| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 00:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Valkuil? Nee hoor....bemoei ik me wel eens ergens mee dan?  |
kuilen?? Meer hobbels zeker???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 01:10
|
|
|
|
Bij het lezen van al deze verhalen...wordt ik soms een beetje korrelig...
Bezuinigingen ...PGB... Ik heb een lieve dochter...(PDD-NOS) Ze ontvangt een uitkering van de gemeente(zogenaamde WIJ>>>>Wet Intrigratie Jongeren) Getest voor een WAJONG uitkering...(er was toen nog geen uitslag van PDD-NOS) Het werd afgekeurd!!!""Ze had 2 handjes-2 voetjes en ze kon praten!!!!!!! Dus geen Wajong. Ze werkt nu op een werkervaringsplaats, doet het daar geweldig maar wordt niet in dienst genomen, gezien het feit dat ze maar voor 40% produceerd!!! Ze ontvangt die uitkering van...schrik niet 225 euro.( Een goedkope kracht die 32 uur werkt!!) Ze staat nu ook op de wachtlijst voor WSW...(anderhalf jaar wachttijd) Met het oog op de bezuinigingen en de aangescherpte regels zou het weleens zo kunnen zijn dat als ze straks getest wordt OOK gewoon gezegd wordt dat ze toch niet meer valt onder de WSW en dus een baan moet zoeken...
Helemaal duidelijk ben ik misschien niet. Maar de wil is er...ze wil werken en doet dat ook, maar valt buiten de boot!!! Al 2 jaar zijn we bezig..en staat alles nu op een laag pitje. Hoort misschien niet onder dit topic thuis...maar is geschreven door een moeder die er erg mee worstelt en zo graag een plaats voor haar dochter ziet...OOK als er een handicap aanwezig is....
(Dank voor je bijdrage...Cross)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zondag 14 augustus 2011, 01:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:22
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Mijn jongste dochter vond de zomervakantie erg saai, te weinig buiten gezwommen, ze vond veel te koud en nat. |
water is toch altijd nat, Herman. Tegen de koude kan je je weer kleden.
Hier regent het al enkele uren...en ik heb zo'n vermoeden dat we dit weer een een hele dag over ons heen krijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Haha, jazeker, maarre...eerst even Erika sommeren haar ogen dicht te doen, anders wordt ze boos omdat we off-topic zijn
Onze honden kwamen zeer geregeld in de kerk, aangezien mijn ouders koster waren en wij naast de kerk woonden en die hamster...tja da's echt een geweldig verhaal...een meisje van het kinderhuis had die tijdens de dienst meegenomen en die hamster ontsnapte ook nog....hilariteit ten top aangezien mensen dachten dat het een muis was...heb nog nooit zo'n leuke kerkdienst gehad  |
Tot zover de leuke jeugdige kerkherinneringen van Josina. Tja, wat moet je anders doen in een kerk hé?
Sindsdien is het erg achteruit gegaan met...euh, het weer, want daar gaat deze topic immers over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:29
|
|
|
|
|
Ik zit me ook wat af te vragen vandaag maar dat is niet geschikt voor een openbare topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:36
|
|
|
|
Het weer is weer van zo'n kwaliteit dat er weer eens niet kan gesproken kan worden van een zomers weer. Een blik op mijn schommelbankje leerde mij dat ik de kussens was vergeten binnen te halen. Alles is dus kleddernat en enkele kilo's zwaarder geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:38
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het spreekwoord is geworden: "Ga de poema maar vangen...!" Een spreekwoord dat alleen begrepen wordt door de Veluwenaren.....  |
Inderdaad, ik begrijp er dus niets van. Poema's op de Veluwe? Waarom ook geen slangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 07:46
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Misschien weten de Belgen wel  |
Het intellect van de Belgen is soms ontoereikend voor de eigenaardigheden van de Nederlanders. Niet elk mysterie dient opgelost te worden. Leggen jullie die pil maar op de stoel en ga er maar opzitten. Je kan er maar heil bij hebben.
Je kan misschien ook nog een ligpil uitvinden.
Pffff, een zitpil. Het moet nog niet gekker worden. Ben ik dan echt de serieuste op deze site???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 08:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | knijn rust dagelijks tussen 12.00 uur en 15.00 uur |
En de uren voor 12 begint ze al voor-te-rusten en na 15u start ze dan met het na-rusten...zo kan het dus ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 08:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | En de uren voor 12 begint ze al voor-te-rusten en na 15u start ze dan met het na-rusten...zo kan het dus ook  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 08:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, ik begrijp er dus niets van. Poema's op de Veluwe? Waarom ook geen slangen  |
Die zijn er ook wel Frank! Maar als ze weten dat er mensen komen picknicken (vooral bepaalde mensen) dan smeren ze hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Die zijn er ook wel Frank! Maar als ze weten dat er mensen komen picknicken (vooral bepaalde mensen) dan smeren ze hem  |
Wel dan hoop maar dat die schrikaanjagende mensen er ook zijn wanneer ik naar de pn kom. Ik moet helemaal niets hebben van die kruipende spagetti's...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wel dan hoop maar dat die schrikaanjagende mensen er ook zijn wanneer ik naar de pn kom. Ik moet helemaal niets hebben van die kruipende spagetti's...  |
Ik ben het zowaar een keer met je eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:28
|
|
|
|
Zondag 14 augustus, Gen. 12: 1-9; Verhalen uit den vreemden.
‘O ja, nog even Bijbellezen…’ Rustig zitten valt niet mee, zelfs niet op vakantie. Je denkt al aan wat je na het eten wilt gaan doen. Je denkt al aan wat je na het eten wilt gaan doen. Water halen voor de afwas (als je kampeert), voetballen met de buurjongens, verder lezen in een spannend boek… Voor dat laatste kun je zeker terecht bij de Bijbel: spannende verhalen genoeg! Veel reisverhalen ook. Eigenlijk is de hele Bijbel één grote reis: van God met deze wereld, met ons mensen. Reis deze week mee naar het Midden-Oosten en naar Turkije in de tijd van Paules. Reis in gedachten op een kameel, per schip of te voet. Wat hebben die reizen van toen met jouw levensreis te maken? Meer dan je denkt! Voordat je vertrok heb je misschien eerst informatie gezocht op internet over je vakantiebestemming, of ben je naar een reisbureau geweest. Als je niet (meer) op vakantie kunt herinner je je nog wel hoe leuk het is om gegevens te verzamelen over de plaats waar heen je gaat. Abraham wist niets over het land waarheen God hem leidde. Hij kwam uit een plaats – in het huidige Irak – met een rijke beschaving. Er zijn prachtige schatten uit die tijd gevonden. Abraham had het er goed. Toch gaat hij weg. Er staat niet bij waarom. In het Nieuwe Testament staat dat hij door zijn geloof ging (Hebr. 11: 8-9) Een open avontuur. Roekeloos? Niet als je met de God van hemel en aarde gaat. Die kent de weg, overal. Ik hoop dat je in deze vakantietijd ontdekt dat God met je mee wil gaan door het leven. Hij wil de goede kant op leiden. Hij is je vertrouwen waard!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 14 augustus 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:49
|
|
|
|
Hiermee bedoelt ons Erika dat ze het er volledig mee eens is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het weer is weer van zo'n kwaliteit dat er weer eens niet kan gesproken kan worden van een zomers weer. Een blik op mijn schommelbankje leerde mij dat ik de kussens was vergeten binnen te halen. Alles is dus kleddernat en enkele kilo's zwaarder geworden. |
zijn ze ook weer gewassen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:59
|
|
|
|
|
het regent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 10:17
|
|
|
|
Mensen onderscheiden zich natuurlijk wel van dieren. Een mens heeft naast bewustzijn ook zelfbewustzijn en kan daarmee over zichzelf maar ook over abstracte dingen nadenken. De mens heeft een ontwikkelde taal waarin hij niet-concrete dingen kan benoemen. De mens is intelligent, waarbij het natuurlijk de vraag is wat hij met zijn intelligentie doet. Wij kunnen als mensen denken in termen van goed en kwaad. Dat is wat anders dan wat je een hond leert, zoals Martin terecht opmerkt. Dat dierengedrag en mensengedrag op elkaar lijkt, is zo, maar vaak willen we dat ook graag zo zien. We spreken hier over de ziel, maar benoemen niet wat we daaronder verstaan. Hoewel dieren vaak veel betere eigenschappen hebben dan de mens, een bosuil ziet oneindig veel scherper, een hond ruikt veel beter en een duif heeft geen GPS nodig, is de mens uniek door zelfbewustzijn, intelligentie en het vermogen om met een abstracte taal om te gaan. Toch is het goed naar dieren te kijken. Ons gedrag is veel dierlijker dan we willen toegeven. De mens is, net als een dier, gericht op overleven. Sociaal gedrag helpt, net als bij een kudde olifanten, om te overleven, om maar eens wat te noemen. Bedenk dat dit bij mensen ook zo is. Afgezien van bovenstaande is het verschil tussen menselijk en dierlijk gedrag soms moeilijk af te bakenen.
Thomas, we hebben meer van de dieren dan we denken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 14 augustus 2011, 15:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 10:45
|
|
|
|
Ik geloof wel dat dieren en ziel hebben... iets anders is een geweten..... dat ons ingeschapen is, omdat God ons schiep " naar Zijn Beeld "...dat is het unieke wat de mens verheft boven een ander levend wezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | het regent. |
Best wel een unieke gebeurtenis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:07
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Bij het lezen van al deze verhalen...wordt ik soms een beetje korrelig...
Bezuinigingen ...PGB... Ik heb een lieve dochter...(PDD-NOS) Ze ontvangt een uitkering van de gemeente(zogenaamde WIJ>>>>Wet Intrigratie Jongeren) Getest voor een WAJONG uitkering...(er was toen nog geen uitslag van PDD-NOS) Het werd afgekeurd!!!""Ze had 2 handjes-2 voetjes en ze kon praten!!!!!!! Dus geen Wajong. Ze werkt nu op een werkervaringsplaats, doet het daar geweldig maar wordt niet in dienst genomen, gezien het feit dat ze maar voor 40% produceerd!!! Ze ontvangt die uitkering van...schrik niet 225 euro.( Een goedkope kracht die 32 uur werkt!!) Ze staat nu ook op de wachtlijst voor WSW...(anderhalf jaar wachttijd) Met het oog op de bezuinigingen en de aangescherpte regels zou het weleens zo kunnen zijn dat als ze straks getest wordt OOK gewoon gezegd wordt dat ze toch niet meer valt onder de WSW en dus een baan moet zoeken...
Helemaal duidelijk ben ik misschien niet. Maar de wil is er...ze wil werken en doet dat ook, maar valt buiten de boot!!! Al 2 jaar zijn we bezig..en staat alles nu op een laag pitje. Hoort misschien niet onder dit topic thuis...maar is geschreven door een moeder die er erg mee worstelt en zo graag een plaats voor haar dochter ziet...OOK als er een handicap aanwezig is....
(Dank voor je bijdrage...Cross) |
Je kan er wel korrelig van worden maar er is nergens gezegd dat het PGB weg moet......Ook is volgens mij nog helemaal niet duidelijk dat je dochter geen PGB krijgt, dat vul jezelf zo in....... En het is toch ook terecht dat er kritisch naar gekeken wordt? Het zou juist erg zijn als dat niet zo was.......We hebben het wel over gemeenschapsgeld ...... Het PGB is juist,mits het goed gebruikt wordt, een goede voorziening.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 14 augustus 2011, 11:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:12
|
|
|
|
|
het regent nog steeds.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Bij het lezen van al deze verhalen...wordt ik soms een beetje korrelig...
|
da's knap..wie veegt jou weer bijeen, dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het weer is weer van zo'n kwaliteit dat er weer eens niet kan gesproken kan worden van een zomers weer. Een blik op mijn schommelbankje leerde mij dat ik de kussens was vergeten binnen te halen. Alles is dus kleddernat en enkele kilo's zwaarder geworden. |
domdom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 12:56
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik geloof wel dat dieren en ziel hebben... iets anders is een geweten..... dat ons ingeschapen is, omdat God ons schiep " naar Zijn Beeld "...dat is het unieke wat de mens verheft boven een ander levend wezen... |
Eerlijk gezegd ben ik er niet over uit. Kan de ziel niet loskoppelen met het geweten. Maar het is in 1e instantie denk ik idd een goede vraag wat het hebben van een ziel precies is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:17
|
|
|
|
Dat ik na een aantal weken niet geweest te zijn, vanochtend weer naar de kerk kon!
Dat ik lid mag zijn van een gemeente waar erg met elkaar meegeleefd wordt en dat ik daar vandaag weer even heel erg bij stil gezet werd!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 14 augustus 2011, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Mensen onderscheiden zich natuurlijk wel van dieren. Een mens heeft zelfbewustzijn en kan over zichzelf maar ook over abstracte dingen nadenken. De mens heeft een ontwikkelde taal waarin hij niet-concrete dingen kan benoemen. De mens is intelligent, waarbij het natuurlijk de vraag is wat hij met zijn intelligentie doet. Wij kunnen als mensen denken in termen van goed en kwaad. Dat is wat anders dan wat je een hond leert, zoals Martin terecht opmerkt. Dat dierengedrag en mensengedrag op elkaar lijkt, is zo, maar vaak willen we dat ook graag zien. We spreken hier over de ziel, maar benoemen niet wat we daaronder verstaan. Hoewel dieren vaak veel betere eigenschappen hebben als de mens, een bosuil ziet oneindig veel scherper en een hond ruikt veel beter, is de mens uniek door zelfbewustzijn, intelligentie en het vermogen om met een abstracte taal om te gaan. Toch is het goed naar dieren te kijken. Ons gedrag is veel dierlijker dan we willen toegeven. De mens is, net als een dier, gericht op overleven. Sociaal gedrag helpt, net als bij een kudde olifanten, om te overleven, om maar eens wat te noemen. Afgezien van bovenstaande is het verschil tussen menselijk en dierlijk gedrag soms moeilijk af te bakenen, |
De prachtige wijze woorden van Thomas zijn voor mij een perfecte uiteenzetting. Een uitleg waar ik me volledig in kan vinden.
Ook al lijkt op de profielfoto zijn bril gebarsten toch vertoont zijn geen heldere blik op dit gebied geen scheurtje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:40
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik geloof wel dat dieren en ziel hebben... iets anders is een geweten..... dat ons ingeschapen is, omdat God ons schiep " naar Zijn Beeld "...dat is het unieke wat de mens verheft boven een ander levend wezen... |
En toch denk ik, Marian, dat dieren wel een geweten hebben. Sommige dieren toch. Denken we maar eens aan de olifanten. Kijk eens hoe lief de moeder en tantes omgaan met een pasgeboren olifantje. Deze liefdevolle daden zijn, volgens mij, te wijten aan een geweten. Een geweten dat hen drijft om liefdevol te zijn of om agressief te beschermen. Een geweten in mens en dier zet een bepaalde denkwijze in gang waardoor er gehandeld wordt. Ik spreek nu even niet over een geweten dat gevormd werd door een gelovige levenswandel of over een goed of slecht geweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 13:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik na een aantal weken niet geweest te zijn, vanochtend weer naar de kerk kon!
Dat ik lid mag zijn van een gemeente waar erg met elkaar meegeleefd wordt en dat ik daar vandaag weer even heel erg bij stil gezet werd! |
dus je had geen hamster meegenomen???
|
|
| Naar boven |
|
|