ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:13

Gister moest ik er om 7 uur uit en had ik me bijna verslapen en nu ben ik al vanaf 4 uur wakker. Alle wijze raden die ik normaal aan niet slapers geef hielpen geen barst.

Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:15

DINI968 schreef:
Gister moest ik er om 7 uur uit en had ik me bijna verslapen en nu ben ik al vanaf 4 uur wakker. Alle wijze raden die ik normaal aan niet slapers geef hielpen geen barst.

Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Gefrustreerde smiley het is dus nooit goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:24

MARIO216 schreef:
- Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer –

Gewoon een citroenplantje neerzetten Mario.......

Ben ik bereid het verdriet te voelen onder mijn boosheid????????
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:28

Er zit een merelnest onder mijn dakpannen.
Pa en ma vliegen zich te pletter de hele dag en het kroost
tettert maar door. Zeer vermakelijk om vanuit je luie stoel te bekijken
en dan te bedenken dat die van mij zelf kunnen vliegen............
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:30

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley het is dus nooit goed!!!

Met je kop tegen de muur slaan werkt zeker niet maar je wordt tenminste niet met koppijn wakker want dat was je al Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:52

THOMAS968 schreef:
Volgens het Burgerlijk wetboek ben je als gehuwde 'tot samenwonen verplicht', wat wel eens hilariteit geeft in de trouwzaal als mensen voor het huwelijk al samenwoonden.

Thomas

Persoonlijk vind ik het een goede zaak om niet te snel te trouwen.
Pas als je intiem gaat worden met elkaar komt er ook vaak de beroemde en beroerde hechtingsproblematiek om de hoek kijken. Bovendien is het hebben van de zaak vaak het einde van het vermaak.
Ik ben indertijd in het Flinstone tijdperk getrouwd en ben inderdaad als maagd het huwelijk ingegaan waar ik later verschrikkelijke spijt van heb gehad.
Tegenwoordig mag je ook trouwen en ieder in je eigen huis blijven wonen hoor, de erfenis is dan vaak wat makkelijker geregeld.
Gelukkig valt er bij mij niks te erven...........

Laatst aangepast door
DINI968
op woensdag 11 mei 2011, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
SIEM720

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 10:11

JASMYN704 schreef:
Thanx Leonard! I'm glad to be back! Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik vind t met de gladheid wel meevallen momenteel
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 11:45

RONNY104 schreef: persoonlijk vind ik deze discusie 100x niks..de bijbel staat vol dat het gaat om het samen doen ,met god als middelpunt..als je mastruberen vind kunnen omdat welk excuus je dan ook hebt moet je toch nog ff wat beter de bijbel lezen.
In de afgelopen dagen heb je maar liefst 9 bijdragen op dit topic geschreven. En daar is helemaal niets mis mee, maar het laat zien dat deze discussie jou wel degelijk bezig houdt. En daar is ook helemaal niets mis mee. Het bevreemd me dan alleen een beetje om te lezen dat je het een discussie van niets vind. Als je dit een discussie van niets vind, waarom reageer je dan überhaupt op?

RONNY104 schreef: mastruberen is een sexueele handeling?mag aannemen dat je het daar mee eenst bent,wat ga jij doen dan met jouw zelf trouwen,of vind je dat je sexueele handelingen mag verichten voordat je getrouwd bent?als het niet in de bijbel staat wil nog niet zeggen dat je het mag of goed is om te doen.als het om ons christenen gaat gaat het vooral om de bijbel dat is namelijk ons lijdraad ,niet de medische wereld.
wij mannen hebben het niet nodig om zulke dingen te doen,als het teveel wordt om het maar zo te zeggen gaat alles van zelf...daarnaast heeft god
de intimiteit bedacht voor de man en de vrouw..

Ik ga niet betwisten dan masturberen een seksuele handeling is, maar volgens mij is dit niet te vergelijken met de seks tussen een man en vrouw. In het laatste geval is er sprake van een intimiteit die leidt tot een lichamelijke, maar ook een geestelijke eenwording. Daar is bij masturberen absoluut geen sprake van. Het maakt me overigens wel nieuwsgierig. Wat schaar jij nog meer onder “seksuele handelingen” waarmee je moet wachten tot je getrouwd bent?

Voor christenen is de Bijbel inderdaad de leidraad. Maar als niet in de Bijbel staat dat iets niet goed is, dan mag je daaruit dus afleiden dat het geen zonde is in Gods ogen. Zou dat wel zo zijn, dan zou het wel degelijk in de Bijbel te lezen zijn. Er worden immers tal van seksuele zonden genoemd in Leviticus 18, maar masturberen staat daar niet tussen. Overigens verbaas ik me ook een beetje over de tegenstelling in jou bijdragen. Eerst zeg je dat mensen die menen dat masturberen moet kunnen, de Bijbel beter moeten lezen. En vervolgens geef je zelf eigenlijk aan dat “als het er niet staat”… Kortom: staat het er volgens jou nu wel of niet? En als jij meent dat het er wel staat.. waar staat die Bijbeltekst dan?

En wat jouw laatste opmerking betreft: fijn voor mannen dat alles vanzelf gaat als het teveel wordt en dat jij daarom meent dat mannen het niet nodig hebben om te masturberen. Nog even afgezien van het feit dat de meeste mannen het waarschijnlijk op dit punt niet eens met jou zijn (lees de andere bijdragen op het forum maar even door, voordat je weer de conclusie trekt dat ik voor anderen spreek). Hoe zie je dit dan bij vrouwen?

Lisa (die toch meer nadenkt dan Ronny dacht..)

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 11 mei 2011, 11:50
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 11:56

Kom ik ook leuk binnen met mijn high-lights.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:01

FRANKT627 schreef:

Helaas voor jou ik kom niet op de picknick. Clown smiley
Volgende keer beter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:02

Mijn les was: accepteer jezelf in wie je bent uiterlijk en innerlijk en maak het beste ervan. Mensen kunnen je om die reden verlaten, jezelf kun je moeilijk achterlaten.

n.a.v meningen, nooit een man te kunnen krijgen, of dat ik er qwua uiterlijk niet uit zag/zie.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:04

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids
Nicolette592, 55 jaar

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)

Heb mezelf van de lijst gehaald helaas ik kan niet Twijfelende smiley volgende ronde hopelijk wel weer van de partij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:07

[quote=THOMAS968]En als je keurig wacht, trouwt en je nadat je het bed hebt gedeeld er na een tijdje achterkomt dat het de juiste niet was? (soms de volgende ochtend al...) Of is dat denkbeeldig?

Vraagje Thomas. Als iemand wacht met seks, trouwt en daarna het bed deelt met zijn partner.. en de volgende dag ontdekt dat degene met wie hij of zij getrouwd is niet de juiste was... wat is er dan van te voren mis gegaan? En nu even niet aankomen met het verhaal dat Jacob naast Lea wakker werd, want tegenwoordig is het niet zo dat de vader de zus van de bedoelde bruid bij de bruidegom in de tent kan stoppen. In onze maatschappij lopen de meeste vrouwen niet gesluierd rond en bovendien stappen we ook niet met elkaar in het huwelijksbootje zonder dat we elkaar hebben gezien of gesproken. Juist daarom denk ik wel dat het denkbeeldig is als je stelt dat je er de dag na de huwelijksnacht achter komt dat je niet met de juiste persoon bent getrouwd.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat er heel veel scheidingen zijn. Je trouwt echter niet met iemand met het idee dat je te zijner tijd uit elkaar gaat.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 11 mei 2011, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:09

JOKE849 schreef:

Wel een beeeeetje off topic Joke, maar welkom op t forum enne.. niets mis met die high-lights Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:16

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley waarschijnlijk zal ik wel dom zijn zeker: wat zijn nu in vredesnaam high-lights?

Highlights
De lichtste tonen in een beeld. Een specular highlight is een heldere, gereflecteerde lichtbron.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:20

ERIKA129 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids
Nicolette592, 55 jaar

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)

Heb mezelf van de lijst gehaald helaas ik kan niet Twijfelende smiley volgende ronde hopelijk wel weer van de partij Lachende smiley

Geschokte, onthutste smiley wiens voeten moet ik nu onder handen nemen???
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 12:41

LISA610 schreef:
Wel een beeeeetje off topic Joke, maar welkom op t forum enne.. niets mis met die high-lights Knipoog smiley

Dank je, volgens mij las ik een stukje van jou op 9 mei waarin je zelf begint over high-lights en blond zijn? Was je zelf ook even off-topic.

Dus on topic maar weer.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:41

JOKE849 schreef:
Dank je, volgens mij las ik een stukje van jou op 9 mei waarin je zelf begint over high-lights en blond zijn? Was je zelf ook even off-topic.

Dus on topic maar weer.

Klopt Joke, maar dat was naar aanleiding van de reactie van iemand op een bijdrage die ik had geschreven op dit topic. Enne.. had niet eens serieus de bedoeling om jou te wijzen op t feit dat je off topic was hoor. Was meer een grapje (vandaar die knipoog) en wilde je bovenal even welkom heten op t forum.

En nu idd maar back on topic. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:42

RONNY104 schreef:
JOKE849 heel goed ja daar dacht ik ook al aan.

Gaan we bijdehand doen Ronny? Ik had nog een aantal vragen voor je (zie mijn eerdere bijdrage). Wil je daar ook eens over nadenken.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 11 mei 2011, 13:42
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:45

JOKE849 schreef:

Hahaha.....ik lig in een deuk.....geweldig !!

Leuke binnenkomer, relativeerd de boel een beetje Knipoog smiley

oeps sorry....off toppic Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 11 mei 2011, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD658

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:50

Goede middag ik zag aan het begin dat er mensen waren die het erg vonden dat ze juichten om de dood van bin laden ,als we terug in de geschiedenis gaan waren wij ook geen lievertjes, tijdens de kruistochten in naam van christendom daar werd ook gejuicht om elke bloedige veldslag die gewonnen was.
Ik denk dat amerika laat zien dat het niet uit maakt hoelang het duurt de persoon die dood en verderf bij hun aan de deur bracht niet ongestraft blijft , dat deze persoon de dood vond , ik denk dat hij dat al wist op de dag van de aanslag ,dat zijn uren geteld waren.
En ik kan het begrip juichen wel begrijpen het gebeurt niet vaak dat iemand even in enkele uren het leven neemt van 3000 mensen .
Ik denk dat als je zelf eens in de schoenen gaat staan van een van de overlevende waar het halve gezin ontnomen is door deze aanslagen, ik denk dat je dan zelf ook van binnen zou juichen om de gevangen namen of de dood van deze persoon met de gedachte die kan verder niemand meer kwaad doen en verder leed veroorzaken.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:54

Dini welkom terug !! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 13:54

[quote=LISA610]Als het in de huidige maatschappij zou gebeuren, zou me dat verbazen en zijn er inderdaad dingen misgegaan. Toch blijkt ook hier dat vrouwen die vanuit hun overtuiging gewacht hebben met sex tot na de huwelijksvoltrekking er dan pas achter kwamen dat het op dat terrein niet zou werken. En we zijn allemaal wijs genoeg om te weten dat er een grote wisselwerking zit tussen een relatie en de kwaliteit van het liefdesleven. Gaat het met het huwelijk goed dan gaat het meestal ook goed in bed en andersom geldt hetzelfde.
Nu is er hier ook een theoretische discussie wanneer het huwelijk voltrokken wordt. Voor velen hier zal de praktijk toch zijn dat men ook voor het formeel gesloten huwelijk het bed met elkaar delen. Dat Jakob naast Lea wakker werd, is een situatie die gelukkig ondenkbaar is in onze samenleving. Het mag in Bijbelse tijden zo geweest zijn dat het in deze vorm werkte, het is voor ons daarmee niet de huwelijksnorm. De opvattingen die daar uit voortvloeiden waren in de toenmalige huwelijkspraktijk wel te begrijpen maar nu is een huwelijk uit liefde de maatstaf. Dat is maar goed ook. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen een huwelijk uit liefde willen sluiten, ze het verlangen naar intimiteit niet hebben en er niet aan toegeven. Ik vraag me zelfs af of de verhouding dan wel goed is. Wat Dini aangeeft, spijt van het als maagd het huwelijk ingegaan te zijn, is echt niet alleen een persoonlijke ervaring, het komt en vooral kwam vaker voor en daar refereerde ik dus aan.

Verder vertoont mijn stukje cijfers, niet noodzakelijkerwijs mijn opvatting er over. Wat ik beschrijf is descriptief, gekoppeld aan getallen en niet automatisch normatief voor mezelf. Je kunt ook voor je zelf behoudend zijn, maar toch veel ruimte geven aan anderen. Ik geef wel aan dat als we hier over normen spreken die we, als we naar de cijfers kijken, niet zullen uitvoeren, we toch wat eerlijker naar deze dingen moeten kijken. Zelfs als je vindt dat het niet mag, gebeurt het meestal toch.

Het merendeel van de gescheiden mensen dat elkaar vindt op CM zal echt niet tot de eerste huwelijksnacht wachten. Dat lijkt me voor gescheidenen die een liefdesleven gekend hebben ook niet eenvoudig. Het is geen knop die je uitzet. En inderdaad, het kan dan blijken dat het uiteindelijk niet bestendig is. Dat is verdrietig maar in mijn beleving minder erg dan (nog) een scheiding meemaken. Met name in de orthodox-christelijke kring gaat men vaak heel moeizaam met gescheiden mensen om, zoals velen hier hebben ervaren. Wie het volhoudt tot in het huwelijk, er achter komt dat de keuze fout was en dan ook nog te maken heeft met een strenge en veroordelende omgeving, zit behoorlijk klem.

Mensen die me hier al langer gevolgd hebben, hebben kunnen zien dat ik nimmer pleit voor losbandigheid, maar we moeten naast de normatieve gedachten hierover ook kijken naar de dagelijkse praktijk van ons allen. Christenen gaan vaak niet eerlijk om met het spanningsveld tussen verlangen en hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Dat levert veelal weinig positiefs op. Overigens is mijn opvatting dat de kerk buiten de slaapkamer hoort te blijven.

Verder vind ik het prima als mensen willen wachten tot het huwelijk. Ik geef alleen aan dat het meestal niet lukt. Ik vind iemand die het probeert ook niet hypocriet. Maar wat als je dit met verve aanprijst en er uiteindelijk ook niet in slaagt?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 mei 2011, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:07

LISA610 schreef:
Klopt Joke, maar dat was naar aanleiding van de reactie van iemand op een bijdrage die ik had geschreven op dit topic. Enne.. had niet eens serieus de bedoeling om jou te wijzen op t feit dat je off topic was hoor. Was meer een grapje (vandaar die knipoog) en wilde je bovenal even welkom heten op t forum.

En nu idd maar back on topic. Lachende smiley

Zoiets dacht ik al te lezen dat het een aanleiding was n.a.v Verlegen lachende smiley
Je mag me wijzen waarheen je wilt hoor, of ik je aanwijzing volg is
vraag 2. en de knipoog, ja die heb ik niet opgemerkt, meestal krijg ik
ze van mannen. Knipoog smiley

Maar bedankt voor de warme welkoms wijzing op dit forum.
(wel is het beetje verwarrend voor een nieuweling de weggehaalde teksten van je in sommige stukjes, als je iets zet waarom verwijderen,
als je ergens voor staat dan moet je staan blijven.)

En dan nu de bijna standaard woorden van Lisa, Lachende smiley
En nu idd maar back on topic. [/quote] Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:17

[quote=THOMAS968]Het is niet mijn bedoeling geweest om jouw opvattingen in de mond te leggen die je niet bedoeld/gezegd hebt. Als dat zo op jou is overgekomen heb ik het blijkbaar niet goed verwoord. Mijn welgemeende excuses. Ik vermoed dat het komt door mijn laatste opmerking, dus die heb ik verwijderd.
Binne wy no wer freonen?

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 11 mei 2011, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:22

JOKE849 schreef:
En nu idd maar back on topic.
Knipoog smiley Clown smiley[/quote]

Back on topic; schreef je Joke.
Heb je dan ook een mening over het onderwerp van deze topic?

Knipoog smiley Frank
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:22

JILL658 schreef:
Niemand heeft volgens mij de indruk dat je te dik bent, Inez
Wel gek, in de Gouden eeuw was dik zijn een statussymbool want dan had je goed te eten. Bredero zei het al: het kan verkeren.

Thomas

In de Islamitische landen is dik zijn nog steeds een symbool van rijkdom.
Want de vrouw wordt nog steeds gekocht door de bruidegom. Hij moet tien procent van het gewicht van zijn geliefde betalen in goud en zilver. Hoe dikker zij is hoe meer er betaald moet worden voor haar. Dit is tevens een garantie voor haar en haar kinderen als haar man haar verlaat.
In Africa zijn de vrouwen trots op hun lijf, geweldig hoe ze zich kleden.
In Nederland moet iedereen als een barbiepop zijn, waardoor er veel anorexia onder de jeugd voorkomt.

Yoooooh!!!! wat zal me vader blij zijn, dit ga ik hem direct mailen.

(en heren begin alvast maar met sparen, want ik heb begrepen dat de goud prijs gestegen is.) Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 14:33

[quote=LISA610]

Jawis famke, hwat my oanbilanget, hat dat ek nea oars west.

Engeltje smiley

Thomas

(Jazeker, Lisa, wat mij betreft is dat ook nooit anders geweest.)

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 mei 2011, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:00

JOKE849 schreef:
Back on topic; schreef je Joke.
Heb je dan ook een mening over het onderwerp van deze topic?

Knipoog smiley Frank

Jazeker Knipoog smiley[/quote]

Oké, neem rustig je tijd om het mooi te verwoorden...we wachten ondertussen wel geduldig maar met enige spanning naar jouw relaas hier in deze topic. Het kan steeds een interessant zijn een nieuwe mening te horen.

Alvast bedankt, Joke Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:14

Heb vandaag een nieuwe kachel gehad en die kl****te monteur had vergeten de afvoerslang van de wasmachine terug te doen waar die in hoort te zitten.
Had dus de wasmachine aan gedaan en ik was even naar het dorp gegaan en toen ik thuis kwam lag een een sloot water in de keuken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 ... 6194 Volgende
Pagina 2291 van 6194