| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:47
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het moeilijke is juist dat onze generatie wél een omslag in het denken kan maken, maar die generatie van onze ouders geloof ik toch veel minder....mijn moeder helemaal... haar "pa" was predikant en ontving veel "indrukken" waarvan zij altijd heeft gedacht dat je die pas kreeg als je "op je knieën" tot geloof kwam. Allicht respecteer ik een ander zijn gedachte hierover, maar de moeite en de zwaarte van de druk die deze geloofsbeleving je geeft wordt denk ik wel vaak onderschat. Het is niet vaak een keuze..het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt. |
Het probleem is dat men ook niet anders wil weten......en het is niet alleen iets van vroeger...kijk maar eens naar de refo dromes ........zitten vol met jonge mensen..... ik werk in een Bible Belt gebied en ook met veel refo jongeren en die denken nog net zo als onze ouders vroeger en vinden dat ook de juiste leer.....dus je komt bij mij niet weg met"' éen niet anders weten"" En het is toch ook prima als dat hun keuze is?????Want het blijft hoe dan ook een keuze......Je moet ook oppassen dat je het niet in gaat vullen naar je eigen normen en waarden...... In mijn ogen is dat jammer en triest maar omgekeerd vinden ze mij waarschijnlijk veel te frivool.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 17:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:54
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | ...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen...  | Heb de test nog steeds niet gedaan maar wil wel reageren. Mijn moeder had nadat mijn vader was overleden ook nog haar beide zonen moeten begraven. Bij haar kwam dus heel erg het gevoel dat de zonden van haar voorvaderen op haar verhaald werden. Mijn schoonfamilie is rooms katholiek en die hebben een veel blijer geloof. Immers je gaat te biecht, en dit bedoel ik niet lichtzinnig, maar je gaat daarna wel weer heerlijk verder in de zekerheid dat je zonden je vergeven zijn.
Dini die nu toch de test maar eens moet gaan doen [/quote]
Beste Dini, ik denk dat dit weer niet algemeen kan gesteld worden, maar dat ook het rooms katholieke geloof een persoonlijke impact heeft. Ik ben thuis bijna fanatiek rooms katholiek opgevoed, maar bij ons thuis is nooit een "blij" geloof aan de orde geweest, integendeel met alle respect maar soms dacht ik (en nu nog soms) liever alleen dan op de manier waarop mijn ouders samenleven, maar goed dit staat mss los van het geloof, maar mijn ervaring in de katholieke kerk is dat daar heel veel afgerammeld wordt terwijl aan de essentie nl Jezus Christus die voor onze zonden aan dat kruis die vreselijke dood onderging, voor ons!, dat de Heer Jezus onze Verlosser en Redder is, mijn Zaligmaker, mijn Alles!, hieraan wordt zo weinig aandacht besteed vind ik! ook sta je alleen in je geloof, bij onze gemeente is er interesse in elkander, is er vriendschap, heb je ook het gevoel dat er mensen naast je staan, in de katholieke kerk (ik spreek dus uit mijn ervaring) gaat iedereen zo vlug mogelijk naar huis, heeft niemand geen oog om wie triest is, en op de koop toe was ik getuige dat er door wie in de kerk werkte heel veel geruzied werd.
wat het biechten betreft; zelfs als kind kon ik mij hier helemaal niet in thuisvoelen; waarom niet rechtstreeks je zonden belijden aan de Heer, aan God? ipv bij een mens als tussenpersoon?
Ik wil hiermee de katholieken niet afbreken, ik ken katholieke mensen die oprecht en heel intens en vurig geloven!!! maar het warme geloof heb ik er nog maar heel sporadish ontmoet.
Misschien moest ik het zo ervaren omdat de Heer mij liever in een evangelische gemeente ziet? kan best zijn, ik geloof dat de Heer ons ook persoonlijk leidt en dat Hij wel weet (om welke reden dan ook) waar we het beste op ons plaats zijn!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 26 maart 2011, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:03
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kan me daarin verplaatsen Marian.... niet gelovige of twee geloven op één kussen hé slaapt de ....???tussen  |
Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het is natuurlijk prettiger maar een relatie met een ongelovige hoeft toch niet per definitie in te houden dat je een slecht huwelijk hebt als je elkaar daar de ruimte in geeft?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 17:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:06
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Spr 3,5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. . |
Wat bedoel je nu precies met deze tekst uit de Bijbel te zeggen? Wat is jouw eigen verhaal  Ik denk dat het belangrijk is dat je teksten uit de bijbel niet uit zijn context haalt David......zo kan je overal wel een zin ergens uit halen die eigenlijk een bredere betekenis heeft.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Sinds wanneer eet je bij de Italiaan met stokjes?????? Maar je hebt wel een punt, het is de veertig dagentijd.......je praat wel weer even in op mijn schuldgevoel Frank  |
...en ja hoor, onze meid uit de Pieten-stad trapt er met beide voeten in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de sociale leefomgeving van de mede-kerkgangers speelt ook een rol denk ik, marian; ik kom ook uit de zwaar reformatorische hoek van huis uit, en als je één op één met iemand praat, hoor je soms een veel vrijer en ruimer getuigenis, dan wat "de kerkelijke buitenwereld" hoort. dan denk ik wel eens; het is net als met nicodemus; hij geloofde wel, en had de Heere Jezus lief, maar durfde het niet uit te dragen "om de vreze der joden". ergens is het heel triest, om je geloof niet te kunnen delen, omdat je bang bent voor de "keuring" en afwijzing die er onherroepelijk op zal volgen. |
MIjn moeder zei dat ook vaak en toch gingen zij als ds. dochters gewoon hun gang. Dan hadden zij als meiden iets gedaan waar de goegemeente mijn opa op af rekende door zondags niets of niet veel in het kerkenzakje te doen.. en mijn opa preekte op "het zakje"...en "men" wist dat..echt heel erg zoiets..
Als je ergens toebehoort, waartoe dan ook, moet je je toch voordoen zo je bent en overal over kunnen praten ( in de meeste gevallen dan), in ieder geval volgens mij je mening durven/kunnen geven..als daar angst bij komt kijken wat voor soort dan ook, klopt er iets niet..waar angst is kan nooit volledige acceptatie en liefde zijn...ik heb het zelf ervaren want ik kom ook uit die hoek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:29
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het probleem is dat men ook niet anders wil weten......en het is niet alleen iets van vroeger...kijk maar eens naar de refo dromes ........zitten vol met jonge mensen..... ik werk in een Bible Belt gebied en ook met veel refo jongeren en die denken nog net zo als onze ouders vroeger en vinden dat ook de juiste leer.....dus je komt bij mij niet weg met"' éen niet anders weten"" En het is toch ook prima als dat hun keuze is?????Want het blijft hoe dan ook een keuze......Je moet ook oppassen dat je het niet in gaat vullen naar je eigen normen en waarden...... In mijn ogen is dat jammer en triest maar omgekeerd vinden ze mij waarschijnlijk veel te frivool.........  |
Het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt. En in de refo kerken zitten veel jongeren, omdat er vaak grote gezinnen zijn en een rijk verenigingsleven en dat bindt en ook omdat er goede preken worden gehouden, inhoudelijk rijker dan in de zgn.lichter kerken en dat vond/vind ik ook wel. Alleen om de tijd van 1,5 uur vol te maken komen er veel herhalingen en dat vond en vind ik minder.. en mij vinden ze nu vast ook frivool, in de lijdenstijd naar Gooise vrouwen..
had er zelf wel enige moeite mee..te weing bij stil gestaan toen we bespraken
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 26 maart 2011, 17:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:32
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt. En in de refo kerken zitten veel jongeren, omdat er vaak grote gezinnen zijn en een rijk verenigingsleven en dat bindt en ook omdat er goede preken worden gehouden, inhoudelijk rijker dan in de zgn.lichter kerken en dat vond/vind ik ook wel. Alleen om de tijd van 1,5 uur vol te maken komen er veel herhalingen en dat vond en vind ik minder.. |
Ik ken de refo wereld beter dan me lief is Marian en er zijn gewoon ook veel jongeren die zo geloven en daar achter staan...je kan daar van alles over denken en menen maar dat is eigenlijk niet zo boeiend....en daar kunnen we van alles van vinden maar als zij daar voor kiezen vind ik het prima.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het is natuurlijk prettiger maar een relatie met een ongelovige hoeft toch niet per definitie in te houden dat je een slecht huwelijk hebt als je elkaar daar de ruimte in geeft? |
Ik zou een grote bocht maken en elkaar heel veel ruimte geven, maar niet in het anders geloven ...voor mij wel een breekpunt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:38
|
|
|
|
Je hebt wel tijd om uitgebreid te reageren, maar niet om een youtube video te zien van 3 minuten. maar ok.....
In het kort de soevereiniteit van God, Zijn Almacht en controle over alles hoeft niet tegen de verantwoordelijkheid van de mens te worden uitgespeeld. Ze kunnen beiden naast elkaar blijven staan als twee Bijbelse principes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:38
|
|
|
|
pfffff, wat dom zeg...winteruur, zomeruur...waarom ook geen lente en herfstuur....nu moet ik straks speciaal om 3 des nachts opstaan om dan de klok een uur terug te draaien. Waarom draaien ze de klok niet om 10 uur 's ochtends terug zodat niemand 's nachts uit bed moet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:43
|
|
|
|
De leer van de uitverkiezing mag nooit gebruikt worden om er zich achter te verschuilen en om de oproep tot bekering naast zich neer te leggen. God roept ieder mens op zich te bekeren (Hd 17:30,31). Die oproep is een bevel en dat bevel vraagt om gehoorzaamd te worden. Geen mens kan of mag zeggen: 'Ik weet niet of ik uitverkoren ben en zo lang ik dat niet weet, kan ik mij niet bekeren'. Js 53:1 luidt namelijk niet: 'Aan wie is de arm des Heren geopenbaard' met daarna: 'Wie heeft onze prediking gelooft'. Nee, de volgorde is juist andersom. Hetzelfde zien we in Jh 1:12. Er staat in dat vers niet: 'Hun die Hij macht gegeven heeft kinderen Gods te worden hebben Hem aangenomen', maar andersom: 'Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden'. Vaak is in dit verband de volgende illustratie gebruikt: het is ermee als met het binnengaan in een kamer waar aan de buitenkant boven de deur staat: 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven'. Terwijl de mens die de deur binnengaat en omkijkt naar de binnenkant van de deur er boven ziet staan: 'Gij zijt uitverkoren van voor de grondlegging der wereld'. Om dat laatste te zien moet je echter naar binnen zijn gegaan.
Wat betreft de verhouding tussen Gods raad en de menselijke verantwoordelijkheid moeten we eveneens zeggen dat ons die niet is geopenbaard. We moeten niet menen dat we die twee zo kunnen harmoniëren dat alles voor ons gevoel 'klopt'. Wel zijn er enkele teksten die ons iets kunnen helpen. Daar is in de eerste plaats Js 10:5-10 waar staat dat Assur de roede van Gods toorn is tegen Zijn volk (Juda). Wil dat zeggen, dat Assur bewust God wilde dienen en Zijn toorn over Juda wilde brengen? Geen sprake van. Assur trok op naar Juda omdat het dat zelf wilde. Assur wilde zijn gebied uitbreiden en buit behalen en om de God van het volk Israël lachte Assur. Vandaar dat God kan zeggen: 'Wee de Assyriër die de roede van Mijn toorn is'. Assur werd door God dus niet gedwongen om te doen wat het deed. Anderzijds deed Assur het ook niet vrijwillig met de zin om een taak voor God te verrichten. Nee, Assur deed volkomen zijn eigen wil en daarmee deed het precies wat God besloten had dat gebeuren moest. Die laatste twee zaken gingen dus samen. Hetzelfde vinden we in Hd 4:28. We lezen daar dat Israël, de volken en hun koningen precies doen wat God in Zijn raad besloten had dat gebeuren zou. Betekent dat, dat Pilatus bepaalde dingen deed of gedaan heeft om daarmee de raad van God te dienen? Geen sprake van: Pilatus zocht de weg die voor hem het beste uitkwam en trok zich van God en Zijn raad niets aan. En toch liep alles precies volgens Gods plan. Kijk, dat gaat boven ons verstand. Zonder dat God van de mens een automaat maakt die wel moet doen wat Hij, de Allerhoogste, zegt, voert de mens precies uit wat Hij wil. Zo is het ook met de verkiezing en de verharding. De mens vervult daarin Gods plannen, Zijn raad, zonder daarbij tot een willoos werktuig, een automaat gemaakt te worden. Zodra we dit geheim echter verder willen verklaren gaan we de mist in. Dit moet ons voldoende zijn.
bron :
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=2104
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik zou een grote bocht maken en elkaar heel veel ruimte geven, maar niet in het anders geloven ...voor mij wel een breekpunt..  |
maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:45
|
|
|
|
(je hatelijke aanhef van je posting laat ik maar even voor wat die is;)
wat je met je you-tube filmpje dus zeggen wilt, is precies wat kathy in haar allereerste reactie al aangaf, david.......?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | pfffff, wat dom zeg...winteruur, zomeruur...waarom ook geen lente en herfstuur....nu moet ik straks speciaal om 3 des nachts opstaan om dan de klok een uur terug te draaien. Waarom draaien ze de klok niet om 10 uur 's ochtends terug zodat niemand 's nachts uit bed moet.  |
Ik begon al toen ik opstond, bijna alle klokken een uur voor uitgezet. ik leef de hele dag dus al vlgs de zomertijd.
Helaas mijn laptop weigert de ganse dag de zomertijd. Stom ding... Ook de tv en radio hebben nog de wintertijd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:49
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Moet je wel het hele stukje lezen
dit stond er ook:
Ookal is het in Gods raad dat Hij van te voren bepaald heeft wie er straks bij Hem mogen zijn, is het voor ieder die het evangelie aangeboden wordt mogelijk om zalig te worden. Dat bijt elkaar niet. God doet geen loze beloften... |
http://christenen.net/neder/Uitverkiezing_Predestinatie.html Ik vind dit wel een verhelderende link over dit ond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:53
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Spr 3,5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. . |
Ik zal maar eens met een bijbeltekst reageren: spreuken 30 vers 12....... Er zijn mensen die denken zuiver te leven maar vol vuiligheid zijn......NBV Is wel een uitzondering want ik hou er niet van om met Bijbelteksten te strooien.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik begon al toen ik opstond, bijna alle klokken een uur voor uitgezet. ik leef de hele dag dus al vlgs de zomertijd.
Helaas mijn laptop weigert de ganse dag de zomertijd. Stom ding... Ook de tv en radio hebben nog de wintertijd... |
Mariskaaaaa, het zomeruur gaat vannacht pas in. Morgen zal je teevee en radio en laptop wel het zomeruur tonen...wel wel wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft...... |
Het gaat mij meer om een persoonlijk, vast geloof in God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 18:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mariskaaaaa, het zomeruur gaat vannacht pas in. Morgen zal je teevee en radio en laptop wel het zomeruur tonen...wel wel wel...  |
Ze heeft vast de lente in haar bol denk je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 18:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ze heeft vast de lente in haar bol denk je niet?  |
...ja, er zal toch ook nog wat anders inzitten zeker maarre, eigenlijk had ik van jou ook wel zoiets verwacht hoor W-tje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERALD955
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 18:39
|
|
|
|
De lente , heerlijk , ben zelf een lentekind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:15
|
|
|
|
Toch jammer dat we verloren hebben he????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:35
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=I2OfmHfgEMU
Dit is echt zo'n oudje, uit de bundel van Johannes de Heer...... jeugdsentiment.....mijn ouders zongen dit en hadden hier een single van.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TOBY236
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:41
|
|
|
|
Voor diegene die zich afvragen of dit forum inderdaad openbaar te bezoeken is: Log uit en open dan deze pagina: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813
-of een link naar een ander willekeurig topic.
Best vreemd eigenlijk, ik had verwacht dat dit een "gesloten" forum zou zijn. Ik denk eigenlijk dat ze niet weten hoe ze het forum kunnen afsluiten voor niet-leden en dat ze het maar gewoon openbaar houden; lijkt me sterk het forum bewust openbaar is.
Ook de foto's zijn overigens openbaar; je kan de grote versie van de foto's bekijken zonder login. Zonder account heb je een optie om "christelijke singles" te zoeken. Uiteindelijk kom je dan bijv. op deze pagina: http://www.christianmatch.nl/profiel_nli.php?profielID=57411
Je ziet hier een plaatje; als je erop klikt voor de vergroting krijg je zo'n lieve melding dat je een account moet hebben. Als je de afbeelding echter opent via rechtermuisknop > afbeelding weergeven, krijg je deze URL: http://www.christianmatch.nl/image_uploader/images/members/2/f66e9242f6d95a36df732cfeb.jpg
Je kan die "2" in een "0" veranderen voor de foto in originele grootte; bij sommigen is dit gewoon de 10 megapixel versie. 1 is de grootste versie die betaalde members zien, 2 is de middelgrote preview en 3 is de kleine versie.
Verder maakt het weinig uit, daar niet van :P Niemand zal op het idee uitkomen om dat nummertje te veranderen om alleen de grote versie te bekijken, en het is enkel maar de grote versie van de foto's die ze toch al kunnen zien.
Laatst aangepast door
|
TOBY236
|
op zaterdag 26 maart 2011, 19:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:43
|
|
|
|
Prachtig Willemijn, ja ..die jeugdherinneringen he? zo mooi sommige..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | (je hatelijke aanhef van je posting laat ik maar even voor wat die is;)
wat je met je you-tube filmpje dus zeggen wilt, is precies wat kathy in haar allereerste reactie al aangaf, david.......? |
ja en nee, in haar postings vind ik nog te veel nadruk op de vrije wil. eigen verantwoordlijkeheid en vrije wil zijn niet per defenitie hetzelfde.
maarja, dat je Gods soevereiniteit en onze verantwoordelijkheid naast elkaar moet laten staan doet ze goed, en vond die vergelijking met die rails echt super.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:47
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=hA9cN6CVl5w
Dit zijn de mijne, hele noten en bij mijn tante in Hoedekenskerke zongen ze nog Datheen... kon ik niks mee vanzelf, maar ik vond het wel heel bijzonder..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:50
|
|
|
|
bestewillemijn mijn tekst doelde op het neit blind de eigen wil en ''vrijheid'' volgen. Paulus zei ook tegen zijn gemeente, ga niet op eigen inzicht af.
jouw tekst slaat gezien de context en discussie als een tang op een varken.
maar zal proberen meer met eigen woorden NAAST de teksten te reageren. (en wat aardiger, want kreeg gister via een PM , de Heilige Geest en 2 tim 2 :24 op mijn donder)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 19:51
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=hA9cN6CVl5w
Dit zijn de mijne, hele noten en bij mijn tante in Hoedekenskerke zongen ze nog Datheen... kon ik niks mee vanzelf, maar ik vond het wel heel bijzonder.. |
Het hijgend hert......ook zo'n klassieker..... Toen mijn zoon net kon lezen was hij zo trots dat hij dit al mee kon zingen in de kerk van zijn opa en oma......ook op hele noten...kan je nagaan hoe traag dat ging als je net drie maanden kan lezen.......
|
|
| Naar boven |
|
|