ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:13
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
MARIO216 schreef:
Antwoord c

antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:08
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
MARISKA601 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
HERMAN388 schreef:
Gij zult niet tegen Chatuliem kwetsen. Dat is egoisme
Hij is voorganger hoor, hij is heel aardige man, ik heb met hem nog gesproken december 2010.

3 vingers wijzen naar jezelf.

Ik leg gewoon wat uit, ik beschuldig hem niet en jij kraamt weer een holle kreet over 3 vingers, ik denk dat jij je vingers eens in een dik verband moet doen, zodat je geen regels meer kunt typen, totdat je in staat bent normaal te reageren op wat er gezegd of geschreven wordt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 19:43
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ANNETTE050 schreef:
Mooie muziek en tekst...

Een humanistich-christelijk lied en een tophit in de doe-het-zelfgodsdienst...


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op vrijdag 5 augustus 2011, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
HANNAH810 schreef:
er staat ook over dergelijke situaties wel degelijk een en ander in de bijbel, hoor chr307!!

"doch indien zij hem ook verlaat........."

overigens kan ik me in je uitleg niet vinden in het derde punt.
ik denk dat je dan wel uit elkaar mag gaan, maar altijd alleen zou moeten blijven, als je puur bijbels (en niet pastoraal) kijkt.

othodoxen zijn moeilijker te bekeren tot de vrijheid in en van Christus dan een ongelovige wereldganger tot geloof in de Heere Jezus Christus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 19:39
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zou geen enkele iegenlijke geest vertrouwen, die naam roept al wantrouwen op....wat moet ik me voorstellen bij een iegenlijke geest???
Iegelijk=alle soorten van
je hebt geesten van duivelen, demonen, satan, die zich als een engel van het licht kan voordoen, nep-jezussen, die een deel imiteren van de Christus, schijnheiligen, huichelaars, die opereren allemaal vanuit een verdorven geest en tezamen vormen ze geesten...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
HANNAH810 schreef:
Engeltje smiley
Ik ken de Mijnen en......... de Mijnen kennen Mij, dan is het heel persoonlijk, als God, Jezus en de Heilige Geest in je wonen, dan ken je Hem, zoals jij en ik gekend zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LISA610 schreef:
Hé Christen. Ik zou graag willen weten aan welke Bijbeltekst je punt c ontleend, want da's nou precies de reden waarom ik uiteindelijk na 14 jaar gescheiden ben. In totaal zijn wij in verschillende perioden binnen ons huwelijk tot drie keer toe in relatietherapie geweest. Ik heb ontzettend hard gevochten om mijn huwelijk in stand te houden, maar uiteindelijk heb ik moeten opgeven, in het belang van mijn kinderen en mijzelf. Dus ja, ik herken veel in punt c, maar ik heb niet in de Bijbel heb kunnen vinden dat het een Bijbelse grond was voor een scheiding. Overigens zoek ik daar ook niet meer om hoor. Ik weet namelijk dat God onvoorwaardelijk van mij houdt en dat hij mij mijn echtscheiding al lang heeft vergeven.

Verder ben ik het niet met jou eens dat een huwelijk in Bijbelse zin geen huwelijk is zolang dat huwelijk niet daadwerkelijk ontbonden is. Of misschien moet ik het anders zeggen: ik begrijp niet goed hoe jij dat bedoeld en hoe je die uitspraak wil verantwoorden op grond van de Bijbel. Zou je eens willen uitleggen hoe je dit precies bedoeld?

Tenslotte nog een vraag. Aangezien jij zo thuis lijkt te zijn in de Bijbel, vraag ik me ook wel een beetje af hoe je aankijkt tegen hertrouwen na een scheiding. Ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld onder christenen en in kerken. Zelf ben je opnieuw getrouwd na je eerste scheiding. En het lijkt me dat je de intentie hebt om opnieuw te trouwen na de scheiding waarin je nu verwikkeld zit, op het moment dat God een nieuwe partner op jouw pad brengt. Maar hoe verantwoord jij dat op grond van wat jij leest in de Bijbel? Anders gezegd: hoe lees jij de Bijbelteksten die zich uitspreken tegen hertrouwen na een scheiding?

Als ik " vrij" ben van een partner, zoals omschreven in mijn drie punten, dan ben ik ook vrij om een nieuwe relatie aan te gaan.
Stel dat er in een huwelijk geweld wordt gebruikt b.v. door de man tegenover de vrouw en dat structureel voortduurt, dan staat er niet in de bijbel, dat je uit elkaar mag(moet) gaan, dus dat zou betekenen, dat die vrouw mogelijk wordt gedood door het geweld, is dat de bedoeling van het huwelijk en dat in stand houden, omdat er niets over in de bijbel staat?
Ik weet wel zeker van niet...vrede is de centrale spil waar alles omdraait en die vrede is er door de Liefde en de Liefde die volmaakt is, is door Christus en dan doet de liefde de naaste geen kwaad, want de liefde is de volheid van de wet en de bedoeling van de wet..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:37
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
PIETER649 schreef:
Dus dat wist je al... Lachende smiley een gewaarschuwd mens telt voor 2 he

Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen
Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:29
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
[quote=JOSINA022]Geestelijk overspel?? Verraste, verbaasde smiley Staat daar wat over in de Bijbel en zo ja, waar dan?[/quot
Voordat ik iets doe onstaat het in mijn denken(geest) en dan handel ik, toerekeningsvatbaar, dus ik krijg trek in eten, dat ervaar ik dan denk ik ook aan het eten en vervolgens maak ik het klaar of ik haal wat..maar ook in negatieve zin: ik denk aan vulgaire dingen en geef daar aan toe, dan ga ik dat vervolgens doen, maar breng ik die vulgaire gedachten onder aan het kruis bij Christus biddend om kracht en reiniging van mijn geweten, dan doet Hij dat ook en verwdijnen die gedachten naar de achtergrond(oude mens) en mag ik weer " normaal" verder leven in het geloof..
Daarom zegt Jezus ook dat er vanuit het onwederomgeboren hart van een mens allerlei kwade dingen en begeerten voortkomen, zoals hoererij, overspel, moord, hebzucht, roddel, dus dat zit allemaal in ons hart(geest), maar dat wil niet zeggen, dat een mens dat ook allemaal uitvoert want een mens heeft ook een geweten, wat hem terughoudt eigenlijk kan terughouden , maar iemand kan zijn of haar geweten ook dichtschroeien en dan handelt zo een iemand als een mens zonder geweten, bizar duds zoals in Noorwegen, Alphen a.d. Rijn en Hitler, Mussolini, Khadaffi enz.
Maar nu het geweten van de christen wat zegt de bijbel daar over?
Hebreeën 9:14
Hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door den eeuwigen Geest Zichzelven Gode onstraffelijk opgeofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken, om den levenden God te dienen
Dus je geweten is en wordt gereinigd door te geloven in het Bloed van het Lam voor jou vergoten, dus je zonden die je nog uit zwakheid doet, dus niet met je volle inzet, die mag en moet je belijden om ook daar verzoening voor te ontvangen, zodat je geweten weer rein is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 08:51
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
[quote=LISA610]
Samenwonen edn net doen of je getrouwd bent is hypocriet, je wilt een vluchtweg cree-eren voor als het mogelijk mis zou gaan en dat is een methode van het vlees, die bij mij dan rujim 4 jaar zou hebben geduurd en dat is natuurlijk onzin..en zonde, dan neem ik liever en beter de verantwoordelijkheid van het huwelijk en handel van daar uit..ook bij " mislukking"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 08:26
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
LISA610 schreef:
Sorry Christen, maar zolang jij niet gescheiden bent, ben je getrouwd ook voor Gods aangezicht. Wat bedoel je in vredesnaam met een proformahuwelijk? Waar lees jij in de Bijbel dat er een proforma-huwelijk bestaat? En waar lees jij dat je niet meer getrouwd bent als je niet gescheiden bent?

Jij loopt voortdurend met Bijbelteksten te slingeren om je eigen daden te verantwoorden of die van anderen te veroordelen, maar waar lees jij in de bijbel dat God jou toestemming geeft om te scheiden van deze vrouw? Ik veroordeel jou niet, maar ik begrijp je geloof ik ook niet. Beweer jij dat God jou toestemming heeft verleend om van deze vrouw te scheiden? Of denk je dat dit Gods wil is, simpelweg omdat jij niet verder kunt en/of wilt en maak je er dan vervolgens van dat het Gods wil is dat je gaat scheiden, dat het Zijn zegen heeft? En als jij al bezig bent met het voorzichtig opbouwen van een andere relatie, terwijl je nog getrouwd bent... waar lees jij dan in de Bijbel dat dit geen overspel zou zijn??? Of die nieuwe vrouw nu wel of niet weet van jouw verleden: het blijft overspel zolang je nog getrouwd bent. Je kunt proberen daar een draai aan te geven om je eigen gedrag te vergoeilijken. Volgens mij is het gewoon zwart/wit: je bent getrouwd, niet gescheiden en als je dus nu een andere relatie begint dan doe je dat terwijl je nog getrouwd bent.. dus is het overspel. En of die scheiding helemaal te rechtvaardigen is op grond van de Bijbel is ook nog maar de vraag.

Let wel: ik zeg niet dat ik het beter weet, maar ik vraag me wel af in hoeverre je compromissen aan het sluiten bent om je eigen handelen te rechtvaardigen. En nee, ik zeg niet dat je toch niet moet scheiden. Het is niet aan mij om daar een uitspraak over te doen. Maar doe alsjeblieft niet alsof jij een heilige bent en het allemaal beter weet dan de rest, terwijl je uiteindelijk ook gewoon een mens bent met al jou fouten en gebreken, net als ik en alle andere CM-leden.
(P.s. als er iemand is die wel meent dat hij of zij geen fouten en gebreken heeft, maar perfect is.. mijn wel gemeende excuses voor t feit dat ik ook jou heb geschaard onder de normale mensen.... Knipoog smiley )
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Lisa, het is het zwart-wit denken en het koste wat het kost in stand houden van een relatie, wat dan huwelijk zou moeten zijn.
Als die huwelijkse relatie in de praktijknu niet actief aanwezig is en er niet aan mee wordt gewerkt om van binnen uit en van buiten af deze relatie wel te laten werken, dan zou een mens(christen) zijn of haar leven lang gekooid zijn in wat dan genoemd wordt een " huwelijk.."...
Een voorbeeld. Ik heb last van buikpijn en dat blijft voortduren en mijn lichaam functioneert dus niet zoals het zou moeten(kunnen) zijn.
De huisarts laat onderzoeken doen en komt met een advies, dat ik dit of dat beter niet meer kan eten etc want dat mijn gal daar onjuist op reageert en vervolgens doe ik niet of pas ik zelf aan wat de huisarts mij heeft voorgeschreven.
Dan kan ik toch net overeind houden, dat de huisarts een fout advies heeft gegeven of dat ik zijn advies aanpas aan mijn eigen doen en laten en vervolgens dus de huisarts verantwoordelijk stel voor escalatie van mijn fysieke klachten?
Of terug te keren tot de huwelijkse praktijk.
Als er chronische communicatieproblemen zijn binnen een huidige relatie en die zijn in gebed gebracht, voortdurend voor Gods Aangezicht en de andere partner wil niet SAMEN
IN GEBED voor eenheid binnen de relatie en bid op haar of zijn eigen manier, en de relatie-communicatie verslechterd door verdere individualisatie, en er wordt externe, uitvoerige en deskundige
begeleiding en behandeling door 1 van de partners principieel geweigerd, dan zou dit betekenen dat de " welwillende" partner de rest van zijn leven verplicht zou worden-zijn om in die constructie voort te leven?.
Neen dat geloof ik niet en ervaar dat ook niet als een bijbelse opdracht en gegeven.
Er is in de bijbel ook sprake van geestelijk overspel, dus b.v. een compromis sluiten met je eigen, persoonlijke bevinding en hardnekkig verdedigen, i.p.v. samen met de partner voor God´s Aangezicht te knielen om eenheid af te smeken... doordat 1 van de 2 dit bewust niet wil en-of doet is er sprake van geestelijk overspel met satan en eigen vlees, die verhinderen willen dat er een daadwerkelijke eenheid in Christus binnen de relatie ontstaat ...
Want die Eenheid met Christus is het Fundament van een werkende Relatie, dan is er wederzijdse liefde, wederzijdse aanhankelijkheid, ook blijkend uit het elkaar aanhalen, knuffelen, charmeren, vertroetelen, intiem praten, intieme seksuele gemeenschap over en weer het "initiatief " nemend al naar gelang de op dat moment aanwezige verlangens, samen letterlijk in elkaar opgaan.
Als die basis structureel ontbreekt zoals door de hiervoor beschreven oorzaken, dan functioneert de relatie niet of nooit waartoe die relatie wel is aangegaan... dus de voorschriften van de hemelse Dokter(Vader) worden niet opgevolgd, dan blijft de crisis voortbestaan en zal zelfs verder escaleren in het tegenover elkaar komen en gaan staan binnen de " relatie"
Dat het zo nauw luistert is b,v, als Jezus spreekt over een andere vrouw aanzien en begeren al overspel is, wat dan als 1 van de 2 partner geestelijk overspel hanteert en koestert... dan is er m.i. een niet bijbelse relatie.
ik heb dat ervaren met meerdere situaties in mijn leven, waarbi het dogmatisch gezien verkeerd is om dit of te doen of te laten, maar practisch uiteindelijk een andere weg is bewandeld, die toch tot een goede relatie hebben geleid....
M.a.w. het zwart-wit denken kan niet overal onbelemmerd als juist worden gezien, maar een met ontvangen wijsheid en liefde(vrucht van de Geest)
dat is de kern, waaruit een relatie vertrekt steeds weer vanuit een gezamenlijke binnenkamer. Is die er niet en heb je beiden een aparte " relatielbinnenkamer" ik beschrijf dat liever dan als een ego-binnenkamer dan zal de relatie zich nooit echt goed ontwikkelen en blijft het een individuele kunstmatige relatie(huwelijk) zoals wetten enz. dat voorschrijven,,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 07:31
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LISA610 schreef:
Even voor de goede orde jongens: het eerste huwelijk van Christen is geëindigd doordat zijn eerste vrouw overspel pleegde. Het tweede huwelijk van Christen heeft 23 jaar geduurd en is geëindigd doordat zijn vrouw overleden is. Dus Christen heeft niet drie echtscheidingen achter de rug, maar op dit moment één. De tweede echtscheiding zit eraan te komen, na een huwelijk van vijf jaar met een vrouw die aspergerautisme heeft. Achteraf bekeken is Christen wellicht te snel met die vrouw het huwelijksbootje in gestapt.. maar ja, achteraf bekeken weten we het allemaal zo goed he.

Back on topic: is echtscheiding zonde of niet. Volgens mij dus wel he. Ik ben ook gescheiden (net zoals velen hier). En nee, dat was niet omdat er sprake was van overspel. En ok, hij was geen christen, maar hij heeft niet om de scheiding gevraagd. Een Bijbelse reden om te scheiden was er dan ook niet. Dus ik heb gezondigd, net als zovelen hier. Moet ik dat nu de rest van mijn leven met me meedragen en mezelf daar verschrikkelijk schuldig over voelen? Dacht het dus niet. Als ik dat doe, dan vergeet ik immers dat Jezus ook voor mijn zonden is gestorven en dat Hij daarmee ook voor mij genade en vrijheid in Christus heeft bewerkt. Daaraan voorbij gaan.... dat zou pas zonde zijn!
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Ik zou jou advisren, indien mogelijk, je te verzoenen met degene, die je verlaten hebt en zo weer ook in de praktijk in het reine te komen.

Verder praat ik in algemeen liever niet over het woord echtscheiding, maar over het begrip: wanneer is\ wordt een huwelijk als niet meer huwelijk, in bijbelse zin, gezien.
a. de dood van 1 van de partners
b. het weggaan van de ongelovige van de partner
c. het blijvend ongeloof en de blijvende onwil van 1 van de partners om zich daadwerkelijk in te spannen het huwelijk in stand te houden waarbij ook hulp-advies van derden wordt geweigerd dan wel genegeerd door 1 van de partners. Dan is er sprake van onvrede, tweestrijd en zonde en God heeft ons geroepen tot vrede ook in het huwelijk..


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op vrijdag 5 augustus 2011, 07:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 07:22
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
 
MARISKA601 schreef:
Helaas komt het vaak voor dat je een bepaalde mening hebt,
en anderen vinden je mening niet helemaal oke,
omdat ze vinden dat het niet in bijbel staat.

En dan krijg je dat gekissebis.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Als mensen hun eigen visie tot waarheid verheffen en niet de Geest der Waarheid hun visie en denken beheersen, dan ontstaat(is) er polarisatie en democratische discussie, waarbij een ieder zijn of haar "waarheid" verdedigt of inbrengt...maar de Geest wil eenheid van gevoelen en beleven bewerken in de gehoorzaamheid aan Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 07:15
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
AANGENAAM334 schreef:
Even ter aanvulling twee opmerkingen...a. Er is onderscheid tussen gaven...overigens meervoud...zie 1 korr 12 en vrucht...enkelvoud..van de geest..zie Galaten 5:22. En b. Van de vrucht..liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing kan iedere christen meerdere aspecten tegelijkertijd hebben...de gaven daarentegen zijn niet voor iedere christen. 2 korr 12:7-11 Aan de een wordt dor de geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde geest; en aan een ander geloof, dor dezelfde geest en aan een ander genadegaven van genezingen, dor dezelfde geest; en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Johannesbrief geeft expliciet aan om de geesten, die er zijn en op je " afkomen" en je willen be-invloeden, te beproeven, dat is individueel maar ook binnen de gemeente(n).

1 Johannes 4:1
Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
TINK100 schreef:
volgens mij is er maar één mogelijkheid: zoek Amos 5; 13 welke uitvoering of bijbel vertaling je ook kiest.....wie de schoen past trekt hem aan......
Ook Amos 5:
15 Haat het boze, en hebt lief het goede, en bestelt het recht in de poort, misschien zal de HEERE, de God der heirscharen, aan Jozefs overblijfsel genadig zijn.
16 Daarom, zo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de Heere: Op alle straten zal rouwklage zijn, en in alle wijken zullen zij zeggen: Och! och! en zullen den akkerman roepen tot treuren, en rouwklage zal zijn bij degenen, die verstand van kermen hebben.
17 Ja, in alle wijngaarden zal rouwklage zijn; want Ik zal door het midden van u doorgaan; zegt de HEERE.
18 Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIAN519 schreef:
http://youtu.be/qiIEDuLVJt8

God kent ons allemaal...

Maar kennen wij Hem? In Zijn liefde ge-openbaard op Golgotha?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:59
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik heb idd. ondertussen ook ervaren dat iemand die net gescheiden is nog heel niet aan een relatie toe is... en in het algemeen is het zo dat hoe langer het huwelijk duurde hoe meer tijd er voor de persoon nodig is dit te verwerken... ik denk dat je dat boek idd. eerst moet kunnen sluiten voor je weer verder kunt...

Ik heb dat proces van verwerking(rouw) om de eenzaamheid binnen het pro-formahuwelijk 5 jaar verwerkt en ondervonden en recent ben ik gestart met het voorzichtig opbouwen van een nieuwe vriendschap, die mogelijk tot een (vaste) relatie leidt en de nieuwe vriendin is voor 100% bekend met de situatie van mijn verleden...de scheidng van het pro-formahuwelijk is binnenkort ook juridsch/maatschappelijk een feit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=PWOLfCQm-xU&feature=player_detailpage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:27
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
Ik doe de dingen met mijn ogen dicht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

http://www.youtube.com/watch?v=KeuCOtpEsZQ

Dat nummer doet mij erg denken aan mijn tweede echtgenote, want ik heb dat nummer zelf ook gedownload
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
Je bedoelt Mario Boze smiley


Nee dat nummer van Hannah, I want to wake up with you
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
Met je ogen dicht:

http://www.youtube.com/watch?v=92D2wd1_GuY

Prachtig nummer Hannah, daar krijg ik rillingen van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:24
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
HERMAN388 schreef:
Kerk en Staat horen niet bijelkaar dan?

Een huwelijk wordt allereerst in de binnenkamer gesloten, in gebed en eenheid van geloof, ondanks de verschillen, die er kunnen zijn in beleving, maar ten diepste is het een eenheid voor God's Aangezicht, in Trouw, dat is trouw-en...
En dat wordt naar buiten openbaar door het huwelijk te bevestigen in kerk(de Gemeente) en de burgerlijke overheid... hetzelfde proces maar dan in negatieve zin geldt voor echtscheidng van de christen, die zich volledig toewijdt aan Jezus Christus en de partner die dat niet (volledig) doet/wil en als zij dan wil scheiden, dan laat ik haar gaan, nadat ik al het mogelijke heb gedaan in gebed en afhankelijkheid van mijn God om het huwelijk in heiligheid te redden en voort te zetten...


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op vrijdag 5 augustus 2011, 08:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
h http://www.youtube.com/watch?v=kISl39zBh4o&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=4Kqu8721rm0&feature=player_detailpage


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op donderdag 4 augustus 2011, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:13
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
MARISKA601 schreef:
Zolang je voor je burgerlijke wet getrouwd bent, is er sprake van overspel, al je een relatie krijgt met een ander.

In de wereld wel, maar voor God's Aangezicht in Christus zeker niet!
Ik weet wat ik zeg en doe en ten volle sta ik daar achter en ik zal God meer gehoorzamen en volgen dan mensen en hun wetten,,,,en regels....
Zeker als de echtgenote niet wil meewerken aan een deskundig onderzoek en deskundige begeleiding en behandeling voor ons beiden! en ook als ongeloof de echtgenote in haar greep houdt en daarin volhardt, dan is dát de oorzaak en de reden van toestemming in echtscheiding, die zij als eerste heeft aangevraagd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 14:32
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
HANNAH810 schreef:
wellicht is dan nu de tijd gekomen om in je profiel iets te veranderen, chr307?
hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand? met andere woorden;
kijk eens zorgvuldig naar je eerste meerkeuzevraag........... Engeltje smiley

--Ik verwijs je naar mijn uitgebreide antwoord op het topic

mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
Ook belangrijk voor jou om te lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 14:27
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
HANNAH810 schreef:
chr307;
hoor je jezelf nu niet praten, vraag ik me af?
hoe zie jij je eigen leven dan, als ik vragen mag;
je bent notabene een gehuwde man, die een afspraakje maakt met andere dame(s) en op zijn profiel aangeeft gescheiden te zijn, toch?

snap jij nu het leven (met God) niet, of hebben we met zijn allen verkeerd begrepen dat je een nog gehuwde man bent?

Ik ben voor de burgerlijke stand nog een gehuwde man, maar voor de hemelse. burgerlijke stand ben ik officieel gescheiden in maart van dit jaar, alleen het verschil in tijdsbestek zit in het huwelijk nog een kans geven via wederzijdse uitgebreide diagnostiek in het Centrum Autisme. En als 1 van de 2 niet vrijwillig meewerkt aan zo'n onderzoek, dan komt er geen onderzoek, ook niet voor of bij mij. Mijn (ex)echtgenote wil niet meewerken, dus geen onderzoek En dan is het sein op groen gezet om het huwelijk te ontbinden, omdat het dan een relatie is van broer en zus of vriend/vriendin.
Deze situatie was eigenlijk al jaren aan de gang, maar dit jaar is duidelijk geworden, waarom het zo gaat(ging) in onze relatie dus als 2 "vreemden" samen in 1 huis...
Het vorige huwelijk heeft 23 jaar geduurd en is door overlijden van echtgenote in 2005 opgehouden te bestaan en het eerste huwelijk heeft 2 jaar geduurd en dat is geéindigd door overspel van de echtgenote terwijl ik in die periode ook nog herstellende was van diverse levensbedreigende medische incidenten..
Dus alle huwelijken zijn op eerlijke en verantwoorde wijze geéindigd en er is geen sprake van oneerbare handelingen of feiten, dus jullie fantasie en lastermachine kan uitgezet worden en ik verzoek jullie dringend dit te doen, daar ik anders een officiële klacht indien bij de Redaktie voor smaad en laster en als dat onvoldoende resultaat biedt waarbij dit lasteren en stalken niet ophoudt onderneem ik juridische stappen, tegen elk van de forumleden, die zich hier blijvend aan schuldig maken.
Dus dit is een laatste waarschuwing aan degenen, die zich denken te kunnen veroorloven allerlei leugens, insinuaties en laster over of van mij 'vrijuit' te kunnen plaatsen en dat is dus strafbaar.
Degenen, die het aangaat zijn/worden gewaarschuwd door mij en mijn juridisch adviseur.

christen 703
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:46
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
[quote=ZEELAND736]Het feit dat je misschien schrijft is een bewijs dat je de zaak niet kent, het verdriet, de strijd om een huwelijk te redden, maar hier wordt door meederen (zondig) gedacht, dt ik een consumerend christen ben, die van de ene vrouw op de andere " spring " en dat zijn nu juist de gedachten van ons verdorven vlees en niet van de Geest.
DE GEEST ZEGT NOOIT MISSCHIEN,MAAR SPREEKT DE WAARHEID ZOALS BIJ DAVID EN HET OVERSPEL MET BATHSEBA EN DAVID KOMT DAAR ECHT NIET VRIJ MEE WEG. DUS ALS IK ZOU ZONDIGEN, ZOALS MEERDEREN HIER DENKEN DAN ZOU GOD DAT ZEKER NIET DOOR DE VINGERS ZIEN,,,.MAAR IK HEB EEN VRIJ VERKEER MET MIJN GOD EN MET JEZUS CHRISTUS, DIE IN MIJ WONEN EN ER NOG INWONEN EN DAN HEB JE EEN UITSTEKEND BESCHERMTRIO, VADER ZOON EN HEILIGE GEEST EN DAN IS ER GEEN PLAATS VOOR SATAN, WANT MIJN HUIS IS VOL MET DE HEERE EN ZIJN GEVOLG.....VERVULD MET DE HEILIGE GEEST!!!!


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op donderdag 4 augustus 2011, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:36
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
MARIAN519 schreef:
"1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden."

......Jezus.

Verder lezen en tegen wie heeft Jezus het dan voornamelijk en wat geeft Hij een bepaalde groep " toehoorders" een scherp oordeel zoals:
volgers van de vader der leugen, witgepleisterde graven, sluwe vos, hardnekkigen en onbesnedenen van hart, verachters van God, (Paulus brieven)wolven, dus Jezus oordeelt en roept op om niet te oordelen over iets of iemand, als jezelf hetzelfde doet of erger....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:29
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
Ik antwoord niet op reakties die aanmatigend zijn en off topic..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8