 1 februari 2011, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:33

tja, cross werkt niet op afstandsbediening, angel!! lastig he?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:42

Dennis dus wij kunnen nu geen zonde meer maken...hmmm merkwaardig en ik denk dat je zonde en erfzonde onder dezelfde noemer plaatst Smiley die vol vragen zit

ALLE schuld is betaald, leonard, door het lijden van de Heere Jezus.
van alle mensen is de vloek voldaan;
t is echter wel zo, dat je daaraan pas deel hebt (je pas vrijgesproken wordt) wanneer je die verlossing ook in geloof aan mag nemen.

er staat immers in de bijbel dat de Heere Jezus "de schuld" heeft voldaan
en ook; dat "zij verloren gaan vanwege hun ongeloof" en dus niet door gebrek aan vergeving of een tekort aan genade.
alleen uit ongehoorzaamheid kun je verloren gaan; eigen verantwoordelijkheid dus!!

een ieder die de naam des HEEREN aanroept, ZAL zalig worden.
Gods liefde is zoveel groter dan wij mensen ons uberhaupt maar voor kunnen stellen!!
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:46

LEONARD480 schreef:

Hoi Leonard,
Dit is wat Johannes er over zegt:
1. Johannes 3,5+6: 5 En u weet dat Hij geopenbaard is om onze zonden weg te nemen; en zonde is er in Hem niet. 6 Ieder die in hem blijft, zondigt niet; ieder die zondigt heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

Als ik je vraag m.b.t. erfzonde en "gewone" zonde goed begrijp, bedoel je met erfzonde onze schuldige status voor God op basis van ons afstammen van Adam? En met zonde, al ons handelen denken en doen wat tegen Gods wet in gaat? Nu, m.b.t. de erfzonde, wij zijn een nieuwe schepping in Christus op basis van ons geloof en de doop. Romeinen 6,11: Zo dient ook u uzelf te beschouwen als dood voor de zonde, maar voor God levend in Christus Jezus, onze Heer. Dood voor de zonde, levend voor God. Niet dan een beetje dood, dan weer een beetje levend, van de erfzonde wordt je in een keer verlost, ben je dat met me eens? Over de zonde, na de bekering: Ik stel dat er geen zonde meer is als er geen wet meer is. Als jij mij een vers kan laten zien die zegt dat er een wet is die voor christenen nog geldt, ben ik daar reuze benieuwd naar!

Laatst aangepast door
DENNISS669
op dinsdag 1 februari 2011, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:58

HANNAH810 schreef:
ALLE schuld is betaald, leonard, door het lijden van de Heere Jezus.
van alle mensen is de vloek voldaan;
t is echter wel zo, dat je daaraan pas deel hebt (je pas vrijgesproken wordt) wanneer je die verlossing ook in geloof aan mag nemen.

er staat immers in de bijbel dat de Heere Jezus "de schuld" heeft voldaan
en ook; dat "zij verloren gaan vanwege hun ongeloof" en dus niet door gebrek aan vergeving of een tekort aan genade.
alleen uit ongehoorzaamheid kun je verloren gaan; eigen verantwoordelijkheid dus!!

een ieder die de naam des HEEREN aanroept, ZAL zalig worden.
Gods liefde is zoveel groter dan wij mensen ons uberhaupt maar voor kunnen stellen!!

Waardevolle toevoeging Hannah, dank je! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:03

ANGELIQUE327 schreef:
Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had...
Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Verlegen lachende smiley

Herkenbaar Angelique, je verhaal........... dit heb ik nu met Egypte...verslaafd...

daarom ben ik nu zo verdrietig dat de situatie daar is, zoals die is.
En bezorgd om mn vrienden en dankbaar dat mn dochter en ik er op tijd weg zijn........ 5 dagen voor de bom barstte......met dank aan God.....
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:04

...de situatie in Egypte......wat zal het brengen.........mn vrienden daar die ik niet meer kan bereiken.........pffffffffffff
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:05

ALOUS961 schreef:
Lees nu:

" KLEINE DOCHTER " VAN ZOYA PHAN (+ Damien Lewis)

AUTOBIOGRAFIE.

Haar strijd tegen de Birmese junta.
Zoya hoort bij het Karenvolk

Eindeloos boek..........echte aanrader......... maar wel heftig hoor......
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:05

Dinsdag 1 februari:

OPNIEUW BEGINNEN!

Vat moed en wees niet bang.
Begin morgen een nieuw leven, doe de oude fouten weg en begin opnieuw.
IK geef je een nieuw begin, voel je niet belast.

Als MIJN vergeving allèèn maar voor de rechtvaardigen was en voor hen, die niet gezondigd hadden, waarvoor zou die vergeving dan nog nodig zijn?

Bedenk, wat ik vroeger tegen Maria heb gezegd:
Wie veel vergeven wordt, die betoont veel liefde.

Waarom tob je zo en maak je het jezelf zo moeilijk.
IK sta klaar om je alles te geven wat liefelijk is, maar je leven is besmeurd met tobberij en bezorgdheid.
Je zou MIJN schatten vernielen, IK kan allèèn maar harten zegenen,
die blij en dankbaar zijn.

Je MOET blij zijn en vol vreugde.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:13

ALOUS961 schreef:
Herkenbaar Angelique, je verhaal........... dit heb ik nu met Egypte...verslaafd...

daarom ben ik nu zo verdrietig dat de situatie daar is, zoals die is.
En bezorgd om mn vrienden en dankbaar dat mn dochter en ik er op tijd weg zijn........ 5 dagen voor de bom barstte......met dank aan God.....

Nou meissie, ik begrijp het hoor, zorgwekkend allemaal hoor, vooral als je niet met ze communiceren kunt! Maar jij en je dochter zijn bewaard gebleven en daar mogen we God voor danken !
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 ... 6194 Volgende
Pagina 1882 van 6194