| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:05
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | verder nog even een weersvooruitblik voor zaterdag volgens www.weeronline.nl:
temperatuur: 20 gr. wind: NW3 neerslagkans: 65% neerslag: 0.7 mm weercijfer (op schaal 1-10): 7
vraag: tentje nodig? | [/quote]
Imke heeft wel iets met tentjes...en dan is het meestal nog slecht weer ook
en neen, ik heb geen kikkerdril meer in de vijver...ik breng dus niets mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | WB mr. Foetsie
enjoy, have a good time |
het wordt echt hoog tijd dat je je gras maait...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 28 juli 2011, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het wordt echt hoog tijd dat je je gras maait... |
why, heb bijna vakantie, heb ik dat ding niet meer nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:16
|
|
|
|
[quote=MARGREET471]Ik zit sinds gisteren in Tuinesië, dat is gewoon regio 0180, maar dan nu in een ruim vrijstaand huis waar alles 2 tot 7 x zo groot is als in het omgebouwde klaslokaal waar ik normaal woon. 2 gróóóóte t.v.'s, tuin rondom, ligbad, hypermoderne tuinmeubels, open haard binnen en buiten, en 2 katten
t zit er weer op, mijn tijd in Tuinesië. de eigenaren zijn terug van hun vakantie en simson en ik zijn weer terug op school. even wennen, maar zoals t klokje thuis tikt tikt t nergens.....
en nu maar aftellen voor mijn 'echte' reis naar de Bohemen. nog 3 weken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:20
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Dus niet he.. !!!
Rationeel denken is in feite verstandelijk denken. Dit is niet de grootste vijand van het geloof, want er staat niet voor niets geschreven heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand. God verlangt niet dat iemand zijn of haar verstand uitschakelt.
Er is helemaal niets mis met rationeel denken, integendeel het wordt in feite zelfs van jou gevraagd. Het zijn juist mensen die rationeel denken in tegenstelling tot dieren. God heeft ons op die manier geschapen, dus als jij meent dat rationeel denken de grootste vijand van het geloof is dan doe je de schepping van God behoorlijk tekort. Als God niet wilde dat wij ons verstand gebruiken, dan had hij ons wel op een andere manier geschapen.
Het is een talent om rationeel te kunnen denken en dat talent moet worden gebruikt. Wel op de goede manier natuurlijk: niet op een manier waarmee je alles wat God in zijn Woord gegeven heeft in twijfel trekt of probeert te weerleggen. Ook niet op een manier waardoor je Gods Woord misbruikt om anderen te veroordelen om zo jezelf in een beter daglicht te zetten of te profileren. Maar veel eerder op een manier waardoor je kennis op doet van Zijn Woord zodat je in de gelegenheid bent om alles te onderzoeken, te toetsen en het goede te behouden en anderen de goede weg te wijzen. En daar is best wat gezond verstand voor nodig..... |
CHRISTEN307 schreef: Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....
Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.
Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het wordt echt hoog tijd dat je je gras maait... |
Hey die Frankie welkom terug abonnementsgeld eindelijk overgemaakt ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:25
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Carla zat hem een tijd lang zwijgend aan te kijken. Bernard vroeg zich af wat er in haar omging. Waarom zei ze niets??? |
Toen na een lange stilte kwam het hoge woord eruit!! Bernard ik moet je iets vertellen ikkee ehhhhhhh.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hey die Frankie welkom terug abonnementsgeld eindelijk overgemaakt ?? |
Ja, er zat net genoeg in de offerblok van de kerk...
Baai de wee: hoe komt het nu weer dat je hoofdpijn had. Normaal zijn het je voeten toch die pijn doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het mooiste moment voor mij vandaag is ik kan eindelijk weer scherp zien.
niks geen plaatselijke mistbanken meer. |
O o Mariska heeft dr nieuwe lenzen Opgepast allemaal nu komen er weer een bijdrage's op het forum Misschien wel een verhaal over een konijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, er zat net genoeg in de offerblok van de kerk...
Baai de wee: hoe komt het nu weer dat je hoofdpijn had. Normaal zijn het je voeten toch die pijn doen?  |
Ja schat ik houd ook van jou hoor maarre om precies te zijn ben waarschijnlijk allergies voor mijn groene heg die de gemeente mij zo vriendelijk heeft gegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:30
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het mooiste moment voor mij vandaag is ik kan eindelijk weer scherp zien.
niks geen plaatselijke mistbanken meer. |
Hier ook niet Maris, de zon heeft een hele dag geschenen...maar ben je niet off-topic???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:32
|
|
|
|
Aan de ene kant komt de zon het huis lekker in maar aan de andere kant een zeer zwarte lucht en het onweerd tja wat gaat het nu worden het ken weer vriezen en dooien blijkbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | [/b]Hier ook niet Maris, de zon heeft een hele dag geschenen...maar ben je niet off-topic???  |
Ik heb het weer topic maar effe opgezocht voor Mariska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja schat ik houd ook van jou hoor :o] maarre om precies te zijn ben waarschijnlijk allergies voor mijn groene heg die de gemeente mij zo vriendelijk heeft gegeven  |
wow
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja schat ik houd ook van jou hoor
schat??? Als je maar niet denkt dat ik zaterdag jouw hoofd ga masseren terwijl Imke weer met je voeten bezig is. Het is tenslotte een pn en geen welness-gebeuren...
maarre om precies te zijn ben waarschijnlijk allergies voor mijn groene heg die de gemeente mij zo vriendelijk heeft gegeven  |
Ik ben algerisch voor melk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:39
|
|
|
|
Frank is terug Welkom !!!
Mijn mooiste moment.......nou ja mooiste....lekker in de tuin bezig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:40
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Frank is terug Welkom !!!
Mijn mooiste moment.......nou ja mooiste....lekker in de tuin bezig  |
Owwwwwwww ben zo benieuwd naar die zeer opgeruimde tuin Ehhh haal de pergola maar weer naar binnen komt slecht weer aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt. Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening. |
hallo hoor.. dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.
zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben? door hun ex-partners?
wees eens niet zo ongevoelig chat. denk eens na. de een kan beter tegen kritiek dan een ander.
jij houd er van om mensen te prikkelen . om ze tot het uiterste te drijven.
jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.
en zo zijn er velen op cm.
ik vraag me af, is het een goede christelijke houding om mensen op deze manier te benaderen?
jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.
je mag je naaste niet tot aanstoot zijn, helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.
goed..
ik zelf ben ook niet perfect
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Owwwwwwww ben zo benieuwd naar die zeer opgeruimde tuin Ehhh haal de pergola maar weer naar binnen komt slecht weer aan  |
Die pergola waait wel van zelf weg...gebeurde wel meer bij Imke dat er iets de lucht in ging...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben algerisch voor melk...  |
Troost je ik ben er zaterdag niet Maar je brengt me wel op een idee voet en hoofd massage mm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Knuffel voor Marc, je weet wel waarom...  |
Hij zal wel weten waarom...maar mogen wij dat ook weten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Owwwwwwww ben zo benieuwd naar die zeer opgeruimde tuin Ehhh haal de pergola maar weer naar binnen komt slecht weer aan  |
Nee he...niet WEER zit er net weer op....zucht
Maar je komt maar kijken naar die opgeruimde tuin 
ondertussen ff buienradar gecheckt......gaat mijn huisje (tuintje) voorbij
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op donderdag 28 juli 2011, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | [/b]Hier ook niet Maris, de zon heeft een hele dag geschenen...maar ben je niet off-topic???  |
nee hoor...
ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal in huis zie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | nee hoor...
ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal in huis zie...  |
Doe die lenzen dan maar vlug uit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Die pergola waait wel van zelf weg...gebeurde wel meer bij Imke dat er iets de lucht in ging...  |
Pcies Frank en dat heb ik liever niet weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik heb het weer topic maar effe opgezocht voor Mariska  |
waarom plaag je dit knijn.. ik had idd last van mistbanken voor mijn ogen..
(zal voortaan dagelijks worteltjes eten)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Doe die lenzen dan maar vlug uit...  |
Ja hoor Frankie is weer Back in town Alle opmerkingen vliegen weer over het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | hallo hoor.. dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.
zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben? door hun ex-partners?
wees eens niet zo ongevoelig chat. denk eens na. de een kan beter tegen kritiek dan een ander.
jij houd er van om mensen te prikkelen . om ze tot het uiterste te drijven.
jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.
en zo zijn er velen op cm.
ik vraag me af, is het een goede christelijke houding om mensen op deze manier te benaderen?
jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.
je mag je naaste niet tot aanstoot zijn, helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.
goed..
ik zelf ben ook niet perfect | Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken. Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang. Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:49
|
|
|
|
Vandaag bloedheet weer , ff lekker in de zon gezeten broodje eten en delen met de asielkindertjes, dan is het leven heel even simpel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken. Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang. Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken. |
Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...
en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.
en extremiteit op het forum gaat mij te ver. zie anders breivik.. christen.. extreem... die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen.
|
|
| Naar boven |
|
|