| Auteur |
Bericht |
|
FRIESEVER873
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:01
|
|
|
|
|
Lijkt me een goed en leuk idee, ik sluit me graag aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:34
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Ik vraag mij dan oprecht af, hoe weten ze dat dan dat God dat wilde?? Wanneer God het wil zal hij toch ook voorzien in liefde voor elkaar. | Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 10:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:40
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Hallo Chatuliem , denk je dat echt dat je aan de hand van een foto het innerlijke kan peilen ? Laat me toe dat toch wel in twijfel te trekken ... in ieder geval niet bij iedereen ... foto's zijn een momentopname en kan zo anders zijn dan in levende lijve .. mijn mening hé  | Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:42
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | | Volgens mij kun je dan vooral veel over je vooroordeel vertellen. Op een site als dit wordt toch veel op eerste indruk afgegaan. Als je iemand beter leert kennen kan blijken dat je vooroordeel klopt of dat je toch een ander beeld hebt gekregen van die persoon. Natuurlijk zegt een foto wel wat, maar om daar helemaal op af te gaan lijkt me ngoal kort door de bocht. | Nou Klaproos, voor een vooroordeel heb je geen foto voor nodig. Een foto laat eenmaal toch meer zien, dan dat je op het eerste gezicht denkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:44
|
|
|
|
Je hoeft toch geen aparte club op te richten om uitjes te organisen? Zet gewoon iets neer bij Agenda en kijk dan welke mensen er komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 10:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Misschien het forum opdelen in een deel waar het luchtige onderwerpen betreft en ander deel serieuze onderwerpen. Misschien wordt er dan niet zo vaak off-topic gegaan en bij de serieuze gesprekken, geen luchtige nietszeggende kreten meer geplaatst. | Die indeling is er eigenlijk al, maar het schijnt niet echt te helpen. Ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten....Ik ken mensen die meer dan 1500 bijdragen gepleegd hebben, waarvan er geen een serieus is. Ik vraag me dan ook af, waarom mensen niet doorhebben, dat het forum een manier is waarop je kunt laten zien wie je bent. Je zit hier op de site, je komt nooit in de chatbox en je bijdragen op het forum zijn alleen maar flauwe grappen en nietszeggend. Dan krijgen mensen wel een bepaalde indruk van je.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:17
|
|
|
|
|
Ik weet wel waarom ik op CM zit, maar als ik zo lees wat men hier neerzet, vraag ik me af wat anderen hier doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:27
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Gezelligheid hoeft geen grote groep toch Pimpernel ... en al helemaal niet om te wandelen ... dus ik zou zeggen , ga op stap met degenen die meewillen of meekunnen |
Vind ik ook Sofie, als je het niet door laat gaan, haken mensen volgens mij alleen maar meer af de volgende keer...
Voor degene die mee willen lijkt het me heel vervelend een datum in je agenda vrij te houden en vervolgens horen dat het niet doorgaat... natuurlijk kan dat vanwege ziekte of ander overmacht, maar dit lijkt mij niet echt een reden... maar goed, dat is aan jullie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Die indeling is er eigenlijk al, maar het schijnt niet echt te helpen. Ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten.... |
Dat doen we natuurlijk niet. De serieuze discussie wordt nu eenmaal door een vrij gering aantal mensen gevoerd. Die laten het nu even afweten. Feit is wel dat de echte discussie heel erg goed gewaardeerd en gevolgd wordt door echt heel veel leden van CM. Doorgaans vindt men het boeiend en leerzaam en prettig dat verschillende standpunten worden afgewogen. Er zijn ook veel mensen die zelf niet meedoen of niet durven mee te doen. De toon in de discussie is soms ook wel fel en niet iedereen is daar tegen bestand. Voor sommigen is het ook onbegrijpelijk dat mensen standpunten kunnen hebben binnen het Christendom die anders zijn dan in de eigen kring. Het merendeel stelt de discussie echter wel op prijs, maar er moeten nu eenmaal mensen zijn die het willen en kunnen trekken. Persoonlijk zou ik het mooi vinden als wat nieuwere leden ook eens in de pen klommen. Oude discussies kun je ook nieuw leven inblazen. Zonder gemotiveerde mensen gaat het nu eenmaal niet.
Thomas, begint niet over Smurfen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:34
|
|
|
|
] | CHATULIEM619 ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten.... schreef: | | |
You just did it... ....lig hier dubbel van het lachen.....
(flauw grapje, maar k kon het niet laten...zo en prachtig schot voor open doel....maar laten we hopen dat er gauw weer interressante forumonderwerpen komen, waar wel weer serieus op gediscussieerd kan worden, ben het wel met je eens. ...Chat!)
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 19 juni 2011, 15:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven. |
Ja, ik geloof dat God wel mensen bij elkaar brengt, maar dat je je zoiets pas al naar gelang de relatie groeit begint te beseffen. Ik denk dat God zoiets op een hele natuurlijke manier laat gebeuren....zo gauw je op zoek gaat naar dé persoon die God voor je heeft apart gezet gaat het iets minder natuurlijk en prettig naar mijn gevoel.... En ook als God mensen bij elkaar brengt en het contact breekt...dan nog zal God dat contact herstellen....maar k geloof dat dat gebeurt op een hele gewone, natuurlijke manier....
kZou zelf niet weten hoe ik zou reageren als er iemand uit een ver land zou komen en tegen mij zou zeggen dat ik uitgekozen was om mee te gaan naar een man, die voor mij bestemd was, omdat ik benzine in de auto van zijn chauffeur gedaan had....petje af voor Rebecca...die had wel lef!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik zal wel voorlezen uit Sneeuwwitje en de zeven biggetjes of van Rapesteeltje...via de foon want na die foto's wil ik nachtmerries vermijden...  |
Aiaiai..het gaat hard achteruit met de kennis van onze cultuur.....waar moet dat heen....Frank! biggetjes en dwergen zijn héééél wat anders....en het is Repesteeltje... .....cultuurbarbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Die indeling is er eigenlijk al, maar het schijnt niet echt te helpen. Ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten....Ik ken mensen die meer dan 1500 bijdragen gepleegd hebben, waarvan er geen een serieus is. Ik vraag me dan ook af, waarom mensen niet doorhebben, dat het forum een manier is waarop je kunt laten zien wie je bent. Je zit hier op de site, je komt nooit in de chatbox en je bijdragen op het forum zijn alleen maar flauwe grappen en nietszeggend. Dan krijgen mensen wel een bepaalde indruk van je. |
Nou, van mij mag je gerust weten waarom ik niet in de chatbox kom. Ben er 1 keer geweest en als er 10- 15 aan het chatten zijn , dat gaat mij allemaal veel te snel. Geef ik een keer een reactie dan dan zijn er soms al 10 andere reacties geweest zodat je haast moet zoeken waar de reactie betrekking op had.Vaak is het dan ook nog zo dat het inmiddels al weer heel ergens anders over gaat. En aangezien mijn typevaardigheid niet zo hoog is , ga ik liever voor de 1 op 1 chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik weet wel waarom ik op CM zit, maar als ik zo lees wat men hier neerzet, vraag ik me af wat anderen hier doen... |
chatten Chat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, van mij mag je gerust weten waarom ik niet in de chatbox kom. Ben er 1 keer geweest en als er 10- 15 aan het chatten zijn , dat gaat mij allemaal veel te snel. Geef ik een keer een reactie dan dan zijn er soms al 10 andere reacties geweest zodat je haast moet zoeken waar de reactie betrekking op had.Vaak is het dan ook nog zo dat het inmiddels al weer heel ergens anders over gaat. En aangezien mijn typevaardigheid niet zo hoog is , ga ik liever voor de 1 op 1 chat.  |
Visser, het gaat over het forum, niet over de chatbox. Dat is echt heel wat anders. Qua opzet is de chatbox ook veelal te chaotisch voor een discussie.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 12:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Visser, het gaat over het forum, niet over de chatbox. Dat is echt heel wat anders. Qua opzet is de chatbox ook veelal te chaotisch voor een discussie.
Thomas |
Dat weet ik, maar ik reageerde op het bericht van Chat, waarin hij WEL aanhaalde dat mensen niet in de chatbox komen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 12:42
|
|
|
|
Als we een relatie aangaan is het denk ik echt alleen onze eigen keuze.. Je bent alleen en kiest ervoor samen te zijn en dan heb je ineens met twee mensen te maken die ieder zijn eigen geloofsbeleving meebrengt. En dan ..als je dat samen wilt, kun je voor elkaar kiezen en blijven kiezen door alle moeilijkheden heen en als je dat allebei wilt en daarin slaagt kom je er sterker uit dan maak je samen veel mee en het bindt je aan elkaar en je liefde groeit.al sje keuzes anders zijn..gaat het verkeerd en eindigt je relatie. Sommigen kiezen dan voor een scheiding en anderen blijven bij elkaar. En wat wil God nu? Ik geloof dat God wil dat we gelukkig worden en dat HIj wil dat we voor Hem kiezen, maar of God bemoeienis heeft met een relatie? Ooit heb ik wel gedacht dat God mijn relatie wilde en zegende....nu weet ik dat Hij er bij is, bij alles wat je doet en onderneemt én Hij keert alles ten goede.. Op welke manier Hij dat doet weet ik niet en hoelang het duurt voor je het goede gaat zien..weet ik niet, het zal bij iedereen anders zijn....het zal wél zijn tot eer van Hem. En als je gelooft in Zijn leiding in je leven, zul je dat steeds meer gaan zien.
Ik vind dan ook dat Frank het heel mooi gezegd heeft.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 18 juni 2011, 12:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS271
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 12:42
|
|
|
|
Ik vind het zelf heel vervelend dat alle berichten die er gepost worden op het cm forum door iedereen op het internet, waaronder dus ook niet cm leden gelezen kunnen worden. Dit geeft dat ik minder snel iets post op het cm forum. Er zijn websites waar er forums zijn waar je eerst lid moet zijn om zowel mee te kunnen lezen als te kunnen posten. Ik hoop dat het cm forum zo zal worden dat niet cm leden niet mee kunnen lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:21
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik kwam dinsdag iemand tegen die dacht dat ik op zijn pad was gezonden... Hij had er voor gebeden. Hij vertelde me ff dat ik nog talrijk zou moeten worden door 2 kinderen te krijgen (van hem ??)... mijn argumenten waren blijkbaar niet goed genoeg, ik zou op God moeten vertrouwen en als ik niet voor een nageslacht zou zorgen zou ik geen goede christen zijn...
Hij zag het al helemaal voor zich, vroeg of ik het niet erg vond dat hij voor zichzelf zou beginnen... mij werd niet eens gevraagd of ik hem wel zag zitten... (en toen ik hem liet weten hoe ik erover dacht leek hij niet te willen luisteren)... hij liet zijn tel. nr. achter die ik gelijk in de prullebak heb gemikt... sorry hoor, maar op die manier blijf ik echt liever alleen !!
hmmm... van ver is toch lekkerder dan dat soort types van dichtbij... pfff |
Typisch een geval van manipulatie. Hij gebruikt God om zijn eigen wil aan een ander op te leggen. En gelukkig ben jij nuchter genoeg om hem aan de kant te zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Dat weet ik, maar ik reageerde op het bericht van Chat, waarin hij WEL aanhaalde dat mensen niet in de chatbox komen . | Het gaat mij er niet om of iemand wel of niet in de chatbox komt. Ik kan me goed voorstellen dat het te druk kan zijn en het onoverzichtelijk is. Het gaat me er meer om dat we zo weinig middelen tot onze beschikking hebben om te laten zien wie we zijn. De mensen kunnen ons niet horen, ze kunnen ons niet zien. De enige indruk die ze van ons kunnen hebben is door chatten en door het forum. Dan is natuurlijk de vraag gerechtvaardigd van: hoe profileer ik mij hier op het forum. En dan stel ik vast, dat bij sommige mensen hier dus alleen maar bekend zijn om hun flauwe grappen...Geen enkele inhoudelijke bijdrage zegt ook iets van jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:33
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Veel plezier allemaal, maak er een mooie avond van...  | Hoewel we met een klein groepje waren, was het heel gezellig. Jasmyn had een etentje geregeld in een fitnesscentrum....een hint misschien??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:38
|
|
|
|
vandaag zaterdag; dus patatjes
heb ik in ieder geval de kinderen weer blij gemaakt vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:46
|
|
|
|
Door omstandigheden kunnen Marij 383 en Mama niet komen op 2 juli
jammer , jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:05
|
|
|
|
| PAULUS271 schreef: | Ik vind het zelf heel vervelend dat alle berichten die er gepost worden op het cm forum door iedereen op het internet, waaronder dus ook niet cm leden gelezen kunnen worden. Dit geeft dat ik minder snel iets post op het cm forum. Er zijn websites waar er forums zijn waar je eerst lid moet zijn om zowel mee te kunnen lezen als te kunnen posten. Ik hoop dat het cm forum zo zal worden dat niet cm leden niet mee kunnen lezen. | Dit is al uitgebreid besproken in:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:20
|
|
|
|
Nu de conferentie voorbij is, kunnen we het eens hebben over de nieuwe opwekkingsliederen hebben. En eerlijk gezegd valt me dit jaar gewoon tegen...
Ten eerste valt me op dat er maar twaalf liederen zijn, dit in tegenstelling tot andere jaren, toen waren er meestal iets van 15 of 16.
Ten tweede vind ik de intro's en de afsluiting in sommige liederen te lang en te langdradig.
Lied nr. 4 (714) is meer een gezang en hoort in mijn ogen thuis in het liedboek van Kerken.
Lied nr. 11 (721) heeft een heel onlogisch arrangement. Het begin is veel belovend, maar opeens halen ze de climax weg....Ze hadden dit anders moeten opbouwen. Het einde is meer van het Pinkpop gehalte.
Lied nr. 12 (722) is meer geschreeuw dan gezang en kan ik niet beluisteren tot het einde...We zijn toch niet op Pinkpop beland???
Tot nu toe denk ik dat ik maar twee liedjes aan ga leren in de gemeente: nr. 3 (713). Zonder dat eindeloze gepriegel aan het einde is het nog wel goed aan te leren. Tevens denk ik aan nr. 6 (716). De rest vind ik eigenlijk mislukt...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 14:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS271
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:37
|
|
|
|
Ik heb de nieuwst opwekking cd niet in huis. Ik vind wel dat de opwekking liederen op de opwekking liederen cd van slechte kwaliteit zijn. Bijv. de 2 (al weer wat oudere) liederen Luid gejuich en jubel lied en kom, wees blij in de Heer, al zijn kinderen. Ik vind dat er op deze cd's vaak meer geschreeuwd dan gezongen wordt! Ik vin de cd serie Life@Opwekking kwalitatief vaak beter, alhoewel ik de nieuwste van dit jaar nog niet in huis heb. Ik vind de Opwekkings liederen voor kinderen ook best leuk alhoewel er bij sommige van deze liederen niet eens het woord Jezus, God of Heilige geest in voorkomt. Denk maar aan het lied Je bent bijzonder
Als ik een cd wil met gospel liederen wil beluisteren dan ga ik naar www.worshiptogether.com Hierop vind je van heel veel gospel liederen de gitaar akkoorden en de songteksten en je kunt de liederen beluisteren. Worshiptogether.com heeft ook meerdere prachtige gospel muziek Cd's uitgegeven. De meest van deze cd's heb ik al in huis. Een echte aanrader. Zowel de website als de cd's die zij uitgeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:38
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Hoi Chatuliem,
Het spijt me als het zo op je over kwam..ik geloof dat er verschillende heilsfeiten/gebeurtenissen kunnen zijn ook betreffende de uitstorting van de Heilige Geest. Jezus liet zijn volgelingen geen wezen, Hij beloofde hen een andere Trooster te geven, die de Vader sturen zou uit Zijn Naam. Wat in Jesaja staat en in Handelingen aangehaald wordt, zoals Kathy aangaf, is een profetie en een belofte...en dan voor allen, ook voor ons ja...dat bedoelde ik ermee te zeggen..niet dat ik je woorden om wilde draaien..  | Ach Marian, je hoeft niet meteen sorry te zeggen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:40
|
|
|
|
| MARIJ383 schreef: | vandaag zaterdag; dus patatjes
heb ik in ieder geval de kinderen weer blij gemaakt vandaag  | jammie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS271
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:43
|
|
|
|
People live to love and to beloved.
Oftewel in Het Nederlands:
Mensen leven om elkaar lief te hebben en om bemind te worden.
Deze uitspraak komt van Moeder Teresa. Deze zorgde voor de armen in de sloppen wijken van Calcutta.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 15:05
|
|
|
|
GROETJES ALLEMAAL HEB NOG EEN MAAND BIJ GEDAAN MAAR DENK ER TOCH OVER OM EEN TIJDJE TE STOPPEN EN DE GEBEDSROOM WEET IK NIET HET IS WEL ALLTIJD FIJN OM DIE REDE ZOU IK MET EEN PAAR WEKEN WEER VERLENGEN. GODS ZEGEN VANDAM
|
|
| Naar boven |
|
|