ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIANNE129
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE129
Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 21:30
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
HENDUK927 schreef:
zo mijn laaste avondje dus op cm

voor al mijn vrienden en bekenden
wens jullie veel liefde en geluk toe

duckie heeft hier lang genoeg gezeten

en ja ook deze mafkees heeft iemand (een vrouwpersoon dan wel)gevonden

het ga jullie goed

misssien is tot horens

Tja en als mijn proef account dan over 2 dagen ook weer is afgelopen, hebben we alle tijd om samen gewoon op de bank te kletsen. Gelukkig hoef ik geen afscheid te nemen.

En ach, gelukkig hebben we veel contacten over gehouden aan cm.

Dus ook namens mij:

Ik hoop dat een ieder hier evenveel geluk, liefde en vriendschap vindt als wij hier hebben gevonden.


Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Henduk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 15:44
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Nog een paar uurtjes dan zit mijn tijd bij CM erop.

Gelukkig mag ik vast nog wel met Duckie meelezen voorlopig, maar mijn eigen profiel gaat vanaf morgen heel veel op mijzelf lijken GRIJS.

Iedereen die ik niet meer spreek of zie:

Heel veel zegen en geluk toegewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
 
DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.

Vind je al deze gevallen echt zo enorm duidelijk?

Wanneer jij alleen verder zou kunnen leven met een donor orgaan (hart, nieren, of wat dan ook), zou jij dan inderdaad de behandeling weigeren omdat het "voor God spelen" zou zijn?

Ik vind dit dus helemaal niet duidelijk.

euthanasie? tja, bedoel je dan actieve of passieve euthanasie? Heb jij wel eens gezien hoe een mens kan lijden wanneer hij of zij kanker heeft? Dat is dus echt onmenselijk, maar het opvoeren van de pijnstilling (morfine) is of je het wil of niet ook euthanasie.

En wanneer een vrouw zwanger is, maar het voor haar levensgevaarlijk is om de zwangerschap uit te dragen? Ik weet echt niet wat ik in zo'n geval zou kiezen.

Ik vind het lastig hoor, natuurlijk kun je in al deze gevallen voorbeelden noemen waarbij het vrij makkelijk is om te zeggen dat "het" niet ethesch verantwoord is, maar ook ik houd van grijs tinten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:58
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
MARISKA601 schreef:



CHRISTIANMATCH VAN HARTE GEFELICITEERD

Hier kan ik weinig zinnigs aan toevoegen.

Dus ook vanuit de polder: Van Harte gefeliciteerd


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 18 maart 2011, 15:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:51
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?
 
MARIJAN072 schreef:
'k Denk dat het opvoeden van kinderen, zeker als je niet de biologische ouder bent (én er wel een biologische vader/moeder is), niet altijd makkelijk is. Je kunt/mag niet de plek innemen van de biologisch ouder, dus dat vraagt - naast liefde - veel tact en geduld.

'K denk dat het opvoeden van kinderen überhaubt niet altijd makkelijk is. Ook niet als je wel de biologische vader of moeder bent.
Ik zeg dan nog wel eens: ach de voeding lukt aardig, maar de "op" pffff.

Vadertje-Moedertje spelen is denk ik het allermoeilijkste beroep dat je zonder opleiding kan gaan doen.

Dat het nog moeilijker wordt voor een niet biologische vader of moeder ben ik volledig met je eens Marijan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:33
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent
 
BOLBUYK962 schreef:
En andersom: een vrouw van 30 met een man van 19?

Tja, dat klinkt wel heel erg he, zou ik ook nooit voor gekozen hebben.

Maar nu ben ik (50) ineens ontzettend gelukkig geworden met een man van 41, had ik normaal nooit voor gekozen, maar goed, als de klik er is dan wordt leeftijd toch minder belangrijk.

Ik denk dus dat je leeftijds verschil nooit te zwart-wit moet bekijken, het kan per stel verschillen. Wel denk ik dat er inderdaad een groot verschil kan zijn in de levensfase waarin je zit. Een verschil van 10 jaar is denk ik groter wanneer een van de twee jonger dan ongeveer 30 is, dan wanneer beide de zeg 35 al gepasseerd zijn, en dus al wat meer hebben meegemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 00:06
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
TRIJNIE671 schreef:
Hey Sjaak , van harte gefeliciteerd , wens jou samen met Grace en kids fijne dag toe , en nog vele gelukkige en gezonde jaren Kussende smiley

Groetn uut Grunn Lachende smiley

Sjaak,

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes aan Grace en de kids.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
CROSSROAD317 schreef:
geen gerommel duckie ?? veroordeel ik jou tot een middagje handje loslaten en alleen zitten .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gaat vast wel lukken hoor Cross, we zullen genoeg te kletsen hebben met andere gezellige cm'ers. Dus handje vast houden zullen we netjes bewaren tot na de picknick (of daarvoor). Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen.
Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor.
Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn...

Waar ging het nu ook al weer over? Toch de verantwoording voor de kids?

Is het niet terecht dat een vader alimentatie voor de kids betaald dan? Partner alimentatie is natuurlijk een heel ander onderwerp. Maar ook daar kun je beide mee te maken krijgen hoor.
Als je als vrouw toevallig een beter inkomen had dan je man, dan moet je als vrouw alimentatie betalen voor je man (zeker wanneer hij toevallig van een uitkering moet rondkomen). Dan heb je dus als vrouw en de zorg voor de kids, en ook nog eens de financiele last voor je ex.
Maar goed, ik denk dat (om bij het onderwerp te blijven) beide ouders naar draagkracht voor de kinders moeten blijven zorgen, en dat geld dan zowel financieel maar ook in de opvoeding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:55
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
LEONARD480 schreef:
Huh juffrouw Tok

Ja Ja, zolang er maar niet te veel haantjes gedrag is, dan wordt het vast wel gezellig, wat getok ach, dat valt niet op tussen het geblaad van de schaapjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
LEONARD480 schreef:
terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee?

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar


mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar

35 dames en 33 heren

Oke, welke heren melden zich nog aan zodat we de stand gelijk krijgen?

Of maakt het niet uit, wij vrouwen weten ook met elkaar genoeg te bepraten hoor (tok tok tok tok)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Hoi Chatje,

Van Harte Gefeliciteerd, welkom in de groep van 50 +. Dat ik je nog maar lang mag plagen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 23:17
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Mijn schoonzusje kwam laatst met de volgende



Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 18 februari 2011, 23:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 16:22
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
THOMAS968 schreef:
Tja Marianne,

Deze jongen is niet in staat het werkwoord 'vervelen' in de eerste persoon enkelvoud te vervoegen met andere woorden: ik verveel me nooit. En ik denk dat ik genoeg crisis meemaak, sommige ouders wat meer. Vakantie is voor onderwijsmensen he, niet voor moeders, dat is helaas wel zo.

Thomas, gebruiksaanwijzing, maak dat de kat wijs!!

Heb jij geen gebruiksaanwijzing? Tja, zou dan toch eens voor je gemaakt moeten worden. Maar goed, zolang je niet in staat bent om een simpel werkwoord als vervelen te vervoegen tja....... Gefrustreerde smiley

Nou ja, we zien wel, deze moeder gaat dan zo maar even twee benches halen, voor ieder kind één (of zou dat ook onder kindermishandeling vallen) Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 13:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
THOMAS968 schreef:
Tommie heeft vakantie, hoera!


Thomas, waarom ging hij ook alweer in het onderwijs.....

Oei Tommie, ben je bang dat je je gaat vervelen. Smiley die vol vragen zit

Ik heb wel een oplossing dan: Ehm, zin in twee oppas kindjes (van 14 en 19)?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Veel succes, gebruiksaanwijzing kan meegeleverd worden hoor? Verlegen lachende smiley

Marianne, heeft geen vakantie (wat is dat?) Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 13:35
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
DAYSPRING826 schreef:
Ik denk niet dat ZML kinderen in het reguliere basisonderwijs zullen belanden, simpelweg omdat het té moeilijk voor ze is zichzelf daar te handhaven en tot hun recht te komen.

Volgens mij doelt de politiek op leerlingen met 'subtielere' problemen, die echter het sociale en leerproces flink in de weg kunnen staan (ASS, ADHD, psychische problematiek e.d.). Ook voor díe kinderen is het van belang dat ze passende begeleiding en hulp krijgen, zodat ze school met succes kunnen doorlopen.

Ik ben eigenlijk bang dat het probleem nog veel groter is. Wanneer is een probleem een subtiel probleem, geen kind is gelijk, ook geen kind met ASS of ADHD is gelijk. Niet elk kind dat "te goed" is voor een ZML school kan een 30+ klas aan. Vaak wordt er dan maar teruggegrepen naar medicatie en wordt een kind bijna KO geslagen door een overdosis kalmeringsmiddelen (of juist ritalin (een pepmiddel). Dat deze medicijnen ook vervelende bijwerkingen hebben moet dan maar voor lief worden genomen. Bovendien zijn de medicijnen met iets minder bijwerkingen uit de verzekering genomen omdat deze wel iets duurder zijn.

Als je dan zover bent dat je kind wel naar het SO mag dan ben je dus echt nog niet uit de problemen. Het eerste probleem is natuurlijk al dat een kind pas naar het SO mag wanneer het een zgn indicatie heeft, probleem 1: een kind mag maar 1 indicatie hebben, dus loop je het risico dat je zelfs in het SO gewoon niet tot je recht komt gewoon omdat je perongelijk 2 indicaties zou moeten hebben (bijv. een kind met ASS en een flink motorische handicap heeft zowel indicatie 3 (lich. handicap) als indicatie 4 (gedrags handicap). Best moeilijk om dan nog te weten waar je je kind het best kan (laten) plaatsen. Vooral omdat beide clusters eigenlijk twijfelen of ze je kind wel de begeleiding kunnen geven die het nodig heeft.
(Ik heb dus moeten dreigen mijn kind maar gewoon thuis te houden zodat de leerplicht ambtenaar vanzelf een keer langs zou komen). Gelukkig is dit niet nodig geweest, maar als ouder sta je dan echt met je rug tegen de muur. Ben je dan een "mondige" ouder, misschien wel een asociale ouder, of gewoon een ouder die uit liefde voor zijn/haar kind graag wil dat dat kind ook de aandacht en begeleiding krijgt dat het gewoon nodig heeft?

Ik denk dat ik met twee "probleem" kinderen die allebei een totaal andere aanpak nodig hebben, en die door de juiste begeleiding allebei (zoals het nu lijkt) prima terecht gaan komen en ook op hun eigen niveau goed functioneren redelijk weet wat er speelt. Nog meer bezuinigingen in het onderwijs, juist aan "probleem" kinderen is denk alleen een enorm grote uitgavepost voor de toekomst. Nu investeren in kinderen, levert straks alleen een hoop extra op (of zal minimaal een hoop ellende besparen in de toekomst).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:50
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
PEET760 schreef:
Heb bij ons op het koor Bless the Lord,gezongen.
Een heel mooi nummer, een taize lied.
Heb het een en ander daarvan gelezen.
Mooi daar.In de stilte helemaal tot Gad komen.
Was ook wel onder de indruk wat ik op tv heb gezien taize 2010 in rotterdam.
Is een van jullie weleens inTaize geweest?
gr. peet

up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:36
BerichtOnderwerp: Topics omhoog halen
 
MADELIEF469 schreef:
Goedemorgen!! (al voelt dat hier nu even niet zo...)

Ik ben begonnen met het 'uppen' van de actuele topics, dan kunnen we weer verder met waar we waren...
mis je een onderwerp? vanaf pagina 10 staan de meeste actuele, even reageren en het onderwerp staat weer boven aan de lijst Lachende smiley

ondanks deze nare start hier op cm, toch iedereen een fijne dag gewenst!!

Ik hoop alleen dat alle actuele topics bovenaan blijven staan, Judith (redactie cm) zal toch snel moeten ingrijpen, voorlopig denk ik dat er wel wordt geslapen door een vannacht zeer actief geweest lid, maar ja, als hij weer wakker wordt, en zijn pet staat de verkeerde kant op, tja dan ben ik bang dat we opnieuw moeten beginnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
HANS764 schreef:
  • Wat zou het betekenen als ik zeg waarlijk geen kinderen te kunnen verwekken?
  • Wat als nu blijkt dat ik door een verkeerde chromosoomdeling daadwerkelijk geen nageslacht kan verwekken?
  • Gaan jullie er dan anders mee om?
  • Als ik als ervaringsdeskundige zeg dat het onmogelijk is
  • dat ik gelijken ken, die zelfmoord hebben gepleegd omdat hun partner wegging omdat hij haar geen baby kon geven?


Word je dan ook ziek?

Het gaat hier niet om wat je persoonlijk al hebt meegemaakt. Misschien ben je zo bitter geworden (zo komt het bij mij over) door ervaring die je liever niet had gehad. Kan ik me best voorstellen. toch is het denk ik niet goed om je eigen bitterheid op deze manier te uiten.
Wanneer je als man (of vrouw) om deze reden in de steek bent gelaten kan ik me enorm goed voorstellen dat dat enorm veel pijn en moeite (heeft) gekost, maar dan nog is het zaak met respect om te blijven gaan met de mening en gevoelens van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 11:28
BerichtOnderwerp: relatiekeuring
 
LEANNE226 schreef:
Geinig Henk!

Misschien zijn wij dan ouderwets maar wij zijn wezen praten bij wederzijdse families........maar wij hebben dan ook te maken met de families van de overleden partners(4 families dus Verraste, verbaasde smiley )en de voogden, we wilden open zijn.........

Ik heb een gesprek gehad met zijn moeder en hij is ondertussen naar mijn moeder geweest om te vragen of hij haar dochter gelukkig mocht maken Geschokte, onthutste smiley Verlegen lachende smiley
Een heel nuchter gesprek:wat heb je te bieden,wat zijn je plannen,hoe zie je de toekomst met de kinderen van je partner etc.,kortom,wie ben je en waar sta je voor?Mijn gesprek was kort want zijn moeder is dementerend maar mijn oude moeke is verschrikkelijk bij de tijd dus hij had een zware dobber Clown smiley

Voor mij telt de mening van de mensen van wie ik houd zeker mee!

Wij zijn ook al op bezoek geweest bij beide families hoor. Misschien wat ouderwets, maar de mening van de mensen die mij goed kennen en van mij houden telt voor mij zeker mee.

Gelukkig zijn we allebei goedgekeurd Clown smiley

Leuke is, met mijn oudste broer heb ik eigenlijk niet zo'n hele goeie band (we lijken een beetje teveel op elkaar Knipoog smiley ). Nu kan duk het juist met hem dus heeeel goed vinden, wordt die band misschien ook wat beter.

Andere broer heeft wel gewaarschuwd: Heb de moed eens om mijn zusje ongelukkig te maken Clown smiley

Lief hé. Broer(tjes) geweldig toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 05:55
BerichtOnderwerp: relatiekeuring
 
DENNISS669 schreef:
Hey Henk,
leuke column! Liefdevol advies is van onschatbare waarde, in alles, maar misschien wel bovenal in het kiezen voor een partner! Ikzelf ben wel van mening ben dat geen van beide partners perfekt hoeft te zijn om een relatie te kunnen doen slagen, maar sommige verschillen zijn gewoon te groot om te kunnen spreken van een match.
Hoewel je zeker van iemand kunt houden om wie hij/zij kan zijn i.p.v. op dit moment nog is, denk ik wel dat beiden de bereidwilligheid tot verandering in zich moeten hebben, anders kan de relatie alleen slagen als iemand tegen zijn eigen wil in veranderd ten behoeve van die ander, en daar komt geen geluk uit voort denk ik... Nogmaals, bedankt voor het plaatsten, leuk stukje!

Veranderen, ach ja, op deze manier? Of hoort dit nu bij de kreet van de week?

Toen het stel ging trouwen dacht zij: ach ik verander hem wel (vergeet het dus maar).
Hij dacht: Zij veranderd NOOIT (Zou je wel willen).


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 11 februari 2011, 05:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 05:20
BerichtOnderwerp: aanpassingen mogelijk op site CM ?
 
MAR907 schreef:
Als dat hier ook net zoals bij sms funtie hetzelfde gaat worden, ben ik als eerste vertrokken...
De funtie,s die er zijn op CM is voldoende; leer daarmee om te gaan.
Zowel prive chat en mail kan uitgeschakeld worden...


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 11 februari 2011, 05:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 10 februari 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: aanpassingen mogelijk op site CM ?
 
MARYLIEN613 schreef:
Mar jij moet altijd en overal jouw hoesting hebben of wat?
ik "vraag" gewoon iets,
heeft niets te maken met willen undercover gaan,
ik wil alleen zo onbeleefd niet zijn om mensen te blokkeren omdat ik graag eens het forum bekijk zonder daarbij te chatten,

sorry als ik je verkeerd begrijp, maar......

Marylien, ik denk dat ik je wel begrijp, ik heb zelf ook wel met de gedachte rond gelopen dit eens aan te kaarten. Want het kan idd heel vervelend zijn. Zit je net iets te typen komt ineens een pv gesprek over je scherm, zodat je je tekst en alles kwijt bent. Of je zit gewoon even gezellig in de chatbox al dan niet een bericht te typen, en zit je ineens in één of meerdere ongewenste pv gesprekken.

Misschien zou een optie kunnen zijn (om niemand het idee te geven van "undercover") i.p.v. off line weergeven, iets van prive even niet bereikbaar of zo.
Ik heb nu maar ingevoerd dat alleen vrienden nog pv gesprekken met me kunnen starten, wel een beperking, maar hierdoor veel minder last van ongewenste schermen over mijn toch al kleine laptoppie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
MAR907 schreef:
Is het dan altijd rechtvaardig?????

Dat is in elk geval wel onze Christen plicht Mar. En even voor de goede orde, vergeven is niet ach het was niet zo erg zand er over.

vergeven is (denk ik) er is mij door iemand (of door een groep) iets onrechtvaardigs aangedaan, dat is niet leuk, het kan zelfs vreselijk pijn doen. Maar ik kies er bewust (met kracht van God) voor om niet boos te blijven, om het de ander niet aan te rekenen, en om daardoor dus ook niet verbitterd te raken. Dit is dus ook niet, je krijgt geen "straf" maar wel, we laten onze relatie niet kapot maken door wat er is gebeurd.


Is dat altijd rechtvaardig?

Tjonge ik denk dat als we vanuit God gaan kijken of het rechtvaardig is dat hij ons "zomaar" vergeeft dat we wel kunnen inpakken met of zonder ons goede gedrag.

(tjonge is een moeilijke vraag, maar ik hoop dat mijn idee erover een beetje overkomt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 17:34
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ROBBEDOES873 schreef:
Volgende week loopt men abbo hier af en Nee ik ga niet verlengen de sfeer is hier momenteel zo giga bagger....
Heel jammer ben hier bijna 3 jaar met veel plezier geweest,
Maar de afgelopen tijd Zieke smiley
En ja der zijn ook super leuke lieve en gezellige mensen hier,
Gelukkig kan ik met vele van hen op een andere manier contact houden.
Voor een ieder ander veel plezier en geluk gewenst en ik hoop dat de sfeer snel verbeterd

Hoi Doessie,

Jammer dat je weggaat meid, we zullen je hier missen. Gelukkig behoor ik (vooral natuurlijk door Duckie) bij de groep waar je contact mee kunt blijven houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 17:21
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit topic gaat over de eerste date, jij legt meteen de link naar de picknick. Anderen ook trouwens, en dan beschuldig je mij, dat ik dat concludeer? Uiteraard heb ik een mening, en die is bij veel mensen bekend. Maar doe maar wat je goeddunkt, maar loop niet te beweren dat mijn conclusies uit de bijdragen onjuist zijn.

Chat hierin vergis je je toch.

Dit topick gaat over een eerste date, ik schrijf Hoezo Daten? Ik bedoel hiermee dus, ik ga NIET daten, ik ga gewoon leuke dingen doen (zoals de picknick) en wie weet kom ik dan gewoon spontaan iemand tegen waarmee het klikt, zodat ik een vriendschap en wie weet ..... misschien wel meer kan opbouwen.

Gewoon zoals dat "normaal" ook kan gebeuren tussen mensen, maar waar je op een bep. leeftijd gewoon veel minder makkelijk andere nog vrijgezelle mensen ontmoet. Ben je dan (in het groot) aan het daten? Ach ik denk van niet. Hoeveel vriendschappen en wie weet ook relaties ontstaan er op campings met een veld speciaal voor alleengaande ouders? Zijn die dan ook aan het daten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 08:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
LORETTA033 schreef:
kennis is macht

karakter is meer

gelezen in het kim op het bord in de hal

Hier hing de volgende visjes poster in de evangelische school:

Spelletje doen?

Wie het eerst vergeeft heeft gewonnen.


(wie doet er mee, misschien geen verkeerd spel om hier te spelen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 23:10
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
MAR907 schreef:
Was ik al geweest, waar jij ook bij was volgens mij... Smiley die vol vragen zit

Ik kan me inderdaad vaag herinneren dat ik jou op de eerste picknick heb gezien samen met Arianne (naam misschien niet helemaal correct maar ook lid van cm in die tijd).

Ik weet alleen niet zeker of jullie je nog veel anderen zullen kunnen herinneren? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Marianne,

De zin die ik vetgedrukt heb, is wel een zin uit jouw mond.
Toen ik die las dacht ik, dat is nou precies waar Chatuliem bijv. zich aan stoort, dat dit in het bijzijn van kinderen gebeurt.
Begrijp me goed, ik stoor me er niet aan, want ik geloof dat we volwassen genoeg zijn om ons aan bepaalde regels te houden... niet flirten, geen alcohol, al was het alleen maar omdat het in het bijzijn van kinderen is.
Maar gezien jouw reactie hier kan ik me Chatuliem's reaktie wel voorstellen, al ben ik het niet met hem eens.

Dus let een beetje op je woorden Knipoog smiley het lijkt nu net of het een alternatief is voor daten en ik denk niet dat je het daarmee kunt vergelijken.
Het is natuurlijk wel een gelegenheid om de ander nader te leren kennen en dat in de vriendschappelijke sfeer, ik vermoed dat je het ook zo bedoelde, maar ik vond het er een beetje ongelukkig uitkomen.
picknicken is niet hetzelfde als daten, is mensen leren kennen denk ik, en als je ze al kent leuk om weer eens te ontmoeten. Lachende smiley

Dat je daarná misschien denkt... die vent is wel errrrg leuk... Kwijlende smiley dat kan natuurlijk, die ruimte is er dan ná de picknick... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verliefde smiley

Wat er tijdens die picknick is gebeurd heb ik juist zo willen duidelijk maken. Als ik Henduk toevallig was tegen gekomen op het voetbalveld was waarschijnlijk hetzelfde gebeurd: Goh, leuke vent, niet meer en niet minder. Dat wij nu wel een koppel zijn heeft dus niets te maken gehad met de picknick, maar eigenlijk met gewoon een aantal ontmoetingen bij verschillende uitjes.


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op dinsdag 8 februari 2011, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 23:00
BerichtOnderwerp: verjaarswandeling
 
CHATULIEM619 schreef:
Beste Marianne. In de jaren dat ik hier op CM zit, en dat is heel wat langer dan jij, zijn kinderen en uitjes nooit genoemd. Men zorgde gewoon voor een oppas. En kwamen dan alleenstaande ouders, zeker. De meesten waren alleenstaande ouder. Nu ze bij de picknick welkom zijn, moet opeens elke activiteit opengesteld worden voor kinderen.
En het gaat nu zelfs zover, dat je verwijten krijgt, als kinderen niet welkom zijn.

Tja, je zit hier inderdaad al heel wat langer Chat, dat zal ik zeker niet ontkennen. Overigens bedoelde ik met mijn opmerking absoluut niet dat ik vind dat kinderen mee zouden moeten mogen op "jou" verjaarswandeling, ik bedoelde dat ik mijn kids liever niet alleen laat op zondag middag. Ik vind de zondag gewoon een uitgesproken dag om samen met de kinderen iets te ondernemen. Natuurlijk als ze dat zelf ook willen.
Als dat verkeerd is overgekomen door mij boosheid in het andere topic dan spijt me dat ten zeerste, oprechte excuses dan daarvoor.
Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat kinderen absoluut niet bij ieder uitje meekunnen. Er zijn uitjes die wel en die niet geschikt zijn voor kinderen.
Wat betrefd je opmerking: je zorgde gewoon voor oppas, tja heel fijn als je die mogelijkheid hebt. Maar zo'n opmerking kan best lastig zijn voor mensen die maar heeeeeeeel mondjes maat aan oppas kunnen komen, en reken maar dat die er heel wat meer zijn dan jij denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE129
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
Pagina 1 van 9