| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 00:36
|
|
|
|
Slechtste moment van vandaag.. Dom...oliedom... Naar de verjaardag van mijn a.s schoondochter gaan en de bos bloemen waar ze zo gek op is...THUIS LATEN LIGGEN!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 00:38
|
|
|
|
|
Fijn om te horen dat jullie een leuke dag hebben gehad...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:02
|
|
|
|
Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Slechtste moment van vandaag.. Dom...oliedom... Naar de verjaardag van mijn a.s schoondochter gaan en de bos bloemen waar ze zo gek op is...THUIS LATEN LIGGEN!!!!! |
... geef je die bloemen volgend jaar maar... Als de taart maar lekker was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:59
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Nou maak je ons wel nieuwsgierig  |
ja, inderdaad...en mijn Floshke kan daar niet zo goed tegen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 09:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick. |
Haha, smeuig relaas, geweldig! Ik hoop dat ik de volgende keer erbij kan zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 09:27
|
|
|
|
Zondag 31 Juli, Psalm 23; Voordurend vieren – is dat mogelijk?
Volgens mij kun je niet optimaal vakantie vieren zonder de drukte die eraan vooraf gaat. Eerst de bestemming bepalen, de overnachting en activiteiten. Dan op het werk de laatste deadlines halen. Thuis nog wat schoonmaken en de laatste was draaien. En dan is het zover. Eindelijk vakantie, eindelijk rust. Even geen horloge en niets meer moeten. Deze week staan we stil bij het vieren van ons geloof door het delen met anderen. Ja, hoe doen we dat eigenlijk? Misschien ben je een nieuw schaap in de kudde dat de omgeving nog moet verkennen. Je moet nog wennen aan het idee dat er een herder is die over jou waakt. Niet alleen in de vakantie, maar altijd. Gaandeweg ervaar je het verschil. Je gaat merken dat geloof en vertrouwen in de Herder je innerlijke rustig maken. God is onze herder. Hij waakt over zijn kudde en zorgt dat het beste voor ons is. Hij leidt ons langs veilige levenspaden. En ook in de donkere dalen en op verdrietige momenten van het leven is Hij bij ons. Hij zorgt voor vredig water, rustig water, innerlijke rust. Daar is eigenlijk helemaal geen vakantie voor nodig. Bij mensen is het niet altijd zo dat als er één schaap over de dam is de rest vanzelf volgt. Als schapen moeten we leren afhankelijk van de Herder. Gelukkig zijn we als deel van een kudden samen op weg. Ken jij mensen in je omgeving die ook bij de grote kudde van onze goede Herder horen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 10:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick. |
Nou, daar valt niet veel meer aan toe te voegen. Visser vond het ook weer een geslaagde dag. Gelukkig is het heel de dag droog gebleven. Temp. was iets aan de lage kant maar wat geeft dat. Daar kan je je op kleden denk ik maar zo. Terugreis duurde alleen een stuk langer, want ja, er was ene Brabander die een leidsman nodig had op Bea's wegen. Ik mezelf keurig aan de snelheid gehouden maar regelmatig was ie uit mn vizier ontsnapt. En visser had ook geen zin om de staatskas te spekken wegens het ophouden van het overige verkeer. Daarom maar even een plasstop onderweg gemaakt bij een tankstation en gekeken of er de beruchte Belse auto voorbij kwam snorren. Maar nee hoor , niks . De moed opgegeven en toen maar als een speer huiswaarts , die brabander wist toch wel de weg als ie eenmaal Breda had zien staan. (zegt hij)
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 31 juli 2011, 10:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 10:53
|
|
|
|
Als CM redactie na een melding het nodig vind om iemand te waarschuwen of direct te bannen, zal die persoon het er wel naar gemaakt hebben.
Dit alles op basis van de CM regels, waar we natuurlijk niet altijd verplicht begrip voor hoeven te hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja, inderdaad...en mijn Floshke kan daar niet zo goed tegen...  |
gevoelige, je-weet-wel-dinges-kat
Doe de groeten maar aan Floshke van Sheila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Oeps...lag iedereen er al veel vroeger in dan ik....dus kon ik niet meeslapen...(Had een verjaardag...70 km verderop)
Maar weet je...ik mag zo graag nog even laat in alle stilte van de nacht...mijn dag overdenken...
Maar mag ik gelukkig weer zeggen...
Hij overlaat mij dag aan dag...met Zijne gunstbewijzen... Maar het ging over het weer he??? Koud..hier in Zeeland, maar gelukkig geen regen van betekenis...paar druppies. Maandag weer mooier weer...ik gun het iedereen die vakantie krijgt..of nog heeft, maar ik had ook zo graag een zonnetje MEER gehad. Maandag weer aan de arbeid...het zij zo.... |
Stuur maandag wel wat zon naar je toe als ik uitgeslapen ben, mijn bed ligt zoooo lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:15
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ook zo mooi...Yelnin....
Kreeg betekenis nadat wij een levenloos geboren kindje kregen in 1984... En toch??? Zo wonderlijk...dat nieuwe leven...in de moederschoot!!!!! |
weet wat je bedoelt, zelf meerdere keren meegemaakt, maar heb het vooral gevoeld nadat ik zelf door artsen was opgegeven, die op grond van hun weten zeggen dat je het niet overleeft en toch is er Een Ander die je dagen heeft geteld en heeft bepaald hoeveel jaar je hebt te leven. Pas dan dringt de betekenis van deze psalm tot je door. Zo'n machtig Vader te hebben zo'n grote God die elke dag voor je zorgt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:42
|
|
|
|
Ps. 127
Zo de Heere het huis niet bouwt, tevergeefs arbeiden deszelfs bouwlieden daaraan. Zo de Heere de stad niet bewaakt , tevergeefs waakt de wachter. Het is tevergeefs dat gijlieden vroeg opstaat ,laat opblijft, eet brood der smarten , het is alzo dat Hij het Zijn beminden als in de slaap geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Stuur maandag wel wat zon naar je toe als ik uitgeslapen ben, mijn bed ligt zoooo lekker  |
Zon nodig? Nou... hier is de zon al aanwezig hoor. 
http://www.zeelandnet.nl/weer/webcam_boulevard_vlissingen.html
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 31 juli 2011, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 11:52
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Slechtste moment van vandaag.. Dom...oliedom... Naar de verjaardag van mijn a.s schoondochter gaan en de bos bloemen waar ze zo gek op is...THUIS LATEN LIGGEN!!!!! |
Geeft niks.....breng maar bij Visser. Hoef je niet zo ver te rijden ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:20
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zo kan het ook: O wat leuk, een topic over de psalmen die we mooi vinden. Nou ik vind deze erg mooi: Wie volgt?  |
wij zongen vanmorgen psalm 63, een psalm waar ik byzondere herinneringen aan heb, en me weer ontroerde;
wanneer ik op mijn legerstee, aan U gedenk in stille nachten. dan peinst mijn ziel met al haar krachten, hoe Gij voorheen in angst en wee, als mij de vijand wild' omringen mij vaardig zijt ter hulp geweest dus zal ik nu weer, onbevreest in schaduw van Uw vleug'len zingen.
want hoe het ga; de leugenmond, zal nimmer straff'loos zegenpralen God stelt de boosheid perk en palen, de leugensprekers gaan te grond'.
@ Visser; als in de slaap!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 31 juli 2011, 12:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:21
|
|
|
|
wist wel dat de zon daar weer érgens was , kijk wel via je link naar de zon oke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:53
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Voor de wereld en de wereldleiders in Zijn dagen, moest Hij gedood worden en dat is nog minder dan afval, nl. een Onschuldige ter dood brengen... |
op welk bijbelgedeelte baseer je deze mening, christen? nog minder dan afval klinkt voor mij niet zo, snap je?
ik zou zelf liever zeggen; Hij is de schat in de aarde, (ook heel nederig, zo diep in de modder, maar evenwel heel waardevol!!).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 12:55
|
|
|
|
we gaan alle reacties in tweevoud plaatsen, christen.......haha..........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 31 juli 2011, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | op welk bijbelgedeelte baseer je deze mening, christen? nog minder dan afval klinkt voor mij niet zo, snap je?
ik zou zelf liever zeggen; Hij is de schat in de aarde, (ook heel nederig, zo diep in de modder, maar evenwel heel waardevol!!). |
Ja, het is de kéuze van de Heere Jezus zélf geweest om zich zo diep te vernederen in onze plaats...Hij heeft gekózen om Zijn Goddelijke natuur af te leggen...Hij was geen slachtoffer, maar werd dat in ónze plaats!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu de praktijk nog.....  |
Ja de praktijk: 9 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen. 30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing. Efeze 4 31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid; 32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft. Dat is een opdracht aan de christenen...Jakobus 4: 11 Broeders, spreekt niet kwalijk van elkander. Die van zijn broeder kwalijk spreekt en zijn broeder oordeelt, die spreekt kwalijk van de wet, en oordeelt de wet. Indien gij nu de wet oordeelt, zo zijt gij geen dader der wet, maar een rechter. Ook een opdracht voor ons allen als christenen......
Dus niet roddelen ook niet in reacties onze haat tegen broeder x of zuster y "uitleven"
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op zondag 31 juli 2011, 13:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:33
|
|
|
|
Namens mijzelf sprekende ben ik van mening dat het niet aan mij is om te bepalen wie Christen is en wie niet.
Niettemin is het wel belangrijk om te toetsen wat er in de Bijbel staat en of uit iemands levenswandel duidelijk is dat hij of zij Christen is. Wanneer dat niet het geval is, is het wel mijn taak om te vragen wat diegene er zelf van denkt en om te waarschuwen voor de gevolgen. Zeker wanneer iemand steeds weer in die verkeerde levenswandel vervalt is het belangrijk om diegene een spiegel voor te houden.
En nog het belangrijkste is op die persoon dan bij God te brengen en om het dan aan Hem over te laten.
Ik bid en hoop, dat wanneer ik in iets dergelijks verval, dat God mij duidelijk zal maken dat ik verkeerd bezig ben en dat Hij mij zo een spiegel voorzet.
Voor de rest is het meest belangrijke: hoe is het met iemands hart gesteld en dat is iets dat alleen die persoon en God weten en Hij is ook Degene aan wie verantwoording moet worden afgelegd.
Uiteindelijk moeten we het allemaal van Zijn genade hebben en wat ben ik dankbaar om te weten dat we die niet meer hoeven te verdienen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:38
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Ja, het is de kéuze van de Heere Jezus zélf geweest om zich zo diep te vernederen in onze plaats...Hij heeft gekózen om Zijn Goddelijke natuur af te leggen...Hij was geen slachtoffer, maar werd dat in ónze plaats! |
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden... Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Kijk...en dat is het nu....
Ik stond nog veel langer alleen.... Welnee...ik voelde me ondanks alles juist niet ALLEEN....
Hij droeg mij...door alles heen....
Ik werd gedragen als op vleugelen van een arend... Of ik nooit moedeloos was??? Jazeker...maar dat was ook mijn ongeduld... Overal kwam ik doorheen.... Omdat ik zelf zo dapper was...??? O nee....(jantje ongeduld) Door U...door U alleen....
(Pas na deze verstond ik het) | Ik weet mij verwant met David en Job, en roep "God waarom hebt U mij verlaten(staat U van Verre) en houdt U als doof, ja ik heb in 1973 op de rand van de dood uitgeroepen> "Here Jezus help mij en terwijl ik al gestorven had moeten zijn volgens de medici in 1973, ben ik nog wie ik ben ook ná een eerder huwelijk met een gehandicapte vrouw, die 13x ge-opereerd was aan haar knie, altijd pijn, een jeugdtrauma had en een hersentumor in het laatste jaar van haar leven met epilepsie. Vele zijn de tegenspoeden van de : rechtvaardigen, kinderen van God, maar in en uit die alle redt de Heere wonderbaarlijk, maar met veel strijd en aanvechting, dat zeker...
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op zondag 31 juli 2011, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:48
|
|
|
|
Eggie,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan vandaag.
Groeten van Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TATJE948
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:56
|
|
|
|
Free to sing, free to dance, Free to feel your freedom Freedom for us, Freedom from Him, Christ gave his life We give ourselves Freedom from the cross For the cross is our forgiveness Free to LIVE
Vrij om te zingen, vrij om te dansen Vrij om je vrij te voelen Vrijheid voor ons Vrijheid van Hem Christus gaf zijn leven Wij geven onszelf Vrijheid van het kruis Omdat het kruis is voor onze vergeving Vrij om te LEVEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:57
|
|
|
|
Niet alleen woorden, maar ook in boze gedachten en in werken.
We moeten wederom geboren worden, anders kunnen wij Koninkrijk Gods niet ingaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:59
|
|
|
|
Netjes.
Inderdaad worden wij vrij gekocht door Zijn dierbaar bloed van Christus door het geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:05
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alles was |
ik denk zelf niet dat de Heere Jezus hoefde te leren de wil van Zijn Vader te doen; hij zegt al voor de grondlegging der wereld (de schepping dus) "Zie hier ben Ik om Uw wil te doen......"
welke leerpunten zie jij verder nog in het leven van de Heere Jezus, dan, christen? ik zou er zo snel geen kunnen noemen, namelijk.
(en waarschijnlijk heb je een vraag uit mijn bovenstaande bijdrage nog gemist om te beantwoorden?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:09
|
|
|
|
| TATJE948 schreef: | Free to sing, free to dance, Free to feel your freedom Freedom for us, Freedom from Him, Christ gave his life We give ourselves Freedom from the cross For the cross is our forgiveness Free to LIVE
Vrij om te zingen, vrij om te dansen Vrij om je vrij te voelen Vrijheid voor ons Vrijheid van Hem Christus gaf zijn leven Wij geven onszelf Vrijheid van het kruis Omdat het kruis is voor onze vergeving Vrij om te LEVEN |
is dat een gedicht of een lied, tatje?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|