ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 09:28

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Dat ik vanmiddag met mn dochter en man en zoontje de andere auto opgehaald heb uit Breda en dat ze dat helemaal vanuit Leeuwarden gedaan hebben omdat ik met het hondje zat want mn vorige auto kwam niet meer door de apk heen hahaha.
en daar hadden ze 600 kilometer voor over .
Sjalom.
Martin

Wat een rijkdom hé Martin, zulke kinderen...... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 09:54

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Dat ik vanmiddag met mn dochter en man en zoontje de andere auto opgehaald heb uit Breda en dat ze dat helemaal vanuit Leeuwarden gedaan hebben omdat ik met het hondje zat want mn vorige auto kwam niet meer door de apk heen hahaha.
en daar hadden ze 600 kilometer voor over .
Sjalom.
Martin

En wat is het voor auto geworden Martin?
Een dikke BMW 7 serie? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:23

LISA610 schreef:
Ligt t aan mij of klopt het dat de link niet werkt?

In de tijd dat ik 'm plaatste werkte hij nog wel Twijfelende smiley , maar dat is al heel lang geleden. Knipoog smiley

By the way, over niveau gesproken Beun. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 13 maart 2011, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:25

VISSER278 schreef:
En wat is het voor auto geworden Martin?
Een dikke BMW 7 serie? Knipoog smiley

Wat een rijkdom hè, zo'n auto.... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:32

MARIO216 schreef:
"Gezochte liefde is goed, geschonken ongezochte liefde echter beter." Shakespeare

Echt een om over na te denken en mee te nemen, Mario. Dat kan in het dagelijkse leven gelden, maar ook in het geloof. God schenkt ons Zijn onvoorwaardelijke liefde en zoekt ons op.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:33

BOLBUYK962 schreef:
En andersom: een vrouw van 30 met een man van 19?

Tja, dat klinkt wel heel erg he, zou ik ook nooit voor gekozen hebben.

Maar nu ben ik (50) ineens ontzettend gelukkig geworden met een man van 41, had ik normaal nooit voor gekozen, maar goed, als de klik er is dan wordt leeftijd toch minder belangrijk.

Ik denk dus dat je leeftijds verschil nooit te zwart-wit moet bekijken, het kan per stel verschillen. Wel denk ik dat er inderdaad een groot verschil kan zijn in de levensfase waarin je zit. Een verschil van 10 jaar is denk ik groter wanneer een van de twee jonger dan ongeveer 30 is, dan wanneer beide de zeg 35 al gepasseerd zijn, en dus al wat meer hebben meegemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:40

'k Had vanmorgen een indrukwekkende preek over de gevangenneming van Jezus n.a.v. Lukas 22. De zachtmoedigheid van Jezus stond centraal. Hij ging Zijn lijdensweg (wat een onrecht is Hem aangedaan!) vrijwillig én zachtmoedig, om ons te redden. Dat kan niet genoeg tot je doordringen, het ontroert mij. De lijdensweken vind ik extra bijzonder, al sta je er - als het goed is - iedere dag bij stil.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 13 maart 2011, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:45

LEONARD480 schreef:
Vaak is het de kunst het simpel te houden Marijan en natuurlijk heb die ervaring nog niet ....en praktijk is anders dan theorie...

'k Denk dat het opvoeden van kinderen, zeker als je niet de biologische ouder bent (én er wel een biologische vader/moeder is), niet altijd makkelijk is. Je kunt/mag niet de plek innemen van de biologisch ouder, dus dat vraagt - naast liefde - veel tact en geduld.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 13 maart 2011, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:51

MARIJAN072 schreef:
'k Denk dat het opvoeden van kinderen, zeker als je niet de biologische ouder bent (én er wel een biologische vader/moeder is), niet altijd makkelijk is. Je kunt/mag niet de plek innemen van de biologisch ouder, dus dat vraagt - naast liefde - veel tact en geduld.

'K denk dat het opvoeden van kinderen überhaubt niet altijd makkelijk is. Ook niet als je wel de biologische vader of moeder bent.
Ik zeg dan nog wel eens: ach de voeding lukt aardig, maar de "op" pffff.

Vadertje-Moedertje spelen is denk ik het allermoeilijkste beroep dat je zonder opleiding kan gaan doen.

Dat het nog moeilijker wordt voor een niet biologische vader of moeder ben ik volledig met je eens Marijan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:53

MARIANNE129 schreef:
'K denk dat het opvoeden van kinderen überhaubt niet altijd makkelijk is. Ook niet als je wel de biologische vader of moeder bent.

Ik zeg dan nog wel eens: ach de voeding lukt aardig, maar de "op" pffff.

Vadertje-Moedertje spelen is denk ik het allermoeilijkste beroep dat je zonder opleiding kan gaan doen.

Dat het nog moeilijker wordt voor een niet biologische vader of moeder ben ik volledig met je eens Marijan.

Ook helemaal mee eens, Marianne. Mijn petje af voor vele ouders, in het bijzonder als ze er alleen voor staan!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:00

Mijn mooiste moment moet nog komen,mijn oudtse kleindochter
wordt morgen 6 jaar Kussende smiley ,en ze houden het feest vanmiddag.
Morgen heeft ze feest op school,en omdat ze niet graag in de
balangstelling staat,is het voor haar morgen echt wel een
moeilijke maar hopelijk wel feestelijke dag.

Laatst aangepast door
HERMINA461
op zondag 13 maart 2011, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:06

MARIJAN072 schreef:
Echt een om over na te denken en mee te nemen, Mario. Dat kan in het dagelijkse leven gelden, maar ook in het geloof. God schenkt ons Zijn onvoorwaardelijke liefde en zoekt ons op.

Ik las eens in een wijs boekje van Martin Buber: God is daar waar je Hem toelaat, en is dat ook niet zo?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:08

MARIJAN072 schreef:
Daar geloof ik niks van, Willemijn. Er is niks leukers, dan met ons wandelen toch. Knipoog smiley

Misschien is hij ziek? Beterschap, Cross!

Ook beterschap dan maar namens mij.......Als we moeten zorgen horen we het wel he?????
Wel wat anders dan wandelen maar ja...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 13 maart 2011, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:18

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las eens in een wijs boekje van Martin Buber: God is daar waar je Hem toelaat, en is dat ook niet zo?

Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:22

Dit is mijn lievelingslied,en was het ook van mijn man.

Ik weet niet of het hier thuis hoort,maar dat merk ik wel.

Lichtstad met uw paarlen poorten.

http://www.youtube.com/watch?v=XDwtEadnIX8

Laatst aangepast door
HERMINA461
op zondag 13 maart 2011, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:25

MARIJAN072 schreef:
'k Had vanmorgen een indrukwekkende preek over de gevangenneming van Jezus n.a.v. Lukas 22. De zachtmoedigheid van Jezus stond centraal. Hij ging Zijn lijdensweg (wat een onrecht is Hem aangedaan!) vrijwillig én zachtmoedig, om ons te redden. Dat kan niet genoeg tot je doordringen, het ontroert mij. De lijdensweken vind ik extra bijzonder, al sta je er - als het goed is - iedere dag bij stil.

Is zeker heel ontroerend , dat Iemand dit allemaal voor jou/mij heeft overgehad...een leven lang lijden..en er zó in staan..puur Goddelijk...Jezus, God in mens..en het mooiste? is voórgegaan...naar het Paradijs.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:28

Zondag 13 maart, 1 Sam. 9-18; Je hart uitstorten.

Waar het hart vol van is, daar stroomt de mond van over… Als je erg blij bent, moet je het aan iemand vertellen. Je kunt het gewoon niet voor je houden. En als je erg verdrietig bent, dan is dat eigenlijk net zo.
Bij de tabernakel in Silo zit een oude man op een stoel: de priester Eli. Hij kijkt naar de mensen die naar de tabernakel gekomen zijn. Ze lopen af en aan. Maar wat is dat? Een vrouw die dronken is? Haar lippen bewegen zonder dat Eli woorden hoort. En wie in het heiligdom bidt, bidt nu eenmaal hardop! Er is iets met deze vrouw aan de hand. Ze is vast dronken!
Maar Eli vergist zich. Hanna is wel vol – niet van wijn, maar van verdriet. Ze is gekomen om te bidden. Om – zo staat het er – haar hart uit te storten voor God. Al het verdriet moet er uit! Het geplaag, het getreiter van Peninna, het verlangen naar een kind, ze stort al haar boosheid , haar verdriet, haar zorg voor God.
Bidden – dat is: je hart uitstorten. Zoals je dat doet met een emmer die vol met water is. Omkeren, leeg maken. Bidden is: je mond laten overstromen, al is het in stilte. En dan geloven: God hoort!
‘Als gij voor Hem uw hart uitstort, vertrouw dat gij gezegend wordt: God is een schuilplaats voor ons allen.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:32

Gister naar een concert geweest van het orkest van de Koninklijke Luchtmacht. Er werd een ode gebracht aan Michael Jackson. Heel mooi. Dit liedje werd vertolkt, een hele onbekende, maar wel mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=0Agav3xvGYk&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:58

MARIAN519 schreef:
Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje Smiley die vol vragen zit

Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde......
Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Verraste, verbaasde smiley
Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:09

MARIJAN072 schreef:

Hmmm een stelling die mij wel tot denken zet..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:15

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde......
Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Verraste, verbaasde smiley
Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....

Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:21

Ik heb deze morgen een getuigenis gebracht over de grote dingen die de Heer in ons of in dit geval in mijn leven deed.
Ben iemand die niet graag aan de kant van een micro staat, maar toch was ik rustig en blijkbaar vond iedereen het een hele mooie getuigenis.
Het was een gedurfde stap voor mij, de eerste keer dat ik zoiets deed, maar ik vond dat ik het de Heer verplicht was.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:22

MARIAN519 schreef:
Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je?

Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........
Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:25

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........
Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind

Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen.
En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:26

MARIAN519 schreef:

De essentie van de opmerking is toch een hele andere?

Thomas, houdt wel van Buber.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 maart 2011, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:29

MARIAN519 schreef:
Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen.
En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt.

Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........
Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn.....
Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Verraste, verbaasde smiley
Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken....... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:38

WILLEMIJN232 schreef:
Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........
Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn.....
Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Verraste, verbaasde smiley
Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken....... Gefrustreerde smiley

Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen..
Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan..
En je bijdragen stemmen mij tot denken.. Knipoog smiley
nogmaals sorry...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 13 maart 2011, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:41

MARIAN519 schreef:
Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen..
Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan..
En je bijdragen stemmen mij tot denken.. Knipoog smiley
nogmaals sorry...

Het is goed...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:44

Here I Am - Delerious

http://www.youtube.com/watch?v=O_xdxez8rkw&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:51

WILLEMIJN232 schreef:

Wat mooi, Willemijn. 'k Denk dat hier heel veel waarheid in zit.

'k Denk even verder.... Als je ruimte geeft aan bijv. Satan, geef je God geen ruimte en laat je Hem niet toe. God is wel zo ruimhartig, dat Hij graag in ons wil wonen. Maar wij moeten Hem wel toelaten en voor Hem kiezen.

Fijn, om zo aan het denken gezet te worden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 ... 6194 Volgende
Pagina 2059 van 6194