ChristianMatch

Forum

Bijbels vermanen en ego.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:05

DAVID923 schreef:
mooi, veel plezier! kunnen wij weer serieus verder.. Lachende smiley

1tim 4:

6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.

Ik zit op Hebreeuwse les maar dit is niet de vertaling van de grondtekst die je zo aanhangt David Knipoog smiley Engeltje smiley
Jeugd van tegenwoordig maakt er ook maar van alles van als het hun uitkomt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:08

LISA610 schreef:
Ach Willemijn... eigenlijk ben ik ook meer een koffieleut, dus we zetten er ook gewoon een kannetje koffie bij hoor... Neem jij de Flair mee? Knipoog smiley

Mag het ook de Viva of de Flow zijn???? Knipoog smiley
En kunnen we ook eens even doorspreken wat komende zomer de mode wordt he? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:12

DAVID923 schreef:

1tim 4:

6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.

Ja joh.. we zijn of lieve dames die beter een theekransje kunnen organiseren of we hebben onheilig oude vrouwenpraat. Ga vooral zo door met het beledigen van Gods kroon op de schepping.... En ach.. er zijn wel eerder in de Bijbelse geschiedenis mannen geweest die niet wilden luisteren naar wat een vrouw te vertellen had.. Blijkbaar was hun geloof daar te klein voor:

Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven. 10 Ze ging het nieuws vertellen aan de mensen die hem hadden vergezeld en die nu om hem treurden en rouwden. 11 Toen ze hoorden dat hij leefde en dat zij hem had gezien, geloofden ze het niet.

Begin ondertussen hoe langer hoe beter te begrijpen waarom God het nodig vond om toch ook nog een vrouw te maken nadat Hij de man had gemaakt...

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 19 maart 2011, 09:13
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:13

Voor de wandelaars.......hele fijne middag samen.
Ik hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:15

MARTIEN579 schreef:
!tim 4;4
want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde;
1tim4;5
want het wordt geheiligd door het Woord Gods en door het gebed.

DAVID923 schreef: tim 4:6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.

met andere woorden;
houd je medemensen dus voor dat zij als schepsel van God goed (genoeg) zijn, omdat zij geheiligd zijn in Hem; en je zult een goed dienaar van Jezus Christus zijn.
soms geeft het duidelijkheid om een tekst in het verband te houden, waarin het geschreven is, David; anders maak je mensen kapot, in plaats dat je het koninkrijk van God opbouwt.

(als theologisch student of voorganger kan dat een leerpunt zijn. inhoudelijke dogma's raken mensen in hun denken, vorm van de boodschap kan mensen raken in hun hart; en zegt de Heere Jezus niet; "zoon, dochter; geef mij uw HART"?)

hannah810, tijd om mijn eigen acount weer te activeren???

Vooral doen Hannah... vooral doen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:17

maar mensen willen het niet horen...
''voelen ze zich niet lekker bij''

Klopt David, ik voel me er helemaal niet lekker bij, vind het van zo'n angstgeloof getuigen.......Dus nee, ik hoor het liever niet daar heb je wel gelijk in....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:21

WILLEMIJN232 schreef:
Mag het ook de Viva of de Flow zijn???? Knipoog smiley
En kunnen we ook eens even doorspreken wat komende zomer de mode wordt he? Coole smiley met zonnebril

Lijkt me helemaal goed Willemijn.. Hoewel we natuurlijk ook een beetje rekening houden met de mannen die wel meegaan, juist omdat zij de wijsheid van vrouwen op waarde weten te schatten en genieten van het gezelschap van vrouwen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:26

LISA610 schreef:
[/b]Vooral doen Hannah... vooral doen!!!!

I just did; mag ik ook koffie, thee is zooo slap
daar houd ik mijn ego niet mee overeind!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:28

FRANKT627 schreef:
Hoi Leonardus, Clara is er niet...ik bedoel dat ik de setup heb gedaan maar het is niet verholpen. Ik heb nog steeds datzelfde probleem.

Ik laat het hier dan maar bij. ALs ik dan met mijn ouders praat door de Skype zal ik die micro wel tegen mijn mond houden. Een andere oplossing zie ik niet. Heel erg bedankt om te helpen een mee te zoeken naar het probleem...

Frank

Hoi Frankt..

Dan zit er iets in de instellingen niet goed...

Kan eigenlijk niet anders...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:29

HANNAH810 schreef:

Ha ha

Leuk dat je er weer bent Hannah..

en ja voor mij ook maar koffie...thee moet er niet aan denken

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 19 maart 2011, 09:31
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zit op Hebreeuwse les maar dit is niet de vertaling van de grondtekst die je zo aanhangt David Knipoog smiley Engeltje smiley
Jeugd van tegenwoordig maakt er ook maar van alles van als het hun uitkomt Verraste, verbaasde smiley

Ach weet je... pubers hebben wel eens het idee dat ze de wijsheid al helemaal in pacht hebben terwijl ze als ze 20 jaar verder zijn ontdekken dat ze toch nog heel wat te leren hadden op hun 15e.. Maar ja, je kunt ze nu eenmaal niet alles voorkauwen, sommige dingen moeten ze zelf ontdekken.

Gaan we het ook nog wel ff over hebben tijdens onze thee/koffiekrans Willemijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:34

HANNAH810 schreef:

Top, je bent terug. Enne.. koffie is er ook hoor. En zijn namelijk nog een paar echte koffieleuten van de partij (waaronder ik Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:39

LISA610 schreef:
Top, je bent terug. Enne.. koffie is er ook hoor. En zijn namelijk nog een paar echte koffieleuten van de partij (waaronder ik Knipoog smiley )

Is het nu een clubje voor vrouwen of mogen er ook wat mannen bij...misschien kunnen we nog wat ehh leren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:42

WILLEMIJN232 schreef:
maar mensen willen het niet horen...
''voelen ze zich niet lekker bij''

Klopt David, ik voel me er helemaal niet lekker bij, vind het van zo'n angstgeloof getuigen.......Dus nee, ik hoor het liever niet daar heb je wel gelijk in....... Engeltje smiley

Wat bedoel je eigenlijk Willemijn ...als je de liefde van Christus in jouw leven heb mogen ervaren ....waarom dan angst Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:44

LEONARD480 schreef:
Is het nu een clubje voor vrouwen of mogen er ook wat mannen bij...misschien kunnen we nog wat ehh leren Clown smiley

Jij zou kunnen leren niet overal op het forum wat neer te zetten,
en niet zo vaak off topic te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:48

MARISKA601 schreef:
Jij zou kunnen leren niet overal op het forum wat neer te zetten,
en niet zo vaak off topic te gaan.

Nu weer on-topic idd Mariska Knipoog smiley

trouwens ga jij dat nu ook bij de anderen doen, zou wel zo eerlijk zijn hé

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 19 maart 2011, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:53

DAVID923 schreef:
waarom kopieer je die hele lap tekst voor een reactie van 1 zin, dat is zo irritant, dan moet ej steeds zo scrollen.

en jammer dat je zo die dat hele mooie stuk negeert en vraag naar gevoelens.

Ik kopieër helemaal niets, maar druk gewoon op "reageren". Wat jij dus eigenlijk bedoeld is dat ik de reactie van degene waarop ik reageer zou moeten verwijderen (moeilijk he... gewoon zeggen wat je bedoeld).

En wat het stuk van Jan betreft: Er is in dit topic al meerdere malen gevraagd om bijdragen te schrijven waarin de eigen persoonlijke beleving wordt gegeven over dit topic. Het gaat hier juist om gevoelens en niet om theologische verhandelingen (zie eerdere vragen van Chat die het topic per slot van rekening in het leven heeft geroepen). Dus ik begin me af te vragen waarom jij deze discussie steeds probeert te verleggen naar andere dingen dan gevoelens en persoonlijke beleving. Kan het zijn dat jij het moeilijk vind om over jou eigen gevoelens en persoonlijke beleving te praten en je daarom gemakshalve maar verschuilt achter theologiën? Dat kan inderdaad heel wijsheid en krachtig over komen, maar realiseer je één ding:
Je bent pas sterk als je je eigen zwakheid durft te laten zien en je kwetsbaar durft op te stellen naar anderen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:57

CROSSROAD317 schreef:
Wie zet de partytent dan op Smiley die vol vragen zit

ik help jou wel, crossie-man
(al is het van de wal in de sloot......)
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:59

HANNAH810 schreef:
ik help jou wel, crossie-man

Hey Hannah
Welcome back!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:07

WILLEMIJN232 schreef:

hebreeuws? het is grieks!

en het klopt wel

G1126
????????
grao?de?s
grah-o'-dace
From ?????? graus (an old woman) and G1491; crone like, that is, silly: - old wives’.

??????
muthos
moo'-thos
Perhaps from the same as G3453 (through the idea of tuition); a tale, that is, fiction (“myth”): - fable.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:10

@martien ik weet alles van exegese en hermeneutiek, maar je snapt zelf ook wel gezien de context en reactie van chat, het me ging om vers 7:

''maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.''

en natuurlijk met een knipoog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:11

en kunnen we weer serieus ontopic IPV dat slappe ge....leut over teekransjes?

gosh... Gefrustreerde smiley jullie geven chat alleen maar gelijk. (dat heeft hij ook)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:13

DAVID923 schreef:

1tim 4:

12 Niemand verachte uw jonkheid, maar zijt een voorbeeld der gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in den geest, in geloof, in reinheid. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:13

sorry Lisa, ben niet zo van de dokter phil discussie`s, toetst toch liever alles aan de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:14

DAVID923 schreef:
@martien ik weet alles van exegese en hermeneutiek, maar je snapt zelf ook wel gezien de context en reactie van chat, het me ging om vers 7:

''maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.''

en natuurlijk met een knipoog Knipoog smiley

je kunt beledigingen niet camoufleren met een knipoog, david!!!
dus neem je eigen bijbelgedeelte serieus, en beoefen godzaligheid.

er staat namelijk niet; oefen uzelf in exegese en hermeneutiek
(een bijbels vermaan uit uw eigen mond, voor uw eigen ego, david........smile)

!tim 4;4
want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde;
1tim4;5
want het wordt geheiligd door het Woord Gods en door het gebed.

DAVID923 schreef: tim 4:6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.
je vergat een deel van de tekst; oefen uzelf tot godzaligheid

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 19 maart 2011, 10:21
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:18

LEONARD480 schreef:
Wat bedoel je eigenlijk Willemijn ...als je de liefde van Christus in jouw leven heb mogen ervaren ....waarom dan angst Smiley die vol vragen zit

idd als je wedergeboren bent getuigt de Geest dat je een kind van God bent en dus gered, waaruit weer rust en vrede voortkomt.

1joh 4:

17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk Hij is, zijn ook wij in deze wereld. 18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit; want de vrees houdt verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde. 19 Wij hebben lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:21

was geen belediging maar Bijbeltekst.

zie mijn reactie om martien over context en exegese.

wat een gesteiger! geen wonder dat Paulus de vrouwen tot zwijgen maande tijden de samenkomsten... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:24

HANNAH810 schreef:

eerst een sloot zien te vinden, daar op de hei. 't zal wel een loopgraaf of schuttersputje worden, denk ik.

Clown smiley

(zo hee...net terug en meteen al off-topic gaan. knap hoor)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:25

DAVID923 schreef:
sorry Lisa, ben niet zo van de dokter phil discussie`s, toetst toch liever alles aan de Bijbel.

Maar heeft Jezus het niet in het bijzonder over gevoelens als hij de zaligsprekingen uitspreekt?
Matthéüs 5,1-12

De bergrede: de Zaligsprekingen
5
1 En Jezus, de schare ziende, is geklommen op een berg, en als Hij nedergezeten was, kwamen Zijn discipelen tot Hem.
2 En Zijn mond geopend hebbende, leerde Hij hen, zeggende:
3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die vóór u geweest zijn.

En Zijn eigen gevoelens die telkens weer bovenkomen? Ik lees heel vaak dat Jezus met ontferming bewogen was en zelfs dat hij huilde...
Zó belangrijk zijn gevoelens dus als je het over God en Jezus volgen hebt..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:27

ik zet alleen maar een tent op, inplaats dat ik een boom opzet.

pff........
heb ik het gedaan, krijg ik nog de schuld ook......... Boze smiley Clown smiley

@ cross en leonard;
bij kans op regen nemen jullie dus een partytent mee?
zijn er nog meer mensen die een partytent hebben liggen?
mijn rammel-ferrari is nl een stuk kleiner dan mijn golfje van vorig jaar, dus ik weet niet in hoeverre ik voor de mega-tent kan zorgen

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 19 maart 2011, 10:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 ... 6194 Volgende
Pagina 2082 van 6194