ChristianMatch

Forum

Taize liederen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 00:56

[quote=MARIAN519] Old? Gefrustreerde smiley

Thomas, voelt zich goed.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 9 april 2011, 12:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 01:13

MIEKE364 schreef:
Dat laatste niet alleen maar het geeft ook nog blijk de Bijbel werkelijk niet te begrijpen wat op zich niet gemakkelijk is maar rekening houdend met alle studie-uren en contemplatie zou je toch wat anders mogen verwachten.

Een mooie heldere uiteenzetting, Lisa.

Even voor alle duidelijkheid: mijn laatste stuk (de opmerking over het niet letterlijk lezen van de Bijbel) was niet persoonlijk gericht aan iemand en ik vind het niet prettig als dat wel op die manier uitgelegd zou worden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 04:25

LISA610 schreef:
Dat Jezus is opgewekt door God de Vader staat letterlijk in de Bijbel David.. zie de eerder door mij aangehaalde Bijbelteksten. Waarom negeer je dat? Of lees jij een andere Bijbel?

Bedoel je het verhaal van de engel die Maria kwam vertellen dat ze zwanger zou raken? Maria die uitverkoren werd door God. Als God ervoor zorgde dat Maria zwanger zou zijn dan kan je spreken dat Jezus is opgewekt door God.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 04:36

CHATULIEM619 schreef:
Jezus is God, en is de Enige die kan zeggen dat Hij gelijk aan de Vader is.

Inderdaad: 'Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Geloof je niet dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij? De woorden die Ik tot jullie spreek, spreek Ik niet uit Mijzelf: het zijn daden van de Vader, die in Mij blijft. Geloof Me toch: Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij; of geloof het anders op grond van de daden. [12] Waarachtig*, Ik verzeker jullie: wie in Mij gelooft, zal de daden die Ik verricht, ook zelf verrichten; ja nog grotere zal Hij verrichten, want zelf ga Ik naar de Vader, [13] maar wat jullie zullen vragen in mijn naam, zal Ik doen, zodat de Vader verheerlijkt wordt in de Zoon." (Johannes 14: 9 - 13)

Dit zijn woorden van Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 09:09

FRANKT627 schreef:
Bedoel je het verhaal van de engel die Maria kwam vertellen dat ze zwanger zou raken? Maria die uitverkoren werd door God. Als God ervoor zorgde dat Maria zwanger zou zijn dan kan je spreken dat Jezus is opgewekt door God.

Frank

Nee Frank, daar doel ik niet op. Ik doel op de opstanding uit de dood. Jan beweerde dat Jezus Zichzelf had opgewekt, terwijl uit verschillende Bijbeltesten blijkt dat God de Vader Jezus heeft opgewekt. Die Bijbelteksten heb ik op 4-4-2011 om 21:38 weergegeven. Vervolgens richt David zich tot mij met de vraag wat ik dan vind van de tekst uit Johannes 10:17. Hij geeft daarbij aan dat hij daar naar vraagt, omdat ik beweerde dat de Vader Jezus heeft opgewekt. Nou dat beweer ik dus uitsluitend op grond van wat letterlijk in de Bijbel staat. Dus vandaar mijn vraag aan David waarom hij de Bijbelteksten negeert waarin letterlijk staat dat God de Vader Jezus heeft opgewekt.

Op grond van het feit dat Jan en David beweren dat Jezus Zichzelf heeft opgewekt, trek ik de conclusie dat zij menen dat Jezus dezelfde persoon is als God (de Vader). Vandaar ook mijn bijdrage van vrijdag 8/4 om 22:48. Wat ik daarin probeer aan te geven is dat je op grond van de Bijbel onmogelijk kunt stellen dat Jezus en God (de Vader) dezelfde personen zijn. Zij zijn beiden God en volkomen één met elkaar. Maar je kunt niet stellen dat de Zoon en de Vader dezelfde zijn, want waarom staat er dan in de Bijbel dat Jezus zittende is aan de rechterhand van God?

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 09:26

[quote=THOMAS968]Ach Thomas, je bent zo oud als je je voelt toch Knipoog smiley

Nu back on topic mensen, het ging hier over Taizé. Persoonlijk heb ik me hier nog te weinig in verdiept om mijn eigen mening te geven, dus juist daarom volg ik deze discussie met belangstelling. Maar eeeh.. mag het een beetje minder op het moment dat er meningsverschillen zijn (en dan doel ik juist op de vorm...)

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 09:56

[quote=LISA610]

enne, eigenlijk ging het zelfs over Taizé liederen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:03

[quote=LISA610]Nee Frank, daar doel ik niet op.

Oké, dank je nu ben ik weer mee. Ik had je bijbelverzen wel gelezen maar ik was even niet mee. Ik dacht dat je bedoelde met die laatste zin van jou de geboorte bedoelde.

Het is inderdaad zo met wat je aangeeft dat het God is die Jezus opgewekt heeft. Daar kunnen we niet om heen. Dat zat in het plan van God net zoals Jezus ook zou sterven. In het OT werd dat ook al gemeld, oa in de Psalmen. Toch wat het sterven betreft.

Frank (die dadelijk even naar zijn ouders in België gaat)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:08

Zaterdag 9 april, 2 Kon. 2: 6-14; De mantel van Elia.

Als een generaal is de profeet Elia weggereden. Hemelse paarden, een vurige wagen – indrukwekkender kan het niet. Zoals Mozes door God zelf begraven werd, zo wordt nu Elia door God zelf opgehaald, weggenomen van deze aarde. Samen hebben ze Gods wil aan het volk Israël bekend gemaakt: Mozes en Elia, de Wet en de Profeten. Samen zagen ze op de berg Horeb iets van God, ze zagen een glimp van Zijn majesteit! En allebei zijn ze op een wonderlijke wijze door God zelf weggenomen, thuisgehaald.
Elisa, de opvolger van Elia, is er getuige van geweest. Elia heeft met zijn mantel op het water van de Jordaan geslagen en zie: er ontstond een pad door het water. Maar nu moet Elisa alleen terug. En hoe moet dat nu? Maar zie, daar ligt de mantel van Elia! Blijkbaar is die door de profeet achtergelaten bij zijn hemelvaart! Elisa neemt hem op, slaat op zijn beurt op het water en zie: opnieuw ontstaat er een pad door de rivier! Elisa komt droogvoets aan de overkant, net als eenmaal het volk Israël! De God van Israël is dezelfde, gisteren, en heden en tot in eeuwigheid! Hij maakt een weg waar geen weg is. Een weg door de dood heen!
De mantel van Elia. Nee, het geheim van Gods kracht zit niet in mensen. Mensen sterven, hoe dan ook. Geslachten gaan, geslachten zullen komen. Maar het woord van God houdt stand! De Geest gaat mee. God maakt nog altijd een weg waar geen weg is. Hij begint telkens opnieuw met ons. Het enige wat van ons wordt gevraagd, is: oppakken, meedragen wat aan ons is toevertrouwd!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:14

LISA610 schreef:
De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst openbaringen op 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]

Mocht je de eerste drie preken nog graag willen zien dan kun je hiervoor terecht op de mediaspeler van de Bethel: http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/
Zoek hier vervolgens de volgende diensten op:
- 9 januari 2011: Inleiding
- 20 februari 2011: De opname
- 13 maart 2011: De toekomst[/quote]

UP.. want het is bijna 10 april 2011....

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:21

LISA610 schreef:
Nee Frank, daar doel ik niet op. Ik doel op de opstanding uit de dood. Jan beweerde dat Jezus Zichzelf had opgewekt, terwijl uit verschillende Bijbeltesten blijkt dat God de Vader Jezus heeft opgewekt. Die Bijbelteksten heb ik op 4-4-2011 om 21:38 weergegeven.
al in een eerdere bijdrage op dit topic aangegeven. Vervolgens richt David zich tot mij met de vraag wat ik dan vind van de tekst uit Johannes 10:17. Hij geeft daarbij aan dat hij daar naar vraagt, omdat ik beweerde dat de Vader Jezus heeft opgewekt. Nou dat beweer ik dus uitsluitend op grond van wat letterlijk in de Bijbel staat. Dus vandaar mijn vraag aan David waarom hij de Bijbelteksten negeert waarin letterlijk staat dat God de Vader Jezus heeft opgewekt.

Op grond van het feit dat Jan en David beweren dat Jezus Zichzelf heeft opgewekt, trek ik de conclusie dat zij menen dat Jezus dezelfde persoon is als God (de Vader). Vandaar ook mijn bijdrage van vrijdag 8/4 om 22:48. Wat ik daarin probeer aan te geven is dat je op grond van de Bijbel onmogelijk kunt stellen dat Jezus en God (de Vader) dezelfde personen zijn. Zij zijn beiden God en volkomen één met elkaar. Maar je kunt niet stellen dat de Zoon en de Vader dezelfde zijn, want waarom staat er dan in de Bijbel dat Jezus zittende is aan de rechterhand van God?

De Drie-eenheid is natuurlijk wel een constructie. Het is om aan te geven dat ze toch samen een eenheid zijn. Ik denk dat de gedachte dat Jezus zichzelf zou hebben opgewekt, voortkomt uit een vorm van doorredeneren. Jezus is de zoon van God maar dus toch God. God en Jezus (en de HG) zijn één DUS Jezus heeft zichzelf opgewekt omdat hij immers een met God is. Toch, als je de Bijbel leest, moet er wel een scheiding geweest zijn. Jezus werd door zijn tijdgenoten als rabbi gezien en na een tijdje door een groeiend aantal als de Messias. Hij reageerde toch verder echt als mens. Er zijn veel voorbeelden van te vinden. Bij de opwekking van Lazarus ergerde Christus zich, hoorde ik gisteren in een vesper. Maar er zijn tal van andere menselijke gevoelens beschreven. Was Jezus mens? Ja, maar niet alleen en dat is hierboven in een bijdrage voldoende geïllustreerd. Er moet hoe dan ook een soort scheiding geweest zijn, zij het niet volledig gedurende zijn leven. Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten lijkt er een illustratie van, al zit achter die woorden ook veel exegese. God heeft Christus opgewekt, het kan niet anders. De Drie-eenheid ziet er, theologisch gezien uit als een constructie, omdat het onlogisch lijkt. Na het bestaan van Christus op aarde is die eenheid, die in ieder geval voor een deel verbroken moet zijn geweest, weer hersteld. Ik vind een beeld dat een geestelijke me als kind ooit gaf wel mooi. Neem drie lucifers en steek ze aan. Breng nu de drie vlammetjes bij elkaar. Je ziet dan één vlam uit drie bronnen. Een mooie uitleg van de Drie-eenheid voor een kind, ik weet het nog.
Maar nogmaals: de gedachte dat Jezus zichzelf heeft opgewekt, lijkt me een vorm van doorredeneren. Er zijn veel Bijbelgedeelten die deze gedachte duidelijk tegenspreken.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 9 april 2011, 11:51
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:29

In de statenvertaling staat in alle evangelien, dat de Here Jezus is opgewekt.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 9 april 2011, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:31

Veel plezier vanavond in Zwolle!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:43

THOMAS968 schreef:
De Drieenheid is natuurlijk wel een constructie. Het is om aan te geven dat ze toch samen een eenheid zijn. Ik denk dat de gedachte dat Jezus zichzelf zou hebben opgewekt, voortkomt uit een vorm van doorredeneren. Jezus is de zoon van God maar dus toch God. God en Jezus (en de HG) zijn één DUS Jezus heeft zichzelf opgewekt omdat hij immers een met God is. Toch, als je de Bijbel leest, moet er wel een scheiding geweest zijn. Jezus werd door zijn tijdgenoten als rabbi gezien en na een tijdje door een aantal als de Messias. Hij reageerde toch verder echt als mens. Er zijn veel voorbeelden van te vinden. Bij de opwekking van Lazarus ergerde Christus zich, hoorde ik gisteren in een vesper. Maar er zijn tal van andere menselijke gevoelens beschreven. Was Jezus mens? Ja, maar niet alleen. Er moet hoe dan ook een soort scheiding geweest zijn, zij het niet volledig gedurende zijn leven. Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten lijkt er een illustratie van al zit achter die woorden ook veel exegese. God heeft Christus opgewekt, het kan niet anders. De Drie-eenheid ziet er, theologisch gezien uit een constructie, omdat het onlogisch lijkt. Na het bestaan van Christus op aarde is die eenheid, die in ieder geval voor een deel verbroken moet zijn geweest, weer hersteld. Ik vind een beeld dat een geestelijke me als kind ooit gaf wel mooi. Neem drie lucifers en steek ze aan. Breng nu de drie vlammetjes bij elkaar. Je ziet dan één vlam uit drie bronnen. Een mooie uitleg van de Drie-eenheid voor een kind, ik weet het nog.
Maar nogmaals de gedachte dat Jezus zichzelf heeft opgewekt, lijkt me een vorm van doorredeneren. Er zijn veel Bijbelgedeelten die deze gedachte duidelijk tegenspreken.

Thomas.

Mee eens Thomas. De drie-eenheid is inderdaad een constructie om aan te geven dat God (de Vader), Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk een eenheid vormen. Ik vind het voorbeeld van de drie lucifers wat je geeft een prachtige illustratie van die drie-eenheid. Lachende smiley

Wat betreft dat doorredeneren, deel ik jouw mening. Ik meen echter ook dat het niet goed is om op die manier te gaan doorredeneren, want dan ga je voorbij aan de letterlijke tekst die in de Bijbel staat. Sterker nog wat David en Jan beweren wordt feitelijk tegengesproken door wat wat in de Bijbel staat. Dus vraag ik me af waar ze hun beweringen nu eigenlijk op baseren.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:57

LISA610 schreef:
Mee eens Thomas. De drie-eenheid is inderdaad een constructie om aan te geven dat God (de Vader), Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk een eenheid vormen. Ik vind het voorbeeld van de drie lucifers wat je geeft een prachtige illustratie van die drie-eenheid. Lachende smiley

Wat betreft dat doorredeneren, deel ik jouw mening. Ik meen echter ook dat het niet goed is om op die manier te gaan doorredeneren, want dan ga je voorbij aan de letterlijke tekst die in de Bijbel staat. Sterker nog wat David en Jan beweren wordt feitelijk tegengesproken door wat wat in de Bijbel staat. Dus vraag ik me af waar ze hun beweringen nu eigenlijk op baseren.... Smiley die vol vragen zit

Ja, ben hier ook helemaal mee eens, en het voorbeeld is erg mooi!!!!Thanx
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:01

LISA610 schreef:

Het doorredeneren is inderdaad gevaarlijk en veroorzaakt ook persoonlijke ellende, denk ik. Eigenlijk wel een goed onderwerp voor het Calvijntopic omdat het in deze kring wel meer voorkomt. Ik kom tenslotte ook uit die kring.

Thomas, vindt redeneren wel leuk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 9 april 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:03

Heerlijk....weekend....in het zonnetje koffie drinken, warm broodje erbij, vogels zingen, over alle bomen ligt nu een waas van fris groen.....wat een jaargetijde, de lente, elk jaar weer......

ayayay......verkeerde topic...sorry.... Verlegen lachende smiley

dus maar een liedje...

http://youtu.be/GpIC0d_3bWo

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 9 april 2011, 11:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:12

ANNETTE050 schreef:
Heerlijk....weekend....in het zonnetje koffie drinken, warm broodje erbij, vogels zingen, over alle bomen ligt nu een waas van fris groen.....wat een jaargetijde, de lente, elk jaar weer......

ayayay......verkeerde topic...sorry.... Verlegen lachende smiley

Haha, en al wakker? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:21

MARIAN519 schreef:
Haha, en al wakker? Knipoog smiley

Neu, niet helemaal....haha, .wie het laatst lacht... Knipoog smiley
maar prachtig buiten...he...echt genieten van het moment....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 9 april 2011, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:26

ANNETTE050 schreef:
Het was bedoeld als metafoor.... Clown smiley ....nee, maar lag wel dubbel van het lachen om je reactie, hoop dat jij dát niet erg vindt... Knipoog smiley

Lachen is gezond...al lach ik weer om jouw reactie...jij geloofde echt dat ik het hoe.....geloofde? de palm van Zijn hand? ... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 9 april 2011, 11:30
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:34

MARIAN519 schreef:
Lachen is gezond...al lach ik weer om jouw reactie...jij geloofde echt dat ik het hoe.....geloofde? de palm van Zijn hand? ... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

lachen hoort bij een morgen zoals deze he...als we met elkaar kunnen lachen...leuk toch.... Knipoog smiley
k Zie in erg veel dingen de humor..... Clown smiley

Dus...hou me aanbevolen voor meer... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
QUELINE346

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 11:41

HENK710 schreef:
Wat versta je onder trouw blijven? De gedachte die Gert weergeeft dat je ook trouw kunt zijn ook al ben je gescheiden is wel een hele aardige denk ik. Alleen is de invulling heel anders dan de veelal gehanteerde definitie van trouw zijn...

We hadden het over: Christen zijn, en toch gaan scheiden???
Ik heb voldoende antwoorden gelezen, en kan er wel wat mee.

Vandaag stopt mijn abonnement op CM, omdat ik een geweldige man heb ontmoet, jaja, via CM!!
Dan zouden we een nieuw onderwerp kunnen beginnen, bijv. sex na het huwelijk Verliefde smiley

Ik wens deze lezers veel succes, en God's Zegen
van Queline XXX
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:12

ANNETTE050 schreef:
lachen hoort bij een morgen zoals deze he...als we met elkaar kunnen lachen...leuk toch.... Knipoog smiley
k Zie in erg veel dingen de humor..... Clown smiley

Dus...hou me aanbevolen voor meer... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Het was echt mooi, en ik las het zoals je bedoelde meen ik, en toch..ik kan het niet laten om altijd weer een associatie te leggen...wat of dat toch is? Smiley die vol vragen zit Lachende smiley

Al dwalen we wel af van Calvijn nu, maar of dat erg is? Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 9 april 2011, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:14

MARIAN519 schreef:
Het was echt mooi, en ik las het zoals je bedoelde meen ik, en toch..ik kan het niet laten om altijd weer een associatie te leggen...wat of dat toch is? Smiley die vol vragen zit Lachende smiley

te lang in het onderwijs....haha.... Knipoog smiley

denk van wel...echt errug.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 9 april 2011, 12:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:21

MARIAN519 schreef:
Hij zegt dat God niet anders kan dan liefhebben.....
God kan zoveel meer...

Dat staat er toch ook niet Marian? Iets zijn is niet hetzelfde als iets kunnen. Er staat dus niet dat God niets anders kan dan liefhebben. Er staat dat God liefde is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:24

ANNETTE050 schreef:
te lang in het onderwijs....haha.... Knipoog smiley

denk van wel...echt errug.....

Je hebt gelijk, wat zullen we nog eens niet over Calvijn zeggen? want zijn naam moet wel genoemd anders gaan we off-topic en dan worden we opgeschoond.. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:26

[quote=MIEKE364]

dat is precies het probleem, dat het gaat om de vorm en niet de inhoud en argumenten. zou die broeder dat allemaal uit zn duim hebben gezogen die er was en dat verslag deed?

mieke zou jij hier ook niet bij zitten?

''Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren?''(joh 6)

grappig dat juist die mensen die een lans breken voor oecomenie, eenheid en tolerantie, juist zo intolerant en agressief en op de persoon aanvallen, als er kritische vragen komen.

''Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis''.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:29

LISA610 schreef:
Dat staat er toch ook niet Marian? Iets zijn is niet hetzelfde als iets kunnen. Er staat dus niet dat God niets anders kan dan liefhebben. Er staat dat God liefde is.

Hij wil graag dat God alleen liefde is, zo wil hij zijn beeld van God overdragen...
en een gemeenschap stichten war iedereen lief is voor elkaar...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:36

Thomas Fuller: “De duivel ligt te piekeren in de geldkist van een vrek.”
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:37

Thanks.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 ... 6194 Volgende
Pagina 2169 van 6194