ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:05

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik denk er plots aan dat het morgen, vrijdag de 13de is.
Gelukkig is Floshke geen zwarte kat... Lachende smiley
Ik blijf toch maar voor alle zekerheid lekker thuis morgen. Hoewel dat nu ook weer geen garantie is om ongelukken-vrij te blijven Boze smiley

Bijgeloof is ook een geloof Frank.... Smiley die vol vragen zit
Zou dan ook maar niet het internet op gaan, stel je voor ha ha ..oeps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:15

GERARD658 schreef:
Goede middag ik zag aan het begin dat er mensen waren die het erg vonden dat ze juichten om de dood van bin laden ,als we terug in de geschiedenis gaan waren wij ook geen lievertjes, tijdens de kruistochten in naam van christendom daar werd ook gejuicht om elke bloedige veldslag die gewonnen was.
Ik denk dat amerika laat zien dat het niet uit maakt hoelang het duurt de persoon die dood en verderf bij hun aan de deur bracht niet ongestraft blijft , dat deze persoon de dood vond , ik denk dat hij dat al wist op de dag van de aanslag ,dat zijn uren geteld waren.
En ik kan het begrip juichen wel begrijpen het gebeurt niet vaak dat iemand even in enkele uren het leven neemt van 3000 mensen .
Ik denk dat als je zelf eens in de schoenen gaat staan van een van de overlevende waar het halve gezin ontnomen is door deze aanslagen, ik denk dat je dan zelf ook van binnen zou juichen om de gevangen namen of de dood van deze persoon met de gedachte die kan verder niemand meer kwaad doen en verder leed veroorzaken.

De emotie is deels te begrijpen, maar vanuit de christelijke levenshouding totaal niet te plaatsen. Wat mij wel wat dwars zit, m.n geen rechtszaak om Bin Laden ter verantwoording te roepen voor zijn misdaden tegen de medemens. Nu is hij ineens door de dood niet meer bewust van zijn daden. Je kunt wel afvragen of hij de spanning van vele jaren misschien ook een kwelling geweest moet zijn.
Waar ik me nu zorgen over ga maken is m.n. de reactie van de Arabische wereld en ok die is nu tot het bot verdeeld, maar de haat wordt hiermee alleen maar groter en zal leiden vroeg of laat naar meer geweld tegen Israël en de VS.
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:21

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik denk er plots aan dat het morgen, vrijdag de 13de is.
Gelukkig is Floshke geen zwarte kat... Lachende smiley
Ik blijf toch maar voor alle zekerheid lekker thuis morgen. Hoewel dat nu ook weer geen garantie is om ongelukken-vrij te blijven Boze smiley

Misschien wordt je wel wakker met een je weet wel kater in huis...........
Ik zou niet eens mijn bed uitstappen als ik jou was.
Gnomen in de bossen, ladders waar je onderdoor kunt lopen, nee neem jij maar het zekere voor het onzekere..........

als je je been breekt moet ik mijn broodjes missen op de pn

Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley dus ik leef heus wel met je mee hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:23

Ik ben het helemaal met voorgaande reactie eens. Op het onderstaande wil op basis van persoonlijk ervaring nog wat toevoegen.

Quote:
Hoe dankbaar ik zelf ook ben voor mijn uiterlijk, ik geloof dat uiterlijk onlosmakelijk verbonden is met je innerlijk.
Zo laten sommige mensen zich opereren om af te vallen, ze laten het vet uit hun buik (en billen) zuigen... maar vaak zie je dat als deze mensen hun levensstijl niet veranderen ze er niet vrolijker door worden, soms zelfs depressiever worden als daarvoor.
Dat komt m.i. doordat ze vaak alleen iets met hun uiterlijk doen; ze vergeten dat de schoonheid die je van buiten ziet zoveel meer te maken heeft met het innerlijk (en ook) hoe je je innerlijk voelt.

Dit geldt ook voor gelukkig zijn.
Als je probeert gelukkiger door het leven te gaan door het hebben door het hebben van een partner, bestaat er grote kan dat er een moment komt dat je teleurgesteld wordt en dat het misgaat.
Althans heb ik dit in mijn leven ervaren. In mijn eerste huwelijk zijn we samen van de 18 jaar 16 jaar bezig geweest, om het huwelijk te laten slagen.
Allerlei semiars, christelijke hulpverleners, helaas niets mocht helpen.
Mijn tweede huwelijk ging vervolgens mis, omdat ik zo eigenwijs was een ongelovige, buitenlandse vrouw te huwen.
Dit vanwege het feit dat ik niet alleen wilde zijn en ook niet met een beterwetende christen. Dom??? Jazeker heel dom!!!
Bewust kiezen voor een ongelovige partner is vragen voor problemen en dan ook nog eens een andere cultuur. Dus dat ging ook fout.

In beide gevallen waren in het begin heel gelukkig, maar het zoeken van het geluk was gebaseerd op een verkeerd fundament.
Net als bij plastische chirurchie veelvuldig voorkomt, wordt je niet gelukker van een ingreep.

Gelukkig hebben we een liefdevolle God die dingen in onze leven kan veranderen.
Ik heb nu geen partner, ben vaak alleen thuis, maar gelukkiger dan ooit. Ik was een verloren zoon, die weer thuis mocht komen.

Mocht er ooit weer een partner in mijn leven komen.
Dan moet zijn om dat ik mijn geluk wil delen en niet om het vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:30

DAVID923 schreef:
voor mij nieuwe site, erg educatief.

http://www.cip.nl/

Bedankt David voor het plaatsen van deze link.
Had hem eerder al ontdekt en er staan vele mooie onderwerpen in.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:32

DINI968 schreef:
Misschien wordt je wel wakker met een je weet wel kater in huis...........
Ik zou niet eens mijn bed uitstappen als ik jou was.
Gnomen in de bossen, ladders waar je onderdoor kunt lopen, nee neem jij maar het zekere voor het onzekere..........

als je je been breekt moet ik mijn broodjes missen op de pn

Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley dus ik leef heus wel met je mee hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou Dini ...morgen dus niet je bed uit.
Laptop mee naar bed en maar afwachten hoe de dag vordert. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:45

MARIO216 schreef:
73 bijna 83 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik zal een rollator voor je meenemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:45

Dat het maar vlug 21 mei is met mooi picknick-weer dan zie ik nog eens mensen of CM-ers...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:47

DINI968 schreef:
Sjonge jonge Mario, hoe oud ben je?????????

Bovendien is de picknick erg ontspannend omdat er niet geflirt of gedated mag worden dat scheelt bakken met energie Coole smiley met zonnebril Verliefde smiley

Oja? Is dat werkelijk zo???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:51

Er wordt bij ons in de regio een open bedrijven dag gehouden, dus of ik ga eerst naar die open bedrijven dag en dan pn. Komt er nog een andere picknickdag??
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:53

De vraag of het nuttig is, dat is ieder voor zich en zullen de meningen
over verdeeld zijn.
nuttig (bn): bevorderlijk, bruikbaar, dienstbaar, dienstig, goed,
leerzaam, praktisch, productief, van dienst, van nut, voordelig, winstgevend

Lisa: Jou redenatie wat betreft de vraag of het zondig is begrijp ik niet helemaal. Wil je daarmee zeggen dat iets volgens jou toch zondig kan zijn, terwijl niet in de Bijbel staat dat het zondig is?

Mijn opmerking was meer bedoeld op je eigen woorden:
(Lisa) Als masturberen daadwerkelijk zondig zou zijn,
dan zou er toch wel ergens iets over te vinden zijn in de Bijbel
dunkt me. dit is een stukje wat jezelf
zet op 4 mei.......

Daaruit kwam het bij mij over dat jij vind dat als het
idd zonde is, het wel in de Bijbel vernoemd zou staan,
volgens jou staat het er niet!, dus is het geen zonde,
of begrijp ik jou verkeerd?

Mijn mening is dat ongeacht of het in de Bijbel genoemd
staat, dat ik hoop dat mensen toch geestelijk wel een zekere
vorm van volwassenheid hebben of zijn, waardoor ze zelfstandig genoeg zijn om zelf
te beoordelen of iets goed/slecht is. Of moet alles beschreven
en als goed of afgekeurd genoteerd staan?

Hij heeft ons niet als wezen achtergelaten.......

Naar jou mening zijn schuldgevoelens onnodig of onterecht in deze.
Wat is de taak van ons geweten eigenlijk? Waarom hebben we een geweten?
Is dit niet een innerlijke sensor.

Geweten
Het geweten (Duits: Gewissen, Grieks: syneidèsis, Latijn: conscientia,
dat wil zeggen "bij of met zichzelf weten") vergelijkt een aangeleerde,
ingeschapen of ingeboren ethische norm met een praktische situatie.
In de opvoeding wordt het geweten ontwikkeld omdat de ervaring leert
dat menselijke neigingen erdoor in toom gehouden kunnen worden.
Het geweten wordt metaforisch beschreven als de stem van het goede
in de menselijke geest. In (teken)films wordt het geweten vaak neergezet
als een engeltje dat op de schouder zit, en af en toe goede raad in het oor fluistert.
[bewerken]Pathologie

Om van een geweten te kunnen spreken, moet er een besef zijn van goed en fout. Wanneer dit besef niet aanwezig is, kan men hierop geen beroep doen en kan men een persoon niet in gebreke stellen voor het maken van foute beslissingen, maar dient deze persoon grondige psychische begeleiding te krijgen. Bij bepaalde persoonlijkheidsstructuren (bijvoorbeeld bij psychopaten of pathologische narcisten)
ontbreekt vaak dit besef van goed en fout en bijgevolg ook (een stuk van) het geweten. Ook bij jonge kinderen dient dit besef, dus een geweten, nog te ontwikkelen. Vermoedelijk begint het geweten zich te vormen rond de leeftijd van drie jaar. Bij zwaar mentaal geretardeerde personen is het mogelijk dat dit besef nooit of nauwelijks tot ontwikkeling komt.

Lisa: Hoewel niemand volmaakt is en niemand zonder zonde is, meen ik dat je er wel naar moet streven om het voorbeeld van Jezus te volgen en dus niet te zondigen.

Vraag je je in deze ook af of Jezus het deed? Ik tracht het voorbeeld van Hem wel te volgen en ernaar te leven, maar t is mij ook nog niet gelukt een zieke beter te maken, of op te staan uit de dood, het voelt wel of dat ik vaak onterecht gekruisigd wordt. Soms is het voor gelovigen al moeilijk om iemand te vergeven, of te accepteren, zoals deze is, laat staan liefhebben.

Misschien komt dit een beetje spottend over, maar zo is dit niet bedoeld.!!
Soms komt het over of dat gelovigen uit "eigen" beweging geen besef hebben van goed of kwaad en zich altijd maar schuilen achter God en de Bijbel. Wij kunnen onself heel wijs vinden en denken alle wijsheden te bezitten maar is het zo? zoals wij het zien, of houden we onzelf een beetje voor de gek.(?)

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk staat er, dus zullen wij ze Zijn wegen écht kennen ? (of kennen wij ze, zoals het ons uitkomt)

Geloven is vrijheid, hij heeft ons vrijgekocht, maar vaak laten we ons binden door regeltjes of wetjes of meningen door anderen opgelegd lijkt het wel. Een vrij mens is vaak vrolijker en opener dan iemand die vastgebonden zit, laat dat ons streven zijn. Elkaar vrijlaten en de ruimte geven.

En als het om jou schuldgevoel gaat Lisa (of anderen),
grow up!

Laatst aangepast door
JOKE849
op donderdag 12 mei 2011, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:59

JOKE849 schreef:
Dan zal ik dat maar even snel doen door mijn mening te plaatsen:
(zoals gevraagd werd)
Mijn mening is helaas niet zo verhelderend denk ik.

De vraag is:
masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
dit is al een bepaalde groep in een hokje plaatsen vind ik,
want waarom "vrijgezel christen?" Net of dat de getrouwden/
of degene in een relatie zich niet hiermee "bezondigen"
Dus dat is niet echt fair.

Daarbij denk ik dat we allemaal wel iets van normen en waarden
hebben meegekregen van huis uit, misschien in combinatie met de pynenburgkoek.

Sommige redenaties kan ik niet helemaal volgen: zoals als het écht
zonde was, zou het wel vernoemd staan in de Bijbel. Dus als iets niet
vernoemd staat, mag het. We hebben de 10 geboden en die worden
genoemd, maar hoeveel mensen, houden zich eraan? Dus er is niemand van ons die liegt, begeert, iemand dood wenst, en we hebben allemaal onze vijand lief!

Beter kun je dan de tekst gebruiken:
Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.

- Is het nuttig om te doen?
- Is het het nog nuttiger om het hier bespreekbaar te maken?

Ik denk dat niemand zonder zonde is, of het nu gaat om dit onderwerp
of iets anders, maar niemand is volmaakt.

Het is inderdaad mooi geschreven wat hier boven staat maar wat vind je nu zelf eigenlijk? Want dé vraag die in deze topic gesteld wordt, beantwoord je met een wedervraag. Daarnaast lees ik dan wel een hele uiteenzetting over normen en waarden maar jouw antwoord op de topic-vraag vind ik niet terug.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 12 mei 2011, 17:36
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 14:03

MARIO216 schreef:
Er wordt bij ons in de regio een open bedrijven dag gehouden, dus of ik ga eerst naar die open bedrijven dag en dan pn. Komt er nog een andere picknickdag??

Hé, openbedrijvendag is natuurlijk ook erg interessant. Ik keek net even via google maar ik vind niets terug van die dag? Is er een site van?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 14:54

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley wiens voeten moet ik nu onder handen nemen???

Er zijn vast wel andere lieve dames die door jou ingesmeerd willen worden Clown smiley
Ik houd het wel tegeoed Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 14:59

Lieve mensen,

Ik zeg niet dat ik niet verleng, maar ik leg mijn lidmaatschap wel voor een week of 6 neer, vanaf 18 mei.
Zoals sommigen van jullie weten heb ik het psychische niet makkelijk en veel te verwerken.
Om tot rust te komen en weer regelmaat in mijn leven te krijgen ga ik 3 tot 6 weken naar pastoraal en diaconaal centrum de Herberg te Oosterbeek.
Aangezien ik daar geen intenet heb leg ik mijn lidmaatschap voor die tijd stil. Ik wens jullie alle goeds toe en bovenal God's zegen.
Maak geen ruzie he Clown smiley

Hopelijk tot over 6 weken liefs Erika Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 15:48

Ik ga mee. Lijkt me leuk. Dus niet meer onder voorbehoud.
Tenzij het met bakken de lucht uit komt, dan ben ik geen wandelaar. Ik ben toch een klein beetje van suiker Knipoog smiley .
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:11

JOKE849 schreef:
De vraag of het nuttig is, dat is ieder voor zich en zullen de meningen
over verdeeld zijn.
nuttig (bn): bevorderlijk, bruikbaar, dienstbaar, dienstig, goed,
leerzaam, praktisch, productief, van dienst, van nut, voordelig, winstgevend

Lisa: Jou redenatie wat betreft de vraag of het zondig is begrijp ik niet helemaal. Wil je daarmee zeggen dat iets volgens jou toch zondig kan zijn, terwijl niet in de Bijbel staat dat het zondig is?

Mijn opmerking was meer bedoeld op je eigen woorden:
(Lisa) Als masturberen daadwerkelijk zondig zou zijn,
dan zou er toch wel ergens iets over te vinden zijn in de Bijbel
dunkt me. dit is een stukje wat jezelf
zet op 4 mei.......

Daaruit kwam het bij mij over dat jij vind dat als het
idd zonde is, het wel in de Bijbel vernoemd zou staan,
volgens jou staat het er niet!, dus is het geen zonde,
of begrijp ik jou verkeerd?

Mijn mening is dat ongeacht of het in de Bijbel genoemd
staat, dat ik hoop dat mensen toch geestelijk wel een zekere
vorm van volwassenheid hebben of zijn, waardoor ze zelfstandig genoeg zijn om zelf
te beoordelen of iets goed/slecht is. Of moet alles beschreven
en als goed of afgekeurd genoteerd staan?

Hij heeft ons niet als wezen achtergelaten.......

Naar jou mening zijn schuldgevoelens onnodig of onterecht in deze.
Wat is de taak van ons geweten eigenlijk? Waarom hebben we een geweten?
Is dit niet een innerlijke sensor.

Geweten
Het geweten (Duits: Gewissen, Grieks: syneidèsis, Latijn: conscientia,
dat wil zeggen "bij of met zichzelf weten") vergelijkt een aangeleerde,
ingeschapen of ingeboren ethische norm met een praktische situatie.
In de opvoeding wordt het geweten ontwikkeld omdat de ervaring leert
dat menselijke neigingen erdoor in toom gehouden kunnen worden.
Het geweten wordt metaforisch beschreven als de stem van het goede
in de menselijke geest. In (teken)films wordt het geweten vaak neergezet
als een engeltje dat op de schouder zit, en af en toe goede raad in het oor fluistert.
[bewerken]Pathologie

Om van een geweten te kunnen spreken, moet er een besef zijn van goed en fout. Wanneer dit besef niet aanwezig is, kan men hierop geen beroep doen en kan men een persoon niet in gebreke stellen voor het maken van foute beslissingen, maar dient deze persoon grondige psychische begeleiding te krijgen. Bij bepaalde persoonlijkheidsstructuren (bijvoorbeeld bij psychopaten of pathologische narcisten)
ontbreekt vaak dit besef van goed en fout en bijgevolg ook (een stuk van) het geweten. Ook bij jonge kinderen dient dit besef, dus een geweten, nog te ontwikkelen. Vermoedelijk begint het geweten zich te vormen rond de leeftijd van drie jaar. Bij zwaar mentaal geretardeerde personen is het mogelijk dat dit besef nooit of nauwelijks tot ontwikkeling komt.

Lisa: Hoewel niemand volmaakt is en niemand zonder zonde is, meen ik dat je er wel naar moet streven om het voorbeeld van Jezus te volgen en dus niet te zondigen.

Vraag je je in deze ook af of Jezus het deed? Ik tracht het voorbeeld van Hem wel te volgen en ernaar te leven, maar t is mij ook nog niet gelukt een zieke beter te maken, of op te staan uit de dood, het voelt wel of dat ik vaak onterecht gekruisigd wordt. Soms is het voor gelovigen al moeilijk om iemand te vergeven, of te accepteren, zoals deze is, laat staan liefhebben.

Misschien komt dit een beetje spottend over, maar zo is dit niet bedoeld.!!
Soms komt het over of dat gelovigen uit "eigen" beweging geen besef hebben van goed of kwaad en zich altijd maar schuilen achter God en de Bijbel. Wij kunnen onself heel wijs vinden en denken alle wijsheden te bezitten maar is het zo? zoals wij het zien, of houden we onzelf een beetje voor de gek.(?)

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk staat er, dus zullen wij ze Zijn wegen écht kennen ? (of kennen wij ze, zoals het ons uitkomt)

Geloven is vrijheid, hij heeft ons vrijgekocht, maar vaak laten we ons binden door regeltjes of wetjes of meningen door anderen opgelegd lijkt het wel. Een vrij mens is vaak vrolijker en opener dan iemand die vastgebonden zit, laat dat ons streven zijn. Elkaar vrijlaten en de ruimte geven.

En als het om jou schuldgevoel gaat Lisa (of anderen),
grow up!

He Joke. Wat betreft jouw vraag over de Bijbel. Ik meen inderdaad dat iets niet zondig is als niet in de Bijbel vermeld staat dat het zondig is. Ik beschouw de Bijbel namelijk als het woord van God, waar ik persoonlijk niets aan toe hoef te voegen. Dit neemt niet weg dat er wel mensen zijn die denken dat bepaalde dingen zondig zijn, terwijl die dingen helemaal niet in de Bijbel vermeld staan als zijnde zondig in Gods ogen. Het feit dat er veel mensen zijn die met onterechte schuldgevoelens kampen, geeft in mijn ogen aan dat het blijkbaar niet zo is dat iedereen altijd evengoed in staat is om zelf te bedenken of iets zondig is of niet, maar dat mensen hun eigen ideeën over wat wel of niet zondig is ook niet altijd toetsen aan wat in de Bijbel staat geschreven. Ik denk dat het juist daardoor ook geestelijk vrij maken als je ontdekt dat iets waar je je altijd schuldig over voelde, juist helemaal niet zondig is. Ik zeg dus niet dat alles beschreven moet staan wat goed is of afgekeurd moet worden. Ik zeg eerder dat mensen er geen dingen bij moeten verzinnen die niet in de Bijbel staan.

Wat betreft het geweten: Het geweten is iets wat is aangeleerd, zoals je zelf ook al aangaf toen je zei dat bij jonge kinderen het geweten nog tot ontwikkeling moet komen. En dat geweten wordt heel sterk beïnvloed door de normen en waarden die je van huis uit mee krijgt. Juist daarom kan het geweten ook niet leidend zijn in de beoordeling of iets zondig is of niet. Dat kun je uitsluitend en alleen toetsten door te lezen wat er in de Bijbel staat geschreven.

Overigens vraag ik me ook af wat je nu eigenlijk wilt zeggen met jouw toelichting op wat het geweten inhoud. Er zijn immers mensen die zich wel schuldig voelen als zij masturberen en er zijn mensen die zich helemaal niet schuldig voelen als zij dat doen. Ik heb niet het idee dat de mensen die zich niet schuldig voelen, niet over een geweten zouden beschikken. Je kunt dat in mijn ogen dan ook niet per definitie als graadmeter nemen. Reden temeer om toch eens te toetsen in de Bijbel of masturberen zondig is in Gods ogen. Als Hij namelijk niet aangeeft dat het zondig is, dan hoeven mensen daar dus in ieder geval niet over in te zitten. Of ze het dan vervolgens wel of niet doen, is een persoonlijke keuze. Om heel eerlijk te zijn maakt mij dat niet uit. Ik heb gewoon een beetje moeite met mensen die roepen dat iets zondig is, terwijl niet in de Bijbel vermeld staat dat iets zondig is. Maar goed, dat was je inmiddels vast al wel duidelijk.

Het voorbeeld van Jezus willen volgen impliceert volgens mij niet dat jij zieken geneest of probeert op te staan als de dood. En ja, jij zult ook ongetwijfeld het gevoel kennen dat je onterecht gekruisigd wordt. Dat geldt voor de meeste gelovigen (en waarschijnlijk net zo goed voor mensen die niet geloven). Er staat ook nergens in de Bijbel dat jouw leven makkelijk wordt op het moment dat je tot het geloof komt en ervoor kiest om het voorbeeld van Jezus te volgen. Wij leven als christenen nu eenmaal in dezelfde gebroken wereld als mensen die niet geloven. Wij mogen onze kracht echter wel putten uit het feit dat wij weten dat Jezus ons heeft vrijgekocht.

Het voorbeeld van Jezus proberen te volgen houdt voor mij in dat ik ernaar streef om te naar wat Jezus zelf het belangrijkste gebod heeft genoemd. Hij zei:“Heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel, heel uw kracht en heel uw verstand. En heb uw naaste lief als uzelf.” Later heeft hij nog aangegeven dat je elkaar lief moet hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Als je daarnaar leeft zul je je bijna automatisch houden aan alle andere geboden die in de Bijbel genoemd staan. Dat wil echter niet zeggen dat het altijd even simpel is, want het is inderdaad ook voor gelovigen soms best moeilijk om een ander te vergeven of te accepteren zoals deze is, laat staan lief te hebben. Dit neemt niet weg dat je hier als christen wel voortdurend naar moet streven, hoe moeilijk dat soms ook is. Zoals ik al eerder zei: er staat nergens in de Bijbel dat het makkelijk is. En ja, iedereen gaat wel eens de mist in. Dat beseft God ook en Hij vraagt niet van ons dat we volmaakt zijn. Jezus is immers niet voor niets aan het kruis gestorven.

Ik vind het jammer te horen dat jij soms de indruk hebt dat gelovigen uit "eigen" beweging geen besef hebben van goed of kwaad en zich altijd maar schuilen achter God en de Bijbel. Weet je, ik meen het juist heel goed is om te schuilen achter of beter gezegd bij God. En ja, ik meen ook dat je de Bijbel mag beschouwen als Zijn Woord, waardoor Hij tot jou spreekt, waardoor je Hem beter kunt leren kennen, waardoor je kunt ontdekken welke geweldige beloftes Hij jou heeft gedaan. Dat is geen kwestie van je verschuilen achter de Bijbel. Evenmin is het een kwestie van denken dat ik zelf de wijsheid in pacht heb. Integendeel, het is juist een zoeken naar de wijsheid die ik in de Bijbel te lezen krijg om dat vervolgens toe te passen op mijn eigen leven. En nee, ik hoef Gods wegen niet écht te kennen, want dat gaat me toch niet lukken. Juist daarom is geloven voor mij veel meer een kwestie van vertrouwen op het feit dat ik weet dat Hij het goede met mij voor heeft.

Wat betreft jou stelling dat geloven vrijheid is en dat een vrij mens vrolijker en opener is dan iemand die vastgebonden zit, dat ben ik helemaal met jou eens. Feit is echter ook dat niet iedereen zich vrij voelt. Fijn als jij dat wel zo ervaart. Jij stelt dat het ons streven moet zijn om elkaar vrij te laten en de ruimte te geven. Op zich klinkt dat heel mooi, maar ik denk dat we best nog iets verder mogen gaan dan dat. Ik denk dat je ook best anderen mag helpen om de vrijheid te ervaren die jij zelf ervaart. Het gaat daarbij juist niet om iemand te binden aan wetjes, regeltjes of meningen. Het gaat daarbij veel meer om het verkondigen hoe groot Gods liefde en genade is, zodat anderen zich ook vrij gaan voelen net als jij.

Tenslotte wat jouw laatste opmerking betreft: Nou Joke, het gaat juist niet om mijn schuldgevoel. Gevoelens van schuld, angst, pijn, verdriet, schaamte, teleurstelling, etc. heb ik wel degelijk gekend in mijn leven. Maar al die gevoelens heb ik achter gelaten bij het kruis in de wetenschap dat Jezus ook voor mij is gestorven. Juist daarom heb ik mij vorig jaar laten dopen door onderdompeling, omdat ik heel bewust een persoonlijke keuze gemaakt heb voor een nieuw leven met Hem. Hoewel ik als kind een hele bijzondere relatie met God had, was die relatie namelijk compleet verwaterd door alles wat er was voorgevallen in mijn leven, tot het moment waarop God zelf ingreep. Vervolgens ben ik heel bewust op zoek gegaan naar de relatie die ik als kind met God heb gehad. En ja, die heb ik hervonden, in een zoektocht die ruim een jaar geduurd heeft en uiteindelijk dus geresulteerd heeft in mijn doop.

Juist door de enorme omwenteling in mijn leven zul je mij nooit tegen een ander horen zeggen: “als het om jouw schuldgevoel gaat.. grow up”. Ik zeg liever, wat kan ik voor jou doen, hoe kan ik jou helpen, wat kan ik voor jou betekenen… maar ja, dat is uiteraard ook een hele persoonlijke keuze die alles te maken heeft met hoe ik zelf in het leven sta. Ik wil hiermee niet de indruk wekken dat ik een oordeel uitspreek over jou laatste opmerking, want dat is juist niet mijn bedoeling. Ik geef alleen maar aan wat ik zelf zou zeggen op het moment dat ik verneem dat iemand kampt met schuldgevoelens of andere emoties waar hij of zij onder lijdt.

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 12 mei 2011, 16:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:12

JOKE849 schreef:
Leuk zeg, mag ik mee? Verlegen lachende smiley

Op zijn minst 500x reageren op dit forum.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:20

MARYLIEN613 schreef:
Waarom weer zo denigrerend David?

denk dat je dat zelf zo interpreteert. er staat niks raars.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:23

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens aan een grondige tekstbehandeling doen. Dat gebod zoals jij dat ziet, is gericht aan een specifieke gemeente, waarbij Paulus oproept de profetieën niet uit te laten doven, maar om ze te toetsen en het goede te behouden. Het is zeker niet bedoeld als opdracht om alle leren of alle uitingen te toetsen. Het was een specifieke opdracht.
En eigenlijk betekent het precies het omgekeerde, zoals jij het gebruikt. Paulus keurt de werking van de Geest niet af, roept ze zelfs op meer te streven naar de gaven van de Geest. En dan geeft hij hen het volgende mee: geef de Geest de ruimte, maar toets wel of een profetie uit de mens of uit God is..

het is een algemeen, tijdloos principe.
Je ziet de opdracht om zaken te toetsen ook bijv in de johannes brieven terug.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:30

CHATULIEM619 schreef:
Iedereen kan hier wel citaten op het forum zetten, maar het eerste waar je naar kijkt is, wie zegt het en wat heeft hij nog meer in deze contekst gezegd.
Ten tweede vind ik het nogal een beschuldiging om Wesley tot een occult leraar te bestempelen, temeer daar uit de bediening van Wesley de methodisten en de baptisten en het Leger des Heils en de pinksterbeweging voort zijn gekomen. Als Wesley niet door God gebruikt was, stel je impliciet, dat al deze bewegingen ook niet uit God zijn. Een werktuig van satan kan geen werk van de Heer stichten....

misschien moet je eens goed lezen, want ben juist groot fan van Wesley.
Hij stond midden in een grote revival en allerlei geestes uitingen, en liet zich niet door erbaringen en uiterlijke schijn foppen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:39

@henk, ja zeker oftopic.

maar dat je de kriebels krijgt bij theologie en kerkgeschiedenis komt misschien wel door de invloed van Anti-intellectualisme in de gemeentes, dat is een trent.

Paulus heeft zijn Bijbelkennis en training zeker wel gebruikt, maar na dat God hem riep, ten goede.

Natuurlijk is dat niet het belangrijkste want de meeste discipelen konden niet eens lezen en schrijven. En de ''Schriftgeleerde'' van die tijd sloegen de plank mis. Maar dat is geen excuus om maar achterover te zitten en je verstand en talenten niet te gebruiken, en op gevoel en ervaring alleen afgaan. zie ook de BIJBELteksten die ik gaf als ondersteuning.

Je einde is een beetje vreemd, suggereren dat je dit van hogere hand hebt, dus wie er tegen in gaat.....
Zo doen ze dat ook in een sekte.
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:42

Ach, kon ik buitengaan,
en stappen achterlaten,
die even bleven staan,
al was het dan in lege straten.

Al was het even toeven,
op plaatsen van geweest.
Mij zou het niet bedroeven,
talmen ligt mij toch het meest.

Maar deze maatschappij,
kan blijven niet goed aan.
Snelheid, haast, of iets erbij,
dus laat ik snel weer verder gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:53

MARIO216 schreef:

Hallo zeg dan kan ik denk ik ook nog wel ff.
Ach joh hoe meer ziellen hoe meer vreugd toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:02

FRANKT627 schreef:
Ach, tegen die tijd ben je weer uitgerust om te kunnen spelen met de kinderen van Thirza. Ik zal jouw cake-je wel opeten dan.

Waar ben je eigenlijk geweest in de Ardennen? En deed je daar iets avontuurlijks?

eeh.. mijn kinderen komen niet mee...
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE849

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:17

Je hebt helemaal gelijk, sorrie dat ik het verkeerd opvat.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:34

THIRZA120 schreef:
eeh.. mijn kinderen komen niet mee...

en Mario zal ook niet komen...wil jij dan met mij voetballen??? Knipoog smiley

Baai de wee... Boze smiley als je kinderen niet komen wie gaat dan al die lekkere dingen uitdelen???
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:51

MARIO216 schreef:

Zijn er een paar leuke nieuwe meiden die aangeven dat ze mee willen, ga je ze meteen weer afremmen in hun enthousiasme door te zeggen dat ze dan eerst 500x moeten reageren op het forum.. Clown smiley Clown smiley Clown smiley Mario toch... volgens mij moeten we jou nog ff wat uitleggen over hoe je wel moet reageren op vrouwen die zeggen dat het hen leuk lijkt om mee te gaan tijdens een gezellige wandeling. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:54

héérlijke muziek.....
http://youtu.be/UEnDJmJEk94
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:57

Ja satan is een persoon, dwz een persoonlijkheid. Hij (satan zal wel een man wezen, denk ik) is natuurlijk een van de gevallen engelen die in opstand kwamen tegen de heerschappij van de goddelijke drie eenheid. Zijn naam als engel was Lucifer, lichtdrager. Samen met eenderde van de hemelse engelen kwam Lucifer in opstand tegen God , en werd hij met zijn metgezellen als straf uit de hemel geworpen op de aarde. Dit valt ook te lezen in het Bijbelboek openbaringen (overeenkomend met de traditionele interpretatie van deze tekst) Aan deze val heeft Lucifer zijn naam satan te danken, wat in het hebreeuws de betekenis heeft van 'tegenstander'.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 ... 6194 Volgende
Pagina 2294 van 6194