| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja, hoe vond je die Adriaan???? Niet te geloven...... Ik vond hem niet nuchter maar meer een beetje lomp! Als ik Annemarie was geweest was ik naar huis gegaan En ik vond hem nog wel zo leuk...... Volgens mij had ze het met Harrie leuker gehad......
Helemaal mee eens! Hij is me echt tegengevallen. Ik vond het heel sneu voor Annemarie. Ze hebben ook weinig gevoel voor cultuur, wat dat betreft passen ze wel bij elkaar. 'k Ben ook op Cyprus geweest, maar je moet er wel de waarde van inzien. Maar goed, dat is de boeren-nuchterheid waarschijnlijk.
En MArcel, de ziel......nou ja, hij blijft hopen en dat is in hem te prijzen! Ben benieuwd naar volgende week, alweer de ontknoping.... |
Ik ook! Verder is het meeste al gezegd en kan ik me aardig vinden in de analyses van anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:12
|
|
|
|
Deze discussie begint hoe langer hoe meer het karakter te krijgen van een overtuigen van elkaars gelijk. Volgens mij gaan we daar niet uit komen, maar het is ook zeker niet de weg die we moeten gaan. Het leidt er bovendien toe dat hoe langer hoe meer mensen afhaken in deze discussie.
In mijn bijdragen op het forum heb ik jullie geprobeerd te laten zien dat het besluit om mij te laten dopen is gevolgd na een hele persoonlijke zoektocht. En ja... die stap kan ik inderdaad helemaal toelichten aan de hand van de Bijbel, ik kan van alles vertellen over het onderzoek wat ik zelf heb gedaan met betrekking tot de doop, enzovoorts.
Feit blijft dat het niet dat onderzoek of de Bijbelteksten zijn geweest die mij die stap hebben doen zetten. Achteraf bekeken is het makkelijk om dat als argumentatie te gebruiken, want dat komt veel minder dichtbij dan de getuigenis die ik hier op het forum heb gezet.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om toch die getuigenis hier neer te zetten, juist om jullie te laten zien dat mijn besluit om mij te laten dopen een hele persoonlijke keuze is geweest. En ja.. ik vond en vind het nog steeds geweldig. Het is een ongelofelijk bijzonder moment, dat nog steeds iedere dag doorwerkt in mij. Ik kan het dan ook iedereen aanraden, maar ik wil het absoluut niemand opdringen, juist omdat ik van mening ben dat het ook echt een hele persoonlijke keuze moet zijn om je te laten dopen door onderdompeling.
Als er vragen zijn over mijn doop, de zoektocht die daaraan vooraf is gegaan en hoe ik het allemaal heb beleefd en ervaren: feel free to ask.
Wat de discussie op dit forum betreft: laten we stoppen met het elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk. Het is duidelijk dat er een grote verschillen zijn tussen de kinderdoop en de doop door onderdompeling op latere leeftijd, niet alleen qua beleving van de mensen die ervoor kiezen, maar juist ook qua betekenis en uitvoering. Ik denk dat daar iedereen het wel over eens is.
Persoonlijk hoor ik nu dan ook liever getuigenissen van mensen die zich hebben laten dopen door onderdompeling en daar heb ik nog niet heel veel van gezien. Ik denk dat het goed is om zichtbaar te maken waarom jij je hebt laten dopen, hoe je bent gekomen tot die stap. Niet zozeer om te overtuigen, maar juist om op een zorgvuldige, respectvolle en liefdevolle manier te getuigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:18
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Even een andere draai geven aan deze discussie, want de meningen over seks voor het huwelijk zijn overduidelijk erg verdeeld.
Misschien is het goed om ons af te vragen hoe seks is bedoeld. Er zijn al een paar mensen geweest die hier hele wijze woorden over gezegd hebben (nogmaals mijn complimenten aan Leanne). Seks is geen wegwerpartikel, maar een heel kostbaar geschenk. Het is niet bedoeld om lustgevoelens te bevredigen, maar juist om liefde te delen op een hele mooie wijze. Het is een hele intieme manier om één te worden met je partner. Let wel: daar zijn meerdere manieren voor en in een relatie is seks niet het belangrijkste. Het staat op een gedeeld eerste plaats met de andere dingen waardoor je één wordt met elkaar. Seks is bedoeld om van te genieten, zoals terecht werd opgemerkt met de verwijzing naar teksten uit Hooglied. Het is ook niet de bedoeling dat partners elkaar seks weigeren, tenzij zij hier wederzijds mee instemmen om zich enige tijd aan het gebed te wijden (1 Korintiërs 7:5). En wat voor- of tegenstanders over seks voor het huwelijk ook beweren, volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat seks thuis hoort in een relatie tussen man en vrouw.
Daarom even naar die relatie tussen man en vrouw. Volgens mij is het de bedoeling dat een relatie tussen mensen in het algemeen, maar in het bijzonder de relatie tussen man en vrouw als zijnde levenspartners gebaseerd moet zijn op liefde. Dat haal ik uit tal van Bijbelteksten die ik nu even niet allemaal ga aanhalen. Wat echte liefde inhoudt wordt heel mooi getypeerd in 1 Korintiërs 13, vers 4 tot en met 8:
De liefde is geduldig; de liefde is vriendelijk; de liefde is niet jaloers. Zij doet niet gewichtig, is niet trots. Zij kwetst niet, is niet egoïstisch en voelt zich nooit beledigd; zij neemt niemand iets kwalijk; zij is niet blij met onrecht, maar juist met de waarheid. De liefde beschermt altijd, heeft altijd vertrouwen, verwacht het altijd van God en houdt stand. Aan de liefde komt nooit een einde.
Als je een relatie hebt die daarop is gebaseerd dan is het een relatie die is zoals God het feitelijk heeft bedoeld. Het vergt tijd om een relatie op te bouwen die zo diep gaat. Leg nu de link naar seks als kostbaar geschenk aan je partner in een relatie die gebaseerd is op de liefde die hier wordt bedoeld.
Vraag is vervolgens: als dat de liefde is die je hebt gevonden bij elkaar.... is het dan niet heel logisch om te veronderstellen dat je dan ook echt samen één wil zijn? Dat je dat dan niet alleen tegen elkaar uit wilt spreken, maar juist ook wilt laten zien aan de buitenwereld? Is het dan niet logisch om te veronderstellen dat je een liefde bij elkaar hebt gevonden die zo groot is dat je die juist graag wilt bevestigen door elkaar trouw te beloven, middels een huwelijk waarover je Gods zegen vraagt?
Anders gezegd als je als partners die liefde bij elkaar hebt gevonden: dan is een huwelijk toch een logisch vervolg? Misschien zegt deze bijdrage jullie wel niets over seks voor het huwelijk.. lees het dan nog maar eens rustig door. Want volgens mij zegt het juist alles....  |
Even een nieuwe poging om de discussie back on topic te brengen. Wat ik gister heb geprobeerd duidelijk te maken is dat het niet zozeer om het huwelijk gaat, of om seks.. maar dat het in de allereerste plaats gaat om de vraag of er sprake is van een relatie zoals God die heeft bedoeld. Zoals ik al zei: als dat het geval is, dan is een huwelijk een logisch vervolg.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:18
|
|
|
|
Mogge Chat,
Van harte gefeliciteerd met het behalen van de 50 kaarsjes. Een hele fijne dag toegewenst met Abraham.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:19
|
|
|
|
Misschien een overbodige vraag hoor..... maar is hdet evangelisatie naar binnen toe
of naar buiten gericht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | liever allemaal emotioneel in een gezellig evenwicht leonard...... dat lijkt me een prima soort van evenwicht!!
nogmaals; we gingen met drie single moeders op pad, en de rest koppelde aan....... hoofddoel is dus; gezelligheid hebben aan singles onder elkaar. want samen is veel leuker; alleen is maar alleen..... |
Maar eeh... de mensen die al een cm-koppeltje zijn en zich ook hebben aangemeld mogen toch wel gewoon blijven komen toch Hannah.. anders is t zo sneu voor Henk.. en misschien nog een paar andere mensen waarvan ik als nieuweling niet weet dat ze een stelletje zijn
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Willemijn, heb je de laatste tijd nog wel eens een vmbo-school van binnen gezien? Moeilijke gezinsomstandigheden, verwaarlozing en kinderen met een andere culturele achtergrond en weinig gevoel voor ethiek? Wat denk je hoeveel dwarsverbanden er zijn met jeugdzorg, kinderbescherming en vooral ook politie en justitie? Gezien de openbaarheid van dit forum kan ik daar niet op ingaan verder. Met heel veel kinderen gaat het goed, maar het aandeel probleemkinderen is wel fors toegenomen. Mensen in het onderwijs werken zich wezenloos om met alle problematiek van dyslexie, adhd. lichtere vormen van autisme en wat al niet meer om te gaan. Er gaan ook dingen mis. Zeker. Boekhouders moet je geen accountancy laten doen. Ziekenverzorgsters niet laten assisteren in de OK. Leerkrachten zijn meestal niet onwillig maar onvoldoende toegerust en krijgen dingen op hun bordje waar ze niet voor gekozen hebben en al helemaal niet voor zijn opgeleid. Speciaal onderwijs vereist warme, stevige, gemotiveerde maar ook deskundige leerkrachten. En niet een afgeronde opleiding biologie waar leerkrachten indertijd mogelijk voor gekozen hebben. Een kind help je ook onvoldoende met een rugzakje als de bekwaamheid een kind daadwerkelijk te helpen ontbreekt. De huidige VMBO-scholen zijn niet te vergelijken met de LTS van vroeger. Gelukkig gaat er heel veel goed en soms is dat een klein wonder. Kind in nood is wat sterk uitgedrukt maar adequate hulp is wel nodig.
Thomas, het is wat complexer dan het lijkt. |
Dat ben ik wel met je eens, 'kind in nood' vind ik veel te dramatisch klinken. De manier van hulp, zoals in de afgelopen jaren gegeven, is niet altijd de oplossing. Er zijn veel - al dan niet terecht - 'rugzakken' toegekend, wat het probleem vaak niet oplost en de leerkracht niet altijd ontlast. Soms juist het tegendeel, het kan namelijk ook ten koste gaan van de rest van de groep. Dat geeft geen goed gevoel. Het kost enorm veel geld, waarvan veel aan de strijkstok (er wordt wat afgepraat door deskundigen van buitenaf , daarnaast de papieren rompslomp ) blijft hangen. De leerkracht moet het toch echt zelf, soms met een klein beetje hulp, doen. Zeker als het een gedragsprobleem betreft. Ik vraag me ook wel eens af, of ik hier voor gekozen heb. Aan de andere kant is het ook weer een uitdaging, je leert er veel van. Ik vind dat hier wel op bezuinigd kan worden. Veel geld aan iets besteden, zegt niet per definitie dat het helpt. Geef de scholen zelf het geld in beheer, dan kunnen zij de hulp op de juiste manier inzetten. Dat is nog goedkoper ook.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJONNIE945
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:33
|
|
|
|
Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:53
|
|
|
|
| SJONNIE945 schreef: | Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind.  |
Sorry Sjonnie, maar ik zie de toegevoegde waarde van deze opmerking niet. Er wordt hier een discussie gevoerd over seks voor het huwelijk c.q. de relatie waarin seks al dan niet past c.q. de relatie zoals God die heeft bedoeld. Jou opmerking komt dubbelzinnig op mij over. Ik vind dat niet plezierig en ik vind dat zeker niet de manier om deel te nemen aan deze discussie. Ik stel voor dat niemand verder in gaat op deze opmerking van Sjonnie (ook niet nav wat ik nu schrijf). Sjonnie is daarin tegen van harte welkom om een echte inhoudelijke bijdrage te leveren aan deze discussie. En nu back on topic graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:54
|
|
|
|
Zijn er ook nog mensen met goede herinneringen aan de YFC kampen speciaal de molen in Giethoorn begin jaren 70 bedacht me dat de link hier mee ook was dat we na een paar reunie,s
zelfs thuis bij bram krol... nog vaak elkaar opzochten en dan specifiek als er iemand belijdenis deed of zich liet dopen of als er eeen speciale dienst was ergens in het land gewoon gezellig opbouwend bezig zijn .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:59
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Zijn er ook nog mensen met goede herinneringen aan de YFC kampen speciaal de molen in Giethoorn begin jaren 70 bedacht me dat de link hier mee ook was dat we na een paar reunie,s
zelfs thuis bij bram krol... nog vaak elkaar opzochten en dan specifiek als er iemand belijdenis deed of zich liet dopen of als er eeen speciale dienst was ergens in het land gewoon gezellig opbouwend bezig zijn . |
Op 3 april 2011 wordt er iemand gedoopt in Amsterdam toch Chat. Is misschien ook wel leuk om bij te zijn voor de mensen die kunnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:05
|
|
|
|
Chat,
Van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag !
Een mooi en gezegend nieuw levensjaar toe gebeden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:05
|
|
|
|
2 keer geplaatst.........oeps
Laatst aangepast door
|
AARTJE289
|
op dinsdag 22 februari 2011, 11:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Deze discussie begint hoe langer hoe meer het karakter te krijgen van een overtuigen van elkaars gelijk. Volgens mij gaan we daar niet uit komen, maar het is ook zeker niet de weg die we moeten gaan. Het leidt er bovendien toe dat hoe langer hoe meer mensen afhaken in deze discussie.
In mijn bijdragen op het forum heb ik jullie geprobeerd te laten zien dat het besluit om mij te laten dopen is gevolgd na een hele persoonlijke zoektocht. En ja... die stap kan ik inderdaad helemaal toelichten aan de hand van de Bijbel, ik kan van alles vertellen over het onderzoek wat ik zelf heb gedaan met betrekking tot de doop, enzovoorts.
Feit blijft dat het niet dat onderzoek of de Bijbelteksten zijn geweest die mij die stap hebben doen zetten. Achteraf bekeken is het makkelijk om dat als argumentatie te gebruiken, want dat komt veel minder dichtbij dan de getuigenis die ik hier op het forum heb gezet.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om toch die getuigenis hier neer te zetten, juist om jullie te laten zien dat mijn besluit om mij te laten dopen een hele persoonlijke keuze is geweest. En ja.. ik vond en vind het nog steeds geweldig. Het is een ongelofelijk bijzonder moment, dat nog steeds iedere dag doorwerkt in mij. Ik kan het dan ook iedereen aanraden, maar ik wil het absoluut niemand opdringen, juist omdat ik van mening ben dat het ook echt een hele persoonlijke keuze moet zijn om je te laten dopen door onderdompeling.
Als er vragen zijn over mijn doop, de zoektocht die daaraan vooraf is gegaan en hoe ik het allemaal heb beleefd en ervaren: feel free to ask.
Wat de discussie op dit forum betreft: laten we stoppen met het elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk. Het is duidelijk dat er een grote verschillen zijn tussen de kinderdoop en de doop door onderdompeling op latere leeftijd, niet alleen qua beleving van de mensen die ervoor kiezen, maar juist ook qua betekenis en uitvoering. Ik denk dat daar iedereen het wel over eens is.
Persoonlijk hoor ik nu dan ook liever getuigenissen van mensen die zich hebben laten dopen door onderdompeling en daar heb ik nog niet heel veel van gezien. Ik denk dat het goed is om zichtbaar te maken waarom jij je hebt laten dopen, hoe je bent gekomen tot die stap. Niet zozeer om te overtuigen, maar juist om op een zorgvuldige, respectvolle en liefdevolle manier te getuigen. |
Amen Lisa, een wijs besluit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:12
|
|
|
|
nou, misschien is adriaan wel zo nuchter dat hij niet op tv voor zijn gevoelens wil uitkomen. scheelt toch een hoop geplaag van het thuisfront.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:14
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | . Geef de scholen zelf het geld in beheer, dan kunnen zij de hulp op de juiste manier inzetten. Dat is nog goedkoper ook. |
De scholen krijgen het grootste gedeelte van het geld al zelf in beheer,dat je daar niets van merkt is dus des te triester! Ik weet niet hoe hoog de bedragen dit jaar liggen(ik hoorde van 1 moeder dat het in 2010/2011 10.000 is) maar je moet rekenen op minimaal 7000 euro per kind(de ambulante begeleiding wordt apart betaald)dus in een groep met 3 Rugzakleerlingen komt er ruim 20.000 euro extra binnen.Als jouw school dat niet in extra hulp voor jou en die kinderen steekt mag je je dus wel eens gaan afvragen waar dat geld dan wel gebleven is...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:14
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik snap het niet, twee echte kerels en dan alsnog verlaten....  | nou dayspring. waar wacht je nog op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:16
|
|
|
|
HOI Chatuliem,
hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:29
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Mar,
Ik weet niet precies wat jij op doelt als je het hebt over de "drie persoonlijkheids leer". Volgens mij is er sprake van een drie-eenheid, dus niet van drie verschillende personen. En die drie-eenheid wordt wel degelijk genoemd in de Bijbel:
1 Johannes 5, vers 7: Er zijn drie getuigen in de hemel: De Vader, Christus en de Heilige Geest; Samen zijn Zij één.
Dat is de vertaling uit “het Boek”. Ik weet dat sommigen het een te vrije vertaling vinden, dus nog even een paar andere Bijbelvertalingen erbij gepakt (altijd handig als je meerdere Bijbelvertalingen in huis hebt ha ha ha).
Groot Nieuws: Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en deze drie getuigen stemmen met elkaar overeen.
In de NBV: Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en het getuigenis van deze drie is eensluitend”
In de NBG staat: Want deze drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de heilige Geest; en deze drie zijn één.
Statenvertaling (nee niet de nieuwe herziene): “Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.
Ook wel weer even bijzonder om te zien hoe verschillend het in diverse vertalingen staat. Maar goed, de Statenvertaling, de NBG en ‘Het Boek’ blijven dus vrij dicht bij elkaar (ervan uitgaande dat met “het Woord” Christus wordt bedoeld (Het woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid (Johannes 1: 14), wordt er in de Bijbel zelf dus wel degelijk gesproken over de drie-eenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest.
Naar de rest kijk ik later nog even, moet nu zo eerst aan het werk. Maar wat bedoel je precies met ‘het volk van God’ als je zegt dat zij nooit een drie-persoonlijkheids geloof hebben gekend? |
Volgens mij had ik nog een paar vraagjes open staan Mar, dus bij deze dit topic maar ff omhoog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:34
|
|
|
|
Hey Chat,
Van Harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag. Abraham he tja toch wel oud Maak er een fijne dag van.
Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY997
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:37
|
|
|
|
Hai Chatuliem, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, voor de volgende levensjaren Gods zegen toegewenst.
Groetjes, Eloy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:43
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De scholen krijgen het grootste gedeelte van het geld al zelf in beheer,dat je daar niets van merkt is dus des te triester! Ik weet niet hoe hoog de bedragen dit jaar liggen(ik hoorde van 1 moeder dat het in 2010/2011 10.000 is) maar je moet rekenen op minimaal 7000 euro per kind(de ambulante begeleiding wordt apart betaald)dus in een groep met 3 Rugzakleerlingen komt er ruim 20.000 euro extra binnen.Als jouw school dat niet in extra hulp voor jou en die kinderen steekt mag je je dus wel eens gaan afvragen waar dat geld dan wel gebleven is........... |
Misschien heb ik het iets te zwart-wit gesteld, een deel van dat geld krijgen we wel. Dat wordt ook ingezet. Dat geld wordt besteed aan de formatie, bijv. kleinere groepen en onderwijsassistenten, etc. Maar 10.000 euro aan salaris, is gauw op. 'k Denk dat het gevaar is, dat het in de grote pot verdwijnt. Het grootste deel van de week moet je het wel zelf zien te redden (en dat lukt meest ook wel hoor!), zeker als het om een leerling met een gedragsprobleem gaat. Ook krijg je een bedrag voor materialen, wat best hoog is. Je doet je best, om passende materialen aan te schaffen. Eerlijk gezegd, moet je soms ook wel zoeken. Maar goed, wensen zijn er altijd. 'k Vind zelf dat er o.a. teveel geld naar de ambulante begeleiding gaat. Ik denk dus wel dat er bezuinigd kan worden, al moet er natuurlijk aandacht voor deze groep kinderen blijven.
Marijan, kan ook heel erg genieten van 'bijzondere' kinderen. Maar nu ga ik vakantie houden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 22 februari 2011, 11:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:57
|
|
|
|
| SJONNIE945 schreef: | Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind.  |
Kan mij volledig aansluiten bij Lisa, je kunt niet zomaar iets roepen Sjonnie, nu komt het verkeerd over en gaat de discussie over sex vanuit een ander gezichtspunt die niet de juiste is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:59
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Op 3 april 2011 wordt er iemand gedoopt in Amsterdam toch Chat. Is misschien ook wel leuk om bij te zijn voor de mensen die kunnen... |
Lisa we gaan het nog druk krijgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:03
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Maar eeh... de mensen die al een cm-koppeltje zijn en zich ook hebben aangemeld mogen toch wel gewoon blijven komen toch Hannah.. anders is t zo sneu voor Henk.. en misschien nog een paar andere mensen waarvan ik als nieuweling niet weet dat ze een stelletje zijn  |
O echt .....ik dacht altijd hoe meer zielen ...hoe meer vreugd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:05
|
|
|
|
Al bedolven onder de cadeau's Chat
Had je al gefelicieerd en nog een prettige dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | De lente komt duidelijk aan, kom op wandelaars aanmelden aub |
Blijkbaar verlang je er nu al naar Herman...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:08
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Leonard
Volgens mij komt dat toch uit zeeland of heb ik het mis??? Sjalom. Martin |
Klopt Martin maar heb ook voorouders uit de eilanden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Kijk dat begint leuk te worden ...rondje kerk in Nederland en gelijk een CM uitje |
Het ging mij eigenlijk specifiek om deze kerk omdat ik er veel van hoor(ik woon er dichtbij)maar nog nooit geweest ben.Ik heb helaas geen tijd maar ook niet zozeer de behoefte allerlei soorten diensten te bezoeken(dat doe ik al )maar ik wens jullie veel.......euh........nieuwe inzichten? Ik vind nog wel eens iemand om het gebeuren in Drachten mee te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWANETTE250
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:13
|
|
|
|
Bij CS zag ik dat ze 2e paasdag gingen bowlen. Lijkt mijzelf ook wel gezellig toe. Reageren voor 25 februari! Da's al snel!
Voor de duidelijkheid: ik organiseer dit niet zelf, maar misschien is het een idee dat meer CM-ers erheen gaan. Kunnen we elkaar ook eens in real life ontmoeten. www.christensingles.org voor de link
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |