| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:27
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone... |
Mag je liegen? Denk aan de 9e gebod
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:36
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tegen wie heb jij het nou eigenlijk? Het is net alsof jij je richt tegen mensen die niet gelovig zijn. Heb je wel in de gaten dat je op christian match zit.. een ontmoetingssite voor christenen? Ik vind het fijn om te horen dat jij God's enorme genade hebt leren kennen en weet dat je behouden bent. Dit geldt echter voor de meeste mensen die lid zijn van christian match. Jouw bijdragen komen op mij zo nu en dan bijna over alsof jij jezelf verheerlijkt in plaats van onze Vader in de hemel. Bovendien zijn ze off-topic. Neem deze discussie maar als voorbeeld. Die gaat over de vraag of autobezit noodzakelijk is voor een goede relatie en niet over de vraag of jij (of ik of wie dan ook) zich behouden weet....
En om dan meteen maar weer on-topic te gaan: autobezit is in mijn ogen niet noodzakelijk voor een goede relatie. Er zijn heel veel hele andere factoren die bepalen of een relatie wel of niet goed is . Autobezit is daar absoluut niet één van. Dat neemt niet weg dat het wel erg makkelijk is als je over eigen vervoer beschikt als de ander niet naast de deur woont. Maar goed, als de relatie echt goed zit dan vind je daar ook wel iets op. |
Toch maar die zeilboot Lisa?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:40
|
|
|
|
Christen, beste broeder,
Ik wens je oprecht het allerbeste toe. Dat je hart vervuld mag zijn met de liefde waarover je spreekt. Dat je een lieve vrouw mag vinden met wie je lief en leed kunt delen Dat je de rust mag vinden bij je Heer, gewoon rust, zonder het te MOETEN uitdragen in allerlei ingewikkelde constructies...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:56
|
|
|
|
|
en ik lees het forum. En daar valt me wat te lezen de laatste dagen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:56
|
|
|
|
Het mooiste moment van de dag? Die práchtige regenboog, vananvond aan de hemel, toen ik met mijn oudste dochter aan het wandelen was. De hele wandeling door mochten we 'm zien. Zólang heb ik nog niet eerder een regenboog mogen zien. Heel bijzonder...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:05
|
|
|
|
'Jij, mijn adem', een gedichtenbundel van Sytze de Vries. Dat is een predikant die zijn gedachten uitstekend kan verwoorden. Een van de gedichten heb ik op mijn profiel gezet:
Dat ik de naam mag zijn van jouw verlangen.
Wat een prachtige vondst! Het gedicht is helemaal geweldig.
Thomas, houdt van taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 22:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:35
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Om jullie te verwijzen naar deze rijke God, Die uitdeelt en niet karig is... dat heet b e m o e d i g e n...... | Ik word een beetje moe van Christen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ik word een beetje moe van Christen. Sjalom. Martin |
Hij gaat zich een paar dagen voorbereiden op zijn date Martin, dus kun je weer bijkomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:51
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Hij gaat zich een paar dagen voorbereiden op zijn date Martin, dus kun je weer bijkomen  |
Hoe zou hij dat doen? Schreeuwend en dansend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 23:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Personen die mee hopen te gaan: hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (met 2 kids, 5 en 7) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de ene "schone gezuster"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) angelique327, 50 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer Liaantje026, 45 jaar, regio 0523, evt skottelbraai mee Anita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio 0049 Jozi078, 58 jaar, regio 0165 Jakolien247, 35 jaar, regio 030 Jeannette037, oud lid regio 033? (wil graag opgehaald worden van station Ede)
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 neemt BBQ-tje mee marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 neemt bbq mee marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq, zwarte meuk en aanmaakblokkies mee EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar Leo, 50 jaar, introducé van Knotjevee, regio onbekend pieter649, 43 jaar, regio 0049 andries 55 jaar ex lid Ludovis284, 54 jaar, regio 0184
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen? |
verder nog even een weersvooruitblik voor zaterdag volgens www.weeronline.nl:
temperatuur: 20 gr. wind: NW3 neerslagkans: 65% neerslag: 0.7 mm weercijfer (op schaal 1-10): 7
vraag: tentje nodig?[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 23:21
|
|
|
|
|
er is vast wel iemand die jeanette op kan halen op het station van ede, hoor imke!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 23:41
|
|
|
|
Klopt het ook...als je dan prive wilt chatten...dat dat ook niet lukt???
Ik zie dat mensen dan online zijn...maar op de chat zijn ze uitgelogd??? Of is dat weer iets anders??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 23:52
|
|
|
|
|
nee...de dating is voorbij...hebben jullie dat niet vernomen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 01:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | nee...de dating is voorbij...hebben jullie dat niet vernomen?? |
Nou maak je ons wel nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 08:31
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Nou maak je ons wel nieuwsgierig  |
ja wel heel érg nieuwsgierig, echt wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 08:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | 'Jij, mijn adem', een gedichtenbundel van Sytze de Vries. Dat is een predikant die zijn gedachten uitstekend kan verwoorden. Een van de gedichten heb ik op mijn profiel gezet:
Dat ik de naam mag zijn van jouw verlangen.
Wat een prachtige vondst! Het gedicht is helemaal geweldig.
Thomas, houdt van taal. |
Is idd. een heel mooi gedicht Thomas. Thnxx voor het plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:23
|
|
|
|
Welkom terug Timba. Je kan CM niet missen hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:34
|
|
|
|
Donderdag 28 juli, Psalm 118; Dit is de dag.
Uit onderzoek is gebleken dat wij het meeste van onze vakantie genieten in de voorbereidingstijd en wanneer we weer thuis zijn. Want dan idealiseren we de vakantie (die misschien niet zo eens geweldig was) en hebben we volop voor- of napret. Hoe ervaar jij dat? Het blijkt heel moeilijk in het hier en nu te genieten. Terwijl er bijbelteksten genoeg zijn die ons hierin verwijzen. ‘Vier feest!’, staat er in vers 27 van Psalm 118. ‘Maak een feestmaal klaar met lekker eten en drinken, en deel ervan uit aan wie niets heeft, want deze dag is gewijd aan de Heer. Wees niet bedroefd, want de vreugde die de HEER u geeft, is uw kracht,’ zei Ezra tegen het volk in Nehemia 8:10. Toen ging iedereen eten en drinken. Ze deelden alles met elkaar en maakten er een groot feest van. Ik citeer ook gedeeltes uit Prediker 9: 7-9: ‘Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. Draag vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. Geniet van je leven, die God je heeft gegeven.’ Misschien zijn er omstandigheden in jouw leven die verre van vrolijk zijn. Hier gaat gelukkig ook niet dat je altijd blij moet zijn. Maar geniet dus op de goede dagen van het goede (Pred. 7:14) en verheug je in Hem, laat de Heer je vreugde blijven (Fil. 4:4), want de vreugde die de HEER je geeft, is jouw kracht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:45
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Klopt het ook...als je dan prive wilt chatten...dat dat ook niet lukt???
Ik zie dat mensen dan online zijn...maar op de chat zijn ze uitgelogd??? Of is dat weer iets anders?? |
Dat is geblokkeerd van haar of zijn instellingen voor: Ik wil privé-chatberichten ontvangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:54
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Ik hoop dan wel dat jij je Bijbel gebruikt om dichter tot God te komen.
En de vraag of ik wel of niet wedergeboren ben vind ik hier niet passend! Dit gaat mij te ver. Zoiets hoort in een persoonlijk gesprek thuis en niet op een openbaar forum. |
Volkomen mee eens. Ik wil niet aan iedereen laten zien wie ik ben als een gelovige. We zijn allemaal mensen met dezelfde bewegingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:01
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CROSSROAD317 schreef: Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ... Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ... | Ik begrijp eerlijk gezegd die vraag niet. Je bent het met mn interpretatie eens, en toch vraag je waar haal je dat woord schaamte vandaan. Die zin beschrijft precies wat schaamte inhoudt.
| CROSSROAD317 schreef: | Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...
Nogmaals jij geeft een invulling aan wat je leest, ik lees het woord schaamte niet in genesis ... Nogmaals, je verdraait mijn woorden waardoor je mij iets in de schoenen schuift wat ik niet gezegd heb ...
Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... --  | zou het niet verstandiger zijn in te gaan op de argumenten? Anders blijft het zo heen en weer hakken op elkaar. Mijn stelling is, dat je ziet dat schaamte voor elkaar door de zondeval gekomen is en dat God dat bevestigt met het maken van kleding. Welke argumenten heb jij dan dat je als christen wel aan zulke dingen mee mag doen...en ik hoop dit keer een aantal bijbelse argumenten graag, niet omdat jij het toevallig wel leuk vindt of er geen problemen mee hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:08
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik zit niet op de kast door de bijdragen van Christen! Ik word er alleen maar kriebelig en verdrietig van. Wie is Christen???? Christen: oordeel alsjeblieft niet zo! Wat wil je daar nu mee bereiken??
Mary |
Sluit me volledig bij jou aan Mary!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:11
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ik word een beetje moe van Christen. Sjalom. Martin |
Denk velen met jou Martin!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:12
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Hoe genas Jezus de blindgeborene, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeborene en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt.. En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch? |
ik zou de Heere Jezus niet willen betitelen als "afval", christen. het lijkt me dat je Hem daarmee tekort zou doen, niet waar?
daarnaast staat er nergens in de bijbel dat ezechiel koeienvlaaien moest éten, wel dat hij eten moest bereiden op een vuur, dat brandde op koeienvlaaien.
je zegt; jullie maken God heiliger dan Hijzelf zich vernedert heeft. maar is het niet zo dat Hij het toppunt van heiligheid is? "wees dan volmaakt, zoals uw Vader in de hemelen volmaakt is...." volmaakt schijnt me toch wel redelijk heilig toe.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 10:13
|
|
|
|
heren chat en cross zouden jullie willen stoppen met gehakketak over het woord schaamte.
waarom wordt ieder woord die op het forum neergezet onder de loep genomen. is toch nergens voor nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:05
|
|
|
|
|
Beter op slot en klaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:18
|
|
|
|
| Mat24:8HSV schreef: | | Maar al die dingen zijn nog maar een begin van de weeën. |
| Matt24:8SV schreef: | | Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. |
| Matt24:8NBV schreef: | | dat alles is het begin van de weeën. |
Op de vraag hoe kunnen we de bemoedigende boodschap vinden heb ik deze tekst gekozen. Nu zien we al een groot verschil tussen de Statenvertaling en andere vertalingen. Wat betekent dat woord in het Grieks. En dan blijkt dat het gebruikte Griekse woord inderdaad barensweeen betekent. Er zit een verschil tussen smarten en barensweeën. Smarten vertelt alleen maar van de pijn die veroorzaakt wordt aan het einde der tijden. En eigenlijk lijkt dat idd op die bijdragen die ik hier heb gelezen. Veel mensen gebruiken de teksten over de eindtijd om te benadrukken dat ons oordeel te wachten staat, dat ons rampen te wachten staan en dat we wel moeten kiezen, anders staat ons hel en verdoemenis te verwachten. Het woord barensweeën stelt iets anders centraal. Over het algemeen wordt gezegd, dat als de baby geboren is, de vrouw vergeet hoe zwaar de bevalling is...(mn eigen vrouw dacht er wel anders over, en ik denk dat zij niet de enige is). Maar barensweeën heeft te maken met de geboorte van een nieuw leven. En als Jezus dat gebruikt, wil Hij daar ook de nadruk op leggen. De geboorte van de nieuwe hemel en aarde, het eeuwige leven bij God. En ik geloof, dat als je bij Hem bent, alle pijn en verdriet verdwenen is. Toen Johannes zijn Openbaring schreef, was de gemeente in verdrukking. Ze ervoeren de pijn, de vernedering, de uitsluiting en de gevangenschap. En Johannes (en andere schrijvers) schilderen het leven wat hun te wachten staat als de nieuwe hemel en nieuwe aarde er eenmaal zijn. Ook geven deze woorden zin aan de pijn die men op dat moment ervoer, er zat immers een bedoeling achter. Het koninkrijk was bezig geboren te worden... En dat is geloof ik de bedoeling van al deze teksten. Laten zien hoe de geboorte van Gods koninkrijk op aarde plaats zal vinden. En hoop hebben voor de toekomst, omdat we weten dat onze Vader alles zal gebruiken om tot Zijn doel te komen met ons. De aarde is niet verlaten door God. Ook al lijkt het misschien zo. Maar ondanks alle onrecht, zal God uiteindelijk zegevieren en zullen wij voor eeuwig bij Hem zijn!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.
Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....
Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden???? |
Voor ongelovigen is er niets na de dood. Ze geloven niet in het bestaan van God.
Waarom geloof jij chat? Bang voor wat er komen gaat?
Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd. En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.
Weest waakzaam zegt Paulus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Voor ongelovigen is er niets na de dood. Ze geloven niet in het bestaan van God.
Waarom geloof jij chat? Bang voor wat er komen gaat?
Je ogen sluiten voor wat er komen gaat, is mijns inziens verkeerd. En wie gelovig is hoeft niet angstig te zijn, die weet dat God met hem/haar is.
Weest waakzaam zegt Paulus. | Het leven met Christus is veel rijker dan zonder Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 11:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het leven met Christus is veel rijker dan zonder Hem. |
leg dàt nou eens uit aan een leek/buitenstaander/toevallige passant, als je wil...waar blijkt dat dan uit?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |