| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 09:52
|
|
|
|
Nou 't was weer een gezellige bzv avond Ik blijf die Frank aandoenlijk vinden, hij is zo gelukkig met zijn Anita...en andersom ook. Richard....de cowboy op een kameel in Schoorl....tsja....maar leuk dat het toch echt lijkt te klikken met die twee. Gijsbert.......begint Femke WEER over dat bestek.... .....maar goed, duidelijk verliefd allebei, leuk !! Arme Marcel, Ksenia..........heeft nog meer tijd nodig, zijn 'geduld' wordt wel op de proef gesteld hoor. En ja....Annemarie en Adriaan......wat moet je daar nu van zeggen ik moest er erg om lachen, zulke nuchtere 'boeren'........ Adriaan had gewoon haar hand moeten pakken toen hij haar wees op dat andere stelletje... Ben dus echt wel benieuwd naar de volgende week of die nog bij elkaar zijn.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 21 februari 2011, 09:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:03
|
|
|
|
| Rom 5: 13 schreef: | | Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is. | Dit is denk ik in één zin mijn visie op kinderen. Voor hen geldt de wet niet, zeker niet voor baby's. Ze zondigen dus niet, omdat de wet nog niet in werking is gesteld...ze hebben dus ook geen extra behoefte tot behoud, want ze behoren God reeds toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit is denk ik in één zin mijn visie op kinderen. Voor hen geldt de wet niet, zeker niet voor baby's. Ze zondigen dus niet, omdat de wet nog niet in werking is gesteld...ze hebben dus ook geen extra behoefte tot behoud, want ze behoren God reeds toe. |
De kinderdoop gaat niet om het behoud van de kinderen. Je draagt het op aan God, en belooft het op te voeden naar de bijbel. De besprenkeling is daarvan het teken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:37
|
|
|
|
|
Hier nog een weekje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nee ik ben bang voor mannen.......eg woar Was het daar ook zo druk?De koffie hebben we maar in Zuidlaren gehaald,was in het bospaviljoen geen doorkomen aan....... |
Er waren ook een aantal vrouwen hoor en die hadden jou zeker in bescherming genomen als je dat nodig was geweest..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:42
|
|
|
|
Hé Chat. Het was inderdaad een hele mooie middag. Thx voor de koffie met apfelstrudel en de gezelligheid. En ik ga je lekker nog niet feliciteren, want morgen ben je pas echt jarig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 10:47
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | als ontmoedigd zijn een zonde is, dan ben ik hier vandaag schuldig aan,
het gaat slecht met mijn broer, zie het efkens niet meer zitten,
hopen zeggen ze op IZ bidden zegt mijn vader, wenen doet mijn moeder, mij proberen sterk houden doe ik in gedachten hopend op Gods hulp, schreien doe ik als ik alleen ben ik zie het niet meer! |
Speciaal voor jou Marylien: http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
liefs, Lisa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:00
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | volgens mij marylien ben je een lieve gevoelige persoonlijkheid en ik ben blij dat je hier bent. ik ken de bijbel ook niet van binnen. het gaat er ook niet om of je alle teksten kunt citeren zodra iemand iets durft te zeggen. Iemand die dat kan is in mijn ogen geen superchristen. Liefde daar draait het om. Voor mij is dat de hoofdboodschap die de hele bijbel uitstraalt en waar alle woorden over gaan. De LIEFDE met een hoofdletter. Als je die kent wat moet je dan nog met woorden._ |
Mooi gezegd Rebecca. Superchristenen bestaan helemaal niet. En nee, het gaat zeker niet om het kunnen citeren van ale Bijbelteksten. Het gaat eerder om de vraag "verstaat ge wat ge leest..." Juist door met elkaar te delen hoe je de verschillende teksten leest en interpreteert, kun je elkaar stimuleren en helpen verder te groeien in het geloof. Want idd.. de Bijbel gaat in zijn totaliteit over LIEFDE in hoofdletters. Dat is wat weg mogen, beter gezegd moeten uitdragen op het moment dat we het voorbeeld van Jezus willen volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | vandaag dan officieel de laatste dag hiero.
ik zal jullie missen (al dan niet als kiespijn )
maar niet getreurd, er zullen heus wel mensen zijn die mij kunnen vervangen (al dan niet SAAB-rijdend)
op de valreep kan ik melden dat ik mezelf alvast een cadeautje voor mijn verjaardag heb gegeven. want als ik mezelf niet verwen, doet niemand het. ik moet 'r alleen nog even ophalen, aan de andere kant van het meer dat Noordzee heet.
 |
Toch jammer Griff... dat wordt dus geen discussie over de fanatasieloze spleetogenbak die ik heb aangeschaft ha ha ha. Hé t ga je goed en wellicht tot later.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:02
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | | Hier nog een weekje... |
En dan gewoon weer verlengen hoor Dayspring...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:13
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | En dan gewoon weer verlengen hoor Dayspring...  |
Nope
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:20
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | Nope  |
ik ga verlengen dayspring! doe je echt niet mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:21
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Mooi gezegd Rebecca. Superchristenen bestaan helemaal niet. En nee, het gaat zeker niet om het kunnen citeren van ale Bijbelteksten. Het gaat eerder om de vraag "verstaat ge wat ge leest..." Juist door met elkaar te delen hoe je de verschillende teksten leest en interpreteert, kun je elkaar stimuleren en helpen verder te groeien in het geloof. Want idd.. de Bijbel gaat in zijn totaliteit over LIEFDE in hoofdletters. Dat is wat weg mogen, beter gezegd moeten uitdragen op het moment dat we het voorbeeld van Jezus willen volgen.  |
en net hierom Lisa kom ik graag op het forum! kom ik een vriend of partner tegen, nou das fijn meegenomen, maar kom ik dit niet tegen, het blijft mij hier boeien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:22
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik ga verlengen dayspring! doe je echt niet mee? |
Nee Marylien, sorry. Ik wens je hier in elk geval wel nog een heel leuke tijd toe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:23
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | als ontmoedigd zijn een zonde is, dan ben ik hier vandaag schuldig aan,
het gaat slecht met mijn broer, zie het efkens niet meer zitten,
hopen zeggen ze op IZ bidden zegt mijn vader, wenen doet mijn moeder, mij proberen sterk houden doe ik in gedachten hopend op Gods hulp, schreien doe ik als ik alleen ben ik zie het niet meer! |
Ook wanneer je ontmoedigd raakt/bent is God heel dichtbij je hoor! Ook als je God misschien nu even niet voelt!
Weet dat er mensen in een kring van gebed om jullie heen staat!
Heel veel sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:23
|
|
|
|
Net te horen gekregen dat mijn wandelingetje van gisteravond me een verrekte enkel heeft opgeleverd Nu dus thuis zitten met m'n pootje ingepakt en pijn hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:24
|
|
|
|
[quote=JAN786] Ooit gehoord van het begrip "geloven in jezelf"? Ik ben met je eens dat Jezus God is, want ik geloof in de drie-eenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest. Uit alle evangelies blijkt dat Jezus heeft laten zien dat hij zich steeds opnieuw tot de Vader wendt. En daarmee is in mijn beleving wel degelijk aangetoond dat Jezus in God (en dus in zichzelf) geloofd.
Doet tegelijkertijd in mij weer een andere gedachte opkomen... Als Jezus in zichzelf geloofd... dan mogen wij mensen dus ook dat voorbeeld volgen.. Mooie gedachte eigenlijk... Wij mogen geloven in onszelf, juist door ons geloof in Jezus die ons heeft vrij gemaakt van alle zonden.
Anyway: wat betreft jou opmerking "wij moeten geloven in Jezus" Nee Jan..... wij moeten helemaal niets. Als het een kwestie van moeten was, had God wel robotjes gemaakt die in Hem geloofden. God heeft ons echter gemaakt als mensen met een eigen keuze. Wij moeten niet geloven, maar wij mogen geloven.
Liefde laat zich niet opleggen, maar is juist een vrijwillige keuze. Omdat God ons ongelofelijk lief heeft, wil Hij niets liever dan dat ook wij Hem liefhebben. Hij dwingt ons echter nergens toe, maar wacht juist tot een ieder vrijwillig de keuze maakt om Hem lief te hebben en zich over te geven aan Zijn enorme liefde en genade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Net te horen gekregen dat mijn wandelingetje van gisteravond me een verrekte enkel heeft opgeleverd Nu dus thuis zitten met m'n pootje ingepakt en pijn hebben  |
Beterschap!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:26
|
|
|
|
[quote=JAN786]
Ok.. zal ik straks ff bekijken, wellicht hoorde mijn laatste post nav jou bijdrage daar ook wel in thuis, dus dan gaan we daar verder met deze discussie en nu weer back on topic over de doop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:27
|
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Verder denk ik dat geloven geen 'moeten' is maar een mogen... (Jezus staat aan de deur en klopt en jij mag open doen).
Kijk dat bedoelde ik... wat zijn we het op dit punt weer lekker eens Susannah..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:29
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | dat ik niet kan slapen, en maar lig te piekeren, nochtans is het werkdag vandaag, dat ook nog! pfff...... |
Marylien, hoe gaat het nu met je broer?
Ik hoop dat je je zorgen een beetje van je af kan zetten als je aan het werk gaat. Breng ze bij God, of met andere woorden: Werp al je zorgen op Hem, want Hij zorgt voor je (1 Pet. 5:7)
In gebed bij jou en je broer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:32
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | susanne: Ik vind het onderhand een beetje wellus-nietes discussie geworden (dat kan aan mij persoonlijk liggen) en dat vind ik wel jammer, althans zo voelt het nu voor mij. |
Tja, als iedereen het op voorhand met elkaar eens zou zijn heb je geen discussie meer. Zou toch jammer zijn van dit forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:41
|
|
|
|
Lisa is echt heel mooi, dank je wel! doet mij denken aan de tekst met de voetstappen in het zand, waar plots alleen maar één paar meer te zien zijn, nl dat God je daar draagt,
ik heb het op mijn facebookpagina gezet!
zie maar eens naar mooiste moment straks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ook wanneer je ontmoedigd raakt/bent is God heel dichtbij je hoor! Ook als je God misschien nu even niet voelt!
Weet dat er mensen in een kring van gebed om jullie heen staat!
Heel veel sterkte! |
dank je Josina, het is zo lief hoe jullie steunen en meeleven! (zie mooi moment)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | zeg Hannah, heb je wel door dat we veel dichter bij elkaar staan dan misschien zou blijken uit deze bijdragen??? Als jij ook van mening bent, dat men pas schuldig bevonden wordt als men het onderscheid heeft, dan verdwijnt een prangende noodzaak tot het dopen van kinderen. Want dat is de belangrijkste reden geweest waarom het is ingevoerd, omdat men bang was dat een niet gedoopt kind niet behouden was. Toen verzon men maar de verbondstheologie, zodat de kinderen opgenomen konden worden in het verbond. Allemaal als doel en reden om het behoud van de kinderen te regelen. Het is een hele tijd gebruikelijk geweest, dat te vroeggeboren baby's die geen kans hadden om te overleven snel gedoopt moesten worden.
Dus als voor jou de noodzaak tot behoudenis niet in het ritueel met kinderen schuilt, wat blijft er dan over van de noodzaak of het nut van dit ritueel? Heeft het dan nog wel de waarde van een sacrament voor jou? Of is het alleen een belofte die uitgesproken wordt over het kind, waar het later aan vast mag houden? |
de doop is zowiezo geen noodzaak, chatuliem. het is een sacrament; een symboliek om het evangelie zichtbaar te maken. in dit geval is het de SYMBOLIEK van het afleggen van je eigen leven en gewassen worden in het bloed van de Heere Jezus. alleen het bloed van de Heere Jezus is noodzakelijk, niets meer, niets minder dan dat. het gevaar van een discussie als deze is dat je in dogma's verzand, en waar het werkelijk om draait op de achtergrond raakt.
de noodzaak om kinderen voor hun sterven het sacrament van de doop te bedienen is naar mijn weten een rooms katholiek gebruik. in de katholieke kerk wordt/werd het sacrament als onmisbaar gezien.
voor mijzelf is een sacrament niets meer en niets minder dan een zichtbaar evangelie. en het (zichtbaar) evangelie brengt je aan de voeten van de Heere Jezus als het goed is, om je leven aan Hem toe te vertrouwen. aan Zijn beloften mag je je vast houden; niet omdat je gedoopt bent, maar omdat Zijn Woord de waarheid is. de enige noodzaak, nogmaals, is niet om gedoopt te zijn, maar om je leven toe te vertrouwen aan Hem. de rest is bijzaak in mijn ogen.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 21 februari 2011, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 11:46
|
|
|
|
een mooi moment heb ik de voorbije dagen naast een slecht moment vaak mogen voelen, nl dat velen meeleven en meebidden, hiervoor mijn dank, jullie steun doet zoveel goeds,
gisteren in de samenkomst had ik het oh zo zwaar, maar in de namiddag kregen we voor het eerst beter nieuws te horen, het afbouwen van de beademing lukte plots en de bloedresultaten waren beter! het gaat stilletjes en ben soms beetje bang om te zeggen dat het beter gaat, maar ik was hier zooooooooooooooooooo gelukkig mee, en ik was rotsvast overtuigd dat God onze gebeden gehoord had, niet alleen die van mij en familie, maar ook die van alle christenen die we kennen, en ook die van jullie
nu zou ik hier graag een hartje plaatsen maar computerkennis is dus te klein hiervoor
ook deze morgen kreeg ik goed nieuws, hij blijft natuurlijk nog zwaar ziek, maar we blijven vertrouwen en hopen, en ik deel dit graag met jullie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:18
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Bert168:
Bert, als eerste wil ik iets recht zetten. Kinderdoop is niet in de 12e eeuw ingevoerd maar al bekend in de vroegchristelijke kerk. Om ook even iets recht te zetten: http://bijbel.wikidot.com/kinderdoop
Maar misschien kun jij mij ff vertellen op grond van welke Bijbelteksten jij stelt dat de kinderdoop werd toegepast in de vroegchristelijke kerk?
Ik ben van mening dat de verbondsvisie bepalend is. Als je niet geloofd dat God een God is van het verbond wat Hij met de mensen heeft gemaakt en waarvoor hij een teken gegeven heeft. Zoals al eerder opgermerkt betekend JEHOVA: verbondsgod. Dit verbond is uniek ten opzichte van alle andere geloven. God sluit een verbond met mensen en belooft zich daaraan te houden. In het OT was dat teken de besnijdenis. Dit was een bloedige ceremonie wat wees op het bloed dat vloeien moest vanwege de zonde. Zoals ook Jezus bloed moest vloeien om ons te kunnen redden. Deze besnijdenis was geen teken van geloof zoals ook de doop dat niet is. Interresanst is dat we in Genesis 17 lezen dat alles wat mannelijk was besneden werd. Ook de heidense slaven die Abraham in dienst had. Dus ook in het O.T. werd het verbondsteken gegeven aan niet-israelieten.
Jij gaat hier in op de besnijdenis. Ook in het NT werden joden besneden. Jezus zelf is ook besneden als kind. Hij is echter ook als volwassene gedoopt door onderdompeling. Dat laat dus zien dat de doop de besnijdenis niet vervangt. De besnijdenis blijft een teken van het verbond dat God in het OT heeft gesloten met het Joodse volk. Dat wil niet zeggen dat Christenen die niet tot het Joodse volk behoren zich ook zouden moeten laten besnijden, integendeel. Paulus geeft op meerdere plaatsen in de Bijbel aan dat dit niet hoeft (o.a. Galaten 6:12-15, Kolossensen 2:11-13)) Overigens blijkt niet uit de Bijbel dat de kinderdoop de besnijdenis vervangt.
Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn zal zalig worden, maar wie niet zal geloofd hebben zal verdoemt worden. Dus geloof bepaalt onze eeuwige bestemming en niet de doop.
Op dit punt ben ik het wel met jou eens: je wordt behouden door het geloof in Jezus Christus alleen. God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. Er is geen onderscheid (zie ook Romeinen 3:22-31). De doop door onderdompeling is het teken waarmee je zichtbaar kunt maken dat je tot dat geloof bent gekomen, dat je je oude leven achter je laat en een nieuw begin maakt in jouw relatie met God. Maar bovenal is het ook een voorbeeld wat Jezus ons zelf heeft gegeven Ook Hij heeft zich als volwassenne laten dopen door onderdompeling als daad van gehoorzaamheid. Dit was geen verbondsdoop, want Jezus was besneden en had dus al het teken ontvangen van het verbond waar jij op doelt. Ik heb in de Bijbel niets kunnen vinden waaruit blijkt dat de kinderdoop in de plaats van de besnijdenis is gekomen. Maar goed... misschien heb jij een tekst zien staan die ik heb gemist? Schroom dan niet om die even hier neer te zetten.
Deze tekst staat wel in een bepaalde context. De discipelen werden uitgezonden om het evangelie te gaan brengen naar de heidenen. De Joden hadden Jezus verworpen als messias en daarom liet God zijn evangelie naar de heidenen brengen. Deze heiden waren niet onder het verbond en kenden dus ook geen verbondsteken. Daarom moesten zij nadat zij tot geloof gekomen waren ook gedoopt worden om weer in dat verbond te worden gebracht.
Kijk en hier trek je de boel in mijn ogen weer een beetje uit het verband. Waar staat volgens jou in de Bijbel dat mensen gedoopt moesten worden om in het verbond gebracht te worden.
Ik kan nergens in de bijbel vinden dat God alleen met Israel handelt via zijn verbond en met de heidenen niet. Hoewel ik niet ontken dat Israel een speciale plaats heeft. Ga ik nu ff niet op in, want dan raken we off-topic
Lezen we in de wet niet dat God werkt in de lijn der geslachten. Mag Hij zijn verbond niet voorzetten van kind tot kind? Waarom mag God niet de eerste zijn in het aanbieden van Zijn genade? |
God is op voorhand de eerste is het aanbieden van Zijn liefde en genade, daar hoeven we wat mij betreft nooit over in discussie. Het in ontvangst nemen van die liefde en genade, is een keuze die ieder mens zelf mag maken. Uit alle teksten in de Bijbel die over de doop gaan, blijkt dat mensen eerst zelf tot die persoonlijke keuze komen en zich vervolgens laten dopen door onderdompeling. Jij mag dat best anders zien, maar dan hoor ik graag de Bijbelteksten waar je dat op basseert (bij voorkeur letterlijke teksten en geen interpretatie daarvan
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 februari 2011, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:39
|
|
|
|
[quote=KATHY142]
Mooie bijdrage Kathy. Kan me er helemaal in vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:44
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Jezus is onderdeel van dat verbond. Dat kun je niet uit elkaar scheuren. Als God geen verbond had gemaakt was Jezus nooit gekomen. Het gaat om de herstelde gemeenschap met God. WE zijn zondaars en kunnen vrijgekochte zondaars worden door wedergeboorte.
Ik leef zeker wel volgens het NT. Indien de Zoon u zal vrijgemaakt hebben zo zult gij waarlijk vrij zijn.
Maar de grote vraag blijft of Jezus in ons leeft. Niet de doop niet het verbond maar een levende relatie met Jezus Christus door Zijn Geest is alleen zaligmakend. |
Vertel eens Jan, Als jij meent dat jij volgens het NT leeft, dat Jezus in jou leeft.. waarom zou je dan niet gewoon Zijn voorbeeld volgen en je laten dopen door onderdompeling? Hoe het ook wendt of keert: de kinderdoop zoals die wordt toegepast staat nergens vermeld in het NT, noch in het OT... En daarmee zeg ik niet wat jij zou moeten doen.. Ik heb niet de ambitie om te overtuigen, maar juist om te getuigen
|
|
| Naar boven |
|
|