| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | en wat is bokwerters? In de chatbox heb ik weer een nieuw woord geleerd. Iets als kattuks, denk ik. |
ahjoh, frank; maar die kattukkurs kenneh nie klesse joh......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zou er een sluitende definitie van goed en kwaad zijn??
Alles wat zonde is is kwaad, want het komt voort uit het kwade.
Wat is dan goed .... niets, want alles is door Genade?? Of alleen de werken van de Geest??
Elk mens heeft, door Adam en Eva, kennis van goed en kwaad: Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven.
Als je, als christen, dicht bij God de Vader leeft, dan zul je ook beter goed en kwaad kunnen onderscheiden/herkennen. Omdat je in het Licht leeft, Jezus is het Licht der wereld, zul je de duisternis (het kwaad) opmerken. Daarnaast geeft Efeziërs ons hulpmiddelen om het kwaad te kunnen opmerken en zelfs te kunnen weerstaan. Efeziër 6:11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. |
Is het niet zo dat je nu 2 dingen door elkaar haalt ? Ik denk dat we juist door God te kennen kunnen weten wat goed is (en dus ook wat kwaad is)... (zie bijv. ook de 10 geboden) Echter de rechtvaardiging is enkel uit genade, goedheid kunnen we als mens wel weten (en vervolgens doen), echter kunnen we ons er niet op beroepen omdat dat enkel genade is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | maar zijn jullie over het algemeen tevreden van de IE9? Of is IE8 toch nog beter? |
praat niet van IE... die stoort bij mij . ik vlieg dan om de haverklap van inet af
ik gebruik google chrome
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:06
|
|
|
|
Woensdag 13 april, 2 Kon. 6:15:23; Vurige kolen.
Ze zitten als ratten in de val, de Armeeërs! Elisa, de wonderlijke profeet, heeft hen als een rattenvanger in optocht naar de hoofdstad gebracht, naar Samaria. En daar zijn ze nu, in het hol van de leeuw, in de stad van hun vijand. Dat is nog een krijgslist! Die Elisa! De koning van Israël is er dolgelukkig mee, dat kun je begrijpen! Zo heb je nog iets aan zo’n profeet, zo’n man van God! Wat een tactiek, het kan niet mooier! Nu is de vijand zo goed als verslagen! Zal ik ze neerslaan, mijn vader...? Maar dan komt de teleurstelling. Nee, zegt Elisa u mag hen niet neerslaan. Er komt niets van in! U hebt ze toch niet gevangen genomen met uw zwaard en uw boog? Ik heb een ander plan: zet hun brood en water voor en laat ze dan heengaan naar hun eigen land… Stapel vurige kolen op hun hoofd! Wat een idee! Dat is militair gesproken toch volkomen onverantwoord? Je laat je vijand toch zo maar niet gaan? Die zet je toch gevangen? Zeker zo lang de oorlog duurt! Dit lijkt wel op overgave, op capitulatie! Wat bezielt die profeet? Hij stort het land nog in het ongeluk… Laat die man zich bij zijn preken houden! Wat heeft zo’n profeet nu voor verstand van defensie, van wapens en oorlogsvoering? Laat die kerk er zoch buiten houden! Die profeet lijkt wel een pacifist! Stel je voor: de vijand vrij spel geven! Vurige kolen in plaats van vurige pijlen… Het laatste zinnetje is veelzeggend: “Sindsdien kwamen de benden van Aram niet meer in het land van Israël….”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:09
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | okee. Wie is je vriend of vriendin?, is de vraag.
mijn antwoord: geen idee, ik heb geen van beide. |
Gaat het hier dan om een relatie tussen man en vrouw ? Of ook je vrienden en vriendinnen om je heen ?
Als dat laatste ook mag, zou ik tegen jou willen zeggen Griffin... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn... wie weet wat je dan nog tegenkomt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:14
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]
Hallo Leonard
Nee ik kon het ook al niet voorstellen maar wat moet jij n u met een nederlandse auto hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Neem alleen al je hulpvaardigheid ..is dat al niet genoeg. |
Daar wordt door diverse mensen, w.o. familie, dan ook dankbaar misbruik van gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik ook niet, grace; stel dat de cam aanstaat; dan geeft ze wel een enorm vergezicht weg!!
(gelukkig zijn rokjes en jurkjes bij mariska in huis verboden.......... ) |
Dan heb jij Maris nog niet gezien op dat midzomerfeessie, waar ze toch echt een jurk aan had...
meeste van de tijd in combinatie met spijkerbroek, dat dan weer wel...
Enne Mariska, vervelend die computerprobleempjes... hoop voor je dat het snel opgelost is...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 13 april 2011, 21:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:20
|
|
|
|
| HERMINA461 schreef: | Ook ik ga met 16 april a.s.stoppen met CM,lees regelmatig het forum,maar het is een closegroep waar je niet gauw tussen komt. En jullie zijn zoveel jonger dan ik.
Dus wens jullie die blijven veel geluk en wijsheid. |
Hallo Hermina Het is jammer dat je het zo voelt van close zijn ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo voel ik moet de eerste nog leren kennen dus dat valt allemaal wel mee en zo oud ben je nu ook weer niet dus gewoon weer lekker verlengen dat is het beste wat je kunt doen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:25
|
|
|
|
Hallo Allemaal
Ik moet zeggen dat ik een hoop vriendinnen heb ik zo.n 7-8 En ik moet ook elke keer op de koffie dus dat is wel gezellig. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | even wat Gouwe Ouwe Nederpop tussendoor:
Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel Ik kan vertellen hoe ik het ervaar De glimlach om je mond, de lichtval op je haar
refr. Maar ik kan veel beter zwijgen Oh, ik kan veel beter zwijgen
Je kan wel merken hoe ik je bekijk Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk Je kunt wel voelen hoe ik om je geef Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef
refr.
Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer Ik kan wel raden wat je zeggen zal Als ik je vertel dat ik op je val
refr.
Scoobeedeedooa Ik kan wel zingen van geluk Want als ik niks probeer Dan kan er ook niks stuk
'k Wil je dag en nacht bekijken Tot ik alles van je weet Met alle mensen vergelijken Mensen die ik toch vergeet 'k Wil je aan me laten wennen Tot je ook iets in me ziet 'k Wil je langzaam leren kennen Maar misschien wil jij dat niet
Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer
refr.
Je kan wel merken hoe ik je bekijk Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk Je kunt wel voelen hoe ik om je geef Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef
refr.
http://www.youtube.com/watch?v=zSmgp0a1RaQ |
Ik zou zeggen, niet zwijgen... maar erop af... haha Nee heb je, ja kun je krijgen, maar ik heb wel eens gehoord dat 2 mensen stapelverliefd waren op elkaar, maar dit beide niet durfden te uiten... de ene trouwde met een ander en veel later kwamen ze er pas achter dat ze elkaar in die tijd leuk vonden. Een gemiste kans... Natuurlijk kan het ook anders lopen, maar dan weet je dat ook weer...
Of was het alleen maar een liedje ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:29
|
|
|
|
Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws.....
Hallo Willemijn Ook van mij een heel hartelijk gefeliciteert het lijkt mij een hele moeilijke taal om daar wijs uit te worden Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Heb jij de bijbel bestudeerd om te weten wat de gaven zijn die de Geest ons wil geven ?? Dan was je dus ook al indirect bezig met een analyse van wat gaven zijn toch?? En ik denk dat je tijdens je opleiding, zeker college hebt gehad over de gaven van de Geest.
Is zelfontdekking verkeerd dan, het is m.i. zelfs heel goed om te weten wie je bent. Als je weet wie je bent kun je ook grenzen stellen en die grenzen zijn zelfs noodzakelijk voor een goed functioneren. En zelfontdekking om te weten wie je mag zijn in Christus is volgens mij ook niet verkeerd, het geeft je namelijk de mogelijkheid om je nog meer open te stellen voor datgene wat Hij met je wil doen. Zelfverheerlijking heeft niets maar dan ook niets te maken met zelfontdekking, hiermee zet je zelfs je eigen suggestieve mening boven dat van de bijbel. Psalm 139:23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt, 24 zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is. David vraagt God om hem helemaal te onderzoeken, te doorgronden, om te zien of hij niet de verkeerde weg gaat, en dan vraagt David, leid mij, zoals ik ben, over de weg die eeuwig is. David weet wie hij is, hij kent zijn tekortkomingen, en dat brengt hij voor het aangezicht van God.
Ik durf te zeggen dat ik ondertussen vrij goed weet wie ik ben en wie ik ben in Christus, wat mijn sterke en zwakke punten zijn. Waar ik aan moet werken of wat ik wil uitbouwen. Ik weet ook wat mijn gave is / gaven zijn die ik nu heb, maar dat wil niet zeggen dat de Geest mij niet geeft waarvoor Hij me op dat moment nog anders wil gebruiken of inzetten. Zelfonderzoek is op zijn tijd wel eens goed, jezelf een spiegel voor houden en eens kritisch naar jezelf durven kijken. Maar ik krijg de indruk dat heel veel mensen dat nooit doen omdat ze bang zijn om door de mand te vallen, dat hun zelfbeeld niet is wat het is.
Denk dat Calvijn het wel niet met me eens zou zijn geweest ....  |
Calvijn misschien niet , ik vind dit een hele mooie aanvulling Cross... tnx !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:42
|
|
|
|
Allemaal bedankt voor een leuke avond. Het was erg gezellig en ik vind het fijn dat ik jullie heb leren kennen. De fijne groep blijft me meer bij dan de prestaties van het restaurant. Daar kan ik nu wel om lachen. Een volgende keer ben ik vast van de partij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:43
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dan heb jij Maris nog niet gezien op dat midzomerfeessie, waar ze toch echt een jurk aan had...
meeste van de tijd in combinatie met spijkerbroek, dat dan weer wel...
Enne Mariska, vervelend die computerprobleempjes... hoop voor je dat het snel opgelost is... |
Maar ja, dat was dan ook niet bij haar thuis ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:44
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | muchen? prikkuh die nie dan? lah mij maar mugguh meppuh!!
Hallo Hannah
Nee die muchen prikken niet maar de neeven wel. Sjalom. Martin
ps. leuk topic, chat!! thanks!! het forum is plotsklaps een stuk minder saai.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:44
|
|
|
|
Het donker heeft zijn eigen licht
Theodoor Roethke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:53
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Is het niet zo dat je nu 2 dingen door elkaar haalt ? Ik denk dat we juist door God te kennen kunnen weten wat goed is (en dus ook wat kwaad is)... (zie bijv. ook de 10 geboden) Echter de rechtvaardiging is enkel uit genade, goedheid kunnen we als mens wel weten (en vervolgens doen), echter kunnen we ons er niet op beroepen omdat dat enkel genade is. |
Volgens mij had ik de vraagtekens net zo goed weg kunnen laten. 
En 2 dingen door elkaar halen, hmm van wie heb ik dat al eerder gelezen au
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 13 april 2011, 21:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | maar zijn jullie over het algemeen tevreden van de IE9? Of is IE8 toch nog beter? |
IE9 is de opvolger Frankt van IE8 en dus beter ...maar werkt natuurlijk niet op Windows XP.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij had ik de vraagtekens net zo goed weg kunnen laten. 
En 2 dingen door elkaar halen, hmm van wie heb ik dat al eerder gelezen au
.. |
da's waar... die vraagtekens maken het anders... wil idd. nog niet zeggen dat je ook zo denkt... En van die 2 dingen door elkaar halen, doel je dan naar gisteravond op de chatbox ? (idd. au) of ben ik nu blondt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | praat niet van IE... die stoort bij mij . ik vlieg dan om de haverklap van inet af
ik gebruik google chrome |
Volgens mij Mariska kan dat niet ....is volgens mij een router probleem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:06
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik had de ned versie 2009 Nu dezelfde maar dan engels. |
Misschien een versie conflict Mariska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:07
|
|
|
|
wat zei ik? al oftopic binnen 5 reacties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:11
|
|
|
|
cross:
| Quote: | Over de rest van wat gezegd is zwijg ik maar.
|
pff zeg dan niks.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:12
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Misschien een versie conflict Mariska |
geen idee, de pc doet waar hij zin in heeft. luisterd helaas niet naar mij. maar ik hoop spoedig van alle pc en laptop problemen af te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Maar ja, dat was dan ook niet bij haar thuis ....  |
blijkbaar wel in haar kledingkast...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>CROSSROAD317 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">Denk dat de [size=7][size=enterrrrrrrrrrrrknop bleef hangen </td></tr></table> Ik heb geen idee wat of wie er bleef hangen..............
[size=7]</span>maar ik oefen met die rot kleine lettertjes  |
Les 1 Computercursus op CM ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja leuk he; op een gezellig uitjes topic kan dat wat mij betreft!! als we niets leuks en gezelligs meer zouden kunnen schrijven, kunnen we t hele picknick topic wel leegvegen zeker?
t is al zo saaaaaaaaaaaaaaaaaai tegenwoordig op het forum!! |
Zal ik weer voor wat sfeer zorgen Hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | geen idee, de pc doet waar hij zin in heeft. luisterd helaas niet naar mij. maar ik hoop spoedig van alle pc en laptop problemen af te zijn |
Gewoon herinstallatie...
Virus??
Kan wel een CM pc dokter worden
|
|
| Naar boven |
|
|