ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROADY641
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY641
Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:36
BerichtOnderwerp: slapeloosheid
 
PIETER649 schreef:
misschien toch de roady-methode maar es proberen... Clown smiley

Je mag flauwe grapjes maken over mij wat je wilt Pieter.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik 7 nachten per week slaap als een roos.

Ps 3:6
Ik ga liggen, val in slaap en word wakker – de HEER beschermt mij.

Ps4:9
In vrede leg ik mij neer en meteen slaap ik in, want u, HEER, laat mij wonen in een vertrouwd en veilig huis.

Spr 3:24-
13 Gelukkig is een mens die wijsheid heeft gevonden,
een mens die inzicht wint.
14 Wijsheid levert meer op dan zilver,
geeft meer profijt dan goud,
15 is kostbaarder dan edelstenen.
Alles wat je ooit zou kunnen wensen
valt bij de wijsheid in het niet.
16 Met haar ene hand schenkt ze een lang leven,
eer en rijkdom geeft ze met haar andere hand.
17 Haar wegen zijn lieflijk,
haar paden vredig.
18 Ze is een levensboom voor wie haar omhelst,
wie haar omarmt mag zich gelukkig prijzen.
19 De HEER heeft de aarde met wijsheid gegrondvest,
de hemel met inzicht gevestigd.
20 Door zijn kennis brak het water los uit de diepte
en druppelt er dauw uit de wolken.
21 Mijn zoon, streef naar bedachtzaamheid en wijs beraad,
verlies die nooit uit het oog.
22 Ze zullen een bron van leven voor je zijn,
een sieraad om je hals.
23 Je zult veilig je weg kunnen gaan,
nergens zul je struikelen.
24 Je hoeft niet bang te zijn wanneer je slapen gaat,
je slaap zal vredig zijn.
25 Je hoeft geen angst te hebben plotseling te worden opgeschrikt
door onheil dat van goddelozen komt.
26 Je kunt vertrouwen op de HEER,
hij beschermt je tegen hinderlagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: Angst
 
PIETER649 schreef:
Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren...

Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen.
Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.

Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:32
BerichtOnderwerp: Angst
 
PIETER649 schreef:
Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan.
Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wie is Jezus voor jou Pieter?
Je draait er weer mooi omheen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
MARISKA601 schreef:
Ik probeer steeds uit te leggen dat we zonder de kennis van de 10 geboden nergens komen.

En ik probeer ook steeds uit te leggen, wat we moeten doen om behouden te blijven.

Zonder de Geest kom je nergens Mariska.
Die je wordt geschonken door geloof in Jezus.
Die Geest is de vervulling (!) van de gehele wet.
Als je de Heilige Geest ontvangt, leer je in de liefde te blijven (die de Geest IS). Alleen daarin ligt je redding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
CHATULIEM619 schreef:
De motivatie waarom je dingen laat is anders geworden. Je hebt nl. een relatie met God gekregen, je houdt van Hem. Mijn relatie met Hem wordt niet bepaald door de Wet, maar door Zijn aanvaarding van mijn tekort komingen. Toen mijn relatie nog goed was met mn vrouw, wist ik wat ze goed vond en wat niet. En dat was voldoende voor mij om bepaalde dingen niet te doen. Zo is het ook met God: ik doe bepaalde dingen niet, omdat ik weet dat Hij het niet leuk vindt. En dat gaat veel verder dan alleen de 10 geboden.

Mooi gezegd vind ik.
Ik zou nog iets willen toevoegen.
Het is God om de LIEFDE te doen. Omdat Hij zelf in heel Zijn Wezen liefde IS.
Liefde heeft van origine NIETS met wetten te maken.
Maar omdat wij gevallen mensen zijn hebben we regels nodig. Om ons RICHTING te geven. Net als kinderen die moeten worden opgevoed, ze hebben richting nodig...

Als we tot Jezus komen, komen we tot de vervulde wet: de volmaakte liefde. Als het goed is, ervaren we elke zonde als iets dat tegen deze liefde indruist. We KWETSEN God daar dus mee. We doen Hem daarmee veel PIJN.

Daarom is het allerbelangrijkste gebod van Jezus: "Blijf in Mijn liefde"

En ook:

Wees elkaar niets schuldig behalve liefde.
Want wie zijn naaste liefheeft, die heeft de hele wet vervuld.
Rom 13:8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:16
BerichtOnderwerp: Angst
 
COOTJE711 schreef:
Maar jij bent jezus niet??
Ben het ook oneens met de opmerking om antidepressiva te laten staan omdat je anders 'niet voldoende vertrouwen zou hebben....'

Bewezen is dat het ernstige gevolgen kan hebben als je hier acuut mee stopt, vind het dus zelfs een gevaarlijke opmerking om het zo te stellen!

Ik denk dat het belangrijker is om eens na te denken hoe het komt dat de inname van antidepressiva explosief toeneemt!!

Beweerde ik Jezus te zijn? Rare opmerking van je Cootje...
Ik volg Hem, dat wel. En ik gehoorzaam Hem. Dat ook...

Je laatste opmerking, daar is het mij allemaal om begonnen.
Beetje stof tot nadenken, juist omdat het mij bekend is dat mensen wel heel makkelijk anti-depressiva innemen (en artsten het wel heel makkelijk voorschrijven).

En je moet de dingen niet in een ander licht plaatsen dan dat ik bedoelde... "om antidepressiva te laten staan omdat je anders niet genoeg vertrouwen zou hebben" zeg je...

Ik zette slechts een stelling neer: laat je antidepressiva staan OMDAT je op God vertrouwt... Dat is vanuit een totaal andere hoek bekeken...
Durf je dat aan met God? Laat je je uitdagen door wat God in Zijn Woord zegt? Durf je te gaan staan op de vele beloftes die God ons aanreikt?
Juist als het gaat om depressie of angsten...

Vanuit de ervaring die ikzelf heb: ik HEB het aangedurfd met Hem. En God heeft Mij niet laten vallen in dat vertrouwen. Integendeel!
Hij is ECHT te vertrouwen. Ja, Vader is goed voor Zijn kinderen, als we Hem echt willen gehoorzamen.

En geheel ten overvloede zeg ik bij dit topic: elk mens is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet, of wat ie niet doet. Het lijkt me erg logisch dat ALS je een dergelijk medicijn gebruikt, dat je inderdaad afbouwt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:00
BerichtOnderwerp: Angst
 
PIETER649 schreef:
Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.

Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven??
Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel.
Sta jij ook in voor de gevolgen?
Of zal dat dan ook wel toevallig Gods wil geweest zijn?

Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.

Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole.
Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.

10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen.

Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)

En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...

Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap
 
Gods liefde en zegen toegewenst Maria.

Ik ga ook niet verlengen.
Ik heb hier een erg gezegende periode mogen ervaren in de korte tijd dat ik er was. Met hele fijne gesprekken, erg prikkelende forum-ervaringen Clown smiley
en erg veel gelachen :)

Maar het wordt nu tijd voor de belangrijkere dingen ...

Misschien tot later...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Angst
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven.......
Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn.
In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden.......
Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....

Ik verbaas me er niet over ....
Absoluut niet.

Ik zou geen ervaring met depressie hebben?
Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )

Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed.
Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.

Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad...
En ik prikkel graag een beetje...
De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?

Gods rijke zegen toegewenst.
Immers: aan Gods zegen is alles gelegen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 14:35
BerichtOnderwerp: Angst
 
MARISKA601 schreef:
Ze slikken de anti depressiva om beter te kunnen functioneren.
Helaas is er sommige mensen sprake een erfelijke aanleg door gebrek aan bepaalde stofjes in je hersenen.


Verdiep je maar eerst eens wat depressies zijn, en hoe ze onstaan en welke middelen er zijn en hoe ze werken.

Ik geloof dat zonder ander depressiva er veel meer zelfdoding zou plaatsvinden.
En hoevaak zijn er wel geen gezinsdrama's omdat er ontkend wordt dat iemand depressief is, of dat men geen zin heeft in medicijnen in te nemen, omdat men zegt: van antidepressiva word je een totaal ander mens, je bent dan emotieloos.
Dat is het grootste sprookje dat ik gehoord heb.
De meeste antidepressiva zorgen dat de meeste emoties niet heftig zijn.
En ja.. de bijwerkingen ervan, dat moet je maar voor lief nemen.


Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken.

Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen.


Het feit dat ik hier reageer heeft temaken met het feit dat ik me woest maak om jouw uitspraken:

Alles is angst bij de mens.
Gooi de pillen maar weg.

Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.

Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).

En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.

"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken."
Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.

"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."

Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)

En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.

Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen.
Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...

Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.

Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...

Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten?
Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...

www.biddenenvasten.nl


Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 24 september 2011, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:18
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we een ding duidelijk stellen. Ik heb een vreselijke hekel aan die term elkaar in zijn waarde laten. Dat is een humanistische gedachte, die uiteindelijk leidt tot vervolging van christenen. In veel landen is het verboden te evangeliseren, zelfs in Israel geldt dat verbod, want je moet elkaar in je waarde laten. Het is de gevaarlijkste uitdrukking die je tegen een christen kunt zeggen.
Mijn moeder deed mee aan een project waarin een aantal mensen in verschillende appartementen gingen wonen. In persoonlijke contacten vertelde ze gewoon dat ze christen was en getuigde van haar liefde van de Heer, en met moeite kon ze er blijven wonen. Van te voren was nl. afgesproken dat je elkaar in je waarde moest laten.
Humanisme is het grootste vergif tegen het christendom, laten we dan ook niet de door hun geliefde citaten hier aanhalen.
Nee, mijn doel is niet iemand in zijn waarde te laten...Ik schrijf gewoon op wat ik denk en meestal blijf ik bij de argumenten, verder niet.

Goed gezegd Chat!

Misschien moeten we de term "in de waarde laten" vervangen door "de juiste waarde toekennen", daarbij wijzend op de liefde die Jezus voor ons heeft. Juist die liefde bewijst de waarde die de mens heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:12
BerichtOnderwerp: Angst
 
MARISKA601 schreef:
Ik vraag me af wat met je dit topic wilt bereiken?


Praten over een onderwerp dat iedereen aangaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:11
BerichtOnderwerp: Angst
 
ERIKA129 schreef:
Ten eerste ik zet jou niet in de zeik!
Ten tweede krijg ik wel heels sterk dit gevoel bij jou dat je zelf in eenproces zit maar er niet uit komt, en vandaar er zo op ingaat?
Ja je hebt me geraakt ik voel er een soort van veroordeling in dat mensen waaronder ikzelf op het moment anti-depressiva gebruiken!

Ik noemde een paar dingen algemeen hoe er op het forum wordt gereageerd...

Ik kom er prima uit hoor.... Je neemt iets aan dat niet waar is.
En uiteraard zit ik in een "proces". Wie niet?

Ik legde alleen het linkje tussen angst en anti-depressiva.
Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.
Het verklaart voor mij de soms felle reacties op dit onderwerp.
Hoe harder iemand schreeuwt...

Ik sluit dit topic af met een stelling:
Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:49
BerichtOnderwerp: Angst
 
ERIKA129 schreef:
Verkoop van anti-depressiva?? dat is een medicijn op voorschrift van de arts!
Ik begin bij jou de indruk te krijgen dat je het een wel heel leuk onderwerp vind! Heb jij je wel eens echt in de problematiek verdiept waarvoor anti-depressiva gebruikt wordt? Of is dat ook geen vertrouwen in God hebben en niet goed bidden!!
Wordt het een beetje zat Roady dat je zover doorgaat weet niet of je enig idee hebt hoeveel narigheid velen op cm meegemaakt hebben of meemaken zoals ik nu, begin me nu in te kunnen leven waarom er mensen zijn die niet durven te reageren op het forum!
Ik ben blij dat er medicijnen als anti-depressiva en slaapmedicatie zijn al zou ik ze ook liever niet gebruiken maar de Heere zegent deze middelen ook anders helpen ze niet! Verdiep je eerst goed in de materie en leg het niet bij de wereld neer maar dichter bij huis!!

Je doet net of je mij kent Erika.
Waarom word je nou zo boos?
Mag een mens geen discussietopic openen?
Mag een mens geen vragen stellen?
Als jij het zat wordt, waarom reageer je dan? In plaats van NIET te reageren probeer je mij een schuldgevoel aan te praten zodat ik maar niet meer van "die moeilijke vragen" zal stellen... Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Het feit dat je "iets zat wordt" betekent toch alleen maar dat iets je raakt?
Jij beweert dat ik mij niet in de materie verdiept heb...
Denk je nou echt dat ik een topic open, als ik niet weet waarom het gaat?
Of zelf dingen heb meegemaakt?

En wat je zegt: ALS mensen al niet durven (zijn ze soms BANG?) te reageren op het forum, dan komt dat vast niet omdat iemand eerlijke vragen stelt over een heel reeel onderwerp. Nee dat komt meer omdat de vragensteller in de zeik gezet wordt, er lacherig gedaan wordt, er veel haat en twist is...
En er voortdurend om de vraag heen gedraaid wordt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 07:59
BerichtOnderwerp: Angst
 
Zou er een verband zijn tussen het toenemen van de angst in de "wereld" en de explosieve verkoop van anti-depressiva?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: Angst
 
ABIGAIL621 schreef:
Je afhankelijk voelen, je kwetsbaar voelen, een veeleisende houding ten opzichte van anderen, of juist extreem hoge eisen aan jezelf stellen, bang zijn dat zij die je liefhebt, van je af zullen gaan, trots, wantrouwend zijn, het gevoel hebben dat je niet leuk genoeg bent, onzekerheid over je gezondheid, dat er geen rekening met je wordt gehouden, gebeurtenissen van de dag die je iedere keer weer onzeker maken etc. etc.; ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn dat iedereen ooit wel eens met één van de voornoemde gevoelens te maken heeft gehad.

Het zijn stuk voor stuk uitingen van “angst” (waar ”angst” aan ten grondslag ligt), waarin je behoorlijk verstrikt kunt raken, als je er niets mee doet.

Op persoonlijk niveau; bij jezelf op zoek gaan naar de oorsprong van die “angst” kan confronterend maar ook heel verhelderend zijn. Vaak ook behoorlijk ontnuchterend doordat het je doet realiseren dat iedereen er wel een beetje van draagt. Door je eigen “angsten” in de ogen te kijken, kun je die van een ander leren herkennen. En wanneer dàt gebeurt, dan zou je je wellicht af kunnen vragen of “angst” soms niet ook een geschenk kan zijn. Want daar begint namelijk bijvoorbeeld de mogelijkheid om bruggen te bouwen, liefde te doen laten stromen.

Op breder vlak; angst anno 2011.. we hebben nogal wat om ons zorgen over te maken. Behouden we onze baan (die vaak van losse, kortlopende contracten aan elkaar hangt)? En zo nee; kunnen we onze vaste lasten nog wel dragen? Hoe vergaat het Griekenland en wie gaat in het zinkend schip mee? Hoe vergaat het in de gezondheidszorg? Behouden we ons pensioen? Moeten we bang zijn voor terrorisme? En hoe zien die mensen eruit? Ik kom veel onrust (lees: “angst”) tegen die denk ik ook veelal voortkomt uit vragen die in een ingewikkelde maatschappij als de huidige niet zo 1-2-3 te beantwoorden of op te lossen zijn.

En natuurlijk vertrouw je op God! Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen “angst” kent. Door je kwetsbaar op te stellen, maak je jezelf benaderbaar voor mensen met grote en kleine “angsten” (en daarmee te handelen, dat doet jou met jouw eigen grote en kleine “angsten” ook weer groeien).

Conclusie: “angst” is belangrijk, om alert te blijven; voor jezelf èn voor de ander. Zie wat jou of een ander zorgen baart en kaart het aan, maak het bespreekbaar. Mensen zijn je er dankbaar voor.

Mooie bijdrage Abigail... dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld
 
HERMAN388 schreef:
Tjonge jonge Woedende smiley

Dagelijks lezen we in de kranten, zien we op de tv en horen we bij mondjespraat over de crisis.
Troonrede is weer achter de rug en nu debatten in de 2e kamer.
Wanneer komt er einde aan van dat gezeur over bezuinigingen?

Crisis?
In de meeste harten van de mensen, daar is het crisis...

Er komt geen einde aan dat gepraat Herman.
Als je het Bijbelboek "Openbaringen" leest naast de krant, dan weet je precies wat je te wachten staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:52
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
Het is kinderlijk eenvoudig.

Jezus is mijn bron van liefde, redding en zaligmaking.
Het allerbelangrijkste gebod is: Blijf in Mijn liefde.

De 10 geboden zie ik als 10 liefdevolle waarschuwingen van God om ons te beschermen. Als ik 1 van de 10 overtreedt, stap ik uit de liefde van Jezus.

Als ik in Zijn liefde ben, voldoe ik automatisch aan alle geboden.
Jezus zegt zelf dat Hij gekomen is, niet om de wet af te schaffen, maar om haar te VERVULLEN (met Zichzelf!!)

Kortom: de liefde is veel belangrijker dan de wet.
De wet zonder de liefde doodt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:40
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
Zo voelt het. In de openingstopic.

Heel vreemd.




Tjonge, weer iemand die slechts bespottelijk kan doen, in plaats van een antwoord te geven.

Ik wens je de liefde van Jezus toe meid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:06
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan
 
Wat bedoel jij precies met "de wet" cross?
De tien geboden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
CROSSROAD: Ik denk Roady dat sommige mensen zo onder de wet leven dat het niet eens mogelijk is om Gods Liefde en Almacht te ervaren ... Dat ze daarom ook nooit tot volledige overgave kunnen komen om in volledig vertrouwen de weg met Hem kunnen gaan.

En die 'sommigen' zijn zeker degenen die zich hier geen angst aan willen laten praten..

En dan iets zeggen over mij?????????? Coole smiley met zonnebril

Ik vraag mezelf nog steeds af hoe je er toch bijkomt, dat ik jou een angst aanpraat Shanita? Ik snij slechts een onderwerp aan, waar je op kunt ingaan, of dat je kunt laten schieten. Ik zei al in het starttopic dat het was om over na te denken, en om je bewust te maken.

Als je angst-loos bent (en dus in de volmaakte liefde leeft....)
dan heeft dit topic toch helemaal niets met jou te maken?

Wel vreemd dat jij de meeste reacties geeft op een topic waar je niets mee hebt....

HEEL VREEMD zelfs...
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
Mensen nemen geen aanstoot, ze zeggen hier wat ze niet hebben.....


Slapende smiley

Waarom voelen ze zich dan aangevallen?
Omdat ze iets NIET hebben...

Dream on...
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:38
BerichtOnderwerp: Angst
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk Roady dat sommige mensen zo onder de wet leven dat het niet eens mogelijk is om Gods Liefde en Almacht te ervaren ... Dat ze daarom ook nooit tot volledige overgave kunnen komen om in volledig vertrouwen de weg met Hem kunnen gaan.

2 Korintiërs 3:12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Een verademing om dit te lezen Cross....
Zo waar...

Eindelijk iemand die uit Gods Woord reageert...

Dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:12
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
ROADY641 schreef:
In het starttopic zei ik dit:
"Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven. "

Dat mensen zich aangevallen voelen, dat doe ik niet.
Mensen gaan in verdediging. Waartegen? Tegen iets dat ze niet hebben?

En dat moet ik geloven...

Slapende smiley

Júist omdat ze 't niet hebben.....daar hoef je toch geen psycholoog voor te zijn..... Slapende smiley

Als ik iets niet heb, dan reageer ik er niet eens op...
Hoe harder ik ga brullen, hoe meer ik aan-stoot neem aan datgene waar ik het zogenaamd niet mee eens ben...

Als er rust en vrede in mij is, dan neem ik ook geen aanstoot.
...


Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
Of ga met LOVEJESUS in de precence naar een Healing room.

Het zou fijn zijn als je dit soort onzinnige opmerkingen achterwege laat Shanita. Zo'n opmerking zegt vooral iets over jouzelf he...

Een ander bespottelijk maken, wat schiet je daar nou mee op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:39
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
Het geloof kan inderdaad rust geven.

Zeker weten Shanita!
De bijbel staat vol met beloftes als het gaat om "rust".

Rust die zo diep gaat, dat we er als mens niet eens bijkunnen met ons verstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:47
BerichtOnderwerp: Angst
 
ERIKA129 schreef:
dat is dus het probleem Gefrustreerde smiley dat gelooft tie niet Boze smiley

Heeeeee Erika, da's nie eerlijk.... jij zou nie meer reageruh.... Knipoog smiley

Ik snap echt niet dat jullie je zo druk maken. Ik slinger slechts een onderwerp op het forum, zoals zovele anderen doen...

Ik ben alleen maar blij als mensen zeggen dat ze relaaaaaxed in hun vel zitten. Maar er mag toch best over gesproken worden?

Of gaan jullie op het topic over boze geesten ook klagen dat mensen je boze geesten willen aansmeren...

Klets erover, en als je er niks mee hebt, ga wat anders doen....

En nee, ik heb zelf geen angststoornis. Don't worry...
Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik dit aan de Heilige Geest te danken heb. Want dat IS wel eens anders geweest...

Ik had gehoopt dat er een mooie discussie op bijbels vlak zou komen.

Nee, mensen voelen zich zo gauw aangevallen... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Angst
 
MARISKA601 schreef:
Omdat jij mensen dingen aanpraat die er niet zijn.
Dus die mensen gaan in de verdediging,
omdat jij ze aanvalt.

In het starttopic zei ik dit:
"Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven. "

Dat mensen zich aangevallen voelen, dat doe ik niet.
Mensen gaan in verdediging. Waartegen? Tegen iets dat ze niet hebben?

En dat moet ik geloven...

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:27
BerichtOnderwerp: Moeten we bang zijn voor boze geesten?
 
MARISKA601 schreef:
Die persoon die het huis reinigt van geesten, gaat er vanuit dat er misschien wel eens verkeerde dingen gedaan zijn in het huis.

In de bijbel word gesproken over de boze geesten in de mens.
Ja dat wil ik wel geloven.
Maar dat er boze geesten kunnen wonen in een huis,
daar geloof ik niks van.
Er zijn ook mensen die ook geloven dat er zielen van dode mensen in huizen rondwaren.

De bijbel leert ons het volgende:
"43 Wanneer een onreine geest iemand verlaat, trekt hij door dorre oorden op zoek naar een rustplaats. Maar als hij die niet vindt, 44 zegt hij: “Ik zal terugkeren naar mijn huis, dat ik verlaten heb.” En wanneer hij terugkeert, merkt hij dat het leegstaat, schoongemaakt is en op orde gebracht. 45 Dan gaat hij weg en haalt er zeven andere demonen bij, die slechter zijn dan hijzelf, en zij allen nemen daar blijvend hun intrek. En zo is de mens bij wie de demon intrekt er ten slotte veel slechter aan toe dan voorheen. Zo zal het ook gaan met deze verdorven generatie.’"

Die "dorre streken" waar is dat?
Ik geloof dat dat buiten de mens is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:10
BerichtOnderwerp: Angst
 
SHANITA130 schreef:
Roady: In het topic "slapeloosheid" kwam het al naar boven.

daar kwam het helemaal niet naar boven, dat maak jij er nu van.

Jij was de enige in dat topic die het over het hebben van angst had hoor!!!!!


Ik, als christen hoef helemaal nergens bang voor te zijn, God is met mij!!!!!

Tjonge, jij maakt je even druk?
Als je er niks mee hebt, waarom reageer je dan uberhaupt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY641
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7